fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
לרט
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
אודי דגן 140 על 70
סטפן
MV קוביה

מוטו בוחן | ימאהה MT-07 – סוס מנצח

מוטו בוחן | ימאהה MT-07 – סוס מנצח

כתב: רביב כהן | בחנו: אריק רוזנבלום, רביב כהן | צילום: יואב זוהר

מתוך מוטו מדריך, גיליון 367, ספטמבר 2018, לקריאה דיגיטלית כאן.

שורה תחתונה: רב מכר מכל הסיבות הנכונות.

אומרים שסוס מנצח לא מחליפים, נראה שימאהה פעלו לפי האמירה הזו כשהשיקו את ה-MT-07 החדש, עם שינויים קוסמטיים מינוריים ששומרים על אופיו של ה-07 המקורי שהושק ב-2014, מאז נמכרו מאות אלפי יחידות ממנו ברחבי העולם, ימאהה מבינים שעליהם לשמר את המותג.

השנויים הקוסמטיים כוללים זנב מעט שונה, פנס קדמי שנראה שלקוח מאחיו הגדול ה-09 הקודם, כיסויי רדיאטור, כונסי אוויר מדומים ומיכל דלק בעיצוב שונה, אך נראה שהשינוי הגדול ביותר הוא דווקא במתלים המשודרגים עם אפשרות כיוונון של שיכוך ההחזרה במתלה האחורי.

השאלה המתבקשת היא – האם השינויים האלו יעזרו ל-07 לשמור על מקומו הגבוה בטבלת המכירות השנתית?
לדעתנו כן, עם פלטפורמה סופר מגניבה, כייפית וזולה יחסית, גם אנחנו רוצים אחד כזה.
במבט חטוף, אין הרבה הבדל בין הדגם הקודם לדגם החדש וסיבוב נוסף סביב האופנוע מדגיש את אחד ההבדלים הבולטים – מושב האופנוע, שעבר שינוי צורה משמעותי ומספק הרבה תמיכה וריפוד ומרגיש יותר נוח ופחות מעייף.

על אופנוע המבחן עליו רכבנו מורכבת מערכת פליטה יעודית של אקרפוביץ' המתומחרת אצל היבואן בכ-6,400 ₪.
היצרן מצהיר שמערכת הפליטה חוסכת כ-1.9 ק"ג בהשוואה למערכת הפליטה המקורית, משפרת את מומנט המנוע בכ-3.6 ניוטון מטר ואת הספקו בכ-2.9 כ"ס.
כל המספרים האלו אולי מתאימים לטכנולוג אבל אותנו עניין הצליל הנהדר הבוקע מהמשתיק, רעם דו צילינדרי של מנוע הטווין המקבילי שמתגלגל לסימפוניית תופים ככל שהסל"ד עולה.

התנהלות בתוך העיר מגלה אופנוע נוח, מגיב היטב, זריז ונעים להתניידות גם בכבישים פקוקים, הכידון הצר מאפשר השתחלות קלה בין רכבים מבלי לשבור יותר מדי מראות בדרך ותנוחת הרכיבה בשילוב עם שינוי מיקום המיכל גורמות לאופנוע להרגיש קטן יותר, אבל לא צפוף, גם לרוכב בגובה 188 ס"מ.
נכון, זה לא קטנוע אורבני קטן, אבל ה-07 קל המשקל וקטן המימדים בהחלט יכול לספק מענה טוב לתנועה העירונית הצפופה.
זינוקים ברמזור הופכים להיות דבר שהרוכב מצפה לו, בזכות מנוע בשרני ותיבת הילוכים קלה לתפעול, נראה שהאופנוע עוטה את ארשת הפנים החוליגנית שלו ולא יהסס להניף את הגלגל הקדמי באוויר, לעיתים גם למורת רוחו של הרוכב.

שדרוג המתלים בדגם החדש מורגש בצורה משמעותית, נראה שמישהו בימאהה הבין שהרוכב הממוצע כבר לא איזה יפני צעיר וקטן מימדים והחליט לכוון את המתלים בהתאם, הפרונט מרגיש מעט יותר נוקשה בכיווץ ואיטי בהחזרה, דבר שמשפר את המשוב לרוכב ומעביר את תחושות הכביש
המתלה האחורי, בעל שיכוך החזרה ועומס קפיץ מתכוונים, הרגיש מעט יותר נוקשה ולמרות שהאופנוע מגהץ את רוב מהמורות הכביש הישראלי, הוא בהחלט מעביר את תחושת המהמורות לישבן וגב הרוכב.

עליה על הכביש המהיר מגלה אופנוע קצת שונה, ככל שהמהירות עולה, כך היגוי האופנוע מרגיש מעט יותר עצל, ונדרשה הפעלת כוח על הכידון הצר ממילא כדי לשנות כיוון במהרה.
חוסר מיגון הרוח מורגש, אך זה משהו שכל מי שרוכב על אופנוע ערום מורגל אליו, לא משהו חריג.
באופנוע המבחן התגלו נדנודים במהירות גבוהה, במהירויות של מעל 140 קמ"ש, נדנוד שעלול לפגוע בתחושת הביטחון של הרוכב.
אלו האמיצים, עם שרירי הצוואר החזקים, יוכלו לראות מספרים של 200 וצפונה על לוח השעונים.

לוח השעונים נשאר ללא שינוי ומציג את מד הדלק, מהירות, סל"ד בצורה של בארים מתקדמים ומחוון הילוכים.
המראות, בשילוב עם לוח השעונים, הרגישו כאילו ממוקמות לא נכון ומאלצות את הרוכב להסיט מבטו בצורה מורגשת מהכביש, כנל לגבי לוח השעונים שאמנם מספק המון מידע רלוונטי בצורה ברורה, אך ממוקם מעט נמוך ומאלץ את הרוכב להרכין ראשו.
הבלמים נשארו ללא שינוי ולמרות שסיפקו עוצמת בלימה מעולה, הרגישו מעט חסרי רגש עם ידית בלם מעט נוקשה, אך זה משהו שבהחלט ניתן להתרגל אליו.
כצפוי, ה-ABS עושה את עבודתו נאמנה ומונע נעילה של גלגלי האופנוע בבלימה חזקה.

ואם בנעילת גלגל עסקינן, שיחה בין חברים גרמה לנו להבין שהפכנו למפונקים, התרגלנו לקוויקשיפטר ולבליפר ולסליפר קלאץ' ועוד כל מני טכנולוגיות שזלגו מעולם המירוצים, כל אלו לא מורכבים על ה-07 החדש וחבל שכך, כי המנוע הפועם במרכז האופנוע ההוא פנינה אמיתית, עם המון מומנט המאיץ את האופנוע בין ההילוכים בקצב מסחרר ובלימת מנוע חזקה מאוד, דבר שהוציא יבבות קלות מהצמיג האחורי בכל פעם שהורדנו הילוך ושחררנו את ידית המצמד בהתלהבות, דבר שהיה נפתר עם המערכות המדוברות ומאפשר לרוכב לנצל את מלוא פוטנציאל המנוע הנהדר.

הימאהה MT-07 הפך במהרה לרב מכר בזכות הפשטות, קלילות התפעול והרכיבה, המראה הנעים לעין ובעיקר התנהגות הכביש הסלחנית, מה שהופך אותו למושלם לרוכבים מתחילים, גם כאלה עם רשיון מוגבל A1.
יחד עם זאת, המנוע הבשרני והמכלולים הטובים בהחלט יכולים לפנות גם לרוכב מנוסה המחפש אופנוע שמסוגל לעשות כמעט הכל, החל מהתניידות בתוך העיר הפקוקה, כבישים מהירים, מפותלים ואפילו מסלולי מירוצים, ה-MT-07 החדש בהחלט יתן מענה.
במחיר מחירון של כ-59 אלף ₪, ה-MT-07 נותן תמורה מלאה לכסף ולא היינו מתנגדים להוסיף אחד כזה לאוסף האופנועים המהנים שברשותנו.

רוצים לראות מה מחיר האופנוע שלכם עכשיו? כנסו למחירון מוטו

    מעוניינים ברכיבת מבחן?
    logo moto

     

     

    תעודת זהות

     

     

    Yamaha MT-07 2018

     

    דרגת רישוי: A, גם ברישוי A1

     

    אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ

     

    מחיר: 59,313 ₪

     

    נתונים טכניים

     

    מנוע: שני צילינדרים, קרוספליין 270 מעלות, גל זיזים עליון כפול, מקורר נוזל, מוזרק דלק.

     

    נפח: 698 סמ"ק.

     

    הספק מירבי: 73.5 כ"ס ב-9,000 סל"ד.

     

    מומנט מירבי: 6.9 קג"מ ב-6,500 סל"ד.

     

    מיתלים: מזלג KYB בקוטר 41 מ"מ, מהלך של 130 מ"מ, מאחור בולם KYB עם אפשרות כיוון שיכוך החזרה ועומס קפיץ, מהלך של 140 מ"מ.

     

    בלמים: מקדימה זוג דיסקים בקוטר 282 מ"מ, מאחור דיסק יחיד בקוטר 245 מ"מ, מערכת ABS.

     

    מידות צמיגים: קדמי 120/70-17, אחורי 180/55-17, בריג'סטון Battlax BT23.

     

     

    מדידות

     

    מידות כלליות: אורך 2,085 מ"מ, רוחב 745 מ"מ, גובה 1,090 מ"מ.

     

    בסיס גלגלים: 1,400 מ"מ.

     

    גובה מושב: 805 מ"מ.

     

    משקל רטוב: 182 ק"ג.

     

    נפח מיכל דלק: 14 ליטר.

     

    התגובות סגורות לפוסט זה.

    עופר אבניר מגדל ימין
    הונדה מגדל שמאל