מוטו מדריך. עכשיו בחנויות וכאן

קיוואי בנלי
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
פרפקט אופנועים
אפריליה
אבניר באנר קוביה שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
הווסקוורנה באנר שמאל
KTM עליון קוביה
פרפקט קוביה שמאל
סטפן
אופנוסנטר קוביה שמאל
תמוז
לארט
Ad motorsport
אייפקס
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
כרמיאל קוביה שמאל
HJC
HRP קוביה שמאל
מטרו לבן – קוביה שמאל
ברקום קוביה שמאל
הארלי שמאל
אוגוסטה קוביה הכי עליון
מטרו באנר שמאל הכי עליון

סאניאנג ג'וימקס החדש – התרשמות ראשונית

סאניאנג ג'וימקס החדש – התרשמות ראשונית

תומר לשר

צלם: רונן טופלברג, תומר פדר

אירוע ההשקה של הסאניאנג ג'וימקס שהתרחש השבוע היה חריג בהיקפו לא בגלל חשיבותו של הג'וימקס בשוק הישראלי אלא עקב היותו אירוע השקה בינלאומי. כאמור, ישראל נבחרה לארח את ההשקה של הג'וימקס החדש עבור השוק האירופאי. את הג'וימקס החדש פגשנו לראשונה בערב ההשקה המושקע שנערך במרינה בת"א בצילו של מלון קרלטון. ביום שלמחרת הגענו למרכז לחתירה דניאל אשר נמצא בירקון בצפון ת"א יחד עם 70 עיתונאים וסוכנים מרחבי אירופה לקבלת הכלים להתרשמות קצרה לכל דגם (125/250/200). אין ספק שגרסת ה-300 היא זו שאותי אישית עניינה ביותר זאת בעקבות מענה ישיר לדאונטאון של קימקו.

השורה התחתונה
הג'וימקס החדש מהווה שיפור משמעותי מקודמו כמעט בכל תחום. השיפור בהתנהגות לעומת הדגם הקודם מורגש בהחלט לעומת הדגם הקודם כשאת החבילה מגבה נוחות נאותה ובלמים טובים. הג'וימקס החדש מאובזר ושימושי אך למרות השיפור המשמעותי הגימור עדין לא מושלם. גרסת ה-125 מרגישה כבדה מידי ומיועדת בעיקר למוגבלי הרישיון המחפשים ממדים גדולים. גרסת ה-300 היא המוצלחת במשפחה אך בניגוד לדף הנתונים לא מרגישה חזקה בהרבה מגרסת ה-250. פרמיית הביטוח הגבוהה עבור דגם ה-300 הופכת את גרסת ה-250 למשתלמת וההגיונית ביותר במשפחת הג'וימקס החדש.

עיצוב, אבזור, שימושיות
סאנגיאנג עשתה לא מעט שעורי בית ושלושת דגמי הג'וימקס  נראים זהה לחלוטין עם שינויים מינוריים בין הגרסאות שרובים לא נראים בעין בלתי מזוינת. מכיוון שכבר סיפרנו לכם את רוב הפרטים היבשים רלוונטים על הג'וימקס החדש הגיע הזמן לגשת להתרשמות המעשית. כל הכלים עברו מסכת שינוים כוללנית החל מהעיצוב ועד השלדה ובעיקר בקרבי יחידות ההנעה. הדור החדש של הג'וימקס נראה מודרני למדי ושומר על סממני העיצוב של קודמו אך נראה יותר מחודד ודינאמי. הדמיון לקימקו דאונטאון, במיוחד מאחור בהחלט נראה לעין. קל להבחין בתאורת ה-Led בפנסים הראשיים ותוכלו למצוא תאורה כזו גם במאותתים שנוספו למראות החדשות והגדולות. מבחינת נוחות הכלים הרגישו נוחים ונעימים, המושב נוח ומרווח ולמורכב ישנה כעת משענת גב חדשה ומתכווננת. המורכב/ת נהנים גם מרגליות נשלפות נאות הנסגרות במגע קל. הג'וימקס מגיע בצבעי שחור, כסף ולבן אך דווקא בצביעת הגרניט בעלת המרקם המחוספס הוא נראה אלגנטי ביותר.

מבחינה ארגונומית קל ונעים להגיע לכל מתג נחוץ למעט כפתורי שינוי התצוגה הדיגיטלית שלא ממש נוחים לתפעול עם כפפות. לוח המחוונים החדש בעל 4 שעונים מוקפים טבעות כסופות ואלגנטיות מספק את כל המידע הדרוש. הוא כולל בנוסף למד מהירות ומד סל"ד גם מד דלק, מד חום מנוע ומד טעינה בתצוגה הדיגיטלית. עם זאת חבל שישנו רק מד מרחק מתאפס אחד. המראות החדשות ע-נ-ק-י-ו-ת ובהחלט עושות עבודה נפלאה כשהן מספקות שדה ראיה נרחב וכמובן שהן ניתנות לקיפול במידת הצורך. הג'וימקס מאובזר למשעי כשבתא הכפפות הנמצא תחת הכידון בצד ימין תמצאו שקע USB ושקע מצת 12V לבעלי הסמארטפונים אשר רמת ביצועי הסוללה שלהם אינה מרקיעה שחקים. בגרסת ה-250 וה-300 תמצאו גם מתג להפעלת אורות ערפל וחיישן אורות אוטומטי כשבגרסת ה-300 ישנה גם מערכת חימום. תא המטען נשאר מפלצתי כמו בדגמים היוצאים והוא מסוגל להכיל בקלות שתי קסדות מלאות במידה גדולה.
אלא שפתיחת תא המטען חושפת נקודה בעיתית בג'וימקס. אמנם רמת האיכות הכללית של ברמת החומרים והן ברמת ההרכבה השתפרה מאד אך עדין ניתן למצוא מספר פאולים מעצבנים שמעידים על חיסכון. כך המושב הנפתח נתמך בבוכנה הידראולית אך היא שברירית למדי והמושב עצמו מתנועע לכל עבר. פתח מיכל התדלוק דקיק וקופצני ונראה שלא ישאר במקומו זמן רב ואילו מדרסי הרגלים מהגומי אמנם מספקים אחיזה טובה אך כבר מגלים סימנים שלא יישארו במקומם זמן רב.

ביצועים, התנהגות
גרסת ה-125 של הג'וימקס הרגישה מעט עצלה כאשר עד 35 קמ"ש הורגש כי המנוע חלש עבור המשקל/גודל של הכלי. מעבר למהירות הנ"ל יש שיפור בתאוצה והקטנוע מרגיש יותר טוב עד למהירות מרבית קצת מעבר ל-100 קמ"ש. המנוע בשילוב התמסורת העייפה מרגיש כי הגוף מעט גדול להספק/ביצועים, עבודת הווריאטור במהירות נמוכה מעט לא החלטית וגורמת לרעידות ביציאה מהמקום. מבחינת התנהגות הקטנוע מרגיש יחידה אחת הרמונית וזורמת עם שפע יציבות ראויה לשבח במיוחד במעבר על מהמורות. בלמים מעולים אשר עושים עבודה נפלאה זאת לאור העובדה שמדובר בכלי לא קטן השוקל בגרסה זו למעלה מ-170 ק"ג.

גרסת ה-250 הרגישה הגיונית בהרבה. המנוע חי ומתאים יותר לגודל/משקל של הג'וימקס החדש ויחידת התמסורת עובדת בצורה הרבה יותר לינארית וחלקה. השיפור בהתנהגות הקטנוע במהירויות גבוהות יותר בהחלט מורגש, גם במצב הרך ביותר של הבולמים האחוריים, בזכות השלדה שעברה הקשחה משמעותית. הדבר מורגש היטב במעבר בין נתיבים במהירות הנושקת ל-140 קמ"ש שם הקטנוע לא מתרגש כלל. בתמרון עירוני הרגישו כל הגרסאות מאוד נעימות לתמרון וצליחת רחובות סואנים. גם כאן הבלמים עושה עבודתם נאמנה הן ברגש והן בעוצמה.

הג'וימקס 300 הוא בהחלט גולת הכותרת בזכות המנוע הכל חדש. למרות נתוני הספק גבוהים בקרוב ל-30% מגרסת ה-250 התחושה היא שגרסת ה-300 חזקה רק במעט כשהמהירות סופית כמעט וזהה. אלא שמבחינת איכות הנסיעה והעבודה החלקה של התמסורת אין ספק שגרסת ה-300 היא המנצחת האישי שלי מהיום הזה. גם כאן הבלמים מעולים ומתלים סבירים לכל דעת, משלבים היטב בין קשיחות שתורמת להתנהגות פנטסטית ברכיבה בין עירונית ועם זאת יודעים לגהץ מהמורות  בנונשלנטיות.

בקרוב יעברו הכלים מבחנים מעמיקים שם נפרט בצורה מעמיקה לכל אחד ואחד מהם עם השוואה למתחרים בשוק.

סאניאנג ג'וימקס – מפרט טכני

ג'וימקס 125i ג'וימקס 250i ג'וימקס 300i
מנוע צילינדר יחיד, 124.5 סמ"ק, גל זיזים עילי, 4 פעימות, קירור מים, הזרקת דלק צילינדר יחיד, 249.4 סמ"ק, גל זיזים עילי, 4 פעימות, קירור מים, הזרקת דלק צילינדר יחיד, 278.3 סמ"ק, גל זיזים עילי, 4 פעימות, קירור מים, הזרקת דלק
הספק 12.9 כ"ס ב-9,000 סל"ד 23.4 כ"ס ב- 8,000 סל"ד 29.5 כ"ס ב-8,500 סל"ד
מומנט 1.1 קג"מ ב-7,000 סל"ד 2.3 קג"מ ב-5,5000 סל"ד 2.6 קג"מ ב-6,500 סל"ד
קדחXמהלך 48.8X57 מ"מ 63X71 מ"מ 63X75 מ"מ
יחס דחיסה 10.5:1 10.5:1 10.5:1
מתלים קדמי – מזלג טלסקופי, מהלך 88 מ"מ

אחורי – בולם כפול, 5 מצבי שיכוך, מהלך 89 מ"מ

קדמי – מזלג טלסקופי, מהלך 88 מ"מ

אחורי, בולם כפול, 5 מצבי שיכוך, מהלך 92 מ"מ

קדמי – מזלג טלסקופי, מהלך 88 מ"מ

אחורי, בולם כפול, 5 מצבי שיכוך, מהלך 92 מ"מ

בלמים קדמי – דיסק פרפרי 260 מ"מ

אחורי -דיסק פרפרי 240 מ"מ

קדמי – דיסק פרפרי 260 מ"מ

אחורי -דיסק פרפרי 240 מ"מ

קדמי – דיסק פרפרי 260 מ"מ

אחורי -דיסק פרפרי 240 מ"מ

צמיגים קדמי – 120/70-14
אחורי – 140/60-13
קדמי – 120/70-14
אחורי – 140/60-13
קדמי – 120/70-14
אחורי – 140/60-13
בסיס גלגלים 1,515 מ"מ 1,535 מ"מ 1.535 מ"מ
גובה מושב 760 מ"מ 760 מ"מ 760 מ"מ
מיכל דלק 12 ליטר 12 ליטר 12 ליטר
משקל 172 ק"ג 190 ק"ג 192 ק"ג
מהירות מרבית (יצרן) 105 קמ"ש 128 קמ"ש 140 קמ"ש
צריכת דלק (ב-50 קמ"ש) 43 ק"מ לליטר 41 ק"מ לליטר 38 ק"מ לליטר

תגובות

הונדה מגדל 299