fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
HJC
סטפן

מוטו בוחן | אינדיאן סקאוט בובר – חלום אמריקאי

מוטו בוחן | אינדיאן סקאוט בובר – חלום אמריקאי

כתב: מיקי כהן | בחנו: סטפן אבנדיצ'י, אריק רוזנבלום, מיקי כהן | צילם: אריק רוזנבלום
אורח: ניר גולדברגר

שורה תחתונה: יפיוף אמריקאי עם לוק מחוספס של פרחח אמיתי, סאונד ממכר ויכולות מפתיעות, רק הכרנו וכבר הוא מוצא חן בעינינו.

 

משפחת הסקאוט של אינדיאן גדלה בשליש, אחרי הסקאוט הרגיל וגרסת הכניסה למשפחת אינדיאן, הסקאוט Sixty הקטן, נולד במזל טוב סקאוט בובר. אינדיאן לקחה את הסקוט על מנועו בעל הנפח של 1133 הסמ"ק עם 95 כוחות הסוס ו-9.9 הקג"מ, את תיבת ההילוכים על ששת הילוכיה. גם מיכל הדלק בעל הקיבולת של 12.5 הליטרים והדיסק הקדמי הבודד בקוטר 298 מ"מ בעל 2 הבוכנות והאחורי בעל אותו הקוטר אך עם בוכנה אחת והמתלה הקדמי בקוטר 41 מ"מ וגם מידות הצמיגים, כל אלו עברו לשכון באינדיאן סקאוט בובר. אז מה השתנה? מעבר לחישוקים מיוחדים לגרסת הבובר הנעולים בצמיגי קוביות של פירלי, מהלך המתלה האחורי הקצר, הצטמצם בשליש ל-50 מ"מ, מה שיצר גובה מושב של רק 649 מ"מ, רגליות הרוכב הוזזו 38 מ"מ אחורנית, כל אלו מכתיבים תנוחת רכיבה ספורטיבית. מערכת הפליטה, לוח השעונים, חלקי מנוע רבים, כל אלו נצבעו בשחור. המושב לעומת זאת, קיבל שני צבעים והכנפיים, אחד הדברים המזוהים ביותר עם אינדיאן, קוצצו. גם הכנף הקדמית וגם הכנף האחורית, מה שיצר מאין שעטנז מוזר של תושבת המספר מאחור, התלויה בצורה לא אסתטית. בחו"ל הוא משווק עם לוחית רישוי קטנה בצד. אולי עכשיו עם כניסת התקנות החדשות ללוחיות רישוי קטנות, נראה את התצורה המועדפת הזו, גם בארץ.


בין בית קפה אחד לשני

הישיבה בתוך הסקאוט בובר, ופה יושבים ממש בתוך האופנוע, קרוב קרוב לקרקע ותנוחת הרכיבה מקבלת פן ספורטיבי יחסית לקטגוריה. התנעת המנוע מוציאה ממערכת הפליטה צלילים שמכניסים את הרוכב לאווירה קרבית, נחמד. יציאה לסיבוב בעיר מזכירה עד כמה המנוע הזה חזק וגמיש ועד כמה מענג וקל לטייל עם האינדיאני הזה ברחבי העיר. הכידון מאפשר שליטה קלה בגלגל הקדמי, למרות רוחבו ובכלל ההתנהלות עם הבובר קלה מאוד. כל עוד לא רוכבים על אותם כבישים שבורים ממש, כי אז הוא ישבור לך את הלב, או הגב, או יוציא לך את הסתימות מהשיניים – עד כדי כך הבולמים קשים, אבל באותם אזורים בהם השקיעו העיריות ושיפצו את הכבישים, זה אפילו די נוח להסתובב איתו מבית קפה אחד לשני, שם הוא קוצר רוב המחמאות. מזל שלקחנו אותו לסיבוב לפני בחירות… אולם תנוחת הרכיבה והמושב הקשה לאורך זמן, אינם מאפשרים גמיעת מרחקים כך שהעיר וסביבותיה הם מרחב המחיה של הבובר, אבל גם אין באמת צורך ברכיבות ארוכות כדי ליהנות איתו כי בכל פתיחת מצערת משיכת המנוע בעל עקומת המומנט הכמעט שטוחה, הרטט והצלילים, מעלים חיוך מאוזן לאוזן וכל רצונך הוא להאיץ ולהאט ורצוי שיהיו כמה שיותר רמזורים בדרך על מנת לחזור שוב ושוב על אותו תהליך ותיבת ההילוכים הקלה בהחלט עוזרת במצבים כאלו.


בין בית קפה בעיר אחת לעיר אחרת

הכי כיף להסתובב ליד הבית, בסביבה בה אתה מכיר את כולם וכולם מכירים אותך, אבל עם הבובר הזה – בא לך להראות גם לאחרים איך בובר צריך להראות ולשם כך, לקחנו את הבובר צפונה. על הכביש המהיר, במהירות התנועה, דווקא לא סבלנו כלל לא מרוח, למרות חוסר במיגון ולא מהמתלים, אולם המושב חייב עצירה בכל כחצי שעה על מנת לתת מנוח לישבן הדואב. בדרך חזרה כבר מיהרנו ואז משכנו את המצערת והוצאנו הרבה יותר מהבובר שמצידו, לא התרגש ושמר על שלוות נפש גם כאשר מד המהירות הראה מספרים שרוכב ממוצע בעל בובר, לא יראה בכל יום וגם שם לא סבלנו. בחוכמה עשו אינדיאן שריווחו את מד המהירות עד ל-120 וצמצמו את מה שמעבר, באמת שאין מה לחפש שם.

אמנם בין שתי נקודות עובר קו ישר אחד אבל אנחנו לרוב לא רוכבים בקו ישר אלא מחפשים היכן ניתן לעקם את הקווים ורצוי כמה שיותר ועם האינדיאן סקאוט בובר, המצב אינו שונה ולכן הוא נלקח אחר כבוד לאחד מכבישי הרכיבה בהם נבחנים רבים וטובים ושם הבובר לא אכזב, ישיבה נמוכה, כידון רחב ומתלים קצרים וקשים, הם מתכון להתנהגות כביש משובחת ומהנדסי אינדיאן השכילו ליצור בדיוק את זה. התנהגות צפויה ויציבה כאשר האופנוע מוטה ולמרות משקלו, 255 ק"ג מלא נוזלים וללא רוכב, לא קשה להעבירו מצד לצד. הבלמים, דיסק קדמי בודד בקוטר 298 מ"מ עם שתי בוכנות ואחורי בקוטר 298 מ"מ עם בוכנה בודדת, עושים עבודה לא רעה. אינדיאן מציינת בדף הנתונים שלה כי זוית הצידוד של הבובר היא 29 מעלות, אולם תהיו מוכנים למפגש אינטימי בין גששי הרגליות לאספלט, הרבה יותר מהר ממה שאתם חושבים וכמעט בכל פניה, מה שמעלה חיוך בקסדה כל פעם מחדש.


אספרסו לקינוח

אופנת אופנועי הבובר הם טרנד חוזר ולאינדיאן סקאוט בובר יש את מה שצריך על מנת לספק את אפקט ההגעה לכל בית קפה אולם לא רק, יש לו מספיק ביצועים בכדי להפוך את סוף השבוע שלך למהנה באמת. הוא יותר מאופנוע של סיבוב בעיר. הוא מצויין לשישי\שבת בבוקר לשבת בבית הקפה ואז לרוץ לפגוש חברים. הוא לא בנוי לנסיעות ארוכות, כן אפשר לעשות את זה לעיתים רחוקות – עם הרבה הפסקות בדרך אם אתה מרגיש הרפתקני, אבל תנוחת הרכיבה עלולה לעייף אחרי יום שלם באוכף.

אני לא בטוח שכל אחד בנוי למערכת יחסים כזו, אבל מי שכן, אין ספק שירגיש מיוחד.

תעודת זהות

 

Indian Scout Bobber

 

מחיר: 106,200 ש"ח

 

רישיון: A-A1

 

אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ

 

נתונים טכניים

 

מנוע: וי-טווין, מקורר נוזל, מוזרק דלק

 

נפח: 1,133 סמ"ק

 

הספק: 94 כ"ס ב-6,000 סל"ד

 

מומנט: 10 קג"מ ב-5,600 סל"ד

 

בלמים: מקדימה דיסק יחיד בקוטר 298 מ"מ, מאחור דיסק יחיד בקוטר 298 מ"מ, מערכת ABS

 

מידות צמיגים: ק' 130/90-16, א' 150/90-16

 

גובה מושב: 649 מ"מ

 

בסיס גלגלים: 1,562 מ"מ

 

משקל רטוב: 255 ק"ג

 

נפח מיכל דלק: 12.5 ליטר

 

גלריה

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל