fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
אודי דגן 140 על 70
סטפן
voge מוטו24 באנר
MV קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC

רכיבה ראשונה: ימאהה טנרה 700

רכיבה ראשונה: ימאהה טנרה 700

אביעד רייס

צילום: רונן טופלברג

אם אתם רוכבי אדוונצ'ר שמתעניינים בשטח, אין מצב שלא שמעתם על הטנרה 700 החדש של ימאהה. הבאזז סביב האופנוע הזה היה מטורף, נמשך שנים, וכלל מבחנים מפרכים של רוכבים מוכרים כמו סטפן פטרהנסל ואדריאן ואן-בוורן במרוצי ראלי שונים ברחבי הגלובוס ואפילו כמעט השקה רשמית שלא קרתה בסוף והובילה לעוד כמה חודשי מתח – אלו נגמרו אתמול (חמישי), כאשר אופנועי הטנרה 700 הראשונים טועמים שטח וכביש ישראלי, הלכה למעשה.

השטח צמא לאופנועי אדוונצ'ר בממדי הביניים והטנרה 700 נכנס לקטגוריה הלוהטת הזו עם הבטחות גדולות.

בשונה מהטנרה של הדורות האחרונים (דגם ה-XT660Z) שהיה קצר, גבוה, כבד יחסית ובעל מנוע סינגל מווברץ, והתאים בעיקר לרוכבים בעלי מידות גוף מכובדות, הטנרה 700 החדש עם גובה מושב של 880 מ"מ ומשקל רטוב של 204 ק"ג, יכול להתאים כמעט לכולם.

לאחר שנפגשנו עם האקזמפלר הראשון שהגיע ארצה, בסוכנות ימאהה TLV, אנחנו יכולים להתרשם גם משאר סכימות הצביעה בהן מגיע האופנוע – הלבן-אדום של הימאהה XT600 טנרה הראשון, צביעה נוספת שנראית פגז – עם חישוקי אלומיניום כחולים, וצביעה שחורה, סולידית יותר.

הטנרה 700 קורץ בעיצובו לסגמנט ה"אדוונצ'ר-ראלי", קרי אופנועי אדוונצ'ר צנומים וקרביים יותר, עם מבנה שמזכיר את מפלצות הדקאר. כך מקבל האופנוע מסכה קדמית מנופחת שממשיכה בזרימה את קווי מיכל הדלק, וכוללת משקף קדמי גבוה שמתפקד גם כחופה למסך המידע המרובע והגבוה שבצד הפנימי – במרכז החזית. גם הפנס הקדמי הוא סטייל ראלי, עם תאורת LED מפוצלת. אנחנו אהבנו את זה.
מנוע הקרוספליין המפיק 73 כ"ס ב-9,000 סל"ד, נבחר על ידי ימאהה בעיקר בגלל האופי הגמיש והמהנה שלו, אבל גם בזכות המימדים הנוחים. בטנרה החדש הוא עבר כמה שינויים כדי להתאים לאדוונצ'ר, בינהם לדוגמא מערכת קירור חדשה, מפת הזרקה ייעודית, תיבת אוויר חדשה, יחסי העברה שונים ומערכת פליטה חדשה. יניקת האוויר ממוקמת גבוה – על מנת לאפשר חציית מעברי מים עמוקים.

 

השלדה החדשה פותחה במיוחד עבור מנועו של הטנרה, היא קלת משקל (קצת יותר מ-17 ק"ג) וכוללת שלדת זנב מחוזקת לטובת עיגון ציוד ופיצ'ר מגניב נוסף – קורה תחתונה הניתנת לפירוק והחלפה במקרה של נזק – ללא החלפת השלדה כולה. מעניין.
בימאהה יודעים שבולמים טובים עושים את חווית הרכיבה, לכן הם מציידים את הטנרה במערך מתלים מבית קאייאבה הכולל מזלג קדמי בקוטר 43 מ"מ עם מהלך של 210 מ"מ, אפשרות כיוון של שיכוך הכיווץ וההחזרה ובורג עליון לניקוז אוויר, הבולם האחורי עם מהלך של 200 מ"מ, מתחבר לזרוע אחורית מאלומיניום ומציע אפשרות לכיוון עומס קפיץ, שיכוך כיווץ ושיכוך החזרה.

הטנרה 700 מגיע מוכן לשטח: עם מגן גחון מאלומיניום, מגיני ידיים, רגליות רוכב רחבות, רגליות הילוכים ובלם מתקפלות, כנף קדמית מתכווננת וגם סט צמיגי פירלי סקורפיון ראלי STR – שהוא לדעתנו, צמיג האדוונצ'ר הכי טוב כיום בישראל.

בכל מה שקשור לאלקטרוניקה וטכנולוגיה, הטנרה 700 הוא אופנוע מפנק הרבה פחות מאדוונצ'רים גדולים. אין כאן מושב רחב או פינוקים כמו ידיות מחוממות או אלקטרוניקה ענפה – רק כפתור אחד שמאפשר לנתק את ה-ABS לטובת רכיבת שטח. במקרה של הטנרה – What you see is what you get. אבל זה ממש בסדר, כי ימאהה מכוונת את האופנוע הזה בעיקר לשטח והיא לא מתביישת להראות את זה. התוצאה – מעולה.

 

הדבר הראשון ששמים אליו לב כאשר עולים על האופנוע, הוא הגוף הצר. הטנרה 700 הוא אופנוע צנום יותר מאדוונצ'רים גדולים ובחביקה שלו מרגיש יותר כמו אופנוע אנדורו – תכונה חשובה שתסייע להצלחה שלו בתור אופנוע שטח.

לחיצה על הסטרטר ומנוע ה-CP2 מתעורר לחיים, עם סאונד מגניב שבוקע ממערכת הפליטה. מדובר במנוע סופר כיפי – וויליז' תמיד יתקבלו בברכה.
רכיבת ההיכרות הקצרצרה שארגנו לנו החברים במטרו כללה מעט כביש ומעט שטח, כך שאת הרשמים המקיפים יותר נעביר לכם לאחר שנערוך מבחן דרכים כדת וכדין. בעיקולים הצפופים של איזור ירושלים הוא מאד כייפי. למרות גלגל "21 מקדימה, חווית הרכיבה בכביש לא נפגעת. ההיגוי סופר קליל ומדויק, ואפשר להוריד אותו בפניות ללא חשש. הטנרה 700 החדש מרגיש יציב, אבל לא כמו אופנועי האדוונצ'ר הגדולים שמרגישים נטועים בכביש. בכבישים טכניים – הקלילות הזו דווקא מהווה יתרון. גם כח המנוע, לא "עוקר ידיים" ואין מה להשוות את הטנרה 700 החדש לאופנועי תיור-אדוונצ'ר בנפחי 1,000 סמ"ק ומעלה. מבחינת שיוט במהירות חוקית בכביש מהיר, אין ספק שיש פה יכולת וגם מעבר לכך.
המושב נוח, אך קשה לומר אם הוא ימשיך כך לאורך קילומטרים רבים. החיבור לאופנוע קל וטוב והוא לא מקשה על הרוכב. הטנרה יכול להיות אופנוע כביש מצוין, כל עוד יש תיאום ציפיות מדויק מצידו של הרוכב.

בשטח, הכל מתחבר ממש מהר. המימדים לא מאיימים והנפת רגל אל מעבר ל-880 המ"מ של המושב מתבצעת בקלות. גם נמוכים יוכלו להגיע עם שתי רגליים בטוחות אל הקרקע, בטח אם אתם נעולים במגפי שטח. החופה הקדמית הופכת את חווית האדוונצ'ר-ראלי למוחשית יותר והשבילים שבהרי ירושלים דומים פתאום לדרך לדקאר.
הטנרה נשלט מאד, לא מעייף, המנוע החזק מאפשר להתגבר על מכשולים גדולים כקטנים, אפילו יציאה מהמקום באמצע עלייה או סיבוב בשטח בזווית לא ישרות מתבצעים בקלות. גם על דשדש (דרדרת אבנים) – עם גז פתוח לרווחה ושתי רגליים בטוחות על רגליות הראלי הרחבות הטנרה מרחף בקלות וצולח את מקטע הנחל.

סלעים בולטים ומשוננים נעלמים בקלות תחת 240 המ"מ של מרווח הגחון, גם אם מדובר באחד מעט בולט מידי – מיגון הגחון מאלומיניום יהיה שם כדי לשמור על השלדה. בולמי הקאייאבה טורפים הכל בלי לזעזע את הרוכב וזווית צידוד הכידון הנדיבה, מאפשרת לתמרן את הטנרה ביעילות בכל תא שטח. בימאהה מדברים על חלוקת משקל של 48% מלפנים ו-52% מאחור, לטובת התנהגות מאוזנת ונשלטת – וזה אכן מורגש. מערכת ה-ABS ניתנת לניתוק – בלחיצה עדינה על הכפתור הבולט בלוח התצוגה.

מבחינת אדוונצ'ר, הטנרה החדש כולל מיכל דלק בנפח 16 ליטר, על הזנב תמצאו גם ברגי עיגון לקשירה של ציוד ובנוסף מציעה ימאהה גם מספר קיטים מעניינים, הפונים לקהלי יעד שונים:

קיט ראלי, הכולל אגזוז אקרופוביץ', מושב ראלי גבוה וצר יותר, מיגונים (רדיאטור, שרשרת וכיוב') ועוד כמה פיצ'יפקעס מעניינים. קיט אקספלורר, הכולל מגן גחון משודרג, ג'ק אמצע, מגן מנוע, ארגזי צד ועוד. לעומתם כולל קיט הטורינג, מגן מנוע, ג'ק אמצע, סבל אחורי ועוד. לרגל ההשקה, מושקות כל חבילות התוספות והשיפורים במחירים מיוחדים. בנוסף, מציעה מטרו קיט הנמכה ייעודי ומושב משודרג למורכב.

הרשמים כאמור, ראשוניים בלבד ומתבססים על רכיבת ההיכרות הראשונה הקצרה, אך אין לנו ספק כי יש לטנרה 700 החדש של ימאהה מקום בשטח הישראלי, גם ובזכות מחיר אטרקטיבי של 69,985 ש"ח. בקרוב מאד ניקח את הטנרה למבחן דרכים מלא ומעמיק, בו נאתגר את האופנוע ברכיבות כביש ארוכות יותר וברכיבות שטח מאתגרות יותר. יש למה לחכות!

    מעוניינים ברכיבת מבחן?
    logo moto

    7 תגובות ל רכיבה ראשונה: ימאהה טנרה 700

    1. כאחד המתחרים הישירים של ה KTM 790R נראה שיש פה פקטור מנצח ברור והוא המחיר. בשנים האחרונות בכלל ימאהה מובילה עם מחירים יחסית נמוכים לתמורה הרבה, כבעלים של טרייסר 900 לשעבר, שזה היה פשע לא לרכוש אותו, בסה"כ כ 76,000 ₪ היה אז. ממתין למבחן הרציני. בהצלחה לדגם!

      • חזרתי היום מההשקה של הטנרה 700 וווואו. איזה בהמה כוח מהירות תגובה מומנט ללא הפסקה

    2. כאחד המתחרים הישירים של ה 690 R….
      מחבינת נתונים והספק, הוא בעיקר השווה ל 690…. ויקר ממנו.

    3. מחיר אטרקטיבי? למי? על סמך מה? כי המתחרה כמה שנות אור קדימה בטכנולוגיה?

    4. לפרגן לאופנוע הזה זה כנראה קל..לא מבין איך אתם מפרגנים למחיר. 70 אלף לכלי שמחירו הבסיסי בחול הוא פחות מחצי מזה.
      אם היה מתומחר עם קידומת 5 היה הרבה יותר הגיוני.

    5. אסף! סוף סוף מישהו הגיב למחיר ההזוי ! החלוקה לחבילות והתוספת המופקעת עבורן מטופשת ביותר!!!! אופנוע אדוונצר שטח עירום ללא התוספות החיוניות איננו אופנוע אדוונצר ובכל חבילה ישנן תוספות חיוניות אחרות הנדרשות, שאם חפצים בכולן, האופנוע יגיע לכ85 אש"ח וזה המון !!!!!!!!!!!!

    6. מחיר הטנרה באירופה בדולר כ 9,900$ .
      אז איך הגיעו למחיר של כמעט 70,000 שח לפני תוספות חיוניות ?

    תגובות

    עופר אבניר מגדל ימין
    הונדה מגדל שמאל