fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מוטוטאץ דקר
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
תמוז
MV קוביה
סטפן
voge מוטו24 באנר
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70

מאיטליה באהבה

מאיטליה באהבה

טל סולומון

צילום: יוסי גוזלן

במבחני הדרכים בדו"גרי השורה התחתונה נכתבת בהתחלה. בדרך זו נהג טל שביט כדי לקצר את הדרך עבור מי שאינו רוצה לקרוא את כל המבחן.

 
 

רקע  השנה חוגג הבוורלי של פיאג'ו עשור ולכבוד המאורע עבר הדגם, בשתי גרסאות הנפח שלו, מתיחת פנים ושינוי צורה. מאז החל ייצורו של הבוורלי בשנת 2001 הוא שווק בכמה גרסאות נפח, הפופלריות שבהן היו 300 ו-500 סמ"ק. הבוורלי החדש מיוצר בשתי גרסאות הנפח הנפוצות באירופה – 125 ו-300 סמ"ק, שתיהן בנויות על פלטפורמה זהה עם שינויים בנפח המנוע.

שנת 2010 הייתה השנה בה העולם המערבי יצא מהמשבר הכלכלי אליו נקלע. בעוד מכירות הדו"ג באירופה ובארה"ב צנחו שוק האופנועים האסייאתי פרח. למרות שפיאג'ו מייצר עבור השוק האסייאתי אין זה סוד שקונצרן הענק מעדיף להתמקד דווקא באירופה וכדי "לתת בראש" צריך להתרכז ברבי המכר. הבוורלי כבר הוכיח את עצמו כלהיט מכירות אירופי ובשל כך החליטו בפיאג'ו להגיש אותו טעים יותר ובאריזה יפה יותר.

שורה תחתונה  הבוורלי 125 הוא קטנוע עירוני שמתאים לרוכבים בטווח גילאים נרחב. כקטנוע בקטגוריית "גלגלים גדולים" הוא מציע חוויית רכיבה נעימה ויציבה עם קלילות האופיינית לקטנועים בעלי מרכז כובד גבוה. המנוע המוזרק שקיבל הבוורלי הקטן עובד מצויין, סוחב יפה את 162 קילוגרמיו וחסכוני בצריכת הדלק. פיאג'ו שיפרו את היכולת הפרקטית של הבוורלי בכך שהגדילו את נפח האכסון מתחת למושב. מערכת הבלימה משובחת ועובדת נפלא ובצורה שלא דומה כלל לאף קטנוע בנפח 125 סמ"ק. העיצוב אלגנטי במיוחד ונותן לקטנוע מראה מודרני. בעיר הוא זריז אך לא קל להשתחל איתו במרווחים צרים. מחוץ לעיר הוא מתפקד טוב עד 110 קמ"ש. המחיר היקר קצת מעיב על כל אלו, אך מי שביכולתו לשלם מחיר זה עבור הבוורלי יהנה מחבילה משובחת של אלגנטיות וביצועים עירוניים.

מנוע וביצועים לשנת העשור של הבוורלי החליט היצרן לפנק אותו ביחידת הנעה מוזרקת, זהה לזו שיש בגרסת ה-125 של ה-MP3. אי אפשר לצפות להרבה ממנוע 125 סמ"ק, אך מנוע הבוורלי דווקא מפתיע לטובה ביכולותיו.המנוע מטפס בצורה חלקה לאורך כל קשת הסל"ד ומעניק תחושת דחף החלטית. תגובת המנוע למצערת היא טובה ולעיתים אף חדה מדי. בניגוד לקטנועים בעלי נפח גדול יותר בהם המנוע גס, כאן המנוע חלק ומגיב טוב. המנוע מפיק 14.96 כ"ס, המקסימום לדרגת הרישוי הנמוכה A2, והמהירות המרבית שנמדדה על גבי הבוורלי היא 110 קמ"ש אמיתיים שנמדדו עם GPS כאשר מד המהירות הראה על כ-10% יותר. בגלל שהמנוע מכוון להאצות, המהירות הסופית פחות באה לידי ביטוי. בתוך העיר יש לו את כל הכוח שצריך והוא מיועד לחצות את המטרופולין לאורכה ולרוחבה. רכיבה על גביו לאורך איילון מקצה אחד לקצה השני של תל אביב לדוגמה, תהיה משימה קלה עבורו. רכיבה בינעירונית ארוכה מזו תצטרך להיעשות במהירות שיוט של כ-90 קמ"ש.

התנהגות ונוחות  סעיף התנהגות ונוחות לא השתנה ולמען האמת, לא היה מקום רב לשנותו. לבוורלי התנהגות כביש טובה והגלגל הגדול ("16)מלפנים מקנה לו יציבות גם במעבר על אספלט פצוע. המתלים נותרו קשיחים אך הם סופגים מהמורות בצורה טובה ונותנים פידבק מלא לרוכב. מלפנים הוא מצוייד במזלג טלסקופי בקוטר 35 מ"מ עם מהלך של 81 מ"מ. מאחור יש שני בולמי זעזועים עם ארבעה מצבי כוונון ובזכותם הוא מקבל ניחוח ספורטיבי. קשיחותם מאפשרת לבצע עימו פניות במהירות גבוהה תוך שמירה על יציבות שלא מתאפשרת בקטנועים בעלי מתלים רכים.

תנוחת הרכיבה על גבי הבוורלי היא זקופה וגבוהה. מושבו מעט קצר ולא מאפשר תנועה חופשית אלא מקבע את הרוכב לתנוחה אחת ולמרות זאת תכנונו הארוגונומי הוא טוב ונוח. לבוורלי אין מדרסים אלכסוניים אך במקומם יש לו מגרעת אליה ניתן לשלוח את הרגליים.

ביום-יום  החיסרון הגדול של קטנועי גלגלים גדולים הוא מחסור במקום מתחת למושב. כדי להפוך את הבוורלי לרב-מכר בפיאג'ו ידעו שאת הבעיה הזו חייבים לפתור וכך עשו. הפיתרון הוא למעשה סוג של "רמאות" מכיוון שאת נפח האכסון מתחת למושב הגדילו על ידי הקטנת הגלגל האחורי ל-"14, כך שגלגליו של הבוורלי אינם שווים. בפועל הדבר הצליח לפיאג'ו כי גודל הגלגל האחורי לא משפיע על ההתנהגות מצד אחד ומצד שני מתחת למושב ניתן לאכסן כעת שתי קסדות – אחת מלאה ואחת 3/4. מתחת לכידון יש תא גדול וצר בתוכו אפשר לשים ארנק ופיצ'פקעס קטנים ומעליו וו תלייה נשלף לשקיות (בארץ מקבלים קנס על תליית שקיות שם, הזהרו).

קשה להאמין שיש מי שמשקיע היום במערכת בלימה לקטנוע 125 סמ"ק וניתן לחשוב שמישהו בפיאג'ו התבלבל והתקין לו דיסק של אופנוע. קוטר הדיסק מלפנים הוא 300 מ"מ – לצורך ההשוואה, קוטר דיסק של סוזוקי R750 הוא 310 מ"מ. קוטר הדיסק מאחור 240 מ"מ ויחד עם צינורות פלדה שזורה, בפועל כל החבילה הזו עובדת נהדר. במערכות הבלימה של קטנועים טייוואנים, אותם צריך לסחוט בעזרת חמשת האצבעות. בבוורלי די בליטוף קל של מנוף הבלם באמצעות אצבע אחת והוא מיד מגיב באלגנטיות. הוא לא נושך וצריך לחיצה יזומה כדי לנעול את הגלגל. בתמרון העירוני יופיו מקשה על מעברים צרים בין מכוניות ומצריך מקדם בטיחות כדי לא לשרוט את מראות הניקל. הכידון של הבוורלי רחב ונעים לתמרון. עליית מדרכות לא מהווה בעיה הודות לגלגל הגדול מלפנים והקטנתו האמורה של הגלגל האחורי לא גורעת גם בסעיף הזה. הרכיבה במושב המורכב נוחה ואין תחושת צפיפות.

בפיאג'יו טוענים שהורידו את צריכת הדלק של הקטנוע ב-20% הודות למערכת קירור מים חדשה שמקלה על המנוע. בפועל צריכת הדלק במבחן הייתה 28-30 ק"מ לליטר על מיכל דלק בנפח 12.5 ליטר. התוצאה – כ-375 ק"מ למיכל דלק, נתון יפה לקטנוע 125 סמ"ק עירוני. קטנוע המבחן ניתן ללא מגן רוח – בעיר עובדה זו אינה מהווה בעיה, אך בגיחות הבינעירוניות זו יכולה להיות תוספת טובה שתכריע את הכף אצל חלק מהרוכשים. מכל מקום, יש לפיאג'ו מגן רוח מקורי לבוורלי, אך היבואן המקומי טרם הכריז אם הוא יהיה כלול במחיר או שיירכש בתוספת תשלום.

לוח השעונים יפה ותורם למראה הכללי, במיוחד עם התאורה המרשימה בלילה. עדיין אין מד סל"ד והפעם הצליחו למצוא את השילוב בין רטרו למודרני. מד המהירות אנאלוגי ותחתי ממוקם צג LCD עם קילומטראז', שעון זמן ומד מתח. בצד שמאל מד דלק אנאלוגי ובצד ימין שעון חום אנאלוגי.

מחיר, אחזקה, אחריות  מחירו של הבוורלי החדש הוא 23,280 שקלים שהופכים את הבוורלי לקטנוע היקר ביותר בקטגוריית גלגלים גדולים בנפח 125 סמ"ק. לדעתנו החבילה מצליחה להצדיק את המחיר הגבוה בקטגוריה (ר"ל – מצדיק את המחיר הגבוה מבין מתחריו, לא מתייחס לצידוק הסכום הספציפי), אך חשוב לזכור שזו קטגוריה בה רוב הלקוחות הם דלי אמצעים ויחפשו את התחליף הזול.
הבוורלי מכוסה באחריות לשנה או 24,000 ק"מ (המוקדם מבינהם) ומרווח הטיפולים עומד על 10,000 ק"מ, כאשר כל 5,000 ק"מ יש להכנס לבדיקה שגרתית במוסך (ללא עלות).

ניסים ברדה / בכמה מילים
 
כרוכב ספורטיבי, אציין חלק מהדברים שחשובים לי בדו-גלגלי (לסוגיו).
התנהגות כביש טובה, שהיא פועל יוצא, בן היתר, של מתלים ובלמים. ולבוורלי יש משניהם.
המתלים הקשים שלו נותנים לרוכב יציבות ומכאן התנהגות כביש טובה, במיוחד בסיבובים. נכון שאנחנו לא נמצאים במסלול מרוצים, אבל גם בפניות זריזות בתוך העיר, במהירות נמוכה, אני לא אוהב להרגיש שהקטנוע שלי מתנדנד על מתלים רכים. מה שהפתיע בבוורלי זה שלמרות קשיחות המתלים, הם סופגים את הליקויים בכביש בצורה טובה ונותנים לרוכב את הפידבק הנכון בכל שלב ברכיבה.
הבלמים הם הדובדבן שבבוורלי. אני רגיל שבקטנועים קטנים צריך תמיד לסחוט את הבלמים כדי לספק עצירה החלטית. בבוורלי זה אחרת, הבלמים מאפשרים לך לבלום כמו באופנוע ספורטיבי עם שתי אצבעות בלבד על הידית. וזה משובח.
וכמובן בונוס נוסף שמשמעותי לגביי, במיוחד בקטנועים, הוא בגלגלים הגדולים שנותנים ביטחון בכניסה, "נפילה" לבור לא צפוי ומהמורות בכביש.
אחלה כלי.
 
ניסים ברדה.

 דו"גרי, מה דעתכם ? כנסו לדף הפייסבוק של דו"גרי

תעודת זהות

פיאג'ו בוורלי 125
מחיר 23,280 ש"ח
אחריות שנתיים או 20,000 ק"מ (הקודם מביניהם)
שנת דגם 2011
דרגת רשיון A2

נתונים טכניים

מנוע 1 ציל', 4 שס', הזרקת דלק, 124 סמ"ק
הספק מרבי  14.96 כ"ס ב-9,250 סל"ד
גובה מושב 790 מ"מ 

צמיגים
 קדמי 120/80-16, אחורי 140/70-14 
בלמים: ק' דיסק 300 מ"מ,
 א' דיסק 240 מ"מ
מיכל דלק 12.5 ל' 
משקל 162 ק"ג

מדידות

לא בוצעו מדידות

22 תגובות ל מאיטליה באהבה

  1. ליפני צאתי לעבודה אני בד"כ אוהב להיכנס לכמה דקות לאתרי דו"ג . לא מזמן התחלתי להכנס לדו"גרי.כתה טובה עינינית ממצא ותעזור למתלבטים.

  2. הבוורלי מצוין, מעט יקר, משתלם לאורך זמן – כתבה מצוינת

  3. אני רוכב על קטנוע כזה ישן יותר שמשמש אותי נאמנה כבר יותר משנה .התרשמתי מהכתבה,
    אבל למה מחיר החדש כל כך יקר ומקשה עלי לעשות טרייד אין על חדש….

  4. אני מתלבת בן הבווורלי ובן הHD הכתבה עוזרת לי להבין קצת יותר. לפי דיוריכם הקטנוע טוב.
    מתי יש מבחן גם לקטנועים דומים.

  5. אכן בדרכו של שביט, דגש לפרטים הקטנים – תודה

  6. רואים שאתם משתדלים ללכת בקו של טל שביט. הכתבה טובה וממצא.
    תמשיכו. הדרך טובה .
    בהצלחה

  7. כתה מעניינת ואינפורמטיבית. תודשה שאתם ממשיכים בדרכו של טל

  8. מה הסיפור של הרגולטור בארץ עם איסור על תליית שקיות, כאשר היצרן תיכנן מתלה כחלק מהאופנוע? האם אין כאן סתירה של התקינה האירופית?

  9. תפסתי שוטר לשיחה ושאלתי אותו על הנושא. לדבריו, אין איסור בתליית שקיות, אך אם השקית/חפץ חורגים מתחום הקטנוע – יש בכך עבירה.
    עכשיו לך תתווכח עם שוטר שהחליט למלא פנקס עד סוף המשמרת והוא אומר לך שהמטען

  10. כי באמת אין דברים אחרים חמורים יותר מלהתעסק איתנו הרוכבים.

  11. לפחות לא בארץ. במזרח הרחוק רכבתי וזה הרגיש… טבעי.
    פה, בארצנו חסרת התרבות, זו (וסליחה מראש) התאבדות.

  12. אולי ב-20 אלף הייתי שוקל לקנות אותו בנתיים נמשיך עם ה-VS הישן והטוב

  13. לדעתי המשכתם את הקו, זה ראוי ומשמח. נראה שהבוורלי כלי יעיל ונכון להתנהגות היום יומית פה.

  14. כתובה עניינית, רצינית, רואים שהכותב נתן את נשמתו בניסוח ובחינה. פשוט כיף.
    כיף לגלוש באתר החדש. אני מעכשיו יהיה גולש קבוע! אני נכנס לקרוא לפני העבודה, בזמן העבודה, בשירותים. בכל מקום. אני כל הזמן מחוב

  15. כל הקטע הזה של גובה וגודל גלגל מוגדל.. מתקבל מוזר, נראה שונה.. לא מצליח להתרגל למראה

  16. איטלקי מפחיד אותי אבל אחרי הכתבה נראה לי אחלה

  17. אני 1.72 והגוי רייד מאוד נוח לי. הבברלי מרגיש ענק ואני לא מגיע לרצפה איתו!

  18. רכבתי על הקטנוע והוא מרגיש טוה ונותן ביטחון ברכיבה.
    קצת יקר לאעמי וליכולתי הכספיות. אלך על כלי זול יותא ואו כזה משומש………..

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל