fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
תמוז
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
MV קוביה
סטפן
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר

מוטו בוחן | ק.ט.מ דיוק 790 – Not Your Toy

מוטו בוחן | ק.ט.מ דיוק 790 – Not Your Toy

כתב: עודד גביש | בוחנים: אריק רוזנבלום, מיקי כהן, אביעד רייס, עודד גביש | צלם: יואב זוהר
תודה לעמית פוקס ולאוהד יבין על העזרה בצילומים

 

שורה תחתונה: דיוק 390 שהתבגר וסיים גיבוש סיירות. מנוע מפוצץ על אופנוע קומפקטי שרק דוחק בך לרכב חזק יותר ויותר

 

כבר זמן רב עובדים בק.ט.מ על הדיוק 790 שהתחיל כדגם קונספט, עבר לשלב האב-טיפוס ולבסוף הגיע ליצור סדרתי – כמעט ללא שינויים. מקומו של הדיוק הוא למלא את הפער שבין ה-690, בעל מנוע סינגל עם 73 כ"ס, לסופר-דיוק 1290, בעל מנוע וי-טווין עם כ-180 כ"ס. ק.ט.מ בחרו ליצוק לתוכו את כל ה-DNA של סדרת הדיוק ושמרו על מידות קטנות מאוד והתנהגות תזזיתית בצירוף מנוע חזק, אותו פיתחו במיוחד לדגם – LC8c – טווין מקבילי, מקורר נוזל עם 4 שסתומים לצילינדר בנפח 799 סמ"ק שעתיד למצוא את דרכו גם לדגמים נוספים של החברה, ואולי גם להצבע בלבן-צהוב-כחול…

לדיוק 790 החדש אנחנו מגיעים בהתרגשות רבה. מרגע שהתחילו השמועות על המנוע החדש התחלנו כבר לבנות ציפיות. טווין מקבילי בנפח 799 סמ"ק, קל משקל, קומפקטי, מעורר חשק. לאור הכרותינו עם סדרת הדיוק, המחשבה על המנוע הזה בדיוק גורמת לנו להזיל ריר. מי שיוביל את המבחן הזה הוא עודד גביש, שניצח במדד הציפיה לאופנוע הזה את כל שאר הבוחנים בנוקאאוט, ואחרי הרכיבה סיכם – מחכה לגרסת האדוונצ'ר R.

אז הגענו לסוכנות (המשופצת משודרגת, נראית מעולה ומזמינה) למשוך את האופנוע. הסבר קצר על האופנוע, לוח השעונים והבקרות, סה"כ סטנדרטי.

בגדול – 4 מצבים; גשם, Street, ספורט ומסלול. במצב גשם המחשב מתערב ברכיבה (תגובת מצערת, ניהול מנוע, בקרת החלקה ו-ABS) הכי מוקדם והאופנוע הכי קל לשליטה, במצב Street הוא חזק יותר והבקרות מתערבות פחות ובמצב ספורט הוא כבר בכח מקסימלי והתערבות מינימלית. במצב מסלול אפשר להגדיר כל פרמטר בשליטה על המנוע והבקרות כולל ביטול מוחלט של הבקרות וכולל מצב סופרמוטו ב-ABS אשר מאפשר נעילת גלגל אחורי.

יצאנו מהסוכנות במצב Street, האופנוע קטן מידות, הרבה יותר דיוק 390 מאשר סופר-דיוק 1290, המושב נמוך – בכל קנה מידה, לא רק בהשוואה לנייקדים. מרגיש קצר וקליל. זוית היגוי חדה וספורטיבית מאד. בולמי זעזועים קשים וקצרי מהלך, ללא כיוונונים מלבד עומס קפיץ מאחור. בכל פתיחת מצערת או פניה מורגש כמה הוא קליל. הרושם הראשוני היה שהוא עצבני, עצבני בצורה קיצונית; בועט, רשע, אלים – כל סדק בכביש מורגש בישבן. המחשבה כי יש עוד לפנינו את מצבי הספורט והמסלול גרמה לנו לחשוש מה מסתתר שם. זה לא שהוא קשה לשליטה או לא ידידותי, הוא פשוט שונה מכל דבר שרכבנו עליו.

לקח זמן להסתנכרן איתו, להתאים את עבודת הגוף לתגובות האופנוע.
אבל אחרי כשעה על האוכף מתחילים להרגיש בבית, במעבר למצב ספורט התחלנו ללחוץ אותו יותר ויותר. ברכיבה בציר רצוף בכיכרות התייחסנו אליהן כאל שיקיין; הגעה במהירות, ירידה חזקה על הבלמים העוצמתיים – מלאי הרגש, הפלקת האופנוע ימינה, שמאלה ושוב ימנה, תוך הזעזועים הקשים, הבולמים קצרי המהלך באים פה לידיי ביטוי והמעבר מבלימה להאצה תוך שינויי הטיה, כמעט ואינו משנה את גאומטרית האופנוע.
בכל יציאה מכיכר עוברת בראש רק מחשבה אחת – לא יאומן כמה הוא קטן, חזק, קל, יציב וזריז.

ברכיבה בבין עירוני המצב מייאש, המנוע מבקש לרכב הרבה יותר מהר מאשר מאפשרת הגנת הרוח. במסלול מסויים, הדבקנו את הסנטר למיכל הדלק ופתחנו גז עד הסוף. האופנוע יציב לחלוטין למרות זריזות ההיגוי, לא מתנדנד שום דבר והוא מספק הרגשת ביטחון, גם בסדרת פניות מהירה. לא הצלחנו להגיע למהירות הסופית שלו בגלל הרוח, גם עם סנטר דבוק למיכל הדלק. בסופו של דבר עברנו גם למצב מסלול, כח מנוע מקסימלי ותגובת מצערת מקסימלית. לא ביטלנו ABS או TC למעט בצילומים. השינוי בתגובת המצערת ברור ומידי, דורש יד רגישה ובטוחה על המצערת, הופך אותו לאלים יותר בהאצות וגם בלימת המנוע בהילוכים הנמוכים משמעותית הרבה יותר.
הוא מאיץ בצורה מדהימה, משכרת. בולם בעוצמה ופונה בכח המחשבה והפניית מבט בלבד. כדי ליהנות ממלוא יכולת המנוע דרוש משקף יעיל, דחוף.

המושב קשה אבל תומך היטב והמדרגה למושב האחורי מחזיקה טוב את התחת במקום, המושב מחוספס ואוחז היטב, מרופד טוב ותומך. הרגליים מוסטות לאחור הרבה יותר מאשר בנייקדים/סופרמוטו אחרים ומזכיר יותר אופנוע ספורט. הישיבה זקופה והכידון במקום טבעי – "מגיע לידיים", סה"כ תנוחה קרבית התקפית סטנדרטית.
בחנו אותו גם בהרכבה; המורכבת, מלבד לכך שלא אהבה לשבת עליו מאחור, התלוננה כי גזי הפלטה פוגעים בכף ידה הימנית כשהיא אוחזת בידית מאחור.

לוח השעונים והמתגים איכותיים, לפי הסטנדרט של KTM. לוח השעונים קריא ומתאים עצמו לכל תנאי תאורה, הזווית טובה ולרוב אין סינוור מהחזרת אור. על המסך שפע מידע יעיל מאד ונח לשימוש.
המראות לא משדרות איכות אבל עושות את העבודה, ברוב טווח הסל"ד. האגזוז נראה מלאכת מחשבת כאשר חלקו מוסתר בין השלדה לזרוע האחורית וחלקו במיקום הסטנדרטי מימין, הקצה אובלי ומעוצב "מיוחד" או שתאהב, או שתשנא – אין אמצע.הצליל שהוא מפיק, לעומת זאת, בס בריא אשר משדר לאוזן בדיוק מה קורה במנוע – וקורים שם דברים טובים. הוא מגרה למשוך עוד את הגז, לרכוב חזק ולנצל כל הילוך עד סופו. תענוג.

בסעיף איכות ההרכבה והגימור נותרנו מבולבלים, כאשר בחלקו משדר הדיוק 790 איכות ללא פשרות – כמו מנוע, שלדה, בלמים ועוד. וחלקו משדר פשרה – כמו בולמי זעזועים, מראות וחלק מהפלסטיקה, כמו הכיסוי שעוטף את מיכל הדלק לכיוון הרדיאטורים, שנראה עשוי מפלסטיק גמיש של אופנועי שטח ומשדר משהו לא מוגמר.

אם נפרק את האופנוע לגורמים אז…..
המנוע פשוט מדהים, חזק ולינארי, מושך בכל סל"ד וככל שעולה הסל"ד אתה מגלה כמה כח אפשר להפיק מ-799 סמ"ק, כמה מהירה תגובת המנוע כתוצאה ממשקלם הקל של החלקים הנעים. פשוט תענוג של מנוע.
הגיר, במסורת KTM, מעולה – קצר ומדוייק, קל לתפעול בשילוב קוויקשיפטר מצויין.
בלמים חזקים ורגישים. לא הטובים ביותר עליהם רכבנו, גם על KTM עם בלמים טובים יותר רכבנו, אבל בהחלט עושים את העבודה.
השלדה חזקה ויציבה ולא ניכר שום חוסר יציבות תחת עומסי הרכיבה בשום מצב.

באשר לבולמי הזעזועים – פה נראה שנגמר התקציב ביצור האופנוע; ממש לא תואם את הסטנדרט של KTM, היינו מצפים ל-WP מרובי כיוונונים. במקום זאת קיבלנו בולמי זעזועים קשים מאד, בעיקר מאחור, ללא אפשרות לכיוון שיכוך כיווץ או החזרה. ברכיבה ספורטיבית הם אכן שומרים על האופנוע יציב וכשהאספלט טוב, גם דבוק לכביש, אבל מרגע שהאספלט פחות ממושלם מתחילים לשלם מחיר במכות לגב וצמיג אחורי מקפץ.
מצד שני, בולם זעזועים אחורי הכי פשוט להחליף ואנחנו את ההשקעה השניה באופנוע היינו משקיע בבולם אחורי משובח, את ההשקעה הראשונה, היינו משקיעים כאמור, במיגון רוח.

מול מי ניצב הדיוק 790? אם נהיה רציניים לרגע – אין לו מתחרים. הדיוק 790 הוא קטגוריה בפני עצמו; אופנוע קל מאוד, זריז, עם מנוע חזק. היה פעם אחד כזה – קראו לו הוסקוורנה נודה 900R.
אבל אם נתייחס לקטגוריית הנפח ונוציא מהמשוואה אופנועי 4 צילינדרים ואופנועי תקציב, אז במחירו הוא ניצב קרוב ל-MT-09 ורחוק מהימאהה MT-07. הוא ניצב ביניהם גם מבחינת המפרט הטכני, בערך. עוד מתחרים הם אפריליה שיבר 900 וב.מ.וו F800R, במחיר תחרותי, הברוטאלה 800 של אמ.וי אגוסטה – שמפנק במנוע חזק יותר ותג מחיר גבוה ודוקאטי מונסטר 821 – גם הוא יקר מהדיוק, אך לא בהרבה.

לסיכום: עודד אמר – "האופנוע הכי מהנה להשתוללות במטרופולין עליו רכבתי מעולם. אין אפשרות לרכב עליו באופן רגוע. הוא לא מסכים. רק רוצה להשתולל, ולא נעים לסרב לו. הייתי שמח לקבל אותו ליותר זמן, לשחק איתו כאשר בקרת המשיכה מנותקת, כשהגלגל האחורי ננעל בבלימה. עכשיו אני רק מחכה לגרסת האדוונצ'ר R."

רוצה לראות מה מחיר האופנוע שלך עכשיו? כנס למוטו מדריך

תעודת זהות

 

KTM Duke 790

 

מחיר: 80,201 ש"ח

 

דרגת רישיון: A

 

אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ

 

נתונים טכניים

 

מנוע: טווין מקבילי, 4 שסתומים לצילינדר, מקורר נוזל, מוזרק דלק

 

נפח: 799 סמ"ק

 

הספק: 105 כ"ס ב-8,500 סל"ד

 

מומנט: 8.6 קג"מ ב-8,000 סל"ד

 

מתלים: מזלג WP הפוך בקוטר 43 מ"מ, מהלך של 140 מ"מ מקדימה. בולם יחיד מאחור, מהלך של 150 מ"מ עם כיוון עומס קפיץ.

 

בלמים: זוג דיסקים בקוטר 300 מ"מ, קליפר 4 בוכנות רדיאלי, מאחור דיסק יחיד בקוטר 240 מ"מ, מערכת ABS ניתנת לניתוק.

 

מידות צמיגים: ק' 120/70-17. א' 180/55-17

 

בסיס גלגלים: 1,475 מ"מ

 

גובה מושב: 825 מ"מ

 

מרווח גחון: 186 מ"מ

 

משקל רטוב: 189 ק"ג

 

נפח מיכל דלק: 14 ליטר

 

התגובות סגורות לפוסט זה.

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל