מחירון אופנועים מוטו - בגרסא דיגיטלית, בחנויות ובעסקים

קיוואי בנלי
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
KTM MENU
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אבניר קוביה שמאל
הווסקוורנה באנר שמאל
קונה אופנוע
שרקו
לרט
לרט
תמוז
אופנוסנטר קוביה שמאל
KTM שמאל
פרפקט קוביה שמאל
KTM עליון קוביה
אוגוסטה קוביה הכי עליון
1 על 1
רוית דדוש עליון
ברקום שמאל
אינדיאן קוביה שמאל
HJC
הארלי שמאל
מתלה לקסדה

סוויט 16

סוויט 16

טל שביט

צילום: טל שביט

כאשר נולד הקטנוע המודרני אחרי מלחמת העולם השניה – הווספה המיתולוגית כמובן – היו לו חישוקים "8 זעירים, כחלק מתפיסה כוללת של כלי זריז-תמרון. עם הזמן גדל הקוטר ל-"10, ונותר כך שנים רבות, למעט חריגות אזוטריות. היה זה אי שם בתחילת שנות ה-90 – אל תתפסו אותנו במילה – כאשר החלה מגמת צמיחה בקוטר החישוק, כך שכיום נדיר למצוא קטנוע עם גלגלים קטנים מ-"12. ובתוך העולם הנרחב והמגוון של תעשיית הרכב הדו-גלגלי , קיימת נישה של קטנועי גלגלים גדולים, בקוטר "16 הקרוב לקוטר גלגלי אופנועים. בבסיס הרעיון להגדיל את הקוטר, עומדים יתרונות מוכחים: יציבות גבוהה יותר, ויכולת משופרת לחלוף על-פני מהמורות ללא נזק.

הקטגוריה הזו פורחת באירופה, ולראיה מצויידים שני הקטנועים הנמכרים ביותר שם – הונדה SH ופיאג'ו בוורלי – בחישוקי "16. אצלנו התמונה פחות ורודה. דומה כי החסרון הדינמי של גלגלים קטנים, מטריד את הרוכב הישראלי פחות מתא אחסון קטן מתחת למושב, בעיה אינהרנטית הקשורה לגדולי-קוטר. אלא שלמרות כל האמור לעיל, יש בכל זאת נציג אחד מהקטגוריה שמצליח אצלנו היטב: ה-HD125 של סאניאנג.

שורה תחתונה במילה אחת: בצדק. ויותר בפירוט: ה-HD125 הוא אחד הקטנועים ה"עירומים" הטובים בקטגוריית ה-125, אולי הטוב מכולם ללא קשר למחיר. הוא מציע חבילה מכנית עדכנית – מיתלים, בלמים ומנוע – שמרגישה איכותית ונעימה. במונחים של תמורה-לשקל, זהו אולי הסאניאנג הטוב ביותר. עם זאת, יש לזכור כי גם הוא מציע נפח אחסון מוגבל בכלל, ותחת המושב בפרט. אפשר בהחלט לטעון גם כנגד מרווחי הטיפולים הקטנים, עלותם המצטברת הגבוהה, ומושב גבוה עבור רוכבים נמוכי קומה. ובכל זאת, הוא כנראה הטוב שבקטגוריה.

מנוע וביצועים ה-HD125 הוא הדגם הזול ביותר של סאניאנג עם מנוע ה-125 היותר-מתקדם בהיצע, זה העושה שימוש בקירור מים. בכך הוא יוצא דופן בעולם העושה חלוקה ברורה בין קטנועי גדולים ויקרים, לבושי מחלצות הפלסטיק ובעלי מנועים חזקים מקוררי נוזל, לבין דגמים עירומים וזולים יותר, עם מנועים מקוררי אוויר. והמנוע הזה אכן פועל בשקט, חלק יחסית, מרגיש חזק יחסית למרבית מתחריו הישירים, ואינו דורש סל"ד גבוה כדי להפיק ביצועים נאותים. למרות שמדובר בקטנוע חשוף, המהירות המרבית שנמדדה – 108 קמ"ש אמיתיים – היא מהגבוהות בקטגוריה, כולל בהשוואה לקטנועים חזקים יותר על הנייר. צריכת הדלק שנרשמה, 28.5 ק"מ לליטר, היתה סבירה ומעלה בהתחשב באופי המבחן. נפח מיכל הדלק התיאורטי הוא 8 ליטר, אבל כאשר מד הדלק הראה שנותרו אדים, הצלחנו להזרים 6.5 ליטר בלבד.

התנהגות ונוחות כצפוי, זהו תחום הצטיינות של ה-HD. הצמיגים הגדולים מקנים ניהוג מוצק ובטוח, והמיתלים נוחים מבלי להיות רכים מדי. פשוט מצויין. הבלמים – דיסק קדמי ואחורי – אף הם מצויינים, חזקים ומיידיים. האחורי (תוף בעבר, עד דגם 2010) אפילו חזק מהרצוי, וננעל בקלות יחסית. המושב קצת פחות מוצלח מבחינת נוחות, אך לנסיעות עירוניות קצרות אינו בעייתי. גובהו לעומת זאת, עלול להפריע לבעלי רגליים קצרות. אלו שאוהבים לשלוח רגליים לפנים, יגלו כי ל-HD אין מדרכי-רגליים קדמיים. המושב האחורי נוח במידה סבירה, ונעזר ברגליות נשלפות. השימוש בקירור מים הציב מצנן בחזית הקטנוע. פתחי היציאה של האוויר העובר דרכו, ממוקמים תחת הכידון, משני הצדדים. אוויר חם בוקע דרכם, אך זה לא מפריע. מענין אם ישמשו כמחממי ידיים בחורף.

בשימוש יומיומי כמו כל קטנוע עם גלגלי "16, ל-HD תא מטען מוגבל בנפח תחת המושב. קסדה שלמה אינה מאפשרת למושב להסגר. המדרס המרכזי השטוח עשוי היה להציע פיצוי מסוים, אך הוא אינו גדול דיו. יש מיתלה-שקיות תחת הכידון, אך אין כל תאי-כפפות. סבל קטן מאחור מגיע במקור, מוכן להתקנת ארגז ומומלץ מאד. ל-HD כושר תמרון מפתיע, בזכות זווית צידוד מצויינת של הכידון. למרות הגחון הגבוה (ותודה ל-"16), ה-HD אינו מצטיין בטיפוס מדרכות: 15.5 ס"מ בלבד – זו רגלית האמצע שמייצרת מגבלה. בתחום האבזור הוא אינו מרשים. לוח המחוונים אינו כולל מד מרחק מתאפס, ומציע כתוספת רק שעון זמן קטן. הגימור טוב, למעט הרגליות האחוריות המתקפלות שנראות ומרגישות "תעשיתיות" מדי. אגב, לטעמנו העיצוב אנמי, מיושן מעט. לסיום, מיקום פתח התדלוק מהווה קוריוז. במרבית הקטנועים בעלי מדרס שטוח נמצא פתח מיכל הדלק תחת המושב. ב-HD הפתח נמצא בחוץ, בצדו השמאלי של זנב הקטנוע.

מחיר, אחריות, אחזקה 15,895 ש"ח מהווים תג-מחיר אטרקטיבי מאד, מה גם שהקטנוע מכוסה באחריות מכובדת של שנתיים או 20,000 ק"מ. בתחום האחזקה יש פחות סיבות לחייך: כמו שאר קטנועי סאניאנג, טיפולים שוטפים הם סוג של מטרד, ונדרשים מדי 3,000 ק"מ. עלותם יקרה מעט: על-פני 24,000 ק"מ, תדרשו לשלם 5,655 ש"ח.

הערה: מבחן דרכים זה בוצע על ידי טל שביט ופורסם לראשונה בתאריך 3.9.2010
 
* רוצים לספר לנו מה דעתכם על הסאניאנג HD 125 ? בואו לדף הפייסבוק של דו"גרי
 

תעודת זהות

סאניאנג HD 125
מחיר
15,895
אחריות שנתיים, 20,000 ק"מ
דרגת רשיון A2

נתונים טכניים

מנוע 124 סמ"ק, צילינדר יחיד, 4 שסתומים , קירור מים, קרבורטור
הספק 12.5 כ"ס ב-8,500 סל"ד
צמיגים קדמי 100/80-16, אחורי 120/80-16
מיכל דלק 8 ליטרים
משקל 135 ק"ג
מרווח טיפולים 3,000 ק"מ
עלות תחזוקה ל-24,000 5,655 ש"ח

מדידות

מהירות מרבית מעשית 108 קמ"ש
זיוף מד מהירות 6%+
צריכת דלק ממוצעת 28.5 ק"מ לליטר
טווח רכיבה 228 ק"מ
קוטר סיבוב 4.15 מ'
טיפוס מדרכה 15.5 ס"מ

גלריה

9 תגובות ל סוויט 16

  1. היום יש כל כך הרבה מבחר שממש קשה להחליט מה לקנות.

  2. הסיטיקום קטנוע הרבה יותר מוצלח ממנו יש דגם 125 שאני לא מבין מדוע לא מיבאים אותו חוץ מיזה לHD יש דגם חדש שאמור להגיע בקרוב

  3. לחבר קרוב יש את הקטנוע הזה.
    אין לו תקלות.
    כש…אקבל את הרישיון . אני בונה על קניה של הדגם הזה…
    יאללה שיתנו מחיר לקוראי "דוגרי"…

  4. כלי שימושי, מצוין, לא אלוף בהכל ולא רע בכלום. ממוצע וסבבה.

תגובות

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל 2