fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
voge מוטו24 באנר
MV קוביה
סטפן

מוטו פרמיירה | סוזוקי RM-Z450 2018

מוטו פרמיירה | סוזוקי RM-Z450 2018

בחן וכתב: עודד גביש, צרפת.  צלם: סוזוקי.

שורה תחתונה:
ברגע שישבתי על האופנוע התפוגג החשש שקדם לרכיבה, הכל הרגיש נכון באופנוע, ובטח לא מאיים, ידידותי על סף שלמות. האופנוע חזק ועם זאת נשלט ומדוייק, מאד נח, העיצוב חדש ויפה לטעמי.

 

להשקה הגעתי בחששות, הרבה זמן שלא עליתי למסלול מוטוקרוס, אבל לא הייתי סולח לעצמי אם הייתי מסרב להזמנה לרכוב במסלול מוטוקרוס בצרפת על ה- RM-Z450 החדש של סוזוקי.

התחלנו אחה"צ במסיבת עיתונאים, מלבד עיתונאים ומארגנים נכחו גם מהנדסים מכל התחומים בסוזוקי. הסבירו לנו את השנויים שנעשו מהדגם הישן, מבלי להלאות אתכם בפרטים מיותרים – סוזוקי שינו או שיפרו הכל באופנוע החדש. אין טעם לספר איך בשלדה חסכו 700 גר' ועוד 100 גר' בזרוע האחורית, או איך ישרו מעט את סעפת היניקה והשינוי הנגרם בהספק ובמומנט. הסוזוקי RM-Z450 החדש מגיע עם בולמי זעזועים חדשים לגמרי מלפנים ומאחור מתוצרת SHOWA שעושים עבודה מעולה.


האופנוע מגיע עם אלקטרוניקה משובחת ומצויד בבקרת אחיזה שעובדת ע"י מדידת מצב המצערת, סל"ד המנוע ומצב תיבת ההילוכים, בדומה לבקרה של ק.ט.מ, התערבות המערכת לא מורגשת או מפריעה ברכיבה והאופנוע המפלצתי נשלט, נעים ולא מאיים – להזכירכם מדובר באופנוע מוטוקרוס יפני בנפח 450 סמ"ק. כמו כן יש שני מצבים של בקרת זינוק, לתנאים חלקים ולזינוק רגיל. שניהם עובדים מצוין ומאפשרים לשגר את האופנוע בעוצמה מלאה ללא חשש. האופנוע מגיע נעול בצמיגי בריג'סטון Battlecross X30 חדשים בעלי קוביות גבוהות מרווחות.

הוסבר לנו כי מול עיניי צוות הפיתוח עמדה כל הזמן מטרה להוציא תחת ידיהם אופנוע מאוזן. אופנוע אשר מאגד בצורה מאוזנת את שלושת המרכיבים הבסיסיים ברכיבה בכלל ובמוטוקרוס בפרט. האצה – בלימה – פניה . לדברי סוזוקי זה משולש שצריך לאזן כדי לקבל אופנוע תחרותי, ולא לפתח כל תחום בפני עצמו. לאחר שרכבתי עליו הבנתי את כוונתם. האופנוע עובד כחבילה מצוינת ומאוזנת ועובר ממצב למצב בצורה טבעית וחסרת מאמץ, כאשר שום דבר לא נלחם בך או בועט, כמוכר בתחום אופנועי המוטוקרוס.

האופנוע חזק ועם זאת נשלט ומדויק, מאד נח, העיצוב חדש ויפה לטעמי.

שינויים, שיפורים ומה שבאמצע
הפסקה הבאה מיועדת למי שמתעניין יותר בפרטים הקטנים של השיפורים והשינויים מי שלא, מוזמן לדלג לפסקה שאחריה: בתחום ההאצה שופרו ביצועי המנוע ע"י שינוי מעברי אויר בראש המנוע, שיפור בסינון האויר, שינוי מיקום מזרק הדלק, שינויים בסעפת הפלטה כשהסעפת משנה מעט את מיקומה, משאבת ההזרקה מגיעה כעת ללחץ גבוהה יותר, בתחום השרידות התווספה צלע חיזוק לבוכנה. באלקטרוניקה כפי הזכרנו קודם – מערכת בקרת הזינוק והאחיזה חודשו בדגם החדש. בתחום ההתנהגות נציין ירידה במשקל השלדה והזרוע האחורית, בולמים חדשים מתוצרת SHOWA ושיפור התנהגות בפניה ע"י שלדה חדשה עם גאומטריה שונה מהקודמת לצד אותם בולמים חדשים. האופנוע מאובזר בכידון רנטל פאטבר, צמיגי בריג'סטון באטלקרוס X30 חדשים ומעוצב מחדש בצורה אגרסיבית וצעירה עם סכמת צבע צהובה כחולה שנעימה מאוד בעין. בתחום הבלימה, שופר כוח הבלימה ע"י דיסק קדמי גדול יותר.


יום הרכיבה

בלילה לא הפסיק לרדת גשם, ובבוקר כשהגענו למסלול התגלה לעיננו בוץ כבד על כולו ושלוליות במקומות הנמוכים.

נכנסנו לתדריך, כל רוכב קיבל אופנוע שיהיה צמוד אליו למשך כל היום, בכל הרכיבות. האופנועים כוונו יומיים קודם בצורה אופטימלית מבחינת בולמים וצמיגים למסלול הזה. כל צוות המהנדסים עמדו לרשותנו בסוף כל מקצה לצורך שינויים בכיוון בולמי הזעזועים ובמערכת הזרקת הדלק כדי להוציא מהאופנוע את המקסימום.

למזלי הייתי בקבוצה השניה, כך שנכנסנו למסלול אחרי שהרכובים הראשונים אכלו קש ורכבו בתוך המים ופינו ממנו את חלקם, עדיין, התנאים היו פחות מאופטימלים – באסה לרוכבים לא פחות משהיה למארגנים.

 

אבל, יש מסלול, יש אופנועים, גם בשלג היינו רוכבים.
הרכיבה על האופנוע הייתה חוויה מדהימה, כל חששותיי התבדו, האופנוע פשוט מדהים. המנוע חזק מאד. תגובת המצערת חדה ומדויקת, ללא השתהויות. הכל מיידי ומדויק. המון כוח בשליטה מלאה. לפי הקצב בו עולה הסל"ד כנראה שכחו להרכיב במנוע גלגל תנופה צריך לזנק עם הרבה גז, כדי שהמנוע לא יכבה, וכדאי לשמור עליו בתחום הסל"ד הגבוהה שם הוא במיטבו. הוא מוריד את הכוח לקרקע בצורה יעילה וטובה, לא דורשת מהרוכב מאמץ או ריכוז מיוחד, בקרת המשיכה עושה את עבודתה בשבילך. בולמי הזעזועים – חדש לגמרי מאחור ומשופר מהדגם הקודם מלפנים – מספקים את כל אפשרויות הכיוונון ומותאמים היטב לאופנוע. שומרים על קשר רצוף של הצמיגים עם הקרקע ולמרות חששותיי לאבד אחיזה של הקדמי, הוא נצמד לקו שבחרתי בצורה מעולה. האופנוע נשאר יציב כל הזמן ולמרות שלא אתגרתי אותו בנחיתות חזקות במיוחד אני בטוח שהם סופגים הכל. בגבהים שכן קפצתי האופנוע נחת בצורה נשלטת, ובולמי הזעזועים שמרו על יציבות גם ביציאה לקפיצה וגם בנחיתה.

האופנוע מצויד רק ברגלית התנעה ומתעורר לחיים בקלות. במצב שהמנוע לא חם עדיין קשה להעיר אותו, אבל בצד שמאל של המנוע, במקום שבעבר היה צ'וק, יש את המקבילה המוזרקת. נראה ומתפקד אותו דבר. משיכה בכפתור החוצה, בעיטה בקיק, והמנוע מניע. עובד בסל"ד גבוהה. דחיפת הכפתור חזרה ואפשר לצאת לדרך. בגלל גלגל התנופה הקל, צריך לזנק עם הרבה גז, אחרת המנוע כבה, שוב, דורש זמן להתרגל, בעיקר למי שמגיע מאופנוע אינדורו עתיר ממונט. עדיין, באופנוע מוטוקרוס, אני מוותר על המומנט בסל"ד נמוך לטובת תגובות מנוע מהירה, תאוצה מהירה והמון כוח בסל"ד גבוה.

על תחום הבלימה אחראים בלמי דיסק, הקדמי גדול מבעבר, אותו לופת קאליפר בעל שתי בוכנות מלפנים ובוכנה אחת מאחור. תחושת הבלימה מלפנים טובה, הרבה רגש, הרבה כוח בלימה כמעט מבלי להפעיל לחץ על ידית הבלם. מאחור מספק מספיק רגש כדי לבלום בלי לדומם את המנוע ברגע של חוסר תשומת לב.

תנוחת הרכיבה בעמידה מצוינת, הכיסא צר מאד ובקושי מורגש בין הרגליים, היחס בין מיקום הרגליות לכידון התאים לי בדיוק. איפשר לי לזוז קדימה ואחורה בקלות ועם זאת להיעזר בברכיים בתאוצות. גובה המושב איפשר לי להגיע לקרקע בבטחה וגם להתרומם לעמידה בלי לאמץ מדי את הברכיים.


סיכום

האופנוע עושה הכל מעולה ובמאמץ מינימלי, משאיר לרוכב בעיקר לבחור את הקו הנכון ולהאבק במתחרים. לא צריך במקביל להאבק גם באופנוע. הוא משתף פעולה ומתמסר. בזכות מערכות אלקטרוניות האופנוע נשלט ומספק כח זמין בכל הילוך. הארגונומיה החדשה יצרה אופנוע שפונה בקלות ונח ורכיבה. עיצוב חדש מגניב ויפה מאוד. במשך היום המסלול התייבש מעט בחלקו ואיפשר להגביר מעט את הקצב. הייתה חוויה מדהימה וברצוננו להודות לסוזוקי על ההזדמנות.

 

מגזין מוטו דוגרי היה אורח של חברת סוזוקי ועופר אבניר, יבואן סוזוקי בישראל.
תודה לאופנועית על חליפת השטח של ANSWER.

 

תעודת זהות

SUZUKI RM-Z450 2018

סוזוקי RM-Z450 דגם 2018

מחיר האופנוע ומשך זמן האחריות יעודכנו כאן בקרוב.

נתונים טכניים


מנוע:
צילינדר יחיד, 4 פעימות, מקורר מים, 4 שסתומים, גל זיזים עליון כפול

קדח X מהלך: 96 מ"מ על 62.1 מ"מ

נפח:
449 סמ"ק


יחס דחיסה:
12.5:1


הזנת דלק:
הזרקת דלק מתוצרת מיקוני


התנעה:
הצתה אלקטרונית, מתנע רגלי (קיק סטרט)


גיר:
5 הילוכים


בולם קדמי:
מזלג הפוך בקוטר 49 מ"מ


בולם אחורי:
SHOWA BFRC (לראשונה אופנוע יצור סדרתי)


מידות גלגלים:
קדמי 80/100-21. אחורי 110/90-19


קיבולת מיכל דלק:
6.3 ליטר

 

מדידות


מידות כלליות:
אורך 2,175 מ"מ, רוחב 835 מ"מ, גובה 1,260 מ"מ


בסיס גלגלים: 1,480 מ"מ

מרווח גחון:
330 מ"מ


גובה מושב:
960 מ"מ


משקל רטוב:
112 ק"ג


זווית היגוי:
27.8° מעלות


מפסע:
120 מ"מ

 

2 תגובות ל מוטו פרמיירה | סוזוקי RM-Z450 2018

  1. מעניין – ההבדל הגדול הוא בפרונט – סוף סוף העיפו את הבולמי אוויר המזעזעים שהיו (showa tac forks) מ2015 לטובת בולמי קפיץ ״סטנדרטים״ ..
    הrmz תמיד היה ידוע בשלדה המצויינת שגורמת לו לפנות יותר טוב משמעותית מכל השאר(ואולי הייתרון הכי גדול של הסוזוקי) רק חבל שאין שוק למכונה המדהימה הזאת בארץ הסיערס .

    בקיצור – אחרי עשור שלא שינו יותר מדיי זו מכונה חדשה לגמרי !

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל