fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
סטפן

מוטו בוחן | אמ.וי אגוסטה טוריזמו וולוצ'ה 800 – תיור, עאלק

מוטו בוחן | אמ.וי אגוסטה טוריזמו וולוצ'ה 800 – תיור, עאלק

בחנו: רביב כהן, אריק רוזנבלום, מיקי כהן | צילום: גל ליבר, אריק רוזנבלום

שורה תחתונה: מכונת תיור משומנת היטב עם רייסר קטן שיושב ומחכה לרגע ולכביש הנכונים.

ולפעמים יש אופנועים שמדברים אליך כמו אהובה שלוחשת לך מילות אהבה חושניות המצטרפת אליך במסע אל הקצה ובחזרה.
אמ.וי אגוסטה טוריזמו וולוצ'ה, אופנוע שנראה ונשמע בדיוק כמו השם שלו. העיצוב האיטלקי הייחודי עם נהרות של אופי הזורמים ממנו מזכיר יותר פסל איטלקי יפיפה. מיכל הדלק מרובה הצורה, יחידת הזנב הנקייה, כל ידית, רגלית או כיסוי אגזוז… אומנות.

באיטלקיה הזו אי אפשר שלא להתאהב עוד לפני שבכלל נפגשתם. אספנו את הוולוצ'ה לסיבוב בערב קייצי נעים. היא המתינה על שפת המדרכה בלבוש אדום נוצץ, רזה גבוהה וחטובה, מביטה בנו דרך משקף קצרצר והלב פועם בחוזקה. חג סביבה, עין בוחנת סופגת את הפרטים, ידיים מלטפות את קימוריה האיטלקיים בהתרגשות, והלב ממשיך לפעום.

שנצא? היא שואלת בלחישה כמעט לא נשמעת, מחייכת חיוך קטן, כאילו יודעת מה צופן לנו המשך הערב. והרוכב איך יוכל לסרב, מוקסם ומהופנט, לכוד באלומות האור כמו צבי מול פנסי רכב.

סיבוב המפתח והצג מתעורר לחיים, צבעוני, מעניין וגדוש פרטים, אפילו קצת מסובך. לחיצה על כפתור המתנע תניב מופע אור-קולי, כמעט מיליטנטי, וגרגור חושני בוקע משלושת צינורות הפליטה המעוצבים.

מאז ומתמיד נשמע לנו מנוע הטריפל כמו הצליל הנכון לאופנוע. חלקות מחוספסת מעט, צרודה, מסקרנת עם רצון לשמוע עוד בכל המצבים וכל המהירויות. משיכת ידית המצמד ההידראולי, לחיצה קלה על רגלית ההילוכים ותחילת תנועה. היא גבוהה, זריזה ועם מנוע אדיר שרק רוצה למתוח רגליו ולרוץ לעבר הדרך.
הכידון הרחב ותנוחת הישיבה הישרה הופכים את ההיגוי לקליל בצורה מפתיעה, דחיפה של הכידון והאיטלקיה נענית בחיוב משנה כיוון בקצב מהיר תוך שמירה על הקו.

פתיחת מצערת מלאה והגלגל הקדמי מרחף מעל האספלט, הילוך ועוד הילוך, הקוויקשיפטר עובד טוב אך מעט איטי, לא חוזר אל המצערת המלאה במהירות אלא מגלגל אותה כדי לעדן את העברת ההילוכים. עולים על המהיר וריקוד הטרנטלה מתחיל, הקצב מתגבר וצליל המנוע הנהדר מעביר זרמים אל אונות המוח, היא מגיבה בצורה מעולה לפקודות היגוי אך מנדנדת את הפרונט כשהמהירות עולה בתחושה של פרונט קליל מדי, עם מעט מאוד משוב לרוכב.

המתלים עובדים טוב בכל מצב, המראות נהדרות. המושב נוח יחסית אך גבוה, תנוחת הישיבה מציבה את הרוכב כמו מפרש ברוח ורוכב גבוה לא ימצא מנוס ממנה גם כאשר המשקף הקדמי המתכוונן מקובע על הגובה המקסימלי שלו. בסופם של כל הנסיונות גילינו שהמשקף בנקודה התחתונה ביותר שלו ימנע ממערבולות להגיע אל הקסדה. מעבר לכך הנוחות נהדרת כמצופה מדגם תיור של חברת-על, גם למאותגרי גב תחתון בתום שעות ארוכות באוכף הסוסה האצילה הזו.

הרכיבה הרגועה הופכת לקשה בגלל החום הגבוה שעוטף אותך והקול החושני מזמין ודוחף לטייל, מדבר אליך וקורא אותך תיגר לסיבוב הבא, לעקיפה הברוטאלית הבאה. רגישות ודיוק המצערת היא פנומנלית. הכל זורם, חלק. אתה רוצה עוד? תקבל עוד. רוצה עוד יותר מזה? אין בעיה. היא מסוגלת להגיע לקצה ויותר, הבעיה שהכביש נגמר או מדד הדופק.

האופי-המומנט-חלקות המנוע, באמת כמו שצפוי מהסגמנט, אבל, כמו כל חברה קודמת במשפחה, מתהדרת גם האיטלקיה הזו בשורשים וגנים הבאים היישר ממסלול המרוצים ואת זה אי אפשר לנער ממנה, גם לא עם מתלים ארוכי מהלך או כידון 'פט-באר' רחב ידיים… ההילוך הראשון וגם הקלאץ' המשוך בחוזקה משדרים חספוס, פתיחה לא זהירה תניף את הקדמי אל על בקלילות שמחייבת בד"כ בקרת זינוק מהמקום.
המנוע חזק וגמיש, גם בהילוך שישי בהאטה ל-80 קמ"ש הוא שב ללא גמגום או השתהות, תוך שניות, אל כמעט כפליים. מלך ה-Roll-on. בכל הילוך, בכל סל"ד, סיבוב בריא למצערת יניב תאוצה משכרת חושים, כזו שלא משאירה מקום בקסדה לדבר פרט לחיוך. טוב נו, כנראה שגם לקריאת שמחה אחת או שתים.

כן, בדיוק כמו שזה נשמע… התנהגות מופתית בפניות, יציבות כיוונית של קטר רכבת, בלימה נושכת לפני פניה, פקודת היגוי החלטית ונמרצת לכידון הרחב וצלילה אל האפקס. משם זה כבר גז ועוד גז אל עבר הפניה הבאה.

כך רקדנו אל תוך הלילה עד שנעצמו העיניים, עם חלומות על כבישים טוסקניים מפותלים במעלה איזה הר, לעבר בית הקפה המקומי. ובבוקר, שוב קולות נלחשים על האוזן, קח אותי איתך היום ואי אפשר לסרב.
בצהריים, יוצאים לעוד סיבוב קטן, "עד קצה הכביש ובחזרה" והדרך מתארכת, שאון הגלגלים מתחלף בשקט פנימי וכל מה שאתה שומע זה את הלמות ליבך וליבה המסונכרנים.

ובדיוק אז, באותה נקודה בזמן, כשהשמש בדיוק בזוית הנכונה והרוח הנושבת בטמפרטורה המתאימה, בדיוק אז אתה שומע אותה שוב, לוחשת לך מילות אהבה חושניות ואתה מתאהב מחדש.
אז לפעמים יש אופנועים, כאלה שמדברים אל הלב, כאלה שגורמים לך להתאהב מחדש בחדוות הרכיבה, גם אם הם לא הכי מושלמים, ולא הכי חזקים, ולא הכי נוחים.
אבל בענייני הלב, אין הרבה הגיון.

רוצה לראות מה מחיר האופנוע שלך עכשיו? כנס למוטו מדריך

תעודת זהות

 

MV Agusta Turismo Veloce 800

 

רישיון: A

 

מחיר: 141,220 ש"ח

 

אחריות: 4 שנים ללא הגבלת ק"מ

 

נתונים טכניים

 

מנוע: 3 צילינדרים, 4 שסתומים לצילינדר, DOHC, מוזרק, מקורר נוזל

 

הספק: 110 כ"ס ב-10,150 סל"ד

 

מומנט: 8.16 קג"מ ב-7,100 סל"ד

 

מתלים: מזלג מרזוקי הפוך בקוטר 48 מ"מ, א' בולם יחיד, פרוגרסיבי, מתוצרת זאקס, עם כוונון מלא

 

בלמים: זוג דיסקים בקוטר 320 מ"מ, מאחור דיסק יחיד בקוטר 220 מ"מ. מערכת ABS

 

מידות צמיגים: ק' 120/70-17, א' 190/55-17

 

נפח מיכל דלק: 22 ליטר

 

משקל יבש: 191 ק"ג

 

גובה מושב: 850 מ"מ

 

מרווח גחון: 140 מ"מ

 

בסיס גלגלים: 1,420 מ"מ

 

התגובות סגורות לפוסט זה.

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל