fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מוטוטאץ דקר
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
סטפן
voge מוטו24 באנר
MV קוביה
אודי דגן 140 על 70
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

מוטו בוחן: בנלי לאונצ'ינו 500 – סטטיק ובנלי

מוטו בוחן: בנלי לאונצ'ינו 500 – סטטיק ובנלי

כתב: אביעד רייס | בוחנים: אריק רוזנבלום, אסף לביא, אביעד רייס | צילום: יואב זוהר

מתוך מגזין מוטו, גיליון 366, אוגוסט 2018, לקריאה דיגיטלית כאן.

שורה תחתונה: סקרמבלר מעוצב, עם מנוע בשרני, צליל אדיר וטונות של סקס-אפיל – הלאונצ'ינו הוא אחד הבנלים היותר מגניבים שהגיחו לעולם.

לא כל אחד היה מוכן להאמין שהאופנוע השחור והמעוצב שעומד לנגד עיננו כרגע הוא בחלקו מתוצרת סינית. זוהי המחשבה שרצה לנו בראש, פשוט כי הוא נראה ממש ממש טוב. הוא מעוצב בטוב טעם, שחור כולו. יש לו מושב אה-לה דוקאטי סקרמבלר ופנס קדמי שלא ראינו באף אופנוע. יש לו אפילו סמל של אריה על הכנף הקדמית – סוג של הומאז' לבולדוג של משאיות מאק. רק שלא יגנבו. זהו הבנלי לאונצ'ינו, סקרמבלר עם לוק Bad-Ass אמיתי, כזה שגורם לך לרצות לשים על עצמך מעיל עור שחור וקסדה מעוצבת ולרכוב עליו בלילות בעיר הגדולה – כי אתה יודע שכולם הולכים להסתכל עליך. אחרי שנרכב עליו, נגלה שיש לו גם הרבה נשמה.

את הלאונצ'ינו פגשנו כבר בתערוכת מילאנו, יחד עם כל ליין היצרנית החדש שמורכב מהרבה מספרים ועיצוב "בהשראת". הלאונצ'ינו כובש; המראה, הצליל, אפילו השם – כל אלו מתחברים למכונה שעוד לפני שהנעת אותה, גורמת לך לרצות לרכב.

ללאונצ'ינו מנוע טווין מקבילי מקורר נוזל, בנפח 500 סמ"ק, המפיק סאונד מיוחד וייחודי – אתה קולט את זה ישר בהתנעה. הוא הבנלי שנשמע הכי טוב EVER. סיכוי טוב מאד שהוא גם אופנוע 500 הסמ"ק שנשמע הכי טוב בקטגוריה כולה. ללאונצ'ינו יש צליל מיוחד שגם האגזוזים ממותגי האפטר מרקט המשובחים ביותר לא יוכלו לספק, והוא עושה את זה עם אגזוז מקורי. לאמונתנו, הסאונד הוא בין המרכיבים החשובים ביותר ביצירת חווית רכיבה. כל זאת בשילוב מערכת פליטה מעוצבת מכניסים אותו למועדון המצומצם של האופנועים שלא צריכים אגזוז חליפי.

במבט חיצוני, איכות הרכיבים נראית לא רע בכלל, רוב חלקי המעטפת גם מרגישים כאלו שישרדו התעללות, איכות ההרכבה טובה וחוץ מכמה דברים קטנים שיפריעו רק לחדי העין והקפדנים שבינינו, הכל בתחום שמקבל אצלנו ציון עובר, כל זאת יחסית לכלי שמיוצר בסין – פעם מילת גנאי והיום מוצרים לגיטימיים לחלוטין, במחיר מעולה – אם תחשבו על זה שניה, אין מצב שאין לכם איזה שהוא מכשיר סיני בבית. למרות זאת, אופנוע זה לא טלפון, ועדיין יש לבחון בזכוכית מגדלת את העבודה בייצור כלי רכב. הבנלי לאונצ'ינו מציג עליית מדרגה משמעותית בכל מה שקשור לאיכות הגימור והחלקים, ומראה שאיכות היצור הסינית התקדמה מאוד בעשר השנים האחרונות.

הבנלי לאונצ'ינו מרווח, עם מושב ארוך, רחב ומזמין. הכידון רחב ועבה ודורש זמן התרגלות, אך לאחר כמה שעות רכיבה זה כבר מרגיש טבעי לחלוטין. תנוחת הרכיבה כאן מצויינת – עם שתי רגליים בטוחות שמגיעות אל הקרקע בקלות וגובה מושב של 815 מ"מ, קל וכיף לרכב עליו, אפילו קל לרכב בעמידה א-לה-דו"ש. בוחנים קטני אחוריים התלוננו שהמושב לא נוח להם, לעומתם התלהבו עבי הבשר ממושב שמכיל את מלוא רוחבם.

האבזור מספק ביותר – צמד פנסי LED, לוח שעונים מעוגל ומעוצב עם מד סל"ד, מהירות ותצוגת הילוך, איתותים גמישים, מפתח מתקפל, מערכת ABS ועוד.

התפעול הראשוני, איך לומר בעדינות, NOT-HONDA. ההילוכים עוברים לא הכי חלק. ברכיבה האיטית לכיוון הכביש הראשי הבנלי מתנהג קצת כמו טרקטור ולא כמו אופנוע מודרני חלק תפעול. לאחר זמן קצר חזרנו עם האופנוע למוסך היבואן, שם כיוונו, שימנו וסידרו מספר דברים, ובהתאם השתפרה חווית הרכיבה פלאים, הקלאץ' מדוייק ורך, ההילוכים עוברים הרבה יותר טוב – חלוקתם אגב, מצויינת ושומרת מספיק כוח תמיד ובכל הילוך. לקח קצת זמן להרגיש את ה-FEEL המדוייק של הגיר, אבל תוך זמן קצר היה השימוש בקלאץ' בעמידה בלבד. כנראה שלבנלי לאונצ'ינו פשוט לוקח קצת יותר זמן להתרגל.

ברמזור אנחנו משחקים עם הגז ואין ממש רצון שיגיע הירוק, פשוט כיף לגזגז במקום ולראות את המבטים של רוכבי האופנועים ה"רגילים", החולקים איתנו את קו הזינוק של הרמזור. הבנלי לא דוקאטי, אבל הוא מיוחד, יש לו נשמה וסאונד אדיר ובעיקר – אין כזה לכולם. לכל מי שאוהב לרכב על אופנועים ולהרגיש ייחודי – הפרמטרים הללו יהיו חשובים מאד.

הלאונצ'ינו מרגיש חזק מאד, יחסית לשאר אופנועי הקטגוריה. עם הספק של 47 כוחות סוס, שהופך אותו מתאים לרישוי A1, ועם מומנט של 4.6 קג"מ, יש לו הרבה מה לתת ויש לו הרבה כח זמין – גם בנמוכים וגם בגבוהים. זה מורגש ביציאה מהרמזור וגם ברכיבה בכביש המהיר, שם אפשר לראות גם 180 על השעון, המראות מצידן, לא ממש שרדו את המהירות של מעל ל-130 קמ"ש, ודי איבדו אפקטיביות כשוובירצו את עצמן לדעת. בכל אופן, ללא מיגון רוח, מהירויות של מעל 150-160 הן לא באמת רלוונטיות לרכיבות ארוכות.

זה לא אופנוע ספורט וגם משקלו לא זעיר כמו שהיינו רוצים, אבל הבנלי זריז בתאוצה וגם בשינוי כיוון, הבולמים פשוטים ועושים עבודה טובה, כל עוד לא דורשים מהם לעבוד בעומסים גבוהים, ההיגוי קל והתחושה מהפרונט טובה.

רכיבה בעיר ומחוצה לה מרגישה מעולה על גבי הבנלי. בתוך העיר קל לצלוח את העומס, בזכות המבנה הנמוך ולמרות זווית צידוד, מעט מוגבלת, של הכידון. מחוץ לעיר משתלבים יחד המנוע הבריא על ששת מהלכי הגיר שלו, המזלג ההפוך בקוטר 50 המ"מ וההיגוי המצויין והמהיר שמאפשר הבנלי, והופכים את חווית הרכיבה עליו למהנה ביותר – בכביש מהיר ומפותל גם יחד. על הבלימה אחראיים, מקדימה צמד דיסקים 320 מ"מ, עם קליפרים רדיאליים, ומאחורה דיסק אחד 260 מ"מ, שעושים עבודה טובה עם מספיק רגש. היינו שמחים לראות מה יוליד דור שני לאופנוע הזה – כי אם זאת רמת הדור ראשון, תארו לכם מה ידע לעשות מקצה שיפורים קל.

 

לסיכום
מחירו של הבנלי לאונצ'ינו עומד על 43,000 שקלים. במחיר הזה תקבלו סקרמבלר מעוצב עם מנוע עם סאונד מטריף ומערכת ABS שמתאים לפעילות יום יומית, כולל פאן של סופ"ש, אפילו עם מורכבת. מתחריו היפנים -זהים לו בנפח ובמחיר, לא יעשו לו חיים קלים, אך קשה לנו לחשוב על אחד מהם שמתקרב אל הלאונצ'ינו במדד המגניבות – וזה כמו שאמרנו, שווה הרבה מאד כאשר בוחרים את האופנוע עליו נרצה לרכב.

אנחנו אהבנו את הלאונצ'ינו, ואם אתם בעלי רישיון A1 או אפילו רוכבים חוזרים שמחפשים כלי לחזור לרכב איתו, כדאי לכם להעיף עליו מבט.

רוצה לראות מה מחיר האופנוע שלך עכשיו? כנס למגזין מוטו

תעודת זהות

 

Benelli Leoncino 500

 

דרגת רישוי: A1

 

אחריות: שנתיים או 24,000 ק"מ

 

מחיר: 42,986 ₪

 

נתונים טכניים

 

מנוע: שני צילינדרים, מקורר נוזל, מוזרק דלק.

 

נפח: 499 סמ"ק.

 

הספק מירבי: 47 כ"ס ב-8,500 סל"ד.

 

מומנט מירבי: 4.58 קג"מ ב-4,500 סל"ד.

 

מיתלים: מזלג הפוך בקוטר 50 מ"מ, מהלך של 135 מ"מ, מאחור בולם יחיד, מהלך של 145 מ"מ.

 

בלמים: מקדימה זוג דיסקים בקוטר 320 מ"מ, מאחור דיסק יחיד בקוטר 260 מ"מ, מערכת ABS ניתנת לניתוק.

 

מידות צמיגים: קדמי 120/70-17, אחורי 160/60-17, פירלי אנג'ל ST.

 

מדידות

 

מרווח גחון: 185 מ"מ.

 

גובה מושב: 815 מ"מ.

 

משקל יבש: 170 ק"ג.

 

נפח מיכל דלק: 14 ליטר.

 

התגובות סגורות לפוסט זה.

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל