fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
תמוז
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
HJC
voge מוטו24 באנר
MV קוביה

מוטו בוחן | בנלי TRK502 – מעורב איטלקי

מוטו בוחן | בנלי TRK502 – מעורב איטלקי

אסף לביא

צילום: אדם בלנגה

שורה תחתונה: אדוונצ'ר בינוני טוב, עם תמורה עוד יותר טובה למחיר. מוצר כמעט ללא דופי כשהיתרונות עולים על החסרונות. מתאים לרוכבים בוגרים שמחפשים כלי תחבורה מהנה ותקציבי.

האופנוע הזה סיקרן אותנו כבר בפעם הראשונה שראינו אותו פנים מול פנים בתערוכת מילאנו, לצידו עמדו עוד דגמים חדשים של היצרן שגרמו לנו לציפיה רבה, גם אותם נבחן בקרוב כשיגיעו לארץ. כאן פגשנו אותו כשהוא עומד מחוץ לסוכנות קיוואי-בנלי ברחוב הסדנא בתל אביב, הוא מרשים בעיצובו ובגודלו ובולט מאוד מעל שאר האופנועים בסביבתו. עיצובו מזכיר לעיתים את המולטיסטראדה של דוקאטי ומזוויות מסוימות מזכיר את גרסת האדוונצ'ר של הב.מ.וו R1200GS, אותו מזכירה מאוד גם תנוחת הרכיבה.

מבט חטוף מגלה עיצוב מוקפד ורמת גימור מוקפדת פחות, עיצב מיכל הדלק מאפשר חביקה נוחה אך מפריע ברכיבה בעמידה. רמת הגימור הכללית לא בלטה לרעה וניתן להגדיר אותה כסבירה ושוות ערך מחיר האופנוע, אבל לזה נגיע בהמשך.

41,000  ₪ הם מחיר ראוי לאופנוע אדוונצ'ר בינוני עם מנוע 2 צילינדרים בנפח 500 סמ"ק; במיוחד בהתחשב בזה שהאופנוע טוב וכלל לא מרגיש זול ברוב המקומות. השוס באופנוע הזה הוא דווקא רמת האבזור שלו – מגני מנוע, משקף גבוה ורחב, שקע USB ,רגלית הילוכים מתקפלת, מגני ידיים, תאורת לד היקפית, מחוון הילוכים, סט ארגזים של GIVI בתוספת של 4,500 ₪ ומכלולים מרשימים: מזלג הפוך ורחב, זוג דיסקים גדולים מקדימה ועליהם קליפרים רדיאליים. זרוע אחורית מעוצבת ונאה ואפילו צמיגי פירלי אנג'ל ST מקוריים. כל אלו הופכים אותו לעסקה טובה עוד לפני שמניעים אותו.

בנסיעה בעיר ניתן לשים לב מייד למומנט הרב בטורים הנמוכים, ריצה בטורים נמוכים דרך כל ההילוכים מייצרת תאוצה לא יותר מסבירה אך מפנקת בנינוחות של ליטר. השתחלות בין מכוניות היא לא משימה קלה בגלל רוחב הכידון ומגן המנוע הגדול שאולי מגן על הכלי, אך מפריע להתנהלות עימו בתנועה הצפופה.

גובה המושב (815 מ"מ) לא מאיים על רוכב בגובה ממוצע ותנוחת הרכיבה ממקמת את הרוכב בנינוחות בתוך האופנוע, עם ידיים שלוחות קדימה ורגליים בתנוחה נטרלית, כאן נציין לטובה את הרגליות מבודדות הגומי שהעלימו כל וויברציה, ולו קלה, בטורים הגבוהים.

מתגי הכידון ממוקמים מטה מדי, אך ניראה שזוהי טעות הרכבה באופנוע המבחן ולא כשל תכנוני בדגם. ידית המצערת ספוגית ובסוף מהלכה ישנה תחושת התהדקות לא נעימה, גם מנוף הבלם לא מצטיין בתחום הרגש למרות שהבלמים עושים עבודה נהדרת בעצירת האופנוע מכל מהירות. מערכת ה-ABS  מתערבת בצורה נעימה ולא מורגשת וניתנת לביטול בכפתור יעודי על הכידון. שקע הטעינה המקורי נמצא על חיפוי הצד השמאלי ומבודד ממים. מגיני הידיים עושים עבודה טובה בהסטת הרוח וכן גם המשקף הקדמי הרחב. 

יכולתו על הצד לא מפתיעה אך אינה מאכזבת

הבולמים רכים ולא יודעים לרסן את פעולת הקפיץ דיים; כניסה לבור מלווה בספיגת האנרגיה ושיגורה ישירות אל הרוכב, שלולא ריפוד המושב העבה נזקק היה לכירופרקט. דווקא בהטיה אין דרמות והמתלים מאפשרים כניסה חזקה לפניה, בלי נדנודים, ורק תיקון אגרסיבי בתוך הפניה מוציא אותם משלוותם. האופנוע מרגיש נשלט בכביש המפותל הודות לכידון רחב ותנוחת רכיבה שממקמת את הרוכב בתוך האופנוע, הוא אומנם לא פרטנר להחשזת רגליות, אבל מרווח ההטייה הנדיב, בשילוב כל הגורמים אותם מנינו קודם, יודע לתגמל רוכב מנוסה. עוד בונוס בנושא הרכיבה הספורטיבית הוא גמישות המנוע; הודות למומנט מצויין וזמין לאורך רוב קשת הסל"ד הנמוך עד בינוני, ניתן לצלוח את הפניה גם בהילוך גובה מדי, מצאנו עצמנו רוכבים את אותו קטע כביש במעבר בין שני ושלישי בסל"ד גבוה וגם ברביעי בלבד בסל"ד נמוך יותר תוך שמירה על קצב ראוי ובנינוחות עדיפה. 

המושב תמך והיה נוח גם ברכיבה רבת ק"מ וגם בתוך העיר. כאן אולי הזמן לנתון הכי חשוב: על מיכל אחד נסענו כ-300 ק"מ, שהם רחוקים מהפוטנציאל האמיתי של האופנוע הזה בנסיעה רגועה. מיכל הדלק מכיל 20 ליטרים ובנסיעה רגועה האופנוע מניב צריכת דלק של 20 קמ"ל וברכיבת כאסח כ-16 קמ"ל. 

ה-502 לא מיועד לעבודת שטח וצורת מיכל הדלק מפריעה לרכיבה בעמידה

כל 210 הק"ג של האופנוע לא מורגשים בנסיעה ובחניה ג'ק הצד יציב ובטוח. בסיס הגלגלים לא קצר אך גם אינו ארוך (1,535 מ"מ) ורדיוס הסיבוב קטן. האופנוע נשלט מאוד בכל מצב ואולי יאיים בגודלו הפיזי רק על רוכב מתחיל ולא מנוסה. דווקא קהל היעד הקלאסי שלו, Born-again-riders – כלומר לקוחות מבוגרים שזמן רב לא רכבו, יראו בו אולי פרטנר מצויין הודות למימדיו הנדיבים.

הגיר שלו, מה שנקרא – חמאה. במהלך 500 הק"מ באוכפו לא השתמשנו בקלאץ' במעבר בין הילוכים ולו פעם אחת, והשימוש בו היה רק בעמידה. ההילוכים עוברים נהדר והיחס ביניהם טוב. המנוע לא מרגיש (או מרגש) טוב מעל ל-6,000 סל"ד, שם הוא עצל ואינו חלק. גם בסל"ד סרק הוא לא עובד עגול ויציב.

יחס תמורה למחיר גבוה וחבילת איבזור נרחבת ממקמים את הניסיון הראשון של בנלי בזירה הזו במקום טוב, ואם זה הניסיון הראשון – רק תחשבו איך יראה הבא.

בתנועה בצפופה בעיר לוקח זמן להבין את האופנוע, ומי שייקח אותו לסיבוב חטוף באזור הרחובות שוקן-הרצל-סלמה, סביר להניח שיתאכזב. זה אופנוע שמצריך זמן התרגלות רב, אחרי כ-500 ק"מ על גבו הבנו בדיוק את מקומו של האופנוע בפירמידת המזון האופנוענית, והוא גבוה.

תעודת זהות

 

Benelli TRK502 2017

 

דרגת רישיון: A1

 

דרגת זיהום אוויר: 3

 

מחיר: 41,096 ש"ח

 

נתונים טכניים

 

מנוע: שני צילנדרים מקבילים, ארבע פעימות, מקורר נוזל, מוזרק דלק, גל-זיזים עילי כפול.

 

נפח: 499.6 סמ"ק.

 

קדח X מהלך: 69X66.8 מ"מ.

 

הספק מירבי: 47 כ"ס ב-8,500 סל"ד.

 

מומנט מירבי: 4.6 קג"מ ב-4,500 סל"ד.

 

תמסורת: 6 הילוכים, קלאץ' רטוב, הינע סופי שרשרת.

 

בלמים: זוג דיסקים בקוטר 320 מ"מ עם קליפרים רדיאליים מקדימה, מאחור דיסק יחיד בקוטר 260 מ"מ.

 

מידות צמיגים: קדמי 120/70-17, אחורי 160/160-17.

 

מדידות

 

מידות כלליות: אורך 2,180 מ"מ, גובה 1,465 מ"מ, רוחב 912 מ"מ.

 

משקל יבש: 210 ק"ג.

 

גובה מושב: 815 מ"מ.

 

בסיס גלגלים: 1,535 מ"מ.

 

קיבלת מיכל דלק: 20 ליטר.

 

10 תגובות ל מוטו בוחן | בנלי TRK502 – מעורב איטלקי

    • הם מגבילים באחריות תבין למה.

  1. כייף של אופנוע יציב כמו אוטו. עלות תועלת מעל ומעבר..

  2. חברי תבינו זה אופנוע סיני.אחרי20,000 ק'מ האופנוע מיתפרק.תשאלו למה הם נותנים אחריות עד 20,000, בחול האופנוע הזה נמכר ב6000 יורו אחרי מיסים. באיבזור מלא אז תעשו את החשבון….

  3. האופנוע הזה לא שווה יותר מ30,000 .הורסיס עולה עליו בהרבה.

  4. אני קראתי את הביקורות בחו"ל מכל העולם אסיה אירופה ארה"ב אוסטרליה פגשתי באיטליה בחור עם אופנוע כזה ושאלתי אותו עליו ואמר לי כך אותו מבלי למצמץ .הגעתי למסקנה זה אופנוע שחלמתי עליi גם יפה גם זול וגם בול עליי .
    בתקציב שיש לי זה האופנוע בשבילי כל השאר לא בתקציב ומבחינת עלות תועלת ולאחר קריאת ביקורות מכל העולם הזמנתי אותו. יש אחריות שנתיים מה יכול להיות נוסע 5000 ק"מ בשנה בעיקר עבודה בית וטיול סופ"ש פעם בחודש בחורף ובלילה לא רוכב עשית נסיעת מבחן אחרי כמה דקות התאהבתי בו .תחשבו סיני לא סיני אני יודע דבר אחד אלוהים ברא את העולם וכל העולם made in chaina .כולל האייפון שלכם הטלוויזיה שלכם וגם המחשב שאתם מקליד בן וגולשים באינטרנט.

  5. איזה שטויות מדברים כאן.. תכנסו ליוטיוב ותבדקו את הדגם הזה! בנלי זו לא חברה חדשה בעולם האופנועים ויש להם כלים מעולים! לגבי המחיר.. ברור שבחול תמיד עולה רבע מהארץ! אבל גם בהתחשב בזה יש כאן מחירים שפויים… הונדה 500 בלי שום אביזרים עולה 15 אלף שקל יותר! ונראה הרבה פחות טוב!!

    • אחי הונדה 500 עולה 44 אלף.ובמהירות של 150 אין ויברציות.

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל