fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
תמוז
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מוטוטאץ דקר
MV קוביה
אודי דגן 140 על 70
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
voge מוטו24 באנר

מוטו פרמיירה | מבחן דרכים – ימאהה X-MAX125

מוטו פרמיירה | מבחן דרכים –  ימאהה X-MAX125

כתב: משה פרחי   צלם: ערן טננבאום

דרגות הרישוי החדשות בקושי נכנסו וכבר הטיסו את קטנועי ה- 125 סמ"ק לראש טבלת המכירות. היצע הקטנועים בנפח זה עצם ורב, והחודש הימאהה איקס-מקס החדש מגיע לקחת חלק באקשן. להזכירכם, לפני כשנה חשפה ימאהה את גרסת ה- 125, אחות קטנה לאיקס-מקס 250 שנמכר כאן מזה כשנה ובצלחה גדולה הודות לתמורה מצוינת למחיר.

גרסת ה- 125 סמ"ק עושה שימוש במכלולי ה- 250- גוף, שלדה וכו'- על ההנעה מופקד מנוע ארבע-פעימות 125 סמ"ק חדש העומד בתקנות 'אירו 3'. זאת הפעם הראשונה שימאהה משווקת מנוע בנפח זה עם הזרקת דלק. המנוע, בעל צילינדר בודד בנפח 124.66 סמ"ק, מפיק 14 כ"ס מכובדים ב- 8,750 סל"ד. לפני המבחן עלתה שאלה אחת עיקרית: האם המנוע הקטן יותר יסתדר עם הממדים הגדולים?

צעיר ונמרץ

למרות שלמראה כבר התרגלנו מהאח הגדול, אי אפשר שלא להתעלם מהעובדה שהקטנוע מרשים ונראה גדול בהרבה ממרבית קטנועי 125 סמ"ק. החלק הקדמי, עם צמד העיניים המלוכסנות, נראה מודרני ממש כמו באח הגדול; כך גם לגבי זנב הקטנוע הסקסי ומערכת התאורה מאחור- הקווים זורמים, עגלגלים וחושניים. לוח השעונים המודרני- מד מהירות ושעוני חום ודלק אנלוגיים וצג דיגיטלי- מספק מידע יותר ממספק כולל מד טמפרטורה חיצוני. את העסק מקלקלים מעט נוריות החיווי שכמעט ואינן נראות באור יום. מתחת למושבים (פתיחה דרך הסוויץ') נפער חלל ענק, שיכול להכיל בקלות שני ילדים או צמד קסדות ותיק קטן. מצד ימין מאחור, תמצאו טבעת גדולה לקשירת הכלי- יעיל ושימושי.

לאחר שנפרדתי מקובי מנהל סניף 'מטרו' ימאהה, הפנסים הופנו לרחובות הסואנים של ת"א המיוזעת והקורסת מאלפי המכוניות והנהגים העצבניים הספונים בתוך עולמם. למרות הממדים הגדולים- בסיס גלגלים זהה לזה של האח הגדול ועומד על 1,545 מ"מ ארוכים- קל להשתחל איתו בפקקים. הוא ממש מצליח להפתיע את הרוכב המנוסה, שמעיז להיצמד לזנב הדילן המערכתי. תנוחת הישיבה הגבוהה- גובה המושב זהה לזה של האח הגדול ומתנשא לרום של 785 מ"מ גבוהים למדי- צידוד הכידון המעולה ומיקום המראות הגבוה מאפשרים לחלוף בין מראות המכוניות מבלי להיעצר. אגב מושב, זה התגלה כמעט נוקשה ובמהלך המבחן הישבן המסוקס והרגיש שלנו התלונן על כך שהתפרים מורגשים, דבר שאינו זכור לנו מגרסת ה- 250. בנוסף, רוכבים מתחת ל- 1.65 מ' יתקשו להגיע עם צמד רגליים לכביש, מצד שני רוכבים מעל – 1.90 התלוננו שהכלי מרגיש מעט צפוף, בעיקר באזור הרגליים.

זינוקים ממצב עמידה מאכזבים מעט (בכל זאת צריך זכור שמדובר בקטנוע 125 סמ"ק). עם מעבר ה- 20 קמ"ש מתקבלת משיכה נאה וה- X-MAX125 מאיץ בקצב אחיד למהירויות פליליות כשהמהירות הסופית מכובדת מאוד. כמה מכובדת? מחט המהירות גרדה את הספרות 130 קמ"ש מלמטה. יש לקחת בחשבון שכותב שורות אלו שוקל ביום טוב כ- 62 ק"ג (רטובים). גם האצות ביניים מכל מהירות ועד ל- 100 קמ"ש מתבצעות בהחלטיות וללא כל דרמות, מערכת ההזרקה מתפקדת היטב וכך גם התגובה של המנוע שמגיב מיד לכל פקודה.

ימאהה מצהירה שה- X-MAX125, בדומה לאחיו הגדול, נבנה במיוחד עבור השוק האירופאי ונועד לתת מענה לכלים האיטלקים. בימאהה מיעדים את הקטנוע לרוכבים אשר מחפשים קטנוע נוח עם יכולת ספורטיבית, שנהנה מתקנות הרישוי המיטיבות עם כלים בנפח זה. כמובן שיצאנו גם לבדוק את הצהרה זאת.

בדומה לאח בנפח רבע ליטר גם כאן הביצועים על הצד (פניות) ובשינוי כיוון מעולים. ההיגוי חד ומדויק, והכלי כמעט ואינו מתנדנד על המתלים שמעט נוקשים ומעבירים את המהמורות לרוכב. במעבר על פני מהמורות בקו ישר או בהטיה ביציבות הכיוונית נשמרת כל העת. ללא ספק אחראים לכך הגלגלים הגדולים הממלאים אחד צו האופנה האחרון: הג'נט הקדמי בקוטר 15 אינץ', נועל גומי בחתך ספורטיבי (120/70); מאחור ג'נט בקוטר 14 אינץ', עם צמיג במידה 140/70.

על האטת האיקס הקטן מופקד מלפנים דיסק בודד בקוטר 267 מ"מ ומאחור דיסק בקוטר 240 מ"מ (זהה לגרסת ה- 250). כרוכב ספורטיבי הייתי מלא הערכה במיוחד לבלם הקדמי שמלא עוצמה ורגש ומאפשר לרוכב מיומן לבלום על הקשקש. מאחרו, הבלם חזק משמעותית וכל לחיצה יותר מהרגיל מניבה נעילה של הגלגל האחורי, דבר שדורש פרק הסתגלות ובכל בלימה ללחוץ בעדינות ולא להגזים. לטעמי רוכבים חדשים ולא מנוסים עלולים למצוא את הבלמים כחזקים מדי.

לסיכום

למרות שמשקלו של ה- X-MAX125 עומד על 153 ק"ג יבשים, המנוע מצליח להזיז את הקטנוע בקצב יפה. נכון, בזינוקים מהמקום ובתאוצות יש מהירים ממנו, אך הוא אינו נופל בהרבה, כשהוא מפצה במהירות הסופית מרשימה. קיבולת מיכל הדלק עומדת על 12.5 ליטר, ובמהלך המבחן- שהיה רוב הזמן עם מצערת פתוחה עד העצר- הצריכה עמדה על כ- 30 ק"מ לליטר, מה שמבטיח טווח תדלוקים גדול מאוד. החיסרון הגדול של מר איקס שלנו הוא תג המחיר של כ- 26,000 ש"ח, מה שממצב אותו כקטנוע ה- 125 סמ"ק היקר בישראל. בתמורה למחיר אתם מקבלים מוצר איכותי ויוקרתי עם התנהגות כביש ספורטיבית, וממדים של קטנוע 250 סמ"ק. לטעמנו, מצטרפים חדשים שיכנסו השנה לענף, אשר נוהגים במכוניות של 200,000 ש"ח ויותר, ומחפשים קטנוע שירגש אותם ולא מוכנים להסתפק בעדרי קטנועי המנהלים הסטנדרטים יהיו מוכנים לשלם א הסכום הזה בשביל לקבל את המוצר הכי גדול, איכותי, מפנק, ספורטיבי וכזה שיגרור מבטים משתאים עת תחלפו ביעף על פני פרצופיהם המנומנמים של נהגי המכוניות.

גלריה

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל