fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מוטוטאץ דקר
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
HJC
אודי דגן 140 על 70
MV קוביה
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר

פיאג'ו MP3 300 HPE במבחן דרכים

פיאג'ו MP3 300 HPE במבחן דרכים

כתב: עמית משיח |  בחנו: עודד גביש, אריק רוזנבלום, עמית משיח  |  צילום: אסף רחמים

שורה תחתונה: תלת גלגלי חזק ובטוח ובאותה נשימה – גם משתחל וגם נותן בראש בסיבובים

מה רוצה להיות טריסיטי כשיהיה גדול? MP3 300. אחרי שבדקנו את מגוון הכלים התלת גלגליים מהליין החדש של פיאג'ו, על המסלול בפצאל, בהשקה המושקעת, בחרנו לקחת את האח הקטן למשפחת ה-MP3 המשודרגת – למבחן אמיתי, על כבישי הארץ. ברחובות העיר, בפרבר ובכביש המהיר.
וזה לא ששני האחים המגודלים לא עשו עלינו רושם טוב, להיפך! ה-350 חסון ובטוח ואילו כורסאת המנהלים של דגם ה-500 היא בהחלט משהו שהיינו שמחים לתת איתה גז בהרים בזמן טיול.
אבל, על קרקע המציאות – זו היומיומית, עם אינספור הסידורים והריצות, עם רכיבות לילה לחברים מחוץ לעיר ופגישות בלב הכרך, או בערי הלווין – גרסת ה-300 הקלה והזריזה, היא המעניינת ביותר.

בעוד שהדגם הקודם של ה-MP3 הרגיש לנו קטנוע כבד יחסית, בעל שני גלגלים מלפנים אשר הופכים אותו למאד בטיחותי, אבל כזה שהתכונות הדינמיות שלו אינן נוטות לצד הספורטיבי.
על פניו, נשמע היה לנו מעט יומרני להכנס איתו למסלול המרוצים, אם לתחיל מהסוף ואח"כ לפרט, אז, מדובר במכונה כייפית ומהנה במסלול – סימולטור ספורטיבי, אינטראקטיבי.
הוא הפתיע בכל טווח התכונות הדינמיות. ההיגוי היה זריז, חד ומדוייק והעביר פידבק לגבי מה קורה בין הצמיג לאספלט (בהשוואה לכל כלי בעל 3 גלגלים עליו רכבתי בעבר). הבלמים נושכים חזק וברגש. מה צריך יותר במסלול?
אז ככה,
אל בקעת הירדן מגיעים מוקדם, כמה שיותר השכם. לפני שיתחמם. אבל, כצעד מרענן, מחלקת הייבואנית לרוכבים בהשקה ווסטים מקררים של אלפיין סטאר. התפעול פשוט – ממלאים מים קרים והוא מקרר את הגוף, התחושה – קרירות מבורכת בחום היוקד.

כבר בפגישה הראשונה שלנו עם ה-300 הספורטיבי, כלי חדש עם 0 ק"מ. הוא מוצא חן בעיניינו. שתי הקפות ללימוד המסלול וחימום צמיגים ואז מתחילים ללחוץ. מנוע ה-300 זריז וחזק באופן מפתיע ומשודך לוריאטור אשר תומך בו באופן מעולה ונותן ביטוי לכוח ולזריזת המנוע.

מהקפה להקפה המהירות עולה, בעיקר המהירות בתוך הפנייה, בהטיה. הרכיבה נוסכת ביטחון והגלגלים הקדמיים דבוקים לאספלט. תחושת הביטחון כה גבוהה שבקלות ניתן להשכיב את הכלי עד למגבלת ההטיה של המנגנון מלפנים. אם נמשיך להטות את הכלי, יתרומם הגלגל החיצוני (לא מומלץ) והפתרון הוא להוציא גוף הצידה, לתוך הפניה.
בסדרת פניות רצופות, מאפשר ההיגוי הזריז להפליק את הקטנוע ממגבלת ההטיה לימין לזו השמאלית וחזרה בצורה אגרסיבית ומהירה בלי שהקטנוע משדר מצוקה או חוסר יציבות.
בלימות מאוחרות לתוך הפנייה מתקבלות בברכה ע"י הבלמים והצמיגים ואילו כוח ויכולת הבלימה מפתיעים לטובה (עד שאנחנו נזכרים שיש שני צמיגים מקדימה).
הזמן הקצר בו מתחיל החיבור לכלי והרכיבה לזורמת ומהירה מפתיע אותנו, כמו גם דגל השחמט המתנופף…
לסיום חווית המסלול נאמר כי איזה נפח שנבחר – הקטנועים הנושאים את השם MP3 עלו כיתה. עם היגוי חד ומדוייק, עם בלמים חזקים, נושכים ורגישים, עם ABS ובקרת אחיזה.

אבל, למרות שאפשר לשחק כל היום במסלול הבטוח והסטרילי, אותנו מעניין איך הוא מתנהל בעולם האמיתי – זה עם הפקקים הצפופים ועם האתגרים שמציבים לנו יתר משתמשי הדרך. אז לקחנו, כאמור, את גרסת ה-MP3 LT 300 ie Sport Business למבחן.

מבחוץ ניתן לראות קווים זורמים ומסיכת חזית קומפקטית, כיסוי אחורי לכל אחד מצמד הגלגלים הקדמיים – מגן מבוץ ומונע את האפשרות (המסוכנת) של מגע הרגל בגלגל. עוד חידושים נמצא בפנסי הלד, בגיאומטריית היגוי חדשה ובחומרים אייכותיים. גרסת ה-300 מגיעה בשתי אפשרויות צביעה, חדשות אף הן, שחור מטאלי מבריק וכסף כוכבים מט, בנוסף לגוון הלבן, הסטנדרטי. חישורי הגלגלים מגיעים עם חמישה שפיצים, בגימור שחור מט ומושב עם כיסוי כפול. מעבר לכך, יש כאן את כל המתגים המוכרים, לוח שעונים גדול וקריא – גם ביום, יש ידית בלם יד – ממוקמת מתחת לכידון, נוחה ובטוחה, יש כפתור לביטול בקרת האחיזה (שחוץ מעניין הבטיחות גם מספקת יציאה חלקה יותר מהמקום) ויש גם כפתור של מערכת נעילת הפרונט – כאמור, כפתור פלאי ומשנה מוסכמות, עליו נרחיב מעט בהמשך המבחן. בחלק העליון של הפאנל הקדמי, מתחת למגן הרוח, ישנו תא צר ועמוק, עם מכסה וללא נעילה – אידיאלי לנייד – ושקע USB בצידו. שיק.

חידושים יש גם בתחום המכני, בשפע: מנוע 300 סמ"ק חדש מבית פיאג'ו, סינגל מקורר נוזל, עם 4 שסתומים והזרקת דלק, המפיק 26.2 כ"ס ו-2.4 קג"מ, יש גם תמסורת CVT רציפה חדשה, עם רצועה חדשה ועיצוב משודרג. באופן כללי ובעיקר בהשוואה לדגם הקודם של משפחת ה-MP3, מדובר על עיצוב חדש ויפה, הרבה יותר אסתטי ומזמין מקודמו וניתן לומר שה-MP קיבל סוף סוף יופי איטלקי. והוא גם מרגיש איכותי מאד, כמו שהיינו מצפים מפיאג'ו.

תנוחת הרכיבה נוחה ומאוזנת, אבל אין מקום לשינויי תנוחה, בעיקר אי אפשר למתוח רגליים קדימה – בעיקר בגלל מבנה מסיכת החזית המגודלת, יש פה גם את דוושת בלם הרגל, המציעה בלימה משולבת ומהווה חובה בתקן האירופי. על כל פנים, אנחנו מעדיפים את הרגש העודף שבידיות שעל הכידון.

אבל כל הנתונים היבשים האלה, עושים עם הקטנוע משולש הגלגלים הזה עוול, חדשנות אמיתית נמדדת בנוחות התפעול ובנוחות הרכיבה. כאן מככב ה-MP3 הקטן, בדומה למה שחשנו במסלול, גם על האספלט הציבורי מפגין הקטנוע זריזות היגוי ויציבות מופלאה, ביחד עם נוחות הנובעת הן ממנוע חזק ותמסורת מגיבה ולינארית, הן ממיגון הרוח הטוב והן בזכות מושב מרופד ומתלים קשיחים – שמיטיבים לאחוז בפניות ומספקים נוחות סבירה+ בהתמודדות עם תחלואי המע"צ. בתוך העיר, מצאנו שהמתלים מעט קשיחים מדי, מקפצים ומעבירים יותר מדי לישבן ולגב, אבל לא בשונה מהרבה קטנועים אחרים – עם שלושה וגם עם שני גלגלים.
המנוע החדש מרגיש חזק, יש הרבה כוח לעקיפות – גם במהירות גבוהה – ואין בעיה לשייט על 120.

מנגנון הנעילה של הגלגלים הקדמיים הוא משהו שצריך להתרגל אליו: הוא נועל את צמד הגלגלים הקדמיים 'על עומדם', כלומר, גם אם הכידון מופנה לאחד הכיוונים והקטנוע בהטיה – לחיצה על הכפתור תייצב את ה-MP3 ותשאיר אותו עומד על שלושת גלגליו. שחרור הנעילה יקרה באופן יזום ע"י לחיצה נוספת, או בפתיחת הגז. צריך לזכור שמרגע שהתבטלה הנעילה חוזרים המשקל ואי היציבות למקומם – ולהיערך בהתאם, אבל אחרי שהתרגלנו לרעיון שיש בצד ימין של הכידון כפתור שמייתר את הורדת הרגל ברמזור, לא משנה אם הכידון ישר או מסובב… כבר לא חזרנו לאחור. גם אין באמת סיבה יותר להשתמש ברגלית האמצע החסונה. שינויים בהרגלי הצריכה.
קצת מבאס שאין רגלית צד – אין "פריקה מהירה" מהקטנוע, לפחות לא בדרך הישנה.
אולם גם כאן, אחרי פרק הסתגלות קצר – הפך מנגנון נעילת הפרונט לחבר נאמן, באין ספור עצירות ברחבי העיר ואפילו בחניית הלילה – בצרוף בלם היד, כמובן.
לרוכבים מתחילים זה אולי לא ייקח רק כמה שעות להתרגל, אבל גם להם זה לא ייקח יותר מיומיים.

לסיכום:
ממש אהבנו את ה-MP3 הזה. הוא בטיחותי, חזק, קליל ולמרות רוחבו, יודע להשתחל יפה ונוטע ברוכב תחושת ביטחון חמימה. הוא דינמי בהתנהגות ועם טכנולוגיות שמירת יציבות והוא נמצא, בהתנהגות ובאיכות, בקצה העליון של העולם התלת-גלגלי.

עוד  באותו נושא: פיאג'ו MP3 החדשים בישראל

 

תעודת זהות

 

Piaggio MP3 300 HPE

 

מחיר: 42,795 ש"ח

 

דרגת רישוי: A1

 

דירוג זיהום: 3

 

אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ

 

נתונים טכניים

 

מנוע: סינגל מקורר אוויר, מוזרק, 4 שסתומים

 

נפח: 278 סמ"ק

 

הספק: 26.2 כ"ס ב-7,750 סל"ד

 

מומנט: 2.4 קג"מ ב-6,650 סל"ד

 

מידות צמיגים: ק' 110/70-13, א' 140/60-14

 

בלמים: מקדימה דיסק בקוטר 258 מ"מ לכל גלגל, מאחור דיסק בקוטר 240 מ"מ, מערכת ABS.

 

מידות כלליות: אורך 2,205 מ"מ, רוחב 775 מ"מ, גובה 1,405 מ"מ

 

משקל יבש: 242 ק"ג

 

מיכל דלק: 12 ליטר

 

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל