fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
לרט
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
MV קוביה
HJC

חמשת המובחרים – מבחן האינדורו הגדול

חמשת המובחרים – מבחן האינדורו הגדול

גיל פריאנטה

צילום: גיל פריאנטה

בוחנים: גיל פריאנטה, עידו כרמון, אורי כרמל, עמית אביני, יוני רבן
צילום סטילס ווידאו: גיל פריאנטה

תחום השטח חווה בשנים האחרונות פריחה בישראל עם כניסתם של מותגי שטח מקצועיים רבים והתחרות הולכת וגוברת. דווקא לאור כך הרבה זמן רב שלא בוצע בארץ מבחן אינדורו השוואתי לכן החלטנו בדו"גרי להרים את הכפפה ולבצע מבחן השוואתי הכולל לא פחות מחמישה אופנועי אינדורו 4 פעימתיים בנפח 250 סמ"ק. קטגוריית ה-250,  או יותר נכון קטגוריית "משקל נוצה", הפכה עם הזמן לאיזון המושלם בין אופנועי 125 סמ"ק הדו-פעימתיים ואופנועי ה-450 סמ"ק ארבע פעימות. הכוח הזמין והנשלט של מנועי ה-250 ארבע פעימות הפך אותם במקרים רבים ליתרון בשטח לעומת מנועי ה-450 האגרסיביים יותר, בהם יש צורך ברוכב מיומן יותר ועם ביצים גדולות (יותר).

את המבחן ביצענו באזור מודיעין והוא כלל בין היתר מבחן בפוטוצ'אטו מקומי, מסלול סינגל בתוך יער ושבילים באזור. רצינו גם לבצע באזור הדיונות ושבילי השרון אך בשל מצוקת זמן הסתפקנו באזור מודיעין בלבד. ללא ספק רכיבה באזור השרון הייתה נותנת עוד צבע למבחן שם היה אפשר לבדוק את הכלים גם במצערת פתוחה לרווחה, סיבובים מהירים ודיונות כמובן. אך מציאות לחוד ורצון לחוד, חלק גדול מהכלים היו כלים פרטיים ולא היה ניתן היה לקחת אותם יותר מיום אחד. השתדלנו שהכלים יהיו במצב סדרתי ככל הניתן כדי לקבל אינדיקציה גבי אופיים של הכלים ולסיבה זאת גם בחרנו שלא להתעסק יתר על המידה עם כיולי מתלים והתאמות אישיות.
לפחות מזג האוויר ליום המבחן היה מושלם עם טמפרטורה באזור ה-24 מעלות, שמש מלטפת ורוח קלילה. יום אידיאלי למבחן. את פנינו קיבל הרס"ר מדני בלחסן ממודיעין שעזר לנו לוגיסטית במבחן ודאג לנו לסככה, שתיה קרה וצוות בידור.

מטרת מבחן הייתה למצוא את האופנוע האידיאלי לרוכב הישראלי בהתחשב בעובדה שמסיבות כלכליות הרוכבים בארץ מחזיקים ברשותם כלי אחד שאמור לשמש למגוון משימות ויעודים. בשכלול הציון הסופי לכלים במבחן נכללו פרמטרים כמו ביצועי האופנוע במבחן, מחירו, סחירותו בשוק וכמובן איך הוא לעומת מתחריו. אמנם המבחן הוא לדגמי 2012 ומתפרסם בסמוך לתום השנה אך דגמי 2013 של הכלים המשתתפים במבחן עברו שינויים מינוריים בלבד כך שעיקרי המבחן תקפים גם לדגמי 2013. כמובן שנעשה מאמץ לשים את ידנו ולבחון את דגמי 2013 בהקדם. המבחן מקיף את רוב הדגמים בקטגוריה אך נפקד מקומו של הימאהה WR250F, מתמודד חושב בקטגוריה שנעדר עקב אי זמינות של כלי למבחן.

על מנת להקל עליכם הקוראים להתרכז במבחן עצמו, ומטעמי נוחות וסדר החלטנו לא להעמיס יותר מידי אינפורמציה בגוף הכתבה. כל אופנוע שנבחן מקבל עמוד נפרד הבנוי ב "מיני מבחן" בפני עצמו ובו ניתן לקבל את מלוא האינפורמציה לגבי הדגם, נתונים טכניים, שינויים מדגם קודם, עלויות טיפולים ואחזקה ועוד.

חמשת הדגמים שנכללו במבחן הם:


ק.ט.מ 250EXC-F

גאס גאס EC250F

TM רייסינג EN250Fi

HM מוטו CRE F250X

הוסקוורנה TE250

חמשת האופנועים מוגדרים כדו-שימושים וחוקיים לרכיבה בכביש מה שלא מונע מלעבור בקטעי קישור בזמן רכיבה בשטח. זאת להבדיל מאופנועי המוטוקרוס המיועדים לרכיבה במסלול מוגדר בלבד ואינם רשאים ברכיבה על כביש ציבורי ומקומות פתוחים, כשרוכבי אינדורו רבים היו מסבים אותם לרכיבת אינדורו.

כל החמישה מגיעים עם התנעה חשמלית ועם רגלית קיק לגיבוי. בתחילת המבחן החלטנו לבדוק את האופנועים במסלול הפוטוצ'אטו המקומי הממוקם בכניסה למודיעין המוכר בקרב הרוכבים כפוטוצ'אטו עץ הזית. המסלול התאפיין בקטעים מהירים קצרים, חלקם מסולעים, סיבובים חדים, קוליסים ואפילו קפיצה הייתה לנו בדרך. כל בוחן נכנס בתורו למסלול וביצע כמה הקפות על אחד האופנועים. לאחר מכן, ירד מהאופנוע ורשם את התרשמותו על גבי דף בוחן שבו הוא צריך היה לתת ציון מ-1 עד 10 לגבי ביצועי מנוע, מתלים, נוחות רכיבה, תפעול, בלמים, חוויית רכיבה  ובאופן אישי. לאחר שכולם סיימו לרכוב על כל חמשת הכלים ישבנו כל הבוחנים והעברנו פידבקים לגבי הכלים. לא יאומן כמה דעות קדומות התנפצו על חלק מהאופנועים לאחר הרכיבה. חלק מהבוחנים היה פשוט בהלם. למשל, מי שרגיל לרכוב על אופנוע שטח יפני תמיד התקשה לרכוב על אופנועים אירופאים ואילו לאחר הרכיבה על הכלים במבחן רובם גילו כמה טובים חמשת האופנועים, ואפילו התאהבו בהם.

השורה התחתונה

זה אולי ישמע קלישאתי אבל כל חמשת האופנועים שבחנו הם אופנועים מצוינים כפועל יוצא להשקעה הרבה של היצרנים בפיתוח ושיפור תמידי ובכל שנה אנחנו מקבלים דגמים טובים יותר, חזקים יותר וקלים יותר. בבחירת מנצח המבחן ניסינו להגיע כמה שיותר למנצח ללא עוררין אך בסיכומו של יום, מצאתי את הבוחנים עדין מהססים לגבי מקום ראשון ורביעי במבחן כך שההחלטות הסופיות התקבלו על קוצו של יוד.

המבחן עזר לבוחנים להבין מדוע הק.ט.מ שהגיע למקום הרביעי בסיכומו של המבחן. הק.ט.מ הוא אופנוע שכולם אוהבים,  הוא פשוט קולע לטעמם של טווח רוכבים נרחב, החל ממתחילים העושים צעדים ראשונים בשטח ועד למקצוענים המתחרים בסוף השבוע בתחרויות אינדורו. את מעמדו קונה הק.ט.מ בעיקר בזכות המנוע הידידותי, לא חזק מידי ולא חלש מידי, המתאפיין בחלוקת כוח נעימה ורציפה.
זאת לעומת הגאס גאס שהגיע למקום החמישי בניקוד צמוד מאד לזה של הק.ט.מ. עם ההצלחה אי אפשר להתווכח שכן יבואני גאס גאס מוכרים אופנועים כמו חטיפים לטיול שנתי. לצערנו האופנוע שהגיע למבחן לא היה מכוון לפי הוראות יצרן ולפי לדעתי, יותר מידי "התעסקות" של בעליו היא שגרמה יותר לחוסר איזון באופנוע. אני בטוח שבאופנוע סדרתי מהארגז הכל היה נראה אחרת. כאמור עם מחיר אי אפשר להתווכח וכשההפרש בין הגאס גאס לשאר האופנועים יכול להגיע לכמעט 20,000 ש"ח זה לא הולך ברגל. את הישראלים מעניין קודם כל המחיר. נקודה! הגאס גאס נותן כמעט הכל במחיר נכון וזה כנראה מה שקובע בארצנו.

ה-TM לעומת שאר האופנועים, אכזב במקצת את הבוחנים שציפו לקבל משהו "אחר" אלא שבמקרה של האיטלקי הכחול  צריך לקחת בחשבון שהאופנוע מבחן היה המשומש ורווי הקרבות ביותר מבין כל האופנועים. ה-EN250Fi הגיע למקום השלישי בדרוג הסופי וזאת בגלל חילוקי דעות חצויים בין הבוחנים שחלקם אהב אותו וחלקם לא התחבר אליו. ה-TM הוא אופנוע עם אופי ומי שיתחבר אליו יקבל מכונת אינדורו נהדרת עם כוח רב ומתלים משובחים. מרכיבות קודמות שלי על דגמי TM בעבר עדין חקוק לי חווית הרכיבה מופלאה שקשה לי לשכוח אותה המזכירה אופנוע מרוצים טהור.

נותרנו עם ההוסקוורנה וה-HM בקרב בין המקום הראשון והשני. לבוחנים  הייתה התלבטות של ממש וכאמור ההחלטה למי לתת את הציון הגבוה ביותר התקבלה על קוצו של יוד. אך כמו בכל מבחן חייב להיות מנצח אחד. ההוסקוורנה מציע חבילת פאן מגובשת אך לפי ציון הרוכבים והסיכומים זכה ה-HM במקום הראשון ב"אבק" של ניקוד אם אפשר להגדיר זאת. צריך לזכור שה-HM הגיע במצב הכי חדש מבין כל האופנועים כשהכל היה במקום ובתולי. השילוב של מנוע הונדה ותוספות איטלקיות יצרו את השילוב מנצח במבחן שלנו. ה-HM ללא ספק אופנוע פאן אמיתי כשהחיסרון הגדול שלו זה המחיר. עם מחיר נכון לצרכן הישראלי היו רואים אותו יותר בנוף הישראלי.
בסופו של דבר מי שיחליט איזה אופנוע הוא הבא שלו זה יהיה הקונה בלבד. אנו ממליצים לבצע נסיעות מבחן בשטח על כמה דגמים ולבדוק עד כמה אתם מתחברים לאופנוע. תתפלאו לראות שלמרות שחלק מהאופנועים מגיעים עם מכלולים דומים והם עדיין מרגישים שונים בשטח.

הערה: חשוב להבהיר נקודה מאוד חשובה לגבי מחיר האופנועים בשוק. לכל הכלים ישנו יש מחיר מחירון לצרכן ומחיר למזומן. מי שיודע ללחוץ במקומות הנכונים יוכל להשיג ברוב המקרים הנחה נאה ממחיר המחירון ואני אף שמעתי על מקרים בהם כלים נמכרו באחוזים רבים מתחת למחיר המחירון של היבואן. טריק מאוד ידוע הוא להעלות את מחיר האופנוע כלפי מעלה ואז ליבואן ישנו מרווח תמרון גדול המאפשר לו להציע טריד אין לאופנוע המשומש במחיר מחירון. כך כולם מרגישים טוב בסופו של עסקה.

למפרטים הטכניים של כל חמשת הדגמים לחצו כאן

תודה גדולה לדני בלחסן ולצוות המוסך במודיעין שלו על העזרה, התמיכה והסיוע בביצוע ובהוצאת מבחן האינדורו ההשוואתי לפועל

תודה לך דני, אין כמוך!

45 תגובות ל חמשת המובחרים – מבחן האינדורו הגדול

  1. ללא ספק אתם מוכיחים בגרות ויכולות של מה שאחרים שנים עוד לא למדו לעשות – עלו והצליחו – מבחן פרפקט!

  2. אין עליכם. בתקווה למבחנים השוואתיים רציניים כאלו בעתיד.

  3. האמינו או לא, בשנת 1995 בערך בערך- נסעתי בערב יום העצמאות מנצרת עילית עד לאצדיון באר-שבע לראות אותם בהופעה בארץ.

  4. כל רוכב ששוקל לרכוש ימצא בארץ את מה שהכי מתאים לו. וב"ה יש לנו כבר חמישה יבואנים עם כלים ברמה גבוהה. מאוד נהניתי.

  5. יאאל'ה, עכשיו כביש: R1000, ZZR,CBR, R1, RSV. R 1000, 1199, 1190, שבת שלום. אין עליכם.

  6. הסיבוב ב 00:57 – פעם רביעית שאני רואה את הסרטון.

  7. יש על מי לסמוך. שבת שלום. ברכות הצלחה במוסך החדש.

  8. הhm מנצח בנקודות אבל למישהו ממוצע עם נסיון מתאימים כולם בלי יוצא הדופן, ביננו המחיר לעוסקים בתחום הזה הפער לא כזה משנה.

  9. זו בעצם כתבה שהיא שש כתבות וזה מרשים.

    נהניתי מאוד ללמוד על התחום הזה, התמונות חדות, הוידאו יפה מאוד ויש תוכן רב ובעל ערך.

    תמשיכו!!

  10. כל הכבוד דוגרי ! נהנתי לקרוא !
    העלתם רמה ללא ספק !

  11. doogri do this kind of test
    it is looking absolutely GREAT
    !
    i don't have hebrow keybord so forgive me…gil,you are telent
    keep going like this !
    Gavriele

  12. בהחלט כמתואר פה, בובה של אופנוע.
    נהנתי לקרוא

  13. 1. מציק שלא כל האופנועים במצב סטוק עם כיווני מפעל.
    2. האם נבדקו מידות הקפיצים במתלים (האם הוחלפו)?
    3. האם ניסתם לשחק בסט אפ של המיתלים?
    4. מנסיוני – ה HM דגם X הוא הכבד שבחבורה – לא ראיתי התיחסות לכך
    5. לקמור קיט מזרק ומחשב חדשים להוסקווארנה אשר משנה את האופנוע לגמרי (שיפור נשימה וכוח בסל"ד נמוך בעיקר) – האם לאופנוע המבחן היה אותו?

    6. אמינות וסחירות שני נושאים שלא נגעתם בהם…

  14. נהניתי לקרוא ולהשכיל.
    בעלי מקצוע (הרוכבים) מהמובילים בתחום ובעלי שם, תרמו לעשיית כתבה מושקעת ומעמיקה. כל הכבוד

  15. נתחיל מכל הכבוד. רעיון מעולה להפריד מידה מפורט לגבי כל אופנוע בקישור נפרד, גם הקישור לטבלת הנתונים מעולה והטבלה ברורה מאוד. צילומים יפים מאוד. וידאו עשוי היטב. ועכשיו לביקורת: (1) אם כל ה5 אותו דבר, עדיין חסר לי חידוד על מעט הבדלים שיש. (2) הקטע שכתבת תחת "השורה התחתונה", הוא לא שורה, הוא סיפור שלם על פני 5 פסקאות, שגם לאחריו לא ברור על איזה סעיף זיכה במקום ראשון(רגש?) (3). אם כבר דו-שימושי שהוא בהגדרה לא "מקצועי מלא"(כי מתאים גם לכביש, כלומר, לא מוטוקרוס), אז כחובב שטח היה חסר לי במיוחד השוואה מפורשת ל CRF של הונדה(ולא השוואה עקיפה, כי ראיתי שהזכרתם אותו בתוך הפרוט לדגם CRE) ראיתי שרשמת ש CRF דומה מאוד ל CRE של HM, אבל CRE עולה יותר מפי 2. על כן, כחובב זאת ההשוואה המעניית יותר והיא חסרה במבחן הנוכחי. תודה.

  16. סקירות מקצועיות ומעניינות….. רואים שנהנת. ישר כח, אשמח לקרוא עוד.

  17. ממש לא מעניין :"בחרנו שלא להתעסק יתר על המידה עם כיולי מתלים והתאמות אישיות", "חמשת האופנועים מוגדרים כדו-שימושים ", "האופנוע שהגיע למבחן לא היה מכוון לפי הוראות יצרן ולפי לדעתי, יותר מידי "התעסקות" של בעליו היא שגרמה יותר לחוסר איזון באופנוע.", "HM לקחו את הנוסחה המנצחת של הונדה במוטוקרוס והתאימו אותה לרכיבת אינדורו","דיקה באינטרנט הראתה שמדובר בטעות אופטית ורוכבים בחו"ל מחממים את קצה הפלסטיק ומכופפים אותו כלפי הראדיאטור". מאכזב בגדול, מסכן הרוכב (דו"ש ???) שמסתמך על מבחן כזה בשביל לקבל החלטה. מבחן שמחזיר את העתונות המקצועית 15 שנה אחורה.

  18. ומה אתה ממליץ כפי שניתן להבין אתה מבין טוב יותר ? ביקורת הכי קל לרשום.

  19. אני בכלל איש כביש. לא מהמשוגעים. אבל מידי פעם נוסע עם אישתי ועוד כמה חברים, נחמדים, לטיוילם שמפאת גילי מהנים את אישתי ואותי מאוד. דיברתי מעט עם חברים של הבן שלי, שאתה מבין שהם בגיל בגרות וגם משוגעים על דו שימושיים למיניהם. הם סיכמו את דבריך כ-"מושתל" שלא תבין..לא כמושתן אלא כמושתל. אתה כנראה אחד מאלו שעובדים ואו מחזיקים באחד מהכלים שלא זכו במקום ראשון וליבך יוצא ממקומו. גם ביקורת צריך לקבל גם אם פה ושם היא לא הכי נעימה ולא צריך להצטדק. ממרומי גילי אני יודע שכשמוסיפים שמן למדורה היא רק עולה ועולה ועולה …..אבל לא לכיוון המקום הראשון הרשימה של המבחן. תתקדם ותן כבוד למי שהישקיע במבחן המהנה הזה. תודה.

  20. כל הכבוד לרונן כהן. יפה כתבת. גם אני חושב שסתם להמשיך ולצקת שמן למדורה רק מעלה אותה ולא גורם לה לשכח. לדעתי ללא כל קשר לתוצאות המבחן הוא אחלה. כל הכבוד ושרק תמשיכו לתת כאלו מבחנים.

  21. עוד נקודה ברשותך, בגלל כמו תגובה 35 מגזינים אחרים לא אוהבים להשוות, יש לדוגרי ביצים, אומרים מה שחושבים ורק לא יפסיקו את הכיוון אותו התחילו, לתת התחושות של האופנוע ולא לחשבן לאף אחד. אגב.. למישהו "רגיל" כמו תגובה 35 כל אופנוע פה יספק אותו די והותר, עושה רושם שכולם פצצה.

  22. אחרי תקופה שלאף אחד לא היה ביצים לעשות מבחן השוואתי כזה, גם בגלל שיבואנים מפחדים לתת כלים לאלה שאם הם לא יהיו ראשונים תשכח לקבל אותם
    בא דוגרי ולא רואה ממטר אף אחד ונותן מבחן שאם הוא לא מבצע אותו הייתם אוכלים את הלוקשים מאתרים אחרים שממומנים מפירסום שלהם – לפחות רק אתה חושב ככה
    דוגרי כל הכבוד יא תותחים!!!

  23. רונן אתה מעלה נגדי כתב אישום. "מושתל" לא משתמש בשמו הפרטי. בתגובתי ציטטתי מהמבחן הנדון, האם אתה קראת את המבחן ?, האם אתה מבין איך צריך להראות מבחן ?, קל לפזר עשן אבל עם כל הכבוד "ביקורת" צריכים לקבל מי שכותבים לא מי שמגיבים… אני התייחסתי למבחן, לכלים הנבחנים, למצב הכלים כפי שתואר בכתבה ולמינוחים שתוארו בה. האם יש טעות במה שהצגתי בתגובה 35 ? במידה וכן אשמח אם תתקן אותי.
    רן בן עזרא, כיצד אפשר לקבל "תחושות של האופנוע" שהאופנועים לא עברו יישו קו מינימאלי, אינם מקוריים ואפילו לא אופסו לנתוני פתיחה זהים ? ואאלה לא מבין אתכם. אני שמח לפרגן שצריך אבל צריך גם לדעת לתת (ולתמוך) לפעמים גם בביקורת.

  24. סימו לב לנתונים שפרסמתם.
    המשקל שציינתם הנו המשקל "הרטוב" של האופנוע ולא היבש כמו שכתבתם.
    שווה לדייק בעובדות, אופנוע 250 עם משקל "יבש" כמו שכתוב, לא היה "עובר מסך" בקלות.

  25. 1:1 כולל אביזרים לרישוי כביש, ספידומטר ואגזוז משופר, כידון עבה במודל 2013, מיגון וגרפיקה שונה
    HM קונים CRFים ומאבזרים אותם

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל