fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
תמוז
מוטוטאץ דקר
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
MV קוביה
סטפן
voge מוטו24 באנר

בשירות המערכת | ימאהה YZF-R3 במבחן ארוך טווח – דיווח ראשון

בשירות המערכת | ימאהה YZF-R3 במבחן ארוך טווח – דיווח ראשון

בצל התעוררות הספורט המוטורי בישראל, בזמן בו בכל שבוע יש אימון מסלול אחד לפחות על מסלולי המירוצים הישראלים – שלושה: פצאל, ערד, מוטוסיטי, למי שעוד לא שמע -ישנם מספר אופנועים שמככבים על המסלול, רובכם אותי תצפו לשמוע שמות שמסתיימים או מכילים הרבה פעמים את האות R, אבל לא כך המצב, דווקא אופנועים כדוגמת ה-RC390 של ק.ט.מ והימאהה YZF-R3 הם הכוכבים, אופנועי 300 סמ"ק (בערך), המיוצרים במזרח ומיועדים לרכיבה יום יומית בכביש הציבורי, עם דגש על העירוני.

איך קרה שדווקא אלו הפכו למכונות המירוץ החדשות? האם הם מסוגלים לספק את הסחורה לצד רכיבה יום יומית? בדיוק בשביל זה הצטיידנו בימאהה R3, רגע לפני שיגיע לכאן הדגם החדש שהוצג החודש ולפני עונת המירוצים הבאה. האם ניתן להנות מאופנוע 300 סמ"ק ברכיבה ספורטיבית לצד שימוש יום יומי? איך ירגישו עליו מספר בוחנים שלנו, גם המנוסים ביותר?

 

"יצאנו לבדוק" -מנחם הורביץ.

 

300 סמ"ק זו מדרגת חובה לכל מי רוצה לראות את עצמו ממשיך לרכוב! בטח ספורטיבי ; לגדול לאט בנפח וליהנות על דו גלגלי עוד שנים רבות וטובות.

אז לקחנו את הגרזן שמציעה ימאהה לקטגוריה החמה ואנחנו מבטיחים למצות איתו ואותו – עד שיבואו דברים על סיפוקם.

מדובר באופנוע בעל היגוי זריז מאוד, אולי אפילו זריז מדי,  ישיבה מעט זקופה (יחסית לספורט קיצוני), הוא מתאים גם לרכיבה ספורטיבית (במגבלות הנפח), נוח גם לרכיבה מנהלתית בעיר ללא הצורך בריצה אחרי סל"ד גבוה, בלמים טובים (עם ABS), ובכלל – סביבת רכיבה טובה.

עם נתוני פתיחה כאלה – כל שנותר לנו הוא לקרוא לחברי המערכת, על-פי תור, כמובן (אנחנו משתדלים לשמור על הנימוס גם כשאנחנו תחרותיים): שיתנו ברכם באספלט ויעלו דעתם על הכתב.  ולנבחן הטרי נאחל הצלחה ורק רכיבות טובות.

 

כמה דברים שכבר בולטים ושווים דיווח:

לוח השעונים קריא בכל תנאי הדרך, המראות יציבות ומכסות שטח נרחב, הגנת הרוח טובה – גם במהירויות שהשתיקה יפה להן והכידון, הגבוה-למרות-המראה-הספורטיבי, מצטרף אל מיקום מעולה של הרגליות וריפוד איכותי למושב הרוכב – מה שמייצר תנוחת רכיבה נוחה לאורך זמן.

את המשך המעללים עם הספורטאי הצעיר, מה חוסנו של המנוע, ואיך לשמור על מהירות פניה – בדו"ח הבא.

תעודת זהות

 

Yamaha YZF-R3

 

רישיון: A1

 

מחיר: 39,485 ש"ח

 

אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ

 

נתונים טכניים

 

מנוע: שני צילינדרים מקביליים, 4 שסתומים לצילינדר, מקורר נוזל, מוזרק דלק.

 

נפח: 321 סמ"ק.

 

הספק: 41.4 כ"ס ב-10,750 סל"ד.

 

מומנט: 3 קג"מ ב-9,000 סל"ד.

 

מתלים: מזלג רגיל בקוטר 41 מ"מ, מהלך של 130 מ"מ. מאחור בולם יחיד עם מהלך של 125 מ"מ, תוצרת KYB.

 

בלמים: מקדימה דיסק יחיד בקוטר 298 מ"מ, קליפר בעל 2 בוכנות. מאחור דיסק יחיד בקוטר 220 מ"מ, מערכת ABS.

 

מידות צמיגים: ק' 110/70-17, א' 140/70-17.

 

בסיס גלגלים: 1,379 מ"מ.

 

גובה מושב: 779 מ"מ.

 

מרווח גחון: 160 מ"מ.

 

משקל רטוב: 167 ק"ג.

 

נפח מיכל דלק: 14 ליטר.

 

מידות כלליות: אורך 2,090 מ"מ, רוחב 718 מ"מ, גובה 1,135 מ"מ.

 

התגובות סגורות לפוסט זה.

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל