מחירון אופנועים מוטו - בגרסא דיגיטלית, בחנויות ובעסקים

קיוואי בנלי
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
KTM MENU
קונה אופנוע
מטרו באנר שמאל הכי עליון
הווסקוורנה באנר שמאל
אבניר קוביה שמאל
שרקו
סטומפ
לרט
אוגוסטה קוביה הכי עליון
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
רפידו
1 על 1
KTM שמאל
לרט
פרפקט קוביה שמאל
אינדיאן קוביה שמאל
ברקום שמאל
מתלה לקסדה
HJC
הארלי שמאל

TM רייסינג EN250Fi – הסייח האיטלקי

TM רייסינג EN250Fi – הסייח האיטלקי

גיל פריאנטה

צילום: גיל פריאנטה

את הרכיבה הראשונה שלי על אופנוע TM אני לא יכול לשכוח, זה היה בשנת 2002  בארה"ב כש-TM יצאו עם הדגם  ה-TM400E 4T הארבע פעימות הראשון שלהם. הכלי נראה כמו מיליון דולר החל מחלקים מכורסמים ב-CNC, אגזוז משופר, חישוקים  שחורים, נאבות מכורסמות ועוד רשימה ארוכה של מכלולים איכותיים. חווית הרכיבה עליו הייתה מדהימה. ה- TM250Fi החדש לא שונה מאותו קו מגרה: מכלולים איכותיים והקפדה גבוהה על הגימור כיאה לאופנוע המיוצר בעבודת יד.

לישראל הגיעו אופנועי TM בראשית שנת 2011 וזכו לתמחור גבוה יחסית. בשנת 2012 בתמיכת היצרן ירדו מחירי אופנועי  TM רייסינג ומקמו את הכלים במקום טוב באמצע בשוק אופנועי האינדורו. למבחן התייצב ה-EN250 Fi משנת 2011 הנבדל מדגם 2012 בריפוד המושב ובבולם מתוצרת TM  במקום בולם של אוהלינס. דגמי 2013 של TM  נחשפו לא מכבר כאשר מלבד גרפיקה חדשה כוללים בעיקר מחשב מנוע חדש ובוכנה חדשה יחד עם עוד מספר שינויים קלים.

מנוע, ביצועים
מנוע ה- TM250Fi חזק מאוד. הכח מתקבל מסל”ד נמוך ומטפס לאורך הסל”ד ללא נפילת כוח בדרך זאת בעזרת גיר שישה הילוכים בעלי יחסי העברה טובים. ישנן שתי מפות הצתה לבחירה בין סוגי הרכיבה (שטח פתוח ואינדורו). המנוע של ה-TM  אומנם רועש ומפיק צלילים מכאניים לא מובנים שלדעת רוב הבוחנים נבעו מכך שמדובר באופנוע עם  הכי הרבה "שעות עבודה" עליו. במסלול ה- TM250Fi מרגיש מצוין. המנוע משלב כוח וזמינות בכל זמן ותחושת הרכיבה עליו קרבית ומתאימה לאופנוע "מרוצים". גם תפעול שאר המכלולים באופנוע נעים והם עובדים נהדר.

מתלים, התנהגות, בלמים
מתלי המרזוקי 50 מ"מ עובדים מצוין ונותנים תחושת ביטחון ברכיבה בשבילים צרים ובדרדרת. ה-tm עוקב מצוין אחר תוואי הקרקע ונותן תחושה של חיפוי מצד המתלים על טעויות רוכב בפניות הדוקות. הבולם האחורי של TM מתוצרת עצמית מצוין וסופג מהמורות ברכיבה מהירה ובבאמפים עמוקים בדרך. השילוב של שני סוגי המתלים באופנוע ללא ספק שילוב נכון והשדרוג למתלי אוהלינס בדגמי 2012 אמור רק לשפר את המצב. ההיגוי ב-TM פשוט נפלא. הוא נופל לפניה ושומר על קו אחיד ברכיבה מהירה. אפשר להיכנס איתו בביטחון לסיבובים וביחד עם המתלים המצוינים זהו שילוב מנצח.
הבלם הקדמי הרגיש חסר רגש ולעיתים גם ספוגי. מיקום רגלית הבלם האחורי הייתה גבוהה מדי. לחלק מהבוחנים זה הפריע וחלקם דווקא אהבו את מיקום הרגלית אך זה משהו שניתן לכיוון ולשנות לפי דרישת הרוכב. 

נוחות רכיבה, תפעול, גימור
ישיבה על האופנוע נותנת את התחושה שהוא בין הצרים מחמשת הכלים. הכל מינימאלי וכידון הפאט בר רק תורם להרגשה זו. צריך להתרגל לתנוחת הרכיבה ב-tm. זהו סוג של הכלאה של אופנוע יפני ואיטלקי אך לאחר כמה סיבובים עליו מרגישים בבית. 
המצמד ההידראולי רך ונקודתי עם רגישות בהפרדה. פשוט מדהים כמה המצמד ההידראולי חוסך כאבי ידיים, במיוחד ברכיבה אינטנסיבית. המצערת ב-tm נעימה וחלקה ולמרות שעות העבודה הרבות שעל האופנוע הכל עובד כמו שעון.

אופנוע ההדגמה שעבר חיים מפרכים הגיע ללא כל ספידומטר או שעון שעות. מבט לכיוון הבולמים הקדמיים נותן תחושה של אופנוע works. המשולשים מכורסמים ב-CNC, כיווני המתלים באנודיאז אדום, מושב האופנוע צר ומשתלב עם מיכל הדלק הקטן שמבצבץ לו והמתגים מינימאליים בהתאם.

השורה התחתונה
ה- EN250 Fi הוא ללא ספק אופנוע מקצועי למהדרין ולא הייתי מגדיר אותו כדו-שימושי כשמבין כל הכלים במבחן הוא הכי קרוב לאופנוע מרוצים טהור. ה-TM מיועד לרוכבים שספורט מוטורי אצלם בדם ועבור אלו יתאים כמו כפפה לרוכב מרוצים אשר רוב זמנו יבלה על הכלי באימונים או בתחרויות.
מכל חמשת הכלים שבמבחן ההשוואתי הוא האופנוע שנראה הכי "Ready To Race " והמראה הקרבי מגובה גם באופי קרבי. ה-TM  היה האופנוע היחידי במבחן שהבוחנים לא הצליחו "לאכול" אותו. צריך להתרגל אליו ולא כולם ממש הצליחו. מי שכבר התרגל אליו ירגיש על האוכף הכי קרוב לאופנוע מרוץ טהור.

מחיר, אחריות, אחזקה
מחירו של ה-EN250 Fi עומד על 76,500 ש"ח. הטיפול ראשון לאחר הרצה נעשה ב- 450 ק"מ או כעבור 15 שעות ועלותו 450 ש"ח.לאחר מכן טיפולים כל 1000 ק"מ או 30 שעות בעלות של 470 ש"ח לטיפול. מרווח הטיפולים הוא עבור שימוש "הובי" ולא עבור שימוש למרוצים. ה-TM מגיע עם אחריות לשנה ללא הגבלת ק"מ.

תעודת זהות

TM רייסינג EN250Fi
מחיר: 76,500 ש"ח
אחריות: שנה ללא הגבלת ק"מ
שנת דגם: 2012
דרגת רשיון: A1

נתונים טכניים

מנוע: צילינדר יחיד, 249.5 סמ"ק, 4 שסתומים, גל זיזים עילי כפול, קירור מים
קדחXמהלך: 53.6X77 מ"מ
הזנת דלק: הזרקה, גוף מצערת 44 מ"מ
תיבת הילוכים: 6 הילוכיןם
מתלים:
קדמי – מזלג הפוך מרזוקי 50 מ"מ, כוונון מלא, מהלך

אחורי – מונושוק, בולם זאקס עם כוונון מלא

בלמים:
קדמי – דיסק פרפרי 270 מ"מ

אחורי – דיסק 245 מ"מ

צמיגים:
קדמי – 90/90-21
אחורי – 120/90-18

מיכל דלק: 8.7 ליטר
משקל יבש: 105 ק"ג


עידו כרמון:

"יש לו את המתלים הכי טובים פה, חבל על הזמן"

תגובה אחת ל TM רייסינג EN250Fi – הסייח האיטלקי

תגובות

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל 2