fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
HJC
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה

רכיבה ראשונה: לונג'יה Vmax 300 Easy-max

רכיבה ראשונה: לונג'יה Vmax 300 Easy-max

כתב: עמית משיח | בחנו: סטפן אבנדיצ'י, אדם בלנגה, אריק רוזנבלום, עמית משיח | צילום: אריק רוזנבלום

שורה תחתונה: כלי עירוני חזק ומדויק, מאובזר באופן מפתיע לעומת תג המחיר.

אחרי שהתמקד בעיקר באופנועים קלאסיים, היבואן הצעיר מוטו24 החל בייבוא ליין קטנועים של חברת Longjia, כפי שכבר סיפרנו לכם, והנבחן הראשון אצלנו מבין שתי הסנוניות הראשונות הללו הוא דגם 300 הסמ"ק של החברה. לפני שנתחיל, כמה מילים על שם הדגם, בחברה בחרו לו את השם Vmax, כן, הם יודעים שימאהה כבר השתמשה בשם הזה לשרירן האגדי שלה. מאז השתמשו בשם האטרקטיבי כבר במגוון שלם של שימושים – קטנוע חשמלי, חברת רצועות הינע, סרט איטלקי, אופניים חשמליים בסגנון BMX, סדרה של קלפי פוקימון, מלגזה, קורקינט, גלשן רוח, מערכת בית חכם, מנוע ימי, מסלול קארטינג בבוקרשט ועמדת עבודה ניידת למוסכים… אז למרות שהמשלוח הראשון (ובו קטנוע המבחן) הגיע עם תווית השם Easy max – כדי לא לאתגר את השרירן מהעבר. אבל היות ושם הדגם ברוב העולם הוא Vmax אז ככזה הוא נמכר גם אצלנו והמשלוח הבא כבר מגיע עם האות V מתנוססת בגאון על חיפויי הצד. אנחנו מתייחסים לנושא בהומור ולוקחים את עניין ה-V של המקס באיזי.

אם כבר עוסקים בעבר וכדי לעבור בחינניות לקטנוע המבחן, בעברו האישי של כותב שורות אלו כיכב תקופה מסויימת קימקו B&W 250 שחור ושובב, מסע למצדה וימי מסלול בכוכב יאיר ז"ל ובאמצע שפע של פעילות אורבנית על גבול הסופרמוטו… הלונג'יה שנבחן כאן הפעם – הזכיר נשכחות והעלה ניצוץ של שמחה. וזה הרבה.

חברת לונג'יה מגיעה מסין, שם היא מייצרת ליין צנוע של כלים יום-יומיים ומעוצבים, כשהיא מנסה לתת ערך מוסף לפשטות המכנית בדמות חוכמות הנדסיות, כך מקבל ה-Vmax, לדוגמה, התנעה ללא מפתח, מחממי ידיות מקוריים, חיווי לחץ האוויר בצמיגים ואפילו – בדגם הבכיר (בגרסה שעוד לא הגיעה לארץ) – מסך TFT עם יכולת קאסטינג שמאפשרת להציג את מסך הטלפון על לוח השעונים, ובכך את ההתראות, את הניווט, השיחות הנכנסות ועוד.

בנוסף, ה-Vmax, שלשמו התכנסנו, הוא קטנוע ספורט אלגנטי שמגיע בעיצוב יפה, מהודק וקרבי. במראה הספורטיבי תומכים משקף קצר ומושחר, תאורת LED בהירה, קווים זורמים ופנסים אחוריים מושחרים. את קו האמצע מסמנת השדרה המוכספת – מזכיר את ה-Nmax, אם כבר מאמצים היילייטס של ימאהה… המבנה קצר, קטן, גבוה, המושב צר יחסית, אבל אוחז היטב את עכוזי הרוכבים והכידון נופל בדיוק לידיים. לוח שעונים אנלוגי בצדדים ודיגיטלי באמצע כשהחוגות משלימות זו את זו בצדדים של מסך ה-LCD הגדול והנוח לצפייה (כשכאמור, ישנה גם גרסה עם TFT), שקע USB, חיפויים דמויי קרבון במקומות אסטרטגיים, בטוב טעם, פתח תדלוק במרכז השדרה התחתונה ומעט מדי מקום מתחת לכיסא; תיק קטן כן, קסדה כלשהי לא… וזה מביא את מוטו24 לתת ללקוחות ה-125 סבל מקורי במתנה (שווי של כ-500 ש"ח) וללקוחות ה-300, סבל מקורי + ארגז לבחירה (40-48-50 ליטר) בשווי של מעל 1,000 ש"ח במתנה, כחלק ממבצע ההשקה. הטענות בעד ונגד ארגז הן רבות ומגוונות (הרשת מלאה בדיוני יופי, אופי וכושר נשיאה, גם קבוצות הוואטסאפ… אבל חייבים להודות שזו יוזמה מכובדת מצד היבואן, מה שמראה על רמת קשב גבוהה לרחשי הציבור והתמקדות בצרכיו).

ואיך הוא נוסע?
המנוע של ה-Vmax הוא זה שמניע גם את הפיאג'ו וספה GTS300, בנפח 278 סמ"ק. ההתנעה נעשית ללא מפתח; סיבוב כפתור השליטה אינטואיטיבי ומוכר כבר מהרבה דגמים אחרים והשלט קל משקל ולא מורגש בכיס. רעש המנוע נעים והרעידות הקטנות מבשרות על מה שמתחבא מתחת למחלצות הפלסטיק.

ההיגוי טוב, המנוף שמספק הכידון הרחב מקל על השליטה וה-Vmax שש אלי פניה וגם שומר היטב על קווים ישרים. בלמי הדיסק מגובים במערכת ABS כחוק וזו מתערבת רק כשצריך וכמעט שאינה מורגשת בידיות הבלם. המושב הקשה שומר על מבנהו גם לאורך זמן רכיבה ממושך ועושה רושם איכותי שלא יאבד מקשיחותו וצפיפות ספוגו בעתיד. תנוחת הרכיבה מגוונת ומאפשרת את שני מנחי הרגליים העיקריים (ספפה ורכון קדימה) וגם המעבר ביניהם קל ונוח.
המתלים של חברת KYB, אבל מכוונים על הצד הנוקשה של הספקטרום ונוטים שלא לעקוב אחרי רצף מהמורות או סתם שיבושים בדרך. כשהאספלט חלק לעומת זאת – יעשו המתלים עבודה טובה וישתפו פעולה עם השלדה והבלמים ויספקו חווית רכיבה עאלק ספורטיבית חדה ומרשימה. המנוע, כמובן, יגבה את כל העסק הזה בתאוצות מרנינות ובהתנהגות חלקה ולינארית, כי הרי את הפנינה המוטורית הזו אנחנו כבר מכירים מהווספות, הג'ילרות, הבוורלי'ז וכל יתר הדו"ג'ים שהתהדרו בעבר במנוע ה-300 של פיאג'ו. תאוצות חזקות – בין אם בפתיחה ובין אם בתאוצות הביניים, 9.9 שניות למאה קמ"ש. כל זה על מרכב קצר ומשקל רטוב של 147 ק"ג… התחושה מהודקת ומהנה כדבעי.

אבל לא כל החיים הם מסלול, בטח לא לקטנוע ביניים נחמד, הוא אמנם מצוייד בידיות מורכב נגישות ומספקות, אבל להיות מורכב לאורך זמן על ה-Vmax זו משימה שתקשה על העכוז ועל הגב התחתון. השילוב של הספוג הקשה והמתלים הבסיסיים והנוקשים לא עושה להם חיים קלים, בעיקר ברכיבה ממושכת.
יחד עם זאת, בראיה רחבה, חשוב לזכור שקהל היעד האמיתי והעיקרי לקטנוע מורכב בעיקר מצעירים – אליהם תדבר הנראות, כוח המנוע, סביבת הרוכב הטובה והאבזור, ופחות תפריע להם הנוחות הגריאטרית שמציקה לבוחני המערכת.

הנוסחה הידועה של כלי רכב באיכות גבוהה ובמחיר שווה לכל כיס מוכרת מאז המצאת הגלגל בערך, והיא עובדת. כך נכנסו אל חיינו אופנועי הפאנטיק והדרבי, גם סאן יאנג וקימקו עשו את אותו מהלך בדיוק… מאז היו פה בשוק הישראלי לא מעט חברות שניסו להכות שורש, עם כלי כזה ומחיר של 25,900 ₪, למותג הזה יש סיכוי אמיתי להפוך לאחד מאלו שהצליחו.

כל החדשות המוטוריות ישירות ל-WhatsApp

תעודת זהות

 

Longjia Vmax 300 (Easy-Max) ABS 2020

 

דרגת רישוי: A1

 

מחיר: 25,900 ש"ח

 

אחריות: שנתיים או 24,000 ק"מ

 

נתונים טכניים

 

מנוע: סינגל, 4 פעימות, מקורר נוזל, מוזרק דלק, 4 שסתומים

 

נפח: 278 סמ"ק

 

הספק: 22 כ"ס ב-7,250 סל"ד

 

מומנט: 2.3 קג"מ ב-6,000 סל"ד

 

מידות צמיגים: ק' 110/70-13, א' 130/70-13

 

משקל רטוב: 147 ק"ג

 

נפח מיכל דלק: 11.5 ליטר

 

5 תגובות ל רכיבה ראשונה: לונג'יה Vmax 300 Easy-max

  1. יופי של ריוויו, עכשיו צריך לעשות מבחן 300 גדול ולראות מי מנצח

  2. הוא בהחלט מזכיר את הB&w של קימקו שכול כך חסר כאן .
    גם במחיר שהוא היה נמכר בזמנו שהמה 19,900 ב 36 תשלומים
    וגם באחריות ,איכות וטיב שלו.
    קטנוע מעולה ששבר את השוק בזמנו
    אם הקטנוע הזה היה נמכר במחיר דומה
    הם היו עושים הצפה לשוק

  3. יופי של כתבה, ויופי של נעלי עקב אדומות. דוגמה לאיך לא לרכוב!!!!

  4. רכבתי על הקטנוע אכן כל מה שהכתבה נכון.כמה רברים הפריעו לי לאחר הרכיבה הקצרה.רעידות המנוע מורגשות.הגוף סופג מהמורות הכביש.לא לשכוח ביטוח יקר 300 סמ"ק המחיר מעט גבוה לטעמי.לנואכב מאחורה קצת צפוף בגל גודלו הקטן של הקטנוע.יש הרבה רוכבים שיסכימו עם המגבלות האלה.בסך הכל קטנוע טוב ..בהתחשב בטיפוליפ הזולים ואיכותו הרבה צופרים שאין בקטנועים אחרים מבשר על עידן חדש.מנןע של פייגו"אמינות מוככ=חת.שיהיה בהצלחה..

  5. חבל שהמנוע הוא של פיאגו -מנוע עדין רגיש ולא אמין
    עדיף מנוע של קימקו או סאן יאנג או יפני
    חבל מאוד
    נקווה שיחליפו את ספק המנועים לאסייתי

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל