מחירון אופנועים מוטו - בגרסא דיגיטלית, בחנויות ובעסקים

מטרו ימין 4
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
KTM MENU
שרקו
קונה אופנוע
אבניר קוביה שמאל
הווסקוורנה באנר שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אוגוסטה קוביה הכי עליון
KTM עליון קוביה
רוית דדוש עליון
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
רפידו
לרט
1 על 1
אופנוסנטר קוביה שמאל
KTM שמאל
שוברט
הארלי שמאל
אייפקס
מתלה לקסדה
HJC
אינדיאן קוביה שמאל
ברקום שמאל

סאניאנג ג'וימקס 300 – תוספת יוקר

סאניאנג ג'וימקס 300 – תוספת יוקר

תומר לשר

צילום: תומר לשר

לפני כחודש ערכה סאניאנג בישראל את ההשקה האירופאית של הג'וימקס החדש. הג'וימקס החדש הוא עוד חלק בתוכנית החומש של סאניאנג שכוללת עדכון מקיף לקו המוצרים הקיים ופניה לפלחי שוק חדשים כפי שעשו עם המקסים 400 בשוק קטנועי המנהלים הגדולים ועם ה-SB250וולף בנישת האופנועים קטני הנפח.

הג'וימקס החדש אמנם מזכיר חיצונית את קודמו אך הוא שונה לחלוטין. השלדה חדשה וקשיחה יותר, בסיס הגלגלים גדל, המעטפת החיצונית חדשה, מעוצבת יותר ומתהדרת בתאורת LED מלפנים מואחור שלכך מצטרפת הבטחה לאיכות משופרת. מתחת לפלסטיקה נותרו מנועי ה-125 וה-250 סמ"ק המוכרים של סאניאנג אך עברו עדכונים לטובת שיפור בצריכת הדלק ובפליטת המזהמים. החידוש המכאני המעניין הוא מנוע כל חדש בנפח 278.3 סמ"ק שאמור להיות חוד החנית של משפחת הג'וימקס בקרב מול הדאונטאון המצליח של קימקו אבל לא רק, שכן קטנועי ה-300 הולכים וצוברים פופולאריות באירופה.
אחרי שטעמנו בהשקה משלושת גרסאות הג'וימקס החדש לקחנו למבחן מקיף את גרסת ה-300 כדי לעמוד מקרוב על השינויים בדור החדש ולראות אם גם לג'וימקס 300 יש אפשרות להפוך לרב מכר כמו אחיו הקטנים בעבר.

השורה התחתונה
לג'וימקס מנוע חדש וידידותי המציע כמעט 30 סוסים ומשודך לוריאטור שעובד בצורה חלקה ונעימה. למרות הנתוני התפוקה הנדיבים המנוע לא מרגיש חזק במיוחד על פני קטנועים בנפח 250 סמ"ק. כמו קטנועי 300 סמ"ק אחריו גם הג'וימקס סובל ממדרגת הביטוח הארכאיות שמיקרות את אחזקתו ומבטלות למעשה את יתרון הנפח על פני הדגמים הקטנים יותר.
השלדה של הג'וימקס חזקה וקשיחה יותר מבעבר לכוחות צד וכוחות פיתול וכתוצאה מכך ההתנהגות יוצאת נשכרת בעיר ומחוצה לה. למרות הקשיחות היחסית, נוחות הנסיעה מצוינת ברוב תנאי הדרך. הג'וימקס מאובזר היטב, בעל תא מטען גדול וגם איכות הגימור טובה מבעבר אך עם זאת עדין לא מושלמת וישנן מספר נקודות תורפה מרגיזות. לג'וימקס מוניטין כקטנוע אמין ומבוקש מה שמציב אותו בעמדת פתיחה מצוינת מול מתחריו. ככל הנראה גרסת ה-300 לא תהפוך ללהיט בגלל מחירי הביטוח אבל ליתר הגרסאות בהחלט יש את הכלים לשמר את ההצלחה. הג'וימקס 300 הוא ללא ספק הגרסה המוצלחת ביותר במשפחת הג'וימקס החדש אך לאור מדרגות הביטוח גרסת ה-250 משתלמת והגיונית יותר.

מנוע, תמסורת, ביצועים
כזכור, עוד לפני כחודש רכבנו על כל גרסאות הנפח של הג'וימקס החדש: 125, 250 ו-300 סמ"ק. כבר אז התרשמתי בצורה חיובית עד מאוד מיחידת הכוח החדשה שמציעה סאניאנג הספק מרשים של 29.5 כ"ס ב-8,500 סל"ד וזאת בתוספת של 29 סמ"ק בלבד מגרסת ה-250.
סחיטה חזקה של המצערת תעלה את מד הסל"ד לאזור ה-6 וחצי אלף סל"ד שם תתבצע עיקר פעולת המנוע. בסל"ד זה המנוע מרגיש בבית והתגובות נינוחות יחסית. רק אם תדחקו במצערת עד סופה כדי לבדוק את המהירות המרבית המנוע יטפס גבוה יותר במעלה הסל"ד ויפגין את כוחו. אני אישית הייתי מעדיף עליה נמרצת יותר לסל"ד יותר גבוה כבר בהתחלה לקבלת תאוצות ביניים וזינוקים נמרצים יותר.

התמסורת בגרסת ה-300 היא הטובה מבין שלושת הגרסאות. החיבור הראשוני של הוריאטור והטיפוס במעלה הסל"ד מאוד ליניאריים ומעניקים תחושה חלקה ונעימה. מורגש כי גרסת ה-300 באה להציע כוח זמין יותר בטווח הביניים במהירות של 80 עד 120 שם מורגשת התוספת של 29 הסמ"ק מגרסת ה-250 ואילו במהירות המרבית ההבדל הוא מינורי.

התנהגות, מתלים, בלמים
מתחת למעטה הפלסטיקה הג'וימקס שונה לחלוטין מקודמו. סאניאנג הקשיחו בצורה משמעותית את קורות השלדה (120%  לעומסי צד ו-160% לעומסי פיתול) ואין ספק שדבר זה מורגש היטב. במעבר בין נתיבים ובפקודות היגוי חדות הג'וימקס מתפקד כראוי ולא מאבד עשתונות זאת גם הודות לבסיס הגלגלים שהתארך ב-40 מ"מ וחישוק קדמי גדול יותר בקוטר של 14 אינץ'. מאחור קוטר החישוק נשאר זהה אח רוחב הצמיג גדל למידה של 140/60/13 במקום 130/70/13.
למרות כל השינויים הללו לא הייתי מתנגד להקשחת הבולמים האחוריים בכדי להגיע למצב האופטימאלי מבחינת התנהגות. הבולמים מאחור ניתנים ל5- מצבי שיכוך ואת הקטנוע קיבלנו במצב 2 כאשר 5 הוא הקשיח ביותר. כוון זה הרגיש לי מעט רך והייתי בהחלט מנסה לעלות לכוון 3 או 4 . במצב זה המתלים עושים עבודה טובה מאוד בבליעת מהמורות וגם יודעים לעזור בשמירת קו ברכיבה בין עירונית ועירונית כאחד.

בעיר הג'וימקס פשוט מתנהג כמו ילד שובב כשמצאתי את עצמי חוזר בזמן 8 שנים לאחור ורוכב כמו שליח שהפיצה הולכת ומתקררת בזמן שהלקוחות מחכים בביתם רעבים. הג'וימקס החדש פשוט אתלט בעיר ומתפקד בצורה כייפית וקלה לתפעול. גם בהרכבת רוכב נוסף הג'וי מקס אינו מתרגש כלל ( אם אתם מחשיבים מורכבת של 40 קילו) ושומר על אופי התנהגות כמעט וזהה. שום זכר לרכרוכיות העבר.
על הבלימה בג'וי מקס 300 מופקד מלפנים דיסק פרפרי בקוטר של 260 מ"מ ואילו מאחור דיסק פרפר בקוטר של 240 מ"מ. הבלמים מספקים עוצמת בלימה ורגש מעולים ונעזרים במערכת בלימה משולבת שמתפקדת היטב. חבל שאין מערכת ABS  בג'וימקס החדש, אפילו לא כאופציה. מערכת זו צפויה להופיע רק בדור הבא של הג'וימקס שיוצג בעוד כ-3 שנים.

עיצוב, נוחות, שימושיות
כאשר ראיתי לראשונה את הג'וימקס החדש חלקו האחורי תפס מיד את תשומת ליבי והדמיון הבולט לטימקס של בציר 2011 בהחלט בולט לעין.  תנוחת הרכיבה נוחה, הכידון ממוקם בצורה המאפשרת התנהלות קלה, לרגליים יש המון מקום ושליחת כפות הרגליים קדימה בהחלט נעימה ולא מאולצת. המושב נוח ונעים ולמורכב ישנה משענת גב שימושית.
למרות השיפור הניכר באיכות הפלסטיקה נשארה יחסית זולה יחסית ורחוקה ממה שמקובל בקרב המתחרים האירופאים והיפניים, חבל. תא המטען המרכזי פשוט עצום ויכול להכיל בקלילות שתי קסדות מלאות ובתוכו תמצאו מתג צהוב, שלאחרונה נראה בלא מעט קטנועים המיובאים מהמזרח, עם כיתוב של  OFF/ON שתפקידו לנטרל התנעת הקטנוע ולמזער סיכוי גניבת הקטנוע. מלפנים תמצאו תא אכסון  קטןולא מרשים באיכותו  שיוכל להכיל רישיונות סלולארי ואולי גם מצית. באותו תא קטן ישנו שקע USB להטענת הסלולארי או לחיבור מערכת GPS, שימושי בהחלט.

משקף הרוח עושה עבודה בצורה סבירה אבל במהירויות גבוהות הוא מתחיל לאבד מקשיחותו וזז מטה ומעלה, מעצבן. בגרסת ה-300 תמצאו בנוסף כפתור "אור ערפל" הממוקם מתחת לכידון, נחמד ושימושי בעיקר לאלו שאוהבים להדליק אותם באור יום כשבנוסף ישנו חיישן אורות אוטומטי. מתחת לאותו כפתור תמצאו פתח אוורור אשר מעביר את חום המנוע ומיועד לחימום הרגליים בחורף אבל בקיץ הישראלי מומלץ להשאירו סגור. המראות בג'וי מקס לא היו מביישות אוטובוס של אגד! הן פשוט ענקיות ובהחלט עושות עבודה מעולה ומהעבירות שפע אינפורמציה מאחור. לוח השעונים נראה טוב ועיצובו נקי ונעים לעין ומספק את כל האינפורמציה הדרושה. הנפת הקטנוע על ג'ק האמצע יחסית קלה ולא דורשת מאמץ רב.

מחיר, אחריות, אחזקה
מחירו של הג'וימקס 300  עומד על 28 אלף ש"ח, תוספת של 2,000 ש"ח לעומת גרסת ה-250, אלא שהקפיצה בנפח גוררת איתה "קנס" בדמות תעריף ביטוח חובה הגבוה בכ-1,200 ש"ח בשנה.
ביחס למתחרהו הישיר הקימקו דאונטאון 300 הג'וימקס זול ב-1,000 ש"ח. מתחרים נוספים בקרב קטנועי ה-300 סמ"ק הם הקימקו אקסייטינג 300 שמחירו זהה לזה של הדאונטאון כשאליהם מצטרפים הפיג'ו גיאופוליס והפיאג'ו בוורלי היקרים יותר המשתייכים לנישת גדולי הגלגלים. למרות התייקרותו הג'וימקס נותר אחד הכלים המעניקים את התמורה הטובה ביותר למחירם. הג'וימקס מגיע עם אחריות לשנתיים ללא הגבלת ק"מ. מרווח הטיפולים עומד על אחת ל-5,000 ק"מ אך מחירי הטיפולים טרם נמסרו ויעודכנו כאן בהמשך.

תודה לאודי שחם על העזרה בביצוע הצילומים

תעודת זהות

סאניאנג ג'וימקס 300
מחיר: 27,985 ש"ח
אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ
שנת דגם: 2012
דרגת רשיון: A1

נתונים טכניים

מנוע: צילינדר יחיד, 278.3 סמ"ק, גל זיזים עילי, 4 שסתומים, קירור מים, הזרקת דלק
הספק: 29.5 כ"ס ב-8,500 סל"ד
מומנט: 2.6 קג"מ ב-6,500 סל"ד
קדחXמהלך: 63X75 מ"מ
יחס דחיסה: 10.5:1
מתלים:
קדמי – מזלג טלסקופי, מהלך 88 מ"מ
אחורי – בולם כפול, 5 מצבי שיכוך, מהלך 92 מ"מ
בלמים:
קדמי – דיסק פרפרי, 260 מ"מ
אחורי – דיסק פרפרי 240 מ"מ
צמיגים:
קדמי – 120/70-14
אחורי – 140/60-13
בסיס גלגלים: 1,535 מ"מ
גובה מושב: 760 מ"מ
מיכל דלק: 12 ליטר
משקל: 192 ק"ג

מדידות

צריכת דלק מבחן: 20 ק"מ לליטר
טווח רכיבה: 240 ק"מ
רדיוס סיבוב: 3.88 מטר
מהירות מרהבית על השעון: 148 קמ"ש
מהירות מרבית מדודה: 142 קמ"ש

8 תגובות ל סאניאנג ג'וימקס 300 – תוספת יוקר

  1. שישנו כבר את התוספת המרגיזה הזאת בביטוח,זאת ממש שערוריה ממדרגה ראשונה

  2. במחיר הזה לוקחים X מקס 250. איכות יפנית ולא מתפרק אחרי 3 שנים

  3. האם זה אומר שעכשיו הפלסטיקה תישאר באותו צבע אחרי 4 שנים?

  4. ממש לא לעניין. בטיחות ח'ברה בטיחות. זה למה ליצרנים הטאיוואנים יש עוד הרבה מה ללמוד

  5. קציתם להתנייד בבטיחות עם כלי 300 בכביש בין עירוני? תשלמו קנס לביטוח. בתודה ממשלת ישראל, האגף לנקנוק התושבים

  6. לא יודע מה עשיתם איתו ואיך נסעתם, אבל כנראה ממש התאמצתם כדי להגיע לצריכת דלק כזו גבוהה. עם הג'וימקס 250 בנסיעה די מנהלתית וברובה בינעירונית הגעתי ל 28 ק"מ לליטר.

  7. צריכת הדלק מן הסתם היא בתנאי מבחן שאונסים את הכלים ככה שצריכת דלק של 20 ק"מ לליטר בקטנוע 300 היא טובה. ברור שרוכב ממוצע ירכב יותר רגוע וגם ישיג תוצאות טובות יותר. ועדי הקטנועים הטאיוואנים שתיינים יחסית להונדה או ימאהה

תגובות

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל 2