fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
תמוז
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
לרט
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
MV קוביה
סטפן

קאוואסאקי KLX230 במבחן דרכים

קאוואסאקי KLX230 במבחן דרכים

אביעד רייס

צילום: אריק רוזנבלום

שורה תחתונה: אופנוע דו"ש קטן, חביב ופשוט. מעולה לתחילת הדרך בשטח.

עולם אופנועי השטח הקלים מתחלק לכמה משפחות עיקריות: אופנועי אנדורו 'מקצועיים', אופנועי טריאל, אופנועי מוטוקרוס ואופנועי דו"ש. בשתי המשפחות הראשונות אין לקאוואסאקי דריסת רגל, כשדגמיה קיימים בעיקר בשתי הקטגוריות האחרונות.

קאוואסאקי שחתה תמיד בבריכה של אופנועי הדו"ש ורוכבי השטח הותיקים זוכרים בוודאי את משפחת ה-KLX של שנות ה-90, כשאופנועי אנדורו מקצועיים היו פשוט אופנועים דו-שימושיים קלים וחזקים יותר, בדרך כלל עם האות R בשם הדגם.

עם השנים התרככו האופנועים הדו-שימושיים, במגמה להציע פשרה נאותה בין יכולות כביש לשטח, ובעיקר להנגיש את עולם השטח לרוכבים שלא רצו כלי עצבני וחד מדי, אלא פשוט לחוות את השטח בצורה רגועה ו-'טיולית' יותר. ב-2008, לאחר כמה שנות הפסקה הציגה קאוואסאקי את ה-KLX המודרני הראשון שלה, ה-KLX 250S, כלי שהציע מכלולים פשוטים ומחיר אטרקטיבי – מתכון שאמצו גם יצרניות יפניות נוספות והן לא טעו – הדו"שים הקטנים, הזולים והפשוטים התחבבו על רוכבי שטח 'רגועים' ונמכרו יפה מאד בכל רחבי העולם.

הקו נמשך גם ב-2020 כשקאוואסאקי חושפת שלושה דגמים חדשים: KLX300R, KLX230R ו-KLX230. בארה"ב מכונים צמד הראשונים אופנועי 'טרייל' – דהיינו אופנועי הובי שמגיעים ללא מערכות תאורה או אביזרי רישוי ועם מכלולים פשוטים – שני דגמי ה-R עם קירור אוויר וב-230R הבולם הקדמי הוא טלסקופי לעומת בולם הפוך בדגם ה-300R. גולת הכותרת כאן הוא המחיר שעומד בארה"ב על 4,400 דולר ו-5,500 דולר בהתאמה.

הדגם השלישי הוא ה-KLX230, אופנוע דו-שימושי המורשה לתנועה גם בכביש, והוא כוכב המבחן אותו אתם קוראים. בעוד שה-KLX 250S מופיע כדגם 2020 באתר של קאוואסאקי ארה"ב, הוא נעלם מהאתר האירופי וכנראה שהשיווק במדינות היבשת לא יימשך, לפחות עד שנקבל גרסה חדשה שעומדת בתקנות יורו 5. מה שאומר שהשחקן החדש של קאוואסאקי בקטגוריית אופנועי הדו"ש הקטנים, הוא ה-KLX230.

הגישה הבסיסית שב-KLX 250S ממשיכה גם כאן: מנוע סינגל בנפח 233 סמ"ק, מוזרק דלק ומקורר אוויר/שמן, המפיק הספק צנוע של כ-19 כ"ס ומומנט של כ-2 קג"מ. המתלה הקדמי טלסקופי עם צינורות בקוטר 37 מ"מ ומהלך מתלה של 220 מ"מ, כאשר מאחורה בולם יחיד עם מערכת לינק, מהלך מתלה של 223 מ"מ ואפשרות לכיוון עומס קפיץ. ל-KLX230 שלדת פלדה, גיר 6 הילוכים, מערכת ABS 'משולבת' שלא ניתנת לניתוק, דיסק בלימה יחיד בקוטר 265 מ"מ מקדימה, גובה מושב של 885 מ"מ ומשקל רטוב של 134 ק"ג.

אנחנו אוספים את ה-KLX230 מסניף מטרו ברחוב תושייה בתל אביב – האופנוע חדש לגמרי עם 50 ק"מ על השעון ומערכת הזרקה שעוד לא התרגלה לאוויר של הלבנט. לאחר רכיבה עירונית קצרה המנוע עובד כבר הרבה יותר טוב. העיצוב נחמד, דו"שי קלאסי עם 'גרמושקות' שעוטפות את צינורות המתלה הקדמי, כנף קדמית גבוהה ועוד. נכון להיום האופנוע מגיע לישראל בצביעה שחורה/זהובה בלבד, וזהו גם צבעו של אופנוע המבחן שלנו. ה-KLX230 הוא בעל מימדים צנועים, וכשהוא עומד ליד הק.ט.מ 690 אנדורו R או ליד הימאהה WR250R הפרטיים של בוחני המערכת, הוא נראה כמו אופנוע דו"ש מוקטן.

רגל בטוחה מונפת אל מעל ל-885 המ"מ של גובה המושב, והמתלים הסופר-רכים של ה-KLX230 נמעכים מיד פנימה כאשר אפשר להעריך כי כמעט כל רוכב/רוכבת שיעלו עליו יגיעו עם שתי רגליים בטוחות לקרקע ללא שום בעיה. ברכיבה בעיר הוא כיפי כמו כל דו"ש אחר. המנוע מושך יפה, תנוחת הרכיבה גבוהה – צופה מעבר לרכבים, המתלים מתמודדים בקלות עם מפגעים בכביש, הכידון גבוה והמבנה צר כך שניתן להשתחל בקלות. ה-KLX מגיע אמנם עם רגליות מורכב, אך צריך צמד רוכבים רזים במיוחד בשביל שזו תהיה חוויה סימפטית.

ה-KLX230 הוא לא אופנוע שמיועד לרכיבות בין עירוניות ארוכות, ייעודו הוא יותר עירוני כולל יכולת סבירה על הכביש המהיר, שם הוא יגיע למהירות שיוט של כ-90 קמ"ש, בדרך אל השטח. למותר לציין כי למרות המימדים הקטנים האופנוע שומר על יציבות סבירה ביותר. החסרונות הם אותם חסרונות שנמצא כמעט בכל אופנוע דו"ש קטן – מנוע סינגל מווברץ, חוסר במיגון רוח וצמיגי שטח שפוגמים בחוויית הרכיבה בכביש.

אחרי רכיבה של כ-20 דקות בכביש הגענו לשטח, לתל חדיד. מגרש משחקים שבו ניתן למצוא את כל האטרקציות – שבילים, סלעים, סינגלים, עליות, ירידות וכו' – מרחב המחייה הטבעי של ה-KLX הקטן. בתא שטח שכזה, מתגלה ה-KLX230 כ-'פליי-בייק' כיפי לגמרי. עם גובה של 1.74 כמעט ולא היו סיטואציות בהן הרגיש עבדכם הנאמן שהוא נמצא על אופנוע שקטן מדי למידות שלו, וגם אם לפעמים זה קצת הרגיש ככה, הרי שזה נטע בו יותר בטחון והרגשה שהכלי עליו הוא רוכב, שאותו הוא כמעט ולא מכיר, לא מאיים עליו במאומה. ה-KLX230 מרגיש קליל מאד – הרבה פחות מהמשקל המוצהר שלו – ובשטח זה יכול לסייע מאד לרוכבים שעושים את צעדיהם הראשונים.

למרות רכותם, הפתיעו המתלים וגם עם משקל רוכב של כ-90 ק"ג הם עדיין סיפקו פידבק חיובי ולא מיהרו לסגור מהלך. כאשר נכנסנו לשטח מעט יותר סלעי הורגשה לראשונה מגבלתם – הם לא מספיקים להגיב לכל רצף המהמורות במהירות גבוהה. גם המומנט הפתיע אותנו לטובה – למרות נתון נמוך יחסית של 2 קג"מ בלבד, ה-KLX הקטן 'מושך' בצורה מרשימה למדי בהילוכים הנמוכים ומאפשר לטפס גם עליות קשוחות. בסינגלים, מקפץ ה-KLX230 הקטן כאיילה צעירה.

אחרי סשן צילומים מהנה, יצאנו לרכיבה. לא התיימרנו לקחת את האופנוע לטיפוסי סלעים או 'דוכים' כי לא לכך התכוון המשורר, יצאנו לסיבוב רכיבה זורמת במוד של טיול כיפי. בשבילים, לצידו של ה-WR250R, לא הרגיש ה-KLX230 נחות ולו לרגע.
המנוע של הירוק (שחור) גמיש במיוחד וכיף מאד למשוך אותו בהילוכים הנמוכים – מה שמאפשר להגביר את קצב הרכיבה בכל סיבוב ועיקול.

מהר מאד הקאוואסאקי גם פתח פער קדימה, מול אופנוע שעל הנייר טוב ממנו בכל פרמטר. אבל זהו לא מבחן השוואתי, ושני הרוכבים גם לא מכירים את המסלול באותה מידה כך שאין בסיס אמיתי להשוואה, אבל הנקודה היא שלקאוואסאקי הזה יש יכולות שטח לא מבוטלות. הוא יציב מאד בפניות על החצץ המשוחרר של חודש נובמבר הישראלי היבש ודווקא בגלל המנוע והמימדים הקטנים יחסית, אפשר לפתוח גז ולשמור על קצב מהיר.

למרות מרווח גחון של 265 מ"מ, לא מומלץ לנסות ולגלות את מגבלות הגחון של הכלי, אבל למקרים שכן – הפלסטיקה נראית עמידה וכזו שתחזיק מעמד לאורך זמן גם לאחר ש'תחטוף' זעזועים בשטח.

המילה שעברה לנו בראש מספר פעמים בזמן הרכיבה הייתה "סבבה": כי הוא לא אופנוע אנדורו 'מקצועי' וגם קשה לומר עליו שהוא דו"ש 'קרבי', אבל ה-KLX230 עושה הכל, ועושה את זה ממש בסבבה. מנוע הסינגל הקטן בהחלט הפתיע אותנו, כשהוא מייצר מספיק כח זמין כדי להניף את הקדמי מעלה במעברי מכשולים, והוא בהחלט יכול לתת את העוד 'פוש' הקטן שיכול לסייע לרוכב מתחיל לעשות דברים בשטח קצת יותר מהר וחזק ובכך ללמוד ולהתקדם. הגיר והקלאץ' שניהם רכים ומגיבים היטב, מערכת ה-ABS ה'משולבת' שטח וכביש של הקאוואסאקי הקטן לא פוגמת בחווית הרכיבה בשטח, וכשמדובר על רוכב מתחיל, זו מערכת שיכולה רק להועיל.

אז למי מתאים הקאוואסאקי KLX230?

לרוכבים שלא מחפשים את ה'שופוני'. אם אתם רוכבים בעלי ניסיון או כאלו שמחפשים אופנוע אנדורו חזק, עדיף שתדפדפו הלאה, האופנוע הזה פשוט לא עבורכם. ה-KLX230 הוא אופנוע רלוונטי למי שרוצה לעשות את צעדיו הראשונים בשטח ומוכן לעשות את זה בצורה נכונה, לחזק יסודות ואז להמשיך הלאה. זהו אופנוע שיתאים לכאלו שתחום השטח קורץ להם אבל לא רוצים להשקיע סכומים גבוהים במיוחד באופנוע אנדורו יקר, אלא רוצים לטייל ברגוע וליהנות ממרחבי הטבע, ולאו דווקא לחפש אתגרים שקוראים תיגר על כח הכבידה… חווית רכיבה מהנה בשטח יש כאן בהחלט.

בארה"ב ישנן לא מעט משפחות בהן כל בני ובנות המשפחה רוכבים, ואופנועי שטח במידות קטנות דוגמת ה-KLX230 הם מחזה שכיח. רוכבים (משני המינים) להם מידות גוף קטנות יותר, ירגישו בבית על ה-KLX.

לדעתנו, הקאוואסאקי מתומחר מעט גבוה מדי – במיוחד כאשר מחכה לו תחרות אדומה לא פשוטה אל מול ה-CRF250L של הונדה. אבל זה לא פסק דין חד-משמעי: ההונדה מציע אמנם מפרט מתקדם יותר משל הקאוואסאקי אך הוא כבד ממנו בכ-10 ק"ג ויקר ממנו בכ-6,500 ש"ח. – לרוכבים מתחילים, שתי הנקודות האלו הן משמעותיות, ועם מחיר של 27,985 ש"ח מציע הקאוואסאקי אלטרנטיבה.

חסרונות אין פה ממש, כי כל עוד ניגשים לאופנוע הזה בראש הנכון אז חלק מן החסרונות הופכים ליתרונות. הבוחנים ציינו את המימדים הקטנים של הקאוואסאקי דווקא לטובה – בוחן נמוך יותר כתב שהוא הרגיש בטוח יותר על האופנוע, ואילו בוחן גבוה יותר (1.82) דיווח שה-KLX הרגיש לו מעט קטן, אבל לא מספיק בשביל להפריע לרכיבה.

נכון, ה-KLX230 הוא לא האופנוע הכי 'פיין' שיש ופה ושם מבצבצת לה איזו צמת חשמל שמסביבה מלופף איזולירבנד שחור בצורה לא הכי משכנעת, אך זהו בסך הכל דו"ש בסיסי ויעיל שגם אמור להיות פשוט לתפעול במקרה של תקלה בשטח כאשר כל המכלולים חשופים לעין וקלים לגישה.
לצעדים ראשונים בשטח, כאופנוע ראשון שנקנה כדי ללמוד, או בתור אופנוע שני בבית לשימוש שאר בני המשפחה, הקאוואסאקי KLX230 החדש יכול לתת מענה מצוין.

רוצה לראות מה מחיר האופנוע שלך עכשיו? כנס למוטו מגזין ומחירון

תעודת זהות

 

Kawasaki KLX230

 

דרגת רשיון: A1

 

מחיר: 27,985 ש"ח

 

אחריות: שלוש שנים ללא הגבלת ק"מ

 

נתונים טכניים

 

מנוע: סינגל, מקורר אוויר, מוזרק דלק

 

נפח: 233 סמ"ק

 

הספק: 19 כ"ס ב-7,600 סל"ד

 

מומנט: 2 קג"מ ב-6,100 סל"ד

 

תמסורת: 6 הילוכים, שרשרת הינע סופי

 

מתלים: מקדימה מזלג בקוטר 37 מ"מ, מהלך מתלה 220 מ"מ. בולם יחיד עם מערכת לינק ואפשרות לכיוון עומס קפיץ, מהלך מתלה 223 מ"מ

 

בלמים: מקדימה זוג דיסקים בקוטר 265 מ"מ, קליפר בעל 2 בוכנות. מאחור דיסק יחיד בקוטר 240 מ"מ, קליפר בעל בוכנה אחת. מערכת ABS משולבת.

 

מידות צמיגים: ק' 2.75X21, א' 4.00X18

 

מידות כלליות: אורך 2,105 מ"מ, רוחב 835 מ"מ, גובה 1,165 מ"מ

 

מרווח גחון: 265 מ"מ

 

גובה מושב: 885 מ"מ

 

נפח מיכל דלק: 7.5 ליטר

 

משקל יבש: 134 ק"ג

 

2 תגובות ל קאוואסאקי KLX230 במבחן דרכים

  1. עד שלא תילמדו לתת מחיר שפוי לאופנועים בלי שוק ואין שוק לאופנועים האלה רק בגלל חברה שרעבה תמיד ! גם האופנוע הזה יעלם בקרום אם המחיר לא יהיה שפוי !!! בהצלחה מטרו

  2. בקצת פחות מ 20 אלף זה היה אופנוע שהייתי קונה. במחיר שלו כבר עדיף wr בן שנה

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל