מחירון אופנועים מוטו - בגרסא דיגיטלית, בחנויות ובעסקים

קיוואי בנלי
ברקום
ייעוץ קניה – עליון מתחת ללוגו
KTM MENU
הווסקוורנה באנר שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אבניר קוביה שמאל
שרקו
קונה אופנוע
רפידו
פרפקט קוביה שמאל
לרט
KTM עליון קוביה
רוית דדוש עליון
סטומפ
אופנוסנטר קוביה שמאל
תמוז
לרט
KTM שמאל
ברקום שמאל
מתלה לקסדה
HJC
אייפקס
אינדיאן קוביה שמאל
הארלי שמאל

סוזוקי וי-סטרום 650 – זאב בעור כבש

סוזוקי וי-סטרום 650 – זאב בעור כבש

תומר לשר

צילום: תומר לשר

תודה למורן עציוני על העזרה בביצוע הצילומים

הוי-סטרום הגיע לראשונה ארצה אי שם בשלהי שנת 2002 בגרסת 1000 סמ"ק כשהוא עוטה צורה מגושמת אך עמוס סוסים ומומנט הודות למנוע ה-V טווין . עד מהרה הפך הוי-סטרום להצלחה בארצנו ובשנת 2004 מצטרפת גרסת 650 סמ"ק, בייבי סטרום, עם מנוע שנלקח הישר מה SV650 עם שינויים קלים על מנת להתאימו לאופי הרכיבה התיורי. כבר אז קיבע הוי-סטרום 650 את מעמדו בארצנו באותה צורה שה-GS500  עשה אי שם בשנות ה-90. סוזוקי מאמינים בגישה הגיונית שאם זה עובד, למה לשנות? ואני מסכים איתם. עם השנים התווספו שינוים קלים לוי-סטרום כגון מערכת ABS  ומצת כפול לכל צילינדר לשיפור ההצתה ובכך לייעל את עבודת המנוע. מלבד זאת העיצוב נשאר זהה ולא שונה כלל למרות שמראהו מעורר המחלוקת. בארצנו אפילו התפתח מועדון לא קטן לרוכבי הוי-סטרום המונה לא מעט בעלים מאושרים לכלי הנפלא הזה ונתמך לא מעט על ידי היבואן עופר אבניר שמאמין בכלי ובכך מטפח היטב את בעליהם בארגון טיולים הדרכות ועוד.

השנה סוזוקי החליטה שהגיע הזמן למתיחת פנים מקיפה ובדיוק במקומות הנכונים. במה שונה בדגם החדש? המנוע עלה ביחס הדחיסה, קיבל שסתומים חדשים וזכה ל-2 כ"ס נוספים עם שיפור בזמינות הכוח. בסיס הגלגלים התארך בס"מ לכדי 156 ס"מ, מיכל הדלק עבר דיאטה בתכולתו וכיום הוא מכיל 20 ליטר בשונה מהדגם היוצא שהכיל 22 ליטר והאופנוע כולו קל יותר ב-6 ק"ג. רוחב האופנוע ירד ב-5 מ"מ והגחון הוגבה במעט. המושב החדש גבוה ב-1.5 ס"מ מקודמו ומבחינת עיצוב האופנוע שונה לחלוטין ואם אתם שואלים אותי, בהחלט לטובה.
לוח השעונים הוחלף ושודרג לחלוטין וכיום מכיל אינפורמציה מלאה החל ממד דלק, חיווי מצב ההילוכים, מד טמפ' חיצונית, ממוצע צריכת דלק ולא פחות שחשוב ניתן לשלוט בפונקציות ה-TRIP הישר מהכידון ללא עזיבת הידיים. שאר התוספות שניתן לראות בתמונות ניתן לרכוש בעת רכישת הכלי אצל היבואן (מגני ידיים/חרב תחתונה). מערכת ה-ABS הפכה להיות תקנית בדגם החדש וזו בהחלט תוספת מבורכת.

באופן אישי
בעבר הייתי בעלים גאה של וי-סטרום 650 משנת 2009 כשהסיפור מאחורי הרכישה היה הזוי בתכליתו. מי שמכיר אותי משנים עברו יודע היטב שהאוריינטציה שלי מאז ומתמיד נטתה לכוון הספורטיבי 4 צילינדר בשורה, רצוי 600 סמ"ק עם צמיגים מפלסטלינה שיודעים לתת מענה בעיקר מעבר לזווית של 45 מעלות. מה גרם לכך שלאחר חצי שנה עם GSXR1000 החלטתי לרכוש וי-סטרום? באותה תקופה עבדתי במכירות האבזרים בעופר אבניר והייתי צריך להגיע לסופ"ש לראש הנקרה על מנת לבקר את משפחתי. מכיוון שלא היה בבעלותי אופנוע ביקשתי להשאיל אופנוע לשבת ויצא שהאופנוע שקיבלתי היה וי-סטרום 650. ללא ציפייה להתנהגות או ביצועים יוצאי דופן לקחתי את האופנוע ויצאתי אל דרכי צפונה.

לא אפרט יותר מדיי על הרשמים דאז כי הדור החדש רלוונטי הרבה יותר, אבל אסכם בכך שהבנתי מאוד מהר שהאופנוע הזה יודע לעשות ה-כ-ל. בלי יוצא מן הכלל, הוא פשוט יודע לחלק את עוגת הצרכים שלנו בצורה שווה ומדויקת. אני, זה שמעולם לא חשב או יותר נכון הדחיק כל מחשבה "חסרת גבריות" להיות בעלים של כלי כזה פשוט החזרתי את האופנוע ביום ראשון וביקשתי לפתוח הזמנה. הוי-סטרום 650 כלי שיודע לתת מענה לכל יעד וכשאני אומר כל יעד אני מתכוון כל יעד, היעד לו כוונתי את האופנוע בצורה אבסורדית היה להגיע לסדום ערד ולרכוב עם חברי הקרובים ופשוט לחזור הביתה עם כוחות לנהל עוד חיים רגילים מה שלא היה לי בתקופת הרכיבה על הכלים הספורטיביים, אז נכון, נראיתי מגושם ומצחיק כאחד שעוטה חליפת עור, מגפי רכיבה וקסדת מרוצים על וי-סטרום650. אבל מה שהוא יודע לעשות בכבישים מפותלים יכול ללמד אופנועים ספורטיביים מובהקים כמה שיעורים. והכי נחמד, כשחברי היו מגיעים באפיסת כוחות אל בתיהם אני הייתי ממשיך את היום כאילו לא רכבתי יותר מ-50 ק"מ.

השורה התחתונה
הוי-סטרום הוא אחד האופנועים היותר רב-גוונים הקיימים בשוק הישראלי והוכח כאחד הרכישות היותר כדאיות מסיבה מאוד פשוטה, הוא יודע לחלק את העוגה הזאת שנקראת "צורך" בצורה מאוד שווה לאותו רוכב שרוצה הכל. אילו ידע לבשל אני חושב שיש כמה רוכבים שהיו מתחתנים איתו. המנוע יודע לטפס מעלה נמרצות, התנהגות הכביש מצוינת ומשרה ערמות של בטחון והסחירות לא רעה ביחס למצב השוק הקיים. בצורה הכי אובייקטיבית, אני לא חושב שיש משהו רע לאמור על הכלי הזה. תמיד אמרתי שזה הכלי הכי טוב בשוק כיום לאותו רוכב שמחפש "הכול מהכול" אילו הרוכב שיבקש להריח מעט יותר שטח יצטרך לרכוב בדרכים חלופיות שכן הוי סטרום ידע לכבוש שבילים טכניים קלים ולא יותר מכך. במחיר של 71,195  ש"ח הוי-סטרום מציע חבילה מאוזנת וידידותית למגוון משימות ורוכבים.

מנוע, תמסורת, ביצועים
מנוע הוי-סטרום מספק כעת 67.7 כ"ס ב-8,800 סל"ד והשינוי מהדגם הקודם מורגש קלות בסל"ד הגבוה  שם שהמנוע מטפס אל גבולות הקו האדום בצורה יותר טובה ומהירה. עקומת המומנט מורגשת כמחולקת היטב הן ברכיבה עירונית והן ברכיבה בין עירונית כשהמנוע גמיש ויודע לתת מענה בכל טווח הסל"ד. גם בהרכבת רוכב נוסף הוי-סטרום לא כל כך מתרגש ועדיין יודע לבעוט בצורה מפתיעה. הסאונד הבוקע ממפלט האופנוע דיי רגוע אבל בזמנו כשהחלפתי למפלט חלופי הסאונד שבקע מצמד הבוכנות היה פשוט מדהים. מומלץ בחום. בסך הכל התחושה כמעט וזהה למנוע הקודם. סוס מנצח לא מחליפים אחרי הכול.

סוזוקי ידועים היטב באיכות מערכות התמסורת ברוב הכלים המיוצרים על ידיהם  וגם הוי-סטרום לא יוצא דופן. תיבת ההילוכים רכה וחמאתית שנדמה שקוראת טלפתית את כוונת הרוכב להחליף הילוך. יחסי העברה מרגישים זהים לדגם היוצא. הוי-סטרום מסוגל להגיע בקלות למהירויות גבוהות ולא חוקיות בעליל אך הוא הכי יעיל ונעים במהירות שיוט של כ-150 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת עומדת על כ 18.5 ק"מ לליטר מכובדים בהחלט בהתחשב בגודלו ומשקלו.

התנהגות, מתלים, בלמים
כמו שכתבתי בתחילה הכתבה, הוי-סטרום קנה אותי מהיום הראשון עוד בדגם היוצא. אין ספק שסוזוקי מכוונים בצורה של 90% את הוי סטרום לכבוש את הכביש על פיתוליו ושטח זו לא בדיוק הנישה המיועדת לו, למרות שהוא מוגדר כסוג של דו"ש. ללא ספק אני יכול להגיד שהוי-סטרום יודע לעשות את כל אשר תבקשו ממנו בכל סוגי הכבישים. השלדה הקשיחה יודעת להתמודד היטב עם שינוי כוון בכל מהירות שתציבו אך עם זאת, תצטרכו להיות חלקים ומחושבים ברכיבה כי  אחרי הכול, מדובר באופנוע בעל מרכז כובד גבוהה ומתלים רכים. הוי-סטרום יודע להתנפל על פניות עם בלימה לתוך הפניה בצורה מפתיעה שלא פעם ולא פעמיים עוברת המחשבה בראש: "אולי נשים פשוט פיירינג של איזה R ונגמור ת'סיפור". אין ספק שמדובר בזאב המחופש לכבשה, במיוחד בצבע הלבן בו התייצב למבחן.

המתלים בוי-סטרום מעולים. הם ידעו להתמודד עם עומס ברכיבה מאומצת וגם לתת נוחות מרבית בכביש בעל תוואי משובש. מאחור ניתן לכוון על ידי ברז את כוונון את עומס הקפיץ ובתחתית הבולם ניתן לכוון את שיכוך ההחזרה. מלפנים תמצאו את האופציה לכיוון עומס קפיץ בלבד. בינינו, אין טעם לשחק עם המתלים יותר מדיי. האופנוע הזה יודע להתאים את עצמו כל כך טוב לכל סנריו כך שאני מוצא את ההתעסקות עם הכיוונים מיותרת, אולי מלבד עומס הקפיץ מאחור שהייתי מכוון למצב הקשה ביותר על מנת למנוע שקיעה של הזנב ובכך למנוע שינוי בגיאומטריית ההיגוי. לא מעט רוכבים ששיניתי להם את עומס הקפיץ מאחור הרגישו לאחר מכן אופנוע חד יותר ואופי התנהגות האופנוע נשמר בצורה יותר טובה בעת הרכבה.
הבלמים בוי-סטרום גם הם מכוילים היטב לאופי האופנוע מתון. יש המון רגש עם זאת חסרה מעט עוצמה בתנאים אינטנסיביים. מערכת ה ABS עובדת גם היא נפלא ויודעת להיכנס לעבודה מלפנים ומאחור רק כשצריך.

נוחות, שימושיות
אני חושב שהמונחים נוחות ושימושיות דיי מסכמים את מהות האופנוע. כמו שכבר נאמר בכמה וכמה ווריאציות, הוי סטרום אופנוע כולבויניק מהשורה הראשונה: רב גווני, מולטי טאסקינג, a bike of many talents . הוא פשוט כוכב. גמיעת מרחקים נעשית ללא רבב כשרוכבים גבוהים ונמוכים ימצאו את מקומם באוכף האופנוע ללא שינוי דת גזע ולאום, הוא מקבל את כולם בברכה. משקף האופנוע בעל 3 כיוונים שונים יכול להתאים לפי גובה הרוכב ויש לציין שהוא עושה את עבודה בצורה לא רעה.  סוזוקי עשו שינוי נחמד במיכל הדלק שאני לא בטוח אם נעשה בכוונת תחילה או לא מי שירכב עליו או פשוט יעביר את כף היד מהחלק העליון של המיכל לכוון השלדה ירגיש כי יש מאין בליטה כזו המורגשת היטב, דבר זה עוזר מאוד בעת חיבוק פלג הגוף התחתון לאופנוע במיוחד לנמוכי קומה. לוח השעונים קריא ומזמין ומספק את כל האינפורמציה ההכרחית.

מחיר, אחריות, אחזקה
הוי-סטרום החדש נמכר במחיר של 71,195 ש"ח מה שמציב אותו בעמדת נחיתות ממתחרו העיקרי, הורסיס 650 של קאוואסאקי, הזול בכ-6 אלף ש"ח. היותו של הוי-סטרום אופנוע רב משימתי מציב מולו כלים דומים אך לא ממש זהים באופיים כמו ההונדה טראנסאלפ בעל המחיר הדומה. עם זאת, הוי-סטרום זול משמעותית מאופנועי התיור ההרפתקני הגדולים יותר ולמרות הנחיתות בנפח המנוע הוא לא אמור לסבול מרגשי נחיתות..הוי-סטרום מגיע עם אחריות לשנתיים ללא הגבלת ק"מ ומרווח הטיפולים עומד על אחת ל-6,000 ק"מ. עלויות האחזקה של הוי-סטרום לא זולות ומסתכמות בקצת יותר מ-6,000 ₪ ל-24 אלף ק"מ.

סוזוקי וי-סטרום 650 – עלויות טיפולים (כולל מע"מ, חלפים ועבודה)

טיפול 1,000 600 ש"ח
טיפול 6,000 787 ש"ח
טיפול 12,000 1,489 ש"ח
טיפול 18,000 787 ש"ח
טיפול 24,000 2,358 ש"ח

תעודת זהות

סוזוקי וי-סטרום 650
מחיר: 71,175 ש"ח
אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ
שנת דגם: 2012
דרגת רשיון: A

נתונים טכניים

מנוע: 2 צילינדרים בתצורת V ב-90 מעלות, 645 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר, גל זיזים עילי כפול, קירור מים, הזרקת דלק
הספק: 67.7 כ"ס ב-8,800 סל"ד
מומנט: 6.1 קג"מ ב-6,400 סל"ד
קדחXמהלך: 62.6X81 מ"מ
יחס דחיסה: 11.2:1
מתלים:
קדמי – מזלג טלסקופי 43 מ"מ
אחורי – מונושוק
בלמים:
קדמי – דיסק כפול 310 מ"מ, קליפר שתי בוכנות, ABS
אחורי – דיסק 260 מ"מ, קליםר בוכנה אחת, ABS
צמיגים:
קדמי – 110/80-19
אחורי – 150/70-17
בסיס גלגלים: 1,560 מ"מ
גובה מושב: 820 מ"מ
מיכל דלק: 20 ליטר
משקל: 214 ק"ג

מדידות

צריכת דלק ממוצעת: 18.5 ק"מ לליטר
טווח רכיבה: 370 ק"מ

29 תגובות ל סוזוקי וי-סטרום 650 – זאב בעור כבש

  1. בתור רוכבת שלא ממש ממש מתעניינת בנושאים טכניים, פשוט נהניתי לקרוא את התיאורים הטכניים, שיחד איתם היו מלאי מידע עם קריצה נחמדה ל"איש הפשוט" שלא מבין מי-יודע-מה באופנועים. והתמונות – אליפות!

  2. (אמנם לא על חדש), אבל הסקירה הזו די ממצה את כל התשובות שאני כיולה לחשוב עליהן (חוץ מהחלק של לרדת לפחות מ-45 מעלות, לבינתיים אני מנסה לזוז מה-90 מעלות…)

  3. זה האופנוע האידלי ביותר בארץ ללא כל ספק.לגבי הכתבה חסרים נתוני ממונט ,הבנתי בגדול שיש שיפור בנושא ,השאלה בכמה בדיוק.היתחלת בכתבה על הסטרום 1000 ,מה קורא בדיוק עם הדגם הזה .סהכ הכללי אחלה כתבה. טובה הרבה מהכתבות שקראתי עד כה.רוצו לירכוש.

  4. מה מצדיק 7 אלף ש"ח יותר מהורסיס?
    זה עלות של ביטוח מקיף לשנה

  5. הוא באמת נראה כמו כבשה. דווקא בכתום הוא מדליק לאלה

  6. כבעלים של ויסטרום 2011 וככל שאני מחבב את הכלי,הכתבה נראית לי מוזמנת בצורה מגעילה
    לא מקצועית ומתחנפת,איני יכול לייחס מקצועיות לכותב

  7. האופנוע אמנם אופנוע מצויין מכל בחינה ואם אתה רוכב של וי-סטרום אתה בטח יודע והביקורת אוהדת אבל יש גם ביקורת. "מדובר באופנוע בעל מרכז כובד גבוהה ומתלים רכים", מומלץ לכוון את עומס הקפיץ כדי למנוע שקיעה של המושב, "עם זאת חסרה מעט עוצמה בתנאים אינטנסיביים", "עלויות האחזקה של הויסטרום לא זולות", "במחיר של 71,195 ש"ח מה שמציב אותו בעמדת נחיתות ממתחרו העיקרי, הורסיס 650 של קאוואסאקי, הזול בכ-6 אלף ש"ח". זו לא ביקורת? על מה אתה מקשקש?

  8. על פני שפע הסופרלטיבים שנמרחו בכתבה אותן הערות שריכזת וצמצמת עד מאד נשמעות יותר כמס שפתיים,

  9. עיתונאי האופנועים בכל העולם התאגדו להם בקנוניה לא מקצועית, והחליטו להלל את הדגם החדש של הויסטרום – ממש נורא!

    הנה עוד עיתונאי "ממומן" ו"לא מקצועי":
    http://www.motorcycle.com/shoot-outs/2012-650-adventuretourer-shootout-video-91274.html?page=1

    אני מקווה שאתה מסוגל לקרוא אנגלית:
    "It's the $8300 V-Strom's competent package, highlighted by its best performing engine and well-rounded rider environment, which came out on top with a best overall score of 82% from our in-house voting (76% for the Versys and 71% for the G650GS). And when you consider for a mere $400 more than the Kawasaki's price you can have the V-Strom's refined ABS as standard equipment, the V-Strom is all the more appealing.

    Of the three bikes, the Suzuki V-Strom 650 ABS is the best two-wheeled Swiss Army Knife here."

  10. יוסף צודק.הכתבה נראית מוזמנת לגמרי.עם כל הכבוד סוזוקי זה שנים שהם מייצרים אופנועים מיושנים ומשתמשים במכלולים מדורות קודמים.

  11. מילא אם רק כאן היו משבחים את הוי סטרום אז היה משהו מוצדק בטענה שלכם. אבל גם פולגז שיבחו את הוי סטרום והיו, הפלא ופלא, אני פותח את המוטו החדש ורואה שהו סטרום ניצח במבחן השוואתי.
    אז מה זה אומר? או שעופר אבניר שילמו לדוגרי לפולגז ולמוטו ו"יוסף" הוא גאון שעלה על זה או שהאופנוע באמת מוצלח והסוכנים של מטרו עובדים שעות נוספות. אממממ

  12. עדיין לא הזכרתי ולא במילה את האופנוע עליו אני רוכב(ויסטרום 650 )יבוא בהמשך דיברתי על אופי הכתבה המהללת ראבק כולה אופנוע זול ומיושן
    מישהוא צייץ על מטרו??? שמעתי אותך רונן משהוא….
    קח את הורסיס 1000 לנסיעת מבחן ואח"כ תצא בהצהרות…..

  13. ובגלל זה הם אולי "ממחזרים" מנועים לדגמים שונים. אני מעדיף מיושן ועובד מושלם ממתקדם ובעייתי

  14. מה הוא מצת כפול? זה לא יכול להיות פלאג !!
    על מה מדובר?

  15. אם אתה רוכב על וי סטרום והוא טוב אז איך זה שאתה לא מזדהה עם הכתבה? ואם אתה לא מרוצה מהוי סטרום למה אתה ממשיך לרכב עליו?
    ואם כולם אומרים שזה אופנוע מצויין אז כולם כתבו מבחן מוזמן? אתה פשוט סותר את עצמך

  16. קודם כל, אני מתחייב בפוסט הזה לא להעליב אטף אחד ולא לגלות גם שום סודות רפואיים.
    גם אני רוכב על ויסטרום 650, אמנם דגם קודם, אבל עדיין, אותו כלי. קניתי אותו לאחר 20 שנות רכיבה על קטנועים שונים, החל מטייפןון 50 סמ"ק וכלה בבורגמן 650. רק עכשיו, אחרי כחצי שנה של רכיבה, אני מתחיל להפנים את סגולות האופנוע הזה ומתחיל להפיק הנאה של ממש. נתוני מומנט, הספק, מהירויות וכיו"ב, לא מדברים אליי. אני מחפש את הכייף שברכיבה. ומצאתי אותו! הישיבה הזקופה, הכסא הנוח, היציבות על הכביש, היכולת לשייט במהירות נינוחה וליהנות מהנוף ויחד עם זאת, להגביר מהירות לתחומים בלתי חוקיים בעליל במידת האפשר, והכל בקלילות ובביטחון, קנו אותי!

  17. עשיתם לי חשק…אני בשל לכלי הזה…קדימה, איפה הכסף…??

  18. עם נסיון של 20 שנות רכיבה על מגוון אופנועים וקטנועים, ולמרות שאני באופיי נמשך לרכיבת כביש ספורטיבית, מצאתי בסטרום 650 2012 חבר נאמן לנסיעות מנהלתיות בעיר, לטיולי סוף שבוע רגועים, ולהשכבות עד האוזניים והבייבי לא מתנצל ועושה כל מה שאני מבקש ממנו בגבורה. לא מכיר אופנוע יותר מאוזן והגיוני ממנו לכבישי ישראל.

  19. אחרי שהתגרזנתי איתו בערד התאהבתי בכלי, גם אני עם נטיות לכלים ספורטיביים יותר, אבל הסטרום החדש יודע להשחיז בצורה מעוררת התפעלות, ובעיר ביומיום .. הוא הכי נוח שיש, כלי מושלם לישראל.

  20. לא כל רוכב, ובטח שמתחיל
    יכול לרכב על האופנוע
    הייתי רוצה לשמוע על הדגם המוגבל יותר מאשר על הדגם הזה

תגובות

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל 2 סדרת ה-500