fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
תמוז
מוטוטאץ דקר
MV קוביה
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
אודי דגן 140 על 70
HJC

סי-דו RXP 260X RS – מורנה בחוף הרצליה

סי-דו RXP 260X RS – מורנה בחוף הרצליה

יוסי גוזלן

צילום: תומר לשר

בשוק אופנועי הים המצומצם בישראל יש לסי-דו נתח עיקרי  וה-RXP מהווה את חוד החנית בקטגוריה המכונה "אופנועי שרירים" בעלי שני מקומות. לקראת 2012 עבר ה-RXP  מקצה שיפורים שכלל מעבר לגרפיקה החדשה גם שוקע T3 חדש השונה מהשוקע שבדגמי ה-RXT כדי להתאימו לרכיבה ספורטיבית יותר יחד עם מערכת כנפונים חדשה ומתכווננת.

כבר בתחילת הקיץ, בהשקת דגמי 2012 של סי-דו, פגשנו את הגרסה המעודכנת של ה-RXP (או בשמו המלא RXP 260X RS) ולא יכולנו להתעלם ממנו. צבעי השחור צהוב המסורתיים עם העיצוב הקרבי הזכירו לנו את אותה מורנה טורפת ואקזוטית. בהשקה שנערכה בשלולית בפארק דרום לא הצלחנו להתרשם שכמו המורנה גם ה-RXP מצטיין בתמרון ובעל שיניים חדשות. אלא שלא הצלחנו למצות ולו בקצת את יכולתו עקב התנאים ולכן פגישה בים הפתוח היתה מתבקשת אז לבשנו את החליפות וקפצנו למים.

השורה התחתונה
פגישה עם הסי-דו RXP 260X RS בים הפתוח רק העצימה את התחושות אותן קיבלתי במינון קטן בהשקתו המקומית. מדובר באופנוע ים עתיר טכנולוגיה שכל כולה נועדה כדי להפוך את הרוכב למהיר יותר. כיאה לאופנוע ים מקטגוריית השרירים המנוע שופע כוח ומספק ביצועים מסעירים יחד עם חלקות תפעול ותגובות הודות למצערת אלקטרונית המתפקדת ברהיטות. התנהגות משובחת ומערכות העזר מעניקות ל-RXP יכולת תמרון גבוהה בכל תנאי יחד עם תחושת ביטחון.

רק רוכבים מיומנים יצליחו למצות באמת את מלוא הפוטנציאל שמעניק ה-RXP כשרוכבים מהשורה יצלחו להפיק גם הם לא מעט הנאה כל עוד לא ימתחו על גבו את היכולת שלהם. מעבר לכך מעניק ה-RXP את מגוון התכונות שהתרגלנו לקבל מסי-דו כמו הידידותיות לרוכב ואיכות הגימור הגבוהה. מחירו של ה- RXP לא זול אך עבור המעוניינים באופנוע ים ספורטיבי מדובר בכלי הטוב ביותר שניתן להשיג בישראל.

מנוע, ביצועים
מנוע ה-RXP מיוצר על ידי רוטאקס, גם היא בבעלות בומברדיה, והוא בנפח 1,494 סמ"ק, בעל 3 צילינדרים, מגדש על (סופרצ'ארג'ר) ומצנן ביניים (אינטרקולר). במצב ה-Economy המנוע מרגיש עצור ומעט חלש מדי אך זה מתקבל על הדעת שכן מצב זה מיועד לחיסכון בדלק והתנידות רגועה. ברגע שמעבירים את במנוע למצב תפקוד מלא הוא נחשף במלוא אונו. פתיחת המצערת תוציא החוצה בשצף קצף את מלוא 260 כ"ס שיש למנוע להציע. המנוע מרגיש חזק מאד בכל מצב, בכל סל"ד ומעניק תחושת כוח מטורפת. כדאי מאד להיות מיומן על המצערת כיוון שה-RXP  בהחלט יודע לנשוך. למרבה המזל המצערת האלחוטית מתפקדת בצורה חלקה ורהוטה  ומעניקה שליטה מלאה ומדודה. למרבה ההפתעה צריכת הדלק של ה-RXP עם מנוע בריון שכזה הייתה טובה למדי וחסכונית בהשוואה ללא מעט אופנועי ים שפגשתי.

התנהגות
לרמת ביצועים גבוהה כמו שיש למנוע הסי-דו להציע רצוי שתצטרף התנהגות ראויה וה-RXP לא מאכזב. האופנוע מרגיש קליל ומדויק מאד וההיגוי מאפשר ביצוע תמרונים הדוקים ללא קושי. מערכת הבלימה הייחודית עוזרת למנן ביעילות את המהירות בכניסה לפניות, מתפקדת בחלקות ויכולה להביא את המנוע למצב עמידה במהירות. ליכולת הפניה תורמים כנפוני הצד אשר בדגמי 2012 ניתנים לכוונון ידני ל-3 מצבים בהתאם לתנאי השימוש. הכוונון אגב, קל, פשוט ואורך דקות ספורות בלבד. השליטה בטרים החשמלי קלה ופשוטה ומתבצעת כחלק ממערכת ה-iControl השולטת גם ביתר מערכות העזר והאלקטרוניקה. יחד עם קלילות התמרון האופנוע משדר יציבות מרשימה בכל תנאי הרכיבה.

בידיים הנכונות אפשר לצלוח עם ה-RXP תמרונים ופניות במהירות מסחררת בין היתר גם בזכות השוקע החדש והיעיל. תחושת הביטחון שמעניק ה-RXP מאפשרת למתוח את גבולות היכולת של הרוכב כיוון שהוא פשוט מחמיא לך. הרוכב הממוצע יוכל להפיק מהאופנוע הנאה רבה ועדין יתקשה להתקרב לקצה גבול היכולת שיש ל-RXP להציע.  

עיצוב, נוחות, שימושיות
העיצוב הזוויתי של ה-RXP משדר כוחניות בהתאם לייעודו כשהצביעה השחורה/צהובה רק מחזקת את האווירה הקרבית שמעניק הכלי. תנוחות הרכיבה נוחה מאד הודות לכידון מתכוונן בעל טווח כיוון רחב  ומושב מצוין מאפשר חביקה טובה של האופנוע באמצעות הברכיים. ה-RXP מציע מקום רב לרוכב ולנוסע, כמובן שהיותו אופנוע דו-מושבי מונע ממנו לשמש לגרירה וספורט ימי.

לוח המחוונים נאה וכולל צג דיגיטלי שימושי המעניק מידע רב. הארגונומיה טובה מאד ותפעול המתגים של כל המערכות נוח מאד ובכלל, איכות החומרים וההרכבה כיאה לסי-דו היא ברמה הגבוהה ביותר שלה ניתן לצפות. ל-RXP חלל אכסון גדול מאד בנפח של 116 ליטר המאפשר לאכסן 3 אפודות ואת כל הציוד ההכרחי לשיט.

מחיר, אחזקה
עם תג מחיר של 92 אלף ש"ח (כולל נגרר) ה-RXP 260XRS יקר בכ-8,000 ש"ח מהמתחרה הישיר בארץ הימאהה FZR (אחיו הדו-מושבי של ה-FZS אותו בחנו באתר). עם זאת צריך לקחת בחשבון שלסי-דו מספר מערכות אלקטרוניות שלא קיימות בימאהה והוא זול ביחס ל-RXT 260 as בעל מערכת המתלים. חבל רק שבמחיר כזה מערכת בקרת שיוט אינה מוצעת, גם לא כאופציה.
כשמגיעים לעניין האחזקה צריך לקחת בחשבון שריבוי האלקטרוניקה מצריך טיפולים במוסך מורשה בלבד. זהו לא מאופנועי הים שאפשר לתקן בבית עם זוג ידיים טובות וארגז כלים מתאים.

תעודת זהות

סי-דו RXP 260X RS
מחיר:
91,950 ש"ח
שנת דגם: 2012

נתונים טכניים

מנוע: 3 צילינדרים, 1,494 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר, 4 פעימות, מערכת קירור סגורה
הגדשה: מגדש על, מצנן ביניים
הזנת דלק: הזרקה, גופי מצערת 60 מ"מ
הספק: 260 כ"ס
קדחXמהלך: 63.4X100 מ"מ
יחס דחיסה: 8.4:1
טרים: חשמלי
אורך: 331.6 ס"מ
רוחב: 122.7 ס"מ
גובה: 114.7 ס"מ
מיכל דלק: 60 ליטר
נפח אכסון: 116.6 ליטר
משקל: 368.3 ק"ג (יבש)

14 תגובות ל סי-דו RXP 260X RS – מורנה בחוף הרצליה

  1. שותףףףף אין דברים כמוךךך אם לא היית איך היו ממציאים אחד כמוך????
    שבת שלוםם אלוףףף

  2. ואיפה המבחן שהבטחתם של 250 4 פעימות אנדורו? עבדתם עלינו?

  3. לפני שקראתי כבר קנאתי בכם. זה משהו שתמיד אמרתי לאישתי שיהיה לי. אני כבר בן 48, כל הזמן זה בראשי, חבל שהמחירים של הענף הזה מאוד יקרים, ואין איזה משהו (חדש) עם כניסה לעולם המים.

  4. שלום. א. האם אופנוע ים נמדד במספר שעות מנוע? במידה ומעוניינים לרכוש או למכור. ב. מה היא צריכת הדלק? ואיך מודדים אותה? ג. מה הוא טווח הנסיעה/גלישה/שיט על מיכל דלק מלא ומה נפחו?

  5. אני יתחיל בראש והראשונה בצלם שנתן פה תמונות ליגה ותפס פה פוזציות נדירות למרות שאני למכיר אותו שאפו…
    עכשיו ליוסי חברי היקר נדיר שאני מגיב לדברים אלה אם הם באיכות יוצאת מגדר הרגיל… שיחקת אותה בתמונות והכתבה נדירה מענינת ומכילה בתוכה הכול ובצורה שנותנת לקורא לחוש כאילו הוא על הכלי…
    אוהב אותך בתור חבר ובתור קורא של הכתבות שלך אני מצפה לעוד כתבות… עלו והצלחו…

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל