מחירון אופנועים מוטו - בגרסא דיגיטלית, בחנויות ובעסקים

קיוואי בנלי
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
אינדיאן ימין
קונה אופנוע
אבניר קוביה שמאל
שרקו
מטרו באנר שמאל הכי עליון
הווסקוורנה באנר שמאל
לרט
1 על 1
אופנוסנטר קוביה שמאל
סטפן
לרט
רפידו
סטומפ
אישימוטו באנר קוביה שמאל
KTM עליון קוביה
אוגוסטה קוביה הכי עליון
HJC
מתלה לקסדה
אינדיאן קוביה שמאל
הארלי שמאל
שוברט
ברקום שמאל

מוטו גוצי סטלביו – הג'וב האיטלקי

מוטו גוצי סטלביו – הג'וב האיטלקי

תומר לשר

צילום: תומר לשר

 ניסיון הרכיבה שלי לצד השם מוטו גוצי מתגמד כאפונה. אופנועי מוטו גוצי כיכבו בארצנו אי שם לפני כמה עשורים, בתקופה בה הגלגלים היחידים שהכרתי היו של אופני ראלי צ'ופר בעלי גלגלי עזר למתחילים. כשגדלתי, התאהבתי בדו"ג והשם מוטו גוצי חלחל לאוזני, לא תמיד בקונוטציה חיובית. כשגדלתי עוד קצת. הבנתי שעל מוטו גוצי ישנה התפלגות לשני עמים: אלו שאגרו אין ספור בדיחות על המותג ואלו שאהבו את המותג אהבה עיוורת. ואני? אני המשכתי בשלי ליפנים עם סקרנות סודית כלפי האיטלקים באשר הם. תמיד היה קסם באופנועים שיוצרו באיטליה. עם השנים יצא לי לטעום ולרכוב על כמה וכמה איטלקים, כמה היו פשוט מדהימים וכמה מהם היו פשוט ערמת $%^.

השנה ב'עופר אבניר' עשו מהלך והחליטו לחדש את יבוא אופנועי מוטו גוצי  לאחר פגרה של שנים ארוכות בהן עבר המותג תהפוכות, נקנה על ידי אפריליה שבעצמה נרכשה על ידי פיאג'ו. בהשקה הוצגו בפנינו 4 דגמים עיקריים כאשר ניתן לייבא באופן פרטני כל דגם אשר מיוצר על ידי החברה. בחוד החנית והראשון להגיע ארצה הוא הסטלביו 1200 בגרסת ה NTX המאובזרת בכל טוב. הסטלביו, נקרא על שם מעבר ההרים באיטליה (pso di stelvio)) השוכן בגובה של 2,757 מטר מפני הים המאופיין בעשרות פיתולים חדים מאוד ונערץ על ידי רוכבי אופנועים ואופניים כאחד. הסטלביו בא לתת ל'עופר אבניר' במה בנישת האדוונצ'רים הגדולים, קטגוריה פופולארית בעולם וגם בארץ, והוא עושה זאת עם תג מחיר תחרותי ואבזור שלא משאיר דאגות ואת חשבון ה-eBay חסר פעילות. האם מעבר לתג מחיר מפתה וסקס אפיל איטלקי יש לסטלביו עוד דברים להציע כנגד המתחרים? התשובה היא כן!

השורה התחתונה
הסטלביו כלי הוא שמושך תשומת לב מהמבט הראשון, במיוחד בנוף המקומי. עיצובו חצי עתידני רובוטריקי וחציו השני איטלקי מחוספס. המנוע שונה מכל דבר אחר שניסיתי והרגשתי, עתיר מומנט, שרירי ובעל אופי המחסיר פעימה בלב בכל מכת גז מזדמנת. המכלולים מרגישים איכותיים ללא פשרה. התנהגות הכביש יציבה ומהנה כאשר מלפנים ומאחור תמצאו בולמים איכותיים אשר ינעימו את זמנכם בנוחות מעולם הספות הביתיות. בנוסף, מגיע הסטלביו עם שלל אבזור מפנק שעבורו תידרשו להוסיף שקלים רבים אצל המתחרים. אחד הדברים היחידים שהפריעו לי מעט זה ניוד האופנוע פיזית כאשר ישנו צורך להזיזו אחורה וקדימה, האופנוע מרגיש כמשקולות ענקית המקשה בסיטואציות מסוימות ובעקבות כך דורשת מחשבה לפני שעוצרים בירידה/עליה או בשיפועים שלילים. ישנן עוד מספר מוזרויות באופנוע הזה שצריך להתרגל אליהן אך בסך הכל מדובר בכלי מהנה המציע כמה קלפים ייחודיים בקטגוריה עמוסת מתחרים והכי חשוב, עם הרבה הרבה אופי.

מנוע, תמסורת, ביצועים
מנוע הסטלביו הוא בתצורת ה-V טווין בזווית של 90 מעלות, תצורה ייחודית בעולם האופנועים שמאפיינת כמעט מאז ומתמיד את  מוטו גוצי. זהו הגלגול האחרון והמודרני ביותר של תצורת המנוע הקלאסית עם 4 שסתומים לצילינדר והזרקת דלק כשהקירור נעשה על ידי אוויר ושמן. הנפח הוא 1,151 סמ"ק, ההספק עומד על 105 כ"ס ב 7,250 סל"ד ו-11.5 קג"מ ב5,800 סל"ד. המנוע זה הוא משהו אחר, משהו שלא נתקלתם בו. כבר מהרגע שמתניעים את האופנוע מרגישים שיש פה משהו מעבר למתכת וחלקים הנעים בסיבובים. המנוע מרגיש באופיו כמנוע עם נוכחות, נוכחות כזו שמקבלים במנוע הארלי ודומיהם. הקונוטציה הראשונה שהעלה בי מנוע הסטלביו הוא התנעת מטוס חד מנועי מתקופת מלחמת העולם הראשונה. י מעבר לאותם תיאורים קוסמיים יש פה מנוע באמת טוב. הוא אומנם לא חזק בצורה שמעיפה את הגבות לכוון האוזן ולא נותן תחושה כי מדובר ב-1151 סמ"ק אבל הכוח שיש לו מתחתית קשת הסל"ד ועד למנתק הוא כוח שאפשר להתמכר אליו. המנוע עובד בצורה מאוד ליניארית ומדורגת ללא הפתעות או נפילות של כוח. דבר נוסף ששמתי לב אליו הוא השפעת בלימת המנוע בעזיבת הגז בכל מהירות. בשונה מכל אופנוע אחר שרכבתי עליו עד היום. מנוע הסטלביו לא ממהר להאט/לבלום את האופנוע כתוצאה מעזיבת הגז בכל טווח הסל"ד ובכל מהירות. מבחינתי דבר זה הוא פלוס רציני שבעצם מאפשר למאותגרים בינינו הכניסה מהירה לפניות ללא שימוש בבלמים. מערכת ההזרקה עובדת נפלא ותורמת היטב לרכיבה חלקה ללא תחושת OFF/ON בעת מיתון מצערת הדלק. צריכת הדלק במבחן עמדה על כ-14 ק"מ לליטר בממוצע.

תיבת ההילוכים בסטלביו היא רכה, ממש ממש רכה. רכה ברמה כזו שלפעמים אתה לא בטוח שהעברת הילוך ומנסה להעביר שוב כשאתה מוצא עצמך 2 הילוכים למעלה במקום אחד. ישנם כאלו שימצאו את הדבר הזה כחיובי ונעים, לי אישית הייתה חסרה קצת תחושה בהעברת ההילוכים. מלבד אותה רכות ההילוכים מדויקים ויחסי העברה מחולקים היטב מלבד ההילוך הראשון שהרגיש קצר יתר על המידה. בלא מעט מקרים מצאתי את עצמי בפניות איטיות בעיר מנסה להבין איזה הילוך יותר נכון. שני הרגיש שהמנוע בסל"ד נמוך מדי ואילו בהילוך ראשון הסל"ד הרגיש גבוה מדיי. המצמד בסטלביו הרגיש מדויק והפריד בצורה דיי נקודתית. ברכיבה עירונית עמוסה הורגש מעט מאמץ בשימושו.

מתלים, התנהגות, בלמים
המתלים בסטלביו פשוט מעולים. מלפנים תמצאו מזלג הפוך בקוטר 45 מ"מ בעל כוונון מלא ומהלך של 170 מ"מ של מרזוקי. מאחור ישנו בולם יחיד ומתכוונן של זאקס בעל מהלך של 155 מ"מ המחובר לזרוע חד צידית. הכיוון איתו קבלנו את הסטלביו הרגיש מעט רך מידי ונדרש למעט הקשה של המתלים לטובת הריסון, אך יתכן מאד כי רוכבים קודמים שיחקו עם המתלים ושינו את המצב מקורי. באופן כללי המתלים עושים עבודה נפלאה בכל הקשור לספיגת מהמורות הן בעיר והן ברכיבה מהירה. במהירויות גבוהות הסטלביו שומר על קו יפה אבל מורגשים מעט "הד שייקס" מהפרונט. בפניות טכניות והדוקות הסטלביו מככב ומרגיש יציב ונטוע ונותן בטחון מלא לכבוש איתו כבישים מהירים וטכניים כאחד. הסטלביו לא בורך בהיגוי זריז במיוחד אך הקשחת המתלים יכולה להקל במעט על העניין. יש לציין כי בורג שיכוך החזרה בבולם האחורי נמצא במקום שמאוד קשה להגיע אליו אם בכלל, כשל הנדסי או שמישהו אכל יותר מדי לזניה ונרדם בשמירה. ניתן לרדת עם הסטלביו אל מעבר לאספלט לגמוע שבילי עפר הדוקים אך עם משקל של כ-270 ק"ג מרווח הטעויות קטן למדי ורצוי להיזהר שבעתיים כדי לא להיקלע להקפתקאה מיותרת.

הסטלביו מגיע עם מערכת בקרת האחיזה בסיסית במהותה אך היא אחת הבקרות אחיזה הטובות ביותר שיצא לי להכיר. לא רק שהיא לא ממהרת להיכנס לפעולה אלא שהאופן שבו היא נכנסת חלק, נעים ומבוקר ברמה שכמעט ולא מרגישים שהיא עובדת. את מערכת הבקרה ניתן לנתק לחלוטין במידת הצורך.
מערכת הבלימה של הסטלביו מספקת עוצמת הבלימה מעולה ומתאימה היטב לאופי הכלי ומשקלו, כשהנשיכה הראשונית מלווה בעוצמה הנכונה. מערכת ה-ABS נכנסת לפעולה ממש מאוחר וכאשר היא נכנסת היא קוטעת בצורה מינימאלית ובכך לא מאריכה מרחקי בלימה על יתר המידה.

עיצוב, נוחות, שימושי
הסטלביו משלב עיצוב ייחודי ומעניין ובהחלט כזה שמושך את העין. חלק יחשבו שהוא מוזר ומגושם, אני אישית מאוד אהבתי. מושב הרוכב מאוד נוח ומפנק ובחיבורו למיכל הדלק הופך ונהיה צר משמעותית ובכך עוזר לעגן היטב את הרוכב לאופנוע. גובהו של מושב האופנוע עומד על 820 מ"מ ובכך הגעה עם כפות הרגליים ארצה אינה משימה קשה. למורכב/ת, גם יש ספה לא קטנה אשר מפנקת ועוזרת במידת הצורך ברכיבות ארוכות. תנוחת הישיבה על הסטלביו מרגישה נכון. החל מרגליות רוכב הממוקמות גבוה שעוזרות לחבוק את מיכל הדלק בצורה נוחה, כידון הממוקם גם הוא לא גבוה ולא נמוך מדי ועושה רושם כי מתאים לרכיבת כביש ושבילים כאחד. זווית צידוד הכידון לוקה מעט בחסר ובתנאי עומס כבדים הורד מעט קשה לתמרן בין מכוניות.

מיכל הדלק בסטלביו עם קיבולת עצומה של 32 ליטר ומספק טווח פנטסטי. אישית לא הייתי ממליץ למלא עד הסוף את המיכל ובכך להוריד את המשקל של האופנוע ביום יום. המנוע מגיע עם מגן גחון לרכיבות שבילים ומגיני צד להגנה בפני נפילות. על המגן מנוע תמצאו פנסי ערפל מקוריים אשר עושים עבודה נפלאה בבקרים ועוזרים בנראות האופנוע. כמו כן, תמצאו מגני כידון נאים ושימושיים. מראות הסטלביו הרגישו קטנות ולא אפקטיביות. מאחור, תמצאו סבל מרכזי וצמד התקנים לזיווד צד.  הסטלביו מגיע עם צמד מזוודות בנפח של 35 ליטר לערך שדואגים להרחיב את האופנוע באופן ניכר, שימו לב. מגן הרוח אומנם מתכוונן אבל אני אישית לא חושב שהוא עושה עבודה טובה. במהירויות גבוהות הרוח נזרקה לעבר הכתפיים ובקסדה התחוללה סופה קטנה.

מתגי האופנוע ולוח השעונים דיי דומים לאלו המותקנים בכלים של אפריליה וכמו כן, גם צורת התפעול שלהם דומה. לוח השעונים מספק אינפורמציה נדיבה אך חסר חיווי למצב ההילוכים. שליטה בבקרות האחיזה ובכל פעולה בלוח השעונים מתבצעת ממתג אחד על הכידון ובכך מונעת עזיבה של היד לצורך שינוי כזה או אחר. ביחידת המתגים השמאלית תמצאו מתג קטן עם ציוד של ידית מתחממת שהוא בעצם הכנה לגריפים מתחממים מקוריים לאופנוע. להרים את הסטלביו על ג'ק אמצע זה לא דבר קל במיוחד, רצוי לקחת נשימה קלה לפני ורק אז… הופל'ה. בנוסף, ג'ק הצד ממוקם מלפנים באופן מוזר, אך לאחר כמה ימים דבר זה נראה הגיוני ואף נוח לשימוש בעת ירידה מהאופנוע.

מחיר, אחריות, אחזקה
מחירו של ה-הסטלביו עומד על 129 אלף ש"ח, מחיר תחרותי ביחס למתמודדים הכבדים בקטגוריית האדוונצ'ר. מחיר הב.מ.וו R1200GS (הדגם היוצא) מתחיל ב-145 אלף ש"ח, ההונדה קרוסטורר מתחיל ב-140 אלף ש"ח ואילו מחיר הדוקאטי מולטיסטראדה הבסיסי עומד על 153 אלף ש"ח. יתרון המחיר של הסטלביו על פניהם גדל כשמוסיפים למשוואה את האבזור איתו הוא מגיע. הכלים הקרובים ביותר לסטלביו במחירם הם הימאהה סופר טנרה שמחירו 130 אלף ש"ח (כולל סט מזוודות צד) והק.ט.מ אדוונצ'ר 990 שמחירו 131 אלף ש"ח, אך יוחלף בקרוב על ידי האדוונצ'ר 1190 שהוצג בתערוכת מילאנו האחרונה.

מרווח הטיפולים של הסטלביו עומד על אחת ל-10,000 ק"מ. מהות הטיפולים זהה (החלפת שמנים, מסנן שמן ומצתים) אך בטיפולים האי-זוגיים (10 אלף ק"מ, 30 אלף ק"מ) מוחלף נוזל המזלג ואילו בטיפולים הזוגיים (20 אלף ק"מ, 40 אלף ק"מ) מוחלפים מסנן האוויר ונוזל הבלמים. עלות הטיפולים ל-20 אלף ק"מ עומד על 4,235 ש"ח. האחריות אותה נושא הסטלביו היא לשנתיים ללא הגבלת ק"מ.

מוטו גוצי סטלביו 1200 NTX – מחירי טיפולים (כולל חלפים, עבודה ומע"מ)

טיפול 1,500 956 ש"ח
טיפול 10,000 1,609 ש"ח
טיפול 20,000 1,670 ש"ח
טיפול 30,000 1,609 ש"ח
טיפול 40,000 1,670 ש"ח

*מחיר הטיפולים נכון ליום פרסום הכתבה

תעודת זהות

מוטו גוצי סטלביו NTX 1200
מחיר: 128,910 ש"ח
אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ
שנת דגם: 2013
דרגת רשיון: A

נתונים טכניים

מנוע: שני צילינדרים בתצורת V רוחבי, 1,151 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר, גל זיזים עילי לכל צילינדר, קירור אוויר/שמן
הספק: 105 כ"ס ב-7,250 סל"ד
מומנט: 11.5 קג"מ ב-5,800 סל"ד
קדחXמהלך: 81.2X95 מ"מ
יחס דחיסה: 11:1
הזנת דלק: הזרקה, גופי מצערת 50 מ"מ
מתלים:
קדמי – מזלג הפוך 45 מ"מ, כיוונון מלא, מהלך 170 מ"מ
אחורי – זרוע חד צידית, בולם מרכזי, כיוונון מלא, מהלך 155 מ"מ
בלמים:
קדמי – דיסקים צפים 320 מ"מ, קליפרים ראדיאלים 4 בוכנות, ABS מתנתק
אחורי – דיסק 282 מ"מ, קליפר צף 2 בוכנות, ABS מתנתק
צמיגים:
קדמי – 110/80-19
אחורי-150/70-17
בסיס גלגלים: 1,535 מ"מ
גובה מושב:  820-840 מ"מ
מרווח גחון: 210 מ"מ
מיכל דלק: 32 ליטר
משקל: 272 ק"ג (רטוב)

מדידות

צריכת דלק ממוצעת: 14 ק"מ לליטר
טווח רכיבה: 448 ק"מ

23 תגובות ל מוטו גוצי סטלביו – הג'וב האיטלקי

  1. פעם רכבתי על מוטוגוצי "לריו". זה נראה כבר ליגה אחרת לגמרי. ניהנתי מהכתבה. כל הכבוד.

  2. שראיתי אצלכם תמונה שרכש את האופנוע הראשון. גם אני אוהב את המותג וניהנה לראות אותו כאן בארץ. ….בנתיים רק חוסך וחוסך…

  3. איזה אופנוע, כל כך הרבה חברים הכרתי בזכותו: מוסכניקים, גרריסטים…

  4. בהונדה או בב.מ.וו צריך להוסיף עוד איזה 20 אלף ש"ח על מזוודות מקוריות ומגיני מנוע

  5. אודה למי שיסביר לי איך החלפת שמנים, מסנן שמן ומצתים עולה 1,609 ש"ח. אני עושה את זה בבית עם כלים הכי בסיסים בחצי שעה.

  6. איזה רוכב דרדלה
    לכל כך חאפרים הוא הכניס אותי שלא ידעו לטפל בי
    שלא לדבר על כל הכוסיות שהוא לא הצליח לאסוף כי החאפרים לא סידרו לי את הבלמים

  7. היום על הונדה וראדרו 2009, בדיוק המבחן הזה שם לי את הנתונים על השולחן. בחיים לא החזקתי אופנוע יותר משנתיים, ופתאום 4 שנים.. אני מאוד מרוצה אבל זמן לנסות משהו חדש. כתבה ברורה וממצה.

  8. לי זה היה בחירה מצוינת, אמנם היום אני על טנרה ודי מרוצה פרט לעלויות אחזקה.

  9. כזה כלי מדהים, מיוחד ומזכיר נשכחות. איפה פרסומות וחשיפה בעיתונות ובטלויזיה ? מי יודע עליו בכלל? בטעות נכנסתי לפה כי ראיתי בפייסבוק על פעילויות שלכם. איזה אופנוע יפה

  10. בעבר היה בלאגן עם הכלים שלהם, עכשיו אומרים שזה שונה. גם לנציה ופיאט ודוקאטי היו צרה לא נורמלית. שאלת השאלות – אמינות. השאר אין על היופי האיטלקי

  11. חג פורים שמח נראה מצוין וכתבה קלילה וברורה. מוטוגוצי זה סטייל גדול

תגובות

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל