fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מוטוטאץ דקר
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
HJC
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה

מוטו בוחן | ב.מ.וו R1200GS Rallye – ראלי אינטלקטואלי

מוטו בוחן | ב.מ.וו R1200GS Rallye – ראלי אינטלקטואלי

צביקה כהן

צילום: נועם עופרן

לרוץ אתו
גיסר, חברי הטוב שרץ מרתונים להנאתו, סיפר לי פעם שכשאתה רץ וקשה לך וחם, אתה רגיש אפילו לדברים הכי קטנים. אין שום הנחות. גם תפר בגרב יכול, לדבריו, להעביר אותך על דעתך. באחד הימים היותר חמים יצא לי לרוץ עם ה-R1200GS בכביש ובשטח כדי לבחון את כל הדברים הקטנים שעושים את כל ההבדל.

ב.מ.וו השיקה בשנת 2017 דגם R1200GS קרבי מהרגיל, הנהנה מעבר למראה הקרבי, מקפיצי בולמים קשיחים יותר, מהלך מתלים ארוך יותר, משקף קצר, מגני מצנן, מגני שלדה, מגני ידיים, משכך היגוי, רגליות רחבות ומשוננות וגלגלי שפיצים טיובלס.

כולנו מזמן מבינים, שאופנוע היא רכישה שהרבה מעבר לרציונאל הפונקציונאלי שלה. רוכבים רבים מאוהבים במותג ב.מ.וו ולעתים נדמה שיש ביניהם מכנה משותף של טעם, אסתטיקה ואפילו אופי. ב.מ.וו ניצבת על רף מכירות נאה ועדיין שואפת להגדיל את חוג לקוחותיה. בדגם הראלי היא פונה לגרעין היותר קשה של שוחרי השטח.

פינוק זוגי
כבר ממבט ראשון נראה ה-GS מצוין בעיניי. לא בכדי, נוטים לא מעט יצרני אדוונצ'רים לחקות פרטים מעיצובו. משהו במראה הגמלוני, הלא מלוקק שלו עושה לי את זה. ובדגם הראלי בכלל, עם צבעים חזקים, משקף קצר וצמיגי שטח, הוא בעיניי חטוב מתמיד.

מעבר למערכות הבטיחות כגון בקרות בלימה ובקרת אחיזה, נהנה ה-GS משלל פינוקים מוכרים כמו חימום לידיות, כיווני גובה למושב ולמשקף. לוח השעונים הדיגיטלי מאוד ברור ומפורט, עד כדי מידות לחץ האוויר בגלגלים. מדי המהירות והסל"ד האנלוגיים פחות ברורים. השליטה מהכידון על הבקרות, מצבי המנוע ומתגים אחרים מאוד נוח, נעים ויעיל. לסיכום, כל החבילה מוגשת בגימור הגבוה ביותר שקיים.

הישיבה על האופנוע נוחה מאוד והאופנוע נעים לתנועת תיור בכביש. המנוע הגדול עדיין מפיק 125 כוחות סוס ומושך חזק וחלק למהירויות גבוהות. את גובה מגן הרוח הקצר ניתן לשנות ביד אחת, אלא שבכביש גם המצב הגבוה ביותר אינו יעיל במהירויות גבוהות (לרוכב בגובה של צביקה… ע"ע). צמיגי קוביות פוגעים מעט בחלקות התנועה בכביש ובאופן טבעי רועשים יותר. אגב, למי שזה רלוונטי, רכיבה על צמיגי קוביות מגבילה את השימוש בכביש למהירות של 170 קמ"ש. צמיגי המבחן בעלי חתך הנוטה יותר לכביש והרכיבה עליהם בכביש נותרה נוחה ונעימה.

ה-GS מצויד במערכת זינוק בעלייה, המשהה את שחרור הבלם הקדמי ומאפשרת יציאה מהמקום בעלייה מבלי להתדרדר. חכם ועובד נחמד. ברכיבת לילה התרשמנו מאוד מתאורת הלד המדהימה בחזית. המתלה הקדמי עובד טוב מבלי לצלול תחת עומס בלימה.

אבנים משתלבות
החלפתי קסדה וירדתי לשטח. תנוחת הישיבה עדיין נוחה, אולם הכידון המשוך לאחור אינו נוח בעמידה לגבוהים מהממוצע. מנח הרגלים בעמידה נוח בזכות מבנה רזה מאחורי הצילינדרים.

רוכב שאינו מכיר את בולם הטללבר הקדמי יצליח להסתגל אט-אט לתחושה שהבולם אינו צולל בעת בלימה. עם זאת, כשנתקלנו במבוי סתום בשטח, ממנו לא יכולנו להתקדם לצדדים והיינו חייבים לשפר לאחור, לא הצלחנו לעשות כן. בבולם טלסקופי רגיל הרוכב דורך במצב כזה את הטלסקופים ובעת השחרור מושך את האופנוע לאחור בסיועה הפוטנציאלי של הרפיית הקפיצים. כאן פשוט עמדנו במקום, נענענו את הבולם ושום דבר לא זז – לא מעלה מטה ולא הרבע טון לאחור.

אגב הבולם הקדמי, ב.מ.וו הוציאה אשתקד קריאה לתיקון (Recall) לכלל דגמי R1200GS שיוצרו בין נובמבר 2013 ליוני 2017. בב.מ.וו דיווחו כי לאופנועים שעברו רכיבות שטח או נפילה, עלול הבולם הקדמי להינזק ובמקרה הגרוע אף לגרום למזלג להתנתק. ב.מ.וו העולמית הנחתה את היבואנים לפנות לבעלי האופנועים ולבצע החלפה בחינם לחלק משופר שפותר את הבעיה.

המושב כאמור נוח מאוד אך מדורג אל המושב האחורי, דרוג שפחות נוח בהעברות משקל לפנים ולאחור. אגב, דגמי ה-GS ראלי מגיעים בחו"ל עם מושב ראלי שטוח וסבל אחורי קטנטן. הדגם בארץ הגיע עם צמיגי קוביות, אולם עתודות הכוח של ה-GS חרפו את נפשם של הצמיגים מהר מדי ואלו הוחלפו לצמיגים דו שימושיים בעליי פרופיל שטח מתון יותר, בין היתר גם לטובת חווית כביש נעימה יותר.

בחזית הפנס הקדמי מיגון שקוף נשלף, למנוע נזק כתוצאה מתעופה של אבן מהרוכב שלפניך. הצילינדרים הבולטים של המנוע, אינם מפריעים ברכיבה בעמידה, אולם בקטעים טכניים בהם נדרש לתמרן בישיבה נתקלו רגליי לא אחת בצילינדרים. מכות דומות ספגנו גם בעת תמרון חנייה לפנים ולאחור בעיר.

האופנוע לא מצליח להחביא את משקלו העצמי הגבוה, אך הבולמים הטובים והצמיגים מעניקים לרוכב שליטה טובה יותר באופנוע. הצלחנו לזרום עם האופנוע מהר מאוד על שבילים, אך גם בביטחון סביר על שבילים זרועי אבנים רופפות. שמחנו מאוד לגלות אופנוע, שכשביטלנו בו את בקרת האחיזה (למשל בשטח), הבחירה אינה מתבטלת גם אחרי כיבוי והדלקה חוזרים – הללויה. תצורת האנדורו במפת ניהול המנוע מאוד חכמה. היא ממתנת את התערבות בקרת האחיזה ומאפשרת נעילות קלות של הגלגל האחורי. ברכיבה מהירה על באמפים, מצליחים הבולמים לספוג היטב את נחיתת האופנוע. סה"כ יכולת השטח טובה יותר.

תעוזה ספורטיבית
רוכבים שאוהבים את ה-R1200GS, אבל רוצים ממנו קצת יותר שטח אתגרי, ייהנו על ה-GS הכי ספורטיבי שיצא אי פעם ביצור סדרתי. גם רוכבים שרוצים את האדוונצ'ר הכי גדול, מבלי לוותר על רכיבת שטח טובה, ימצאו את הראלי כבן זוג מצוין. הוא נראה מעולה, גבוה יותר ומצויד במגנים. הוא עדיין די כבד, אבל לא ניתן שלא להתרשם מהיכולת המשודרגת שלו בשטח. אהבנו את דגם הראלי, אך יותר מזאת אהבנו את רוח התעוזה והנכונות של ב.מ.וו למתוח עוד ועוד את גבולות האופנוע הכול יכול שלהם.

גיסר ממשיך לרוץ, אבל כבר יודע שהדברים הקטנים כה חשובים. ב.מ.וו שולטת מזמן בפרטים הקטנים והמפנקים, עם ה-GS ראלי הצליחו כמה פרטים כאלו להביא את האופנוע רחוק יותר בשטח.

פורסם לראשונה באתר השטח הישראלי 4X4

תעודת זהות

 

BMW R1200GS Rallye

 

מחיר: 156,801 ש"ח (לגרסה הרגילה)

 

דרגת רישוי: A

 

אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ

 

נתונים טכניים

 

מנוע: 2 צילינדרים בתצורת בוקסר, 4 פעימות, מקורר נוזל, מוזרק דלק

 

הספק: 125 כ"ס ב-7,750 סל"ד

 

מומנט: 12.7 קג"מ ב-6,500 סל"ד

 

מתלים: מקדימה טללבר, מהלך של 190 מ"מ, מאחור זרוע חד-צידית, מהלך של 200 מ"מ

 

בלמים: מקדימה זוג דיסקים בקוטר 305 מ"מ, מאחור דיסק יחיד בקוטר 276 מ"מ, מערכת ABS

 

מדידות

 

מידות כלליות: אורך 2,207 מ"מ, רוחב 935 מ"מ, גובה 1,450 מ"מ

 

מידות צמיגים: ק' 120/70-19, א' 170/60-17

 

בסיס גלגלים: 1,507 מ"מ

 

גובה מושב: 850 מ"מ

 

משקל רטוב: 244 ק"ג

 

נפח מיכל דלק: 20 ליטר

 

התגובות סגורות לפוסט זה.

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל