fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
מוטוטאץ דקר
MV קוביה
סטפן
HJC
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

הוסקוורנה TE250 – מסיבת הפתעה

הוסקוורנה TE250 – מסיבת הפתעה

גיל פריאנטה

צילום: גיל פריאנטה

הוסקוורנה חזרה לשוק הישראלי לאחר שנעדרה ממנו מאז שנות ה-90. המעבר לידי ב.מ.וו עשה להוסקוורנה רק טוב והחברה משדרגת את קו הדגמים שלה בעקביות מידי שנה כאשר נוסף שיפור גדול באיכות הכלים. ההסקוורנה שהשתתף במבחן היה כלי פרטי משנת 2011  אך השינויים לעומת דגמי 2012 קלים ומסתכמים בעיקר בקוסמטיקה: השלדה עברה לצבע שחור במקום לבן וישנם חישוקי אקסל כסופים במקום שחורים למרות שלטעמי, שהשחורים יפים יותר.
אופנוע המבחן הגיע עם אגזוז משופר וכידון תחליפי של Rental למרות שבמקור הוא מגיע עם כידון פאט בר משובח של חברת טומסאלי.

מנוע, ביצועים
הכוח של מנוע ההוסקוורנה מגיע מסל"ד נמוך ומטפס לינארית לאורך הסל"ד. תחושת הכוח טובה יותר כאשר שומרים את המנוע בסל"ד גבוה אז הכוח נמצע בשפע. למרות הכוח שנמצא בחלקו העליון האופנוע משדר ידידותיות ולא מאיים על הרוכב.

מתלים, התנהגות, בלמים
מתלי הקאייבה של הוסקוורנה היו הטובים והמאוזנים מבין חמשת הכלים. הם סופגים כל מהמורה ודרדרת ללא פגיעה בתחושת הביטחון של הרוכב ומחפה הרבה על טעויות רוכב בעליות מסולעות. הם מגהצים כל שיבוש בדרך ומקלים על הרכיבה בעליות סלעיות ארוכות. מעבר לזה ההסקוורנה מרגיש בבית במסלול הפוטוצ'טו ותחושת הביטחון עליו מדהימה.
ההיגוי בהוסקוורנה נהדר. אפשר להפיל אותו לסיבובים בביטחון מלא והשילוב עם כוח המנוע פשוט גורם לך להתאהב בו. ה- TE250 גורם להכל להפוך פתאום לקל יותר. רוכבים מתחילים ירגישו עליו בבית מיד ומקצוענים יתקשו להחליפו.

נוחות רכיבה, תפעול, גימור
ישיבה על האופנוע וישר מרגישים בבית והכל נראה במקום. ההוסקוורנה מגיע עם לוח מחוונים קומפקטי שם תמצאו, ספידומטר, מד טורים, מנורת ניוטרל, סטופר למדידת זמנים ושני מדי אוץ מתאפסים למטיילים שבינינו.

אחד הדברים שהציקו לחלק מהרוכבים היה השראודים, שהם הפלסטיקים של מיכל הדלק, המרגישים רחבים יותר משאר הכלים. בדיקה באינטרנט הראתה שמדובר בטעות אופטית ורוכבים בחו"ל מחממים את קצה הפלסטיק ומכופפים אותו כלפי הראדיאטור, כל זה רק בשביל ההרגשה שתורמת לתחושת הרכיבה.
התחושה שאופנוע רחב ולפעמים די מציקה ולמי שרוכב עם מגני ברכיים איכותיים ירגיש את זה יותר. הרכיבה בעמידה עליו נוחה, תפעול מכלולי האופנוע רכים ונעימים והמצמד ההידראולי רך ונקודתי.

השורה התחתונה
ההוסקוורנה TE250 היה ללא ספק "הפתעת היום" לבוחנים. כל בוחן שיצא מהמסלול התקשה להבין את החבילה הזאת שנקראת הוסקוורנה ההתלהבות הייתה ללא ספק מהמתלים וההיגוי של האופנוע: פשוט נהדר וזורם איתך כמו דג בנהר. ההוסקוורנה הוא אחד האופנועים הטובים מבין חמשת הכלים בעיקר כיוון שהוא מציע חבילה טובה, איכותית ומאוזנת ללא שום פגם בולט. המחיר משתייך לחלק העליון של הקטגוריה וניתן להניח שבמחיר נכון יהיה ה-TE250 שחקן מפתח בשוק שלנו.

מחיר, אחריות, אחזקה
מחירו של ה-TE250 הוא 79 אלף ש"ח כאשר על תשלום במזומן ניתנת הנחה של 3%. טיפול ההרצה נעשה כעבור 3-4 שעות מנוע או 150 עד 200 ק"מ ועלותו 720 ש"ח. לאחר מכן עומד מרווח הטיפולים על אחת ל-16 שעות או 800 ק"מ כשהמחיר הוא 480 ש"ח ולאחר מכן 720 ש"ח וכך הלאה. ההוסקוורנה הוא היחיד המגיע עם אחריות לשנתיים ולא לשנה אחת, הבעת אמון של היבואן במוצר ויתרון שיכול לקרוץ לרוכשים רבים.

תעודת זהות

הוסקוורנה TE250
מחיר: 79,000 ש"ח
אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ
שנת דגם: 2012
דרגת רשיון: A1

נתונים טכניים

מנוע: צילינדר יחיד, 249.5 סמ"ק, 4 שסתומים, גל זיזים עילי כפול, קירור מים
קדחXמלך: 50.9X79 מ"מ
יחס דחיסה: 13.6
הזנת דלק: הזרקה, גוף מצערת 42 מ"מ
תיבת הילוכים: 6 מהירויות
מתלים:
קדמי – מזלג הפוך קאייבה 48 מ"מ, כוונון מלא, מהלך 300 מ"מ

אחורי – מונושוק, בולם קאייבה עם כוונון  מלא, מהלך 296 מ"מ

בלמים:
קדמי – דיסק פרפרי 260 מ"מ, קליפר ברמבו 2 בוכנות

אחורי – דיסק פרפרי 240 מ"מ, רליפר ברמבו בוכנה אחת

צמיגים:
קדמי – 90/90-21

אחורי: 120/90-18

בסיס גלגלים: 1,470 מ"מ
גובה מושב: 950 מ"מ
מיכל דלק: 8.5 ליטר
משקל:108 ק"ג

עמית אביני:

" לא חשבתי שככה יהיה ההסקוורנה, פשוט כלי פצצה!”

תגובה אחת ל הוסקוורנה TE250 – מסיבת הפתעה

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל