fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
תמוז
סטפן
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
HJC

מוטו בוחן | קאוואסאקי ZX300R Ninja – נינג'ה למתחילים

מוטו בוחן | קאוואסאקי ZX300R Ninja – נינג'ה למתחילים

פורסם לראשונה במגזין מוטו, גיליון 302, מאי 2013.

כתב: אילן ציוני | צילם: נועם עופרן

 

רכיבה על קאוואסאקי ZX300 הבהירה נקודה נוספת בחוויה האופנוענית. השיפורים הטכנולוגיים וההנדסיים במכוניות עשו את מרובעי הגלגלים קופסאות פח מבודדות היטב ומשעממות. הן דומות זו לזו, מתנהגות אותו דבר, זוחלות בפקקים, וההנאה המרבית שאפשר לקבל מהן היא מערכת קול משובחת. לעומת זאת, בעולם האופנועים ההשבחה האבולוציונית גרמה לכך שנקבל כלים שביצועיהם טובים יותר, שהם בטוחים הרבה יותר, ובעיקר אפשר לשלוט בהם, וגם רוכב לא מיומן יוכל ליהנות מהם בבטחה. הדבר נכון גם כשמדובר באופנועים פשוטים וזולים יחסית, כמו הנינג'ה הקטן שכאן, כפי שהכלכלה העכשווית מכתיבה, עם עוד ועוד אופנועי תקציב של כל היצרנים, שאף מייצרים אותם במדינות עולם שלישי כדי להוזיל עלויות עוד יותר ובו בזמן למכור בשווקים אלה, המחליפים את המערב השוקע.

קוואסאקי של השנים האחרונות, למרות היותה היצרן היפני הקטן ביותר, מוציאה דגמים חדשים לרוב, אשר מצד אחד הם מהנים, נכונים, מתאימים לרוכבים, ומצד אחר מתומחרים בצורה סבירה בהחלט. כזה הוא ה-ZX300 החדש. אופנוע ספורטיבי (במידה), שאמור להתאים לרוכבים מתחילים ואפילו לוותיקים שמעדיפים אופנוע רגוע יותר. באירופה נכנס ה-ZX300 – המחליף לשנת 2013 את ה-250 המוכר מאז 2008 גם לישראלים – לקטגוריית הרישוי החדשה (עד 39 כוחות סוס), והדבר מאפשר לרוכבים בדרגת הרישוי השנייה לרכוב עליו. בישראל, אף שמשרד התחבורה אימץ את התקינה האירופית, ההחלטות מתקבלות בעצלתיים, ולכן ZX300 משויך לעת עתה לקטגוריית הרישוי הבכירה, והדבר ירחיק את מרבית הרוכבים הרלוונטיים עבורו.

מפגש עם ZX300 דומה למפגש עם נינג'ה אמתי. הוא ירוק, מחודד, ספורטיבי. המראה דומה לכלים עתירי הנפח, ממש נדמה כאילו זה הדבר האמתי. הממדים הצנומים מסגירים משהו מגודל המנוע, ומבט עמוק מגלה שמתחת למעטה הפלסטיק הלוהט השלדה צנועה הרבה יותר. לוח המחוונים הוא כמו שצריך להיות באופנוע מסוג זה, מד-סל"ד גדול במרכז ומד-מהירות דיגיטלי קטן בצד.

תנוחת הרכיבה נוחה להפליא, למרות הרכינה קדימה אין עומס על הזרועות והכתפיים, ורק הברכיים הכפופות עלולות להעיק ברכיבה ארוכה. המראות תקועות הרחק מלפנים, וקשה מאוד לכוון אותן – השימושיות מהן והלאה. מושב ה-ZX300 קרוב לקרקע, ולפיכך למאותגרי גובה ולנשים יהיה קל ביותר להניח רגל על האספלט. המשקף הקדמי מסיט את הרוח לכיוון החזה, ואולם הדבר אינו מטריד, שכן תנוחת הרכיבה נכונה ומהירות התנועה הטבעית אינה עוברת 140 קמ"ש.

בקוואסאקי יודעים לייצר מנועים, וגם הפעם יצא להם מנוע מוצלח מאוד. מנוע טווין מקבילי בנפח 296 סמ"ק שמספק 39 כוחות סוס. כללית, הנתונים יספיקו להתנהלות זריזה עד 140 קמ"ש. ליותר מכך צריך סבלנות, אפילו רבה, וכדי לראות 170 או צפונה במד-המהירות צריך ירידה ארוכה מאוד. מה שיפה במנוע הוא שלמרות הנתונים הצנועים על הנייר, בפועל הוא מושך יפה מסל"ד נמוך עד מנתק ההצתה ב-13 אלף סיבובים. הצליל שלו אנמי במקצת, ככה זה עם 300 סמ"ק. בדרך כלל אנחנו מקטרים על תיבות הילוכים איטלקיות; ולצערי אני נאלץ לקטר גם כאן. למרות הנפח הצנוע, תיבת ההילוכים בת שש המהירויות מעורפלת קמעה, ולא מרגישים במדויק את מעבר ההילוך. גם ההורדה לראשון, בעצירה, אינה מהירה וחדה, כולל מציאת הילוך הסרק.

 

נוח, בטוח וזול

נוחות הרכיבה טובה מאוד, טובה הרבה יותר מהצפוי באופנוע ספורט. המתלים רכים מספיק וסופגים מספיק כדי להתמודד יפה עם האספלט הישראלי, בייחוד בקו ישר. תנוחת הישיבה והמתלים הטובים יאפשרו לבלות זמן רב על האוכף ללא עייפות מצטברת, וכך תישארו ערנים לפנייה הבאה גם בצהרי היום. מנגד, זה אינו אופנוע קיצון, זה אינו נינג'ה אמתי. רוכבים חדשים ואפילו ותיקים יכולים להרגיש עם ה-ZX300 נוח כל עוד אין מצפים לקיצוניות, וגם תחושות הספורטיביות שהוא יספק יהיו נכונות. לעומת זאת, מי שירצה ללחוץ אותו לקצה או יחשוב שזה אופנוע מסלול בתחפושת עלול לטעות. בהטיה הדוקה מהמורות בכביש גורמות פיתולי שלדה מפחידים. הוא זריז, אבל לא מספיק כדי להטיל אותו מצד לצד בזריזות. גם התקשורת אתו ביחס לאספלט אינה ברמות הגבוהות שמצפים מאופנוע ספורט.

נדיר מאוד למצוא מערכת ABS באופנוע זול, ולכן התשואות לאנשי קוואסאקי ששילבו את המערכת באופנוע. מערכת הבלימה טובה מאוד, רגישה ומדויקת. ה-ABS מוסיף להגברת הביטחון ומאפשר בלימה בחזקה גם על משטחים לא דביקים מספיק.

אנחנו אוהבים את ליין הכלים של קוואסאקי בשנים האחרונות. החברה הצנועה מיפן, בעיצומו של משבר כלכלי עולמי, מצליחה ליצור דגמים נכונים, איכותיים ומרגשים מאוד. גם ZX300 נכנס לקטגוריה הזו. הוא יפה, מושך עם מנוע איכותי וחזק למרות נפחו הצנוע. הוא מתאים לקשת רחבה של רוכבים, ממתחילים עד ותיקים שרוצים להוריד טיפה את קצב החיים. הוא נוח להפליא, גם בתנוחת הרכיבה וגם בעבודת המתלים. ה-ZX300 ספורטיבי אבל במידה, לא גרזן קיצוני, אבל כזה שמסוגל לספק הנאות. מערכת הבלימה – ובכלל זה ABS – איכותית, אך תיבת ההילוכים אינה מושלמת. במחיר של 45 אלף שקלים זה היה אמור להיות אופנוע נכון לו רק אפשרה התקינה בארץ לבעלי A1 לרכוב עליו, אבל במצב הנוכחי רק בעלי רישיון A (לא מוגבל) יכולים לרכוב עליו, ולהם יש עוד אפשרויות רבות ומרביתם מחפשים ריגושים קיצוניים יותר. לכן לצערנו ה-ZX300 נופל בין הכיסאות; למרות יכולותיו המרובות, קהל היעד הטבעי שלו רחוק ממנו.

 

החברה הצנועה מיפן, בעיצומו של משבר כלכלי עולמי, מצליחה ליצור דגמים נכונים, איכותיים ומרגשים מאוד. גם ZX300 נכנס לקטגוריה הזו. הוא יפה, מושך עם מנוע איכותי וחזק למרות נפחו הצנוע. הוא מתאים לקשת רחבה של רוכבים, ממתחילים עד ותיקים שרוצים להוריד טיפה את קצב החיים.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל