מחירון אופנועים מוטו - בגרסא דיגיטלית, בחנויות ובעסקים

קיוואי בנלי
ברקום
ייעוץ קניה – עליון מתחת ללוגו
אינדיאן ימין
הווסקוורנה באנר שמאל
שרקו
מטרו באנר שמאל הכי עליון
קונה אופנוע
אבניר קוביה שמאל
פרפקט קוביה שמאל
לרט
KTM שמאל
אופנוסנטר קוביה שמאל
רוית דדוש עליון
תמוז
סטפן
אוגוסטה קוביה הכי עליון
1 על 1
רפידו
אינדיאן קוביה שמאל
מתלה לקסדה
HJC
הארלי שמאל
ברקום שמאל

קיוואי סופרלייט 125 במבחן ארוך טווח – דיווח ראשון

קיוואי סופרלייט 125 במבחן ארוך טווח – דיווח ראשון

הסופרלייט 125 הוא קסטום פשוט וצנוע, בעל מימדים נדיבים, מנוע סינגל 125 סמ"ק, מקורר אוויר ואיבזור רב במחיר זול מאוד – רק 14,986 ש"ח על הכביש.

המנוע בעל שני שסתומים, 5 הילוכים, צלעות קירור וקיק-סטרטר – הכי אולד-סקול שיש, הדבר היחיד המודרני בסביבת המנוע היא מערכת הזרקת הדלק, למרות שאינה מהחדישות ביותר והיא מגמגמת לעיתים.

בסעיף המראה לא חסכו והאופנוע באמת מעוצב, 90% מהמתבוננים בו לא יאמינו שזה לא הארלי דוידסון וזה לא "אופנוע כבד", או גדול, או יקר. תיקי העור עם הניטים, המשקף הגדול מקדימה, האגזוז הכפול, הצביעה בגוון מט והניקלים – כולם שם כדי לשדר 'אני גדול וחזק' לכל מי שפחות מבין באופנועים. מי שכן חווה מספר אופנועים בחייו ישים לב שזה אופנוע 125 כמובן, קיוואי בכל זאת משתדלים לחקות את החוויה האמריקאית ככל יכולתם ובמסגרת התקציב והמפסקים, כמו גם המנופים, הם חיקוי כמעט זהה למקור האמריקאי. אבל עד כאן על היותו חיקוי, מעוצב או פשוט וזול, עכשיו נעבור לרכיבה.

לאחר פתיחת הסוויץ עומדות בפני הרוכב שתי אפשרויות התנעה, האחת בלחצן הסטרטר ושניה ברגלית, מי שרוצה לחוות קצת נוסטלגיה יבחר לבעוט בחוזקה בכדי להעיר את הבוכנה הקטנה לחיים. ילדים בני 16, שהם רוב קהל היעד של האופנוע – אבל לא רק – לא מכירים את השיטה המוזרה הזאת וסביר להניח שמעולם לא ראו מישהו עושה זאת, מי בועט בעידן הטאץ'?

יציאה מהמקום מצריכה שתי תכונות חשובות – נחישות וסבלנות – כיאה לאופנוע 125 סמ"ק די נטול מומנט, באופן מפתיע דווקא את שאר ההילוכים אין צורך למשוך וניתן להעבירם די זריז ולשמור על סל"ד נמוך, במיוחד בזמן ההרצה, אבל גם אחריה אל תצפו ליותר מדי, הוא חלש, לא מהיר ולא לממהרים.

תיבת ההילוכים, למרות מעט נוקשות, חלקה וקלה לשימוש, מאפשרת העברה מדוייקת בין כל ההילוכים בהורדה והעלאה גם ללא קלאץ' ורק מהלך רגלית ארוך קצת מבאס ודואג לפדח אותנו בניוטרל מזדמן ורועש בהעברה בין ראשון לשני כשהרוכב שוכח שהוא לא על ליטר ספורטיבי יפני.

הבלמים עושים את העבודה כמצופה, עם הרבה עוצמה באחורי שמצוייד ברגלית ענקית, ומעט רגש בקדמי. בולמי הזעזועים על הצד הרך, סופגים את רוב המהמורות והצמיגים הרחבים מרסנים את מה שמצליח לעבור את הבולמים. כמו שאנחנו מדגישים תמיד כשאנחנו רוכבים על הסופרלייט – הוא סופרנוח, תנוחת הרכיבה בול, לכל גובה, המושב מרווח, המדרכים בול, כידון ברוחב נכון והכל מרגיש מצוין. רק תפעול כפתורי הכידון מציק, כפתור אחד לאיתות שמאל – בבית המפסקים השמאלי, כפתור שני לאיתות ימין – בבית המפסקים הימני, אם תרצו לכבות את האיתות תצטרכו לזכור לאיזה כיוון אותתם לאחרונה, ואם הפרט הזה ברח מזכרונכם תאלצו ללחוץ על אחד הלחצנים, להוריד את המבט אל לוח השעונים ולבדוק מה השתנה, בלילה קל יותר מכיוון שהמאותתים ברורים ונראים. אנחנו נחפש פתרון שיקל על תפעול המאותתים בשבועות הקרובים. הצופר חזק וזה תחום אחד שאנחנו שמחים לציין בו שיפור לעומת הכלי הקודם שהיה ברשותנו, גם בתחום יכולות ההעמסה ומקדם הפוזה נרשם שיפור, וכל זאת בהפרש של 4,000 ש"ח ממחיר הכלי הקודם.

תגובה אחת ל קיוואי סופרלייט 125 במבחן ארוך טווח – דיווח ראשון

  1. נראה אופנוע מדליק לנערים ולכל מי שרוצה התנסות בקרוזר בלי להוציא המון כסף בתור התחלה
    אחלה סקירה 🙂

תגובות

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל