fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
תמוז
לרט
מוטוטאץ דקר
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
MV קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
HJC

פיג'ו מטרופוליס 400i במבחן דרכים

פיג'ו מטרופוליס 400i במבחן דרכים

כתב: אדם בלנגה | בחנו: עמית משיח, דניאל וקנין, אדם בלנגה | צילום: אריק רוזנבלום

 

שורה תחתונה: קטנוע מנהלים איכותי עם נוחות ותחושת ביטחון המזכירה את עולם המכוניות.

 

מותג האופנועים והקטנועים של פיג'ו נמכר למהינדרה ההודית, זאת בתורה החלה להניע תהליכים, ביניהם יצור אופנועים חדשים, הקמת מחלקת כלים חשמליים ועדכון לדגמים הקיימים; ד.ל.ב מוטוספורט, יבואנית המותג לישראל, עשתה עליה מחודשת למספר דגמים, ביניהם המטרופוליס 400, תלת-גלגלי שמיוצר מאז 2011. הקונספט הראשון של המטרופוליס הוצג ב-2009, אז עם מנוע 125 סמ"ק מוגדש (כן, זה היה הקטע של פיג'ו לפני עשור וקצת), מה שהופך אותו לאחד מהתלתים המודרניים הוותיקים ביותר.

ה-MP3 של פיאג'ו הפך במרוצת השנים לסמל הקטגוריה ולאחת מסדרות הדגמים המצליחות ומרובות הנפחים, לעומתו, בפיג'ו בוחרים לדבוק בנפח מנוע אחד: 400 סמ"ק, נפח שמציב את המטרופוליס בדיוק במרכז הקטגוריה, בין ה-MP3 300 ל-500 ובצמוד לקוואדרו 350, ימאהה הופכת להיות היצרן היפני הראשון שמייצר קטנוע מנהלים תלת-גלגלי מודרני עם הצגתו של הטריסיטי 300 השנה, עליו עוד לא הספקנו לרכוב, על גרסת ה-125 דווקא הספקנו לרכוב, הרבה אפילו; אז כמו שאתם מבינים שוק האופנועים העולמי מתחיל לאמץ את המודל וההיצע התלת-גלגלי רק גדל, למה זה? הסוד טמון ברגלית הבלם, כן – רגלית, דוושה, ברגל ימין – כמו ברכב, מה שהופך את רוב הכלים האלו לקטגוריית רישוי נפרדת באירופה, המאפשרת לרכוב עליהם עם רישיון רכב רגיל, ללא הצורך ברישיון אופנוע; הרי קהל היעד העיקרי של המטרופוליס ודומיו, אליו מכוון היצרן – יושב כרגע בפקק באיילון. אבל גם מי שרוכב כיום על קטנוע מנהלים עלול לפזול לכיוון המטרופוליס, הוא מרווח, גדול ומשרה תחושת ביטחון.

מנגנון נעילת הגלגלים הקדמיים מייתר את הצורך בג'ק צד ובשילוב בלם החניה מאפשר להעמיד את הקטנוע על כל משטח.

אל תקראו למטרופוליס קטנוע מנהלים או אופנוע, הוא תלת-גלגלי או תלתנוע, או איך שתבחרו לקרוא לו, אבל הוא לא יכול להתחרות בקטנוע מנהלים רגיל – יש לו יתרונות ברורים עליו, אבל גם יש לו חסרונות לעומתו. כבר בחנייה אפשר לראות את המטרופוליס עומד בחינניות אינסופית עם שלושה גלגלים על הקרקע, פשוט עומד לו עם חזית מרשימה, משקף גדול ומרשים וזנב ארוך שלא נגמר. הכלי הזה כמעט עושה חשק להחנות אותו כמו רכב בצד הכביש ולאו דווקא על המדרכה כמו קרובי המשפחה שלו, הדו-גלגליים. כבר במבט ראשון אפשר לראות שהמטרופוליס עוצב ע״י חטיבת המכוניות של פיג'ו, מעין 5008 כזה, רק עם גלגל אחד פחות. הצבע האדום המעטר את קטנוע המבחן מחמיא מאוד וגורם לו להתבלט, בייחוד בימים האפורים של חודש ינואר.
אבל, עם כל הכבוד לתעשיית הרכב הצרפתית ולדמיון הפורה שלנו – אנחנו עדיין אופנוענים ולמטרופוליס מגיע מבחן דרכים כמו לכולם. אז, מעבר למראה הבולט ולגימיק, יש לנו פה מתחרה חדש/ישן בזירה ההולכת וגדלה של משולשי הגלגל שיש האומרים כי לפחות בתחום קטנועי המנהלים זהו הכיוון העתידי.

המטרופוליס 400 הוא קטנוע רחב ידיים, שפע של מקום ישיבה לרוכב ולמורכב, מדרס רגליים שטוח – נוח ושימושי מצד אחד וצר וקצר מצד שני – מייצר תנוחת ישיבה נוחה, אם כי די סטטית – כזו שלא מאפשרת לזוז הרבה. וו הנשיאה המסורתי (שבדרך כלל מצטרף למדרס שטוח) מפנה מקומו לתא כפפות גדול, עם שקע טעינה בתוכו. עוד כיסים בקדמת הקוק-פיט משלימים את מכלול שטחי האחסון שיש לפיג'ו הזה להציע, ביחד עם מקום לתיק גדול מתחת למושב ומקום לקסדה בבגאז' האחורי; לשני האחרונים יש כפתורי פתיחה ייעודיים בפאנל שבצד שמאל של חזית הקטנוע, יש מפתח קרבה, קצת כבד מדי – כמו כולם, כפתור סיבובי לתפעול הסוויץ' – פותח גישה לתאים ולהתנעה. מצד אחד נוח, מצד שני אם פתחתם סוויץ' וחיכיתם יותר מדקה לפני שהתנעתם, הכל יכבה ותצטרכו ללחוץ מחדש על הכפתור ולסובב אותו לפתיחה מחודשת.

המתלה הקדמי עובד ובנוי בצורה שונה מזה של המתחרים אך עדיין מאפשר זווית הטייה מכובדת.

שתי מערכות תאורה יש לו למטרופוליס, עליון 'סטנדרטי' עם ריסי לד ואורות דרך ומעבר (אור גבוה ונמוך), אותם מתפעלים מצד שמאל של הכידון – כולל כפתור איתות למסנוורים, ואילו מתג האורות שעל צידו הימני של הכידון ישמש את מערכת תאורת הלד החזקה שבתחתית הפרונט המגודל – מעין אור ערפל עוצמתי. אבל הן מתפקדות לבדן – או זו או זאת, אי אפשר ביחד. על כל פנים, במצב התאורה השגרתי מייצר המטרופוליס מספיק אור כדי לראות ולהראות – גם בליל הסערה הגשום וסחוף הרוחות בו לקחנו את הפיג'ו לרכיבה סביב הרי הבירה ובתוך הערים המוצפות חלקית של גוש דן, מזג אוויר סוער – שסיפק לנו תירוץ מושלם להעלות את המשקף של המטרופוליס, בעזרת מנגנון המצריך לחיצה של שני האגודלים.

עוד על הכידון, מתג כיבוי והתנעה (כמו ב-KTM), מתג לתפעול התפריטים ומנגנון נעילת הגלגלים, כמו גם מעצור יד – המשולב בסמל האריה העומד שבמרכז הכידון, מתחתיו יש כפתור לארבעה מאותתים. השילוב של שתי מערכות הנעילה מייתר את הצורך ברגלית, על אף שיש בנמצא גם רגלית אמצע מאסיבית – למאותגרי החידושים ולחוששים בחניה בשיפוע או משהו כזה – לא שיש באמת צורך, שילוב המערכות עובד היטב ולמעט הבדיקה המתחייבת, לא השתמשנו בג'ק האמצע בכלל בכל ימי המבחן.

כשהתחלנו בתנועה הרגשנו את ההבדל הראשון בין המטרופוליס לבין שאר הקטנועים, הפרונט, זה עם שני הגלגלים, מרגיש כבד, אפילו טיפה יותר מתלתים אחרים עליהם רכבנו, זה לא מקשה על ההתנהלות, אבל שונה ממה שאנחנו – ואולי גם אתם – רגילים.
יתרון בגלגל הנוסף מתגלה מיד כשמגיעים לכבישי דרום תל אביב ותחלואי האספלט שלהם שהופכים לנסבלים יותר בזכותו ובזכות המתלים – למרות היותם קצרי מהלך ומעט קשיחים.
בתנועה בין הרכבים הוא מפתיע וצר יותר ממה שהוא מרגיש, לא קטנוע 250 סמ"ק אבל גם לא גולדווינג, הכידון גדול ומספק מנוף גדול מספיק בשביל להניע את צמד הגלגלים שמלפנים ימינה ושמאלה, אך הצידוד לא גדול דיו בשביל להתנהל בעיר בקלילות – פניות פרסה 'על המקום' כמעט לא אפשריות; על הכידון מותקנות מראות גדולות ומרווחות עם ראות טובה וללא ויברציות; לוח השעונים צרפתי מאוד עם מחוגים גדולים ונדמה ממש שהוא נגנב מאיזה פיז׳ו 208 קטנה, מכיל את כל המידע שתרצו לדעת ויותר מזה, ממש כמו אוטו.

הקטנוע מרווח, נוח ומאפשר השתחלות בין רכבים, בדומה לקטנוע מנהלים סטנדרטי.

מחוץ לעיר אפשר להרגיש את המנוע, למרות הספק מוצהר של 37 כ"ס מרגיש המטרופוליס מעט עצלן ביציאה מהמקום, בכך ניתן להאשים את משקלו של הכלי, אבל למרות זאת הוא מרגיש נעים מאוד בשיוט, אפילו מהיר, עם רזרבות לעקיפה. המתלה מקדימה מרגיש כמעט כמו טלה-לבר של ב.מ.וו, מצד אחד תחושה מעורפלת עם מעט רגש ומצד שני נעים, שקט ומשרה בטחון. בעוד שבכל כלי אחר היינו מעקמים את האף ואומרים שזו לא התצורה המיטבית, פה ניסו כאמור לעשות מכונית – וביחס למכונית מדובר בפרונט מתקשר וברור.

יש חוק לא כתוב שאומר "בכל הזדמנות בה יקח כתב רכב \ מי מטעם מגזין אופנועים או כל בא כוחו אופנוע ו/או קטנוע מסוג תלת, ירד באותו היום גשם – אם לא מבול", זה חוק מספר 3ג' לתקנות התעבורה, תחפשו. כבישי הערים האירופיות הגשומים הם בדיוק המקומות אליהם תוכנן התלת הזה, פתאום על כביש רטוב הכל מרגיש הגיוני יותר, טוב יותר ובטוח יותר. במקומות האלו בדיוק טמון היתרון של תלת-גלגלי, הוא לא אופנוע, הוא גם לא קטנוע מנהלים, ולבחון אותו ככזה אולי מעט חוטא למטרה, כי הוא לא דינאמי כמו דו״ג, הוא יקר יותר והוא מעוצב בצורה אחרת.
בפעם הבאה שאתם במשרד בתל אביב ואחד החברים מתלונן על הפקקים וכמה שזה נורא – נסו להציע לו לעבור לרכוב על קטנוע, סביר להניח שהוא יפסול את העניין לחלוטין. אבל תלת גלגלי זה משהו אחר, זה-ממש-כמעט-כמו אוטו ובדיוק ככזה צריך לבחון אותו.

עכשיו שימו את עצמכם לרגע אחד במקום החבר שלא רוכב על אופנוע, או במקומה של אישתו, המילה 'אופנוע' מיד תעלה במוח מילים כמו מהיר, חזק, יקר, מסוכן, מסוכן, מסוכן ומסוכן. לעומת זאת 'תלת-גלגלי' ישדר שיעמום, כמו רכב, בטוח, בטוח ובטוח. זהו מבחן שהכלים האלה ינצחו תמיד, במיוחד כשמדובר בתדמית. האם זהו עתיד קטנועי המנהלים? לפי קצב גדילת הקטגוריה – היינו אומרים שכן, ולפיג'ו יש מוצר טוב להתחרות בו עם שאר התוצרת.

תעודת זהות

 

Peugeot Metropolis 400

 

דרגת רשיון: A1

 

מחיר: 49,203 ₪

 

אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ

 

נתונים טכניים

 

מנוע: צילינדר יחיד, מקורר נוזל, מוזרק דלק

 

נפח: 399 סמ"ק

 

הספק: 37 כ"ס ב-7,250 סל"ד

 

מומנט: 3.8 קג"מ ב-5,500 סל"ד

 

בלמים: מקדימה דיסק בקוטר 200 מ"מ לכל גלגל. מאחור דיסק בקוטר 240 מ"מ. מערכת ABS לא ניתנת לניתוק

 

מידות צמיגים: ק' 120/70-12, א' 140/70-12

 

מידות כלליות: אורך 2,152 מ"מ, גובה 775 מ"מ, רוחב 1,450 מ"מ

 

בסיס גלגלים: 1,555 מ"מ

 

גובה מושב: 780 מ"מ

 

נפח מיכל דלק: 13 ליטר

 

משקל רטוב: 265 ק"ג

 

7 תגובות ל פיג'ו מטרופוליס 400i במבחן דרכים

  1. נראה כלי כייפי לאללה. עיצוב יפהיפה.
    נראה לי אני מזמין נסיעת מבחן.
    מחפש מורכבת. 🙂

  2. המחיר? המחיר, המחיר!!!!!!!!! מה יהיה עם המחירים ההזויים הללו בישרעהל? ועוד מדובר בכלי חדש שחובת ההוכחה עליו !

  3. 50,000 שקל לפג'ו…
    אובדן הערך שלהם מהיר מאוד. נראה לי בזבוז של כסף.
    לא הייתי מוציא כל כך הרבה כסף על קטנוע פג'ו.
    ובטח עדיין אין איתו ניסיון מבחינת מחלות וכו'

    • אהבתי את הכתבה על הפיגו מטרופוליס 400 אבקש אם אפשר בבקשה לערוך מבחן השואתי לקוטנועי תלת גלגלי בין פיגו מטרופוליס 400 לבין פיאגו mp3 350 לבין ימאהה tricity 300 אודה לכם מראש תודה רבה ובהצלחה…

  4. אהבתי את הכתבה על מבחן פיגו מטרופוליס 400 אבקש אם אפשר לערוך מבחן השואתי לקוטנועי תלת גלגלי בין הפיגו מטרופוליס 400 לבין פיאגו mp3 350 לבין ימאהה tricity 300 אודה לכם מראש תודה רבה ובהצלחה …

  5. אהבתי את הכתבה על הפיגו מטרופוליס 400 אבקש אם אפשר בבקשה לערוך מבחן השואתי של קוטנועי תלת גלגלי הפיגו מטרופוליס 400 לבין פיאגו MP3 350 לבין ימאהה TRICITY 300 בתודה מראש ובהצלחה…

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל