מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
אינסטגרם
קונה אופנוע
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אבניר קוביה שמאל
הווסקוורנה באנר שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
פרפקט קוביה שמאל
תמוז
לרט
ברקום שמאל
סטפן
לרט
סטומפ
KTM עליון קוביה
מתלה לקסדה
מונדיאל קוביה
HJC
הארלי שמאל

סיבוב קצר: הונדה CRF450L מוסב סופרמוטו

סיבוב קצר: הונדה CRF450L מוסב סופרמוטו

מערכת מוטו

צילום: אריק רוזנבלום

בדרך כלל יוצא לנו להציג לכם בעיקר פרוייקטים ממקומות רחוקים מעבר לים, הפעם לשם שינוי מדובר בכלי ישראלי וגם יצא לנו לרכב עליו. 

למי שלא מכיר את סדנת HRP נגיד שבהחלט הגיע הזמן שתכירו. הסדנה הוקמה על ידי האחים תומר ובר הימלבלאו ומתמחה, בין השאר, בפרויקטים מיוחדים לשיפור אופנועים, בעיקר אופנועי ה-Monkey וה-MSX של הונדה. לא נבלבל לכם את השכל ורק נגיד שאפשר למצוא בסוכנות המיוחדת בדרום תל אביב חלק מן הכלים הכי מגניבים שיש היום בישראל. ב-HRP משדרגים ומשנים אופנועים לפי דרישות הלקוח וזה כולל הגשמה של החלומות הכי פרועים, כמו למשל הונדה מונקי שלאחר שעבר סדנת שיפורים וקיבל את הרכיבים הכי מטורפים שווה יותר פי 2 מערכו המקורי. עם הזמן התרחבו החברים מ-HRP ולאחרונה אף פתחו סניף בלאס וגאס, שם הם מתמחים בכל מה שקשור למיניבייקים של הונדה. 

כפי שנאמר כבר בכותרת, האקזמפלר המדובר שלשמו נתכנסנו הפעם הוא הונדה CRF450L – אופנוע אנדורו ברישוי צהוב שמוגדר ע"י היצרן כדו"ש ויכול לנוע כמובן על הכביש אך מגיע לישראל ביבוא רשמי בגרסה מוגבלת הספק בלבד, אותה כבר בחנו.

ההספק המוגבל הוא ללא ספק נקודת התורפה של ה-450L ובסדנת HRP החליטו שהם חייבים לעשות מהלך בנושא והחל לייבא לישראל את הקיט האמריקאי המקורי של האופנוע שכולל בין היתר מחשב ניהול מנוע של הונדה. קיט השיפורים משנה את אופיו של האופנוע לחלוטין ונותן למנוע 'בוסט' רציני, עם עלייה בהספק של הכלי מ-25 כ"ס ל-55 כ"ס. ב-HRP הגדילו לעשות וצירפו ל-450L הרגיל שעומד בסוכנות שלהם גם גרסת סופרמוטו עם סט של SM PRO שכולל ג'אנטים "17, נאבות מכורסמות ועוד גודיז. 

כשהתקשר אלינו תומר ושאל אותנו אם בא לנו להרגיש את ההבדל בין הגרסה המוגבלת לפתוחה, כמובן שלא יכולנו לסרב. יצאנו לסיבוב בזק עם שני אופנועים, כאמור, אחד סופרמוטו משופר ואחד אנדורו בגרסה המוגבלת. דגם הסופרמוטו הוא האופנוע הפרטי של תומר וככזה הוא זכה גם למערכת פליטה מלאה של יושימורה שמפיקה סאונד מטמטם. אופנוע המבחן זכה גם לשדרוג בולמים הכרחי אצל סטפן.

ההבדלים בין שתי הגרסאות ברורים לחלוטין – האדישות הקלה שמורגשת בפעולת המנוע של הגרסה הרגילה התחלפה לה ברוח צעירה ושובבה שרק מבקשת עוד – רק אל תשכחו לשמור את הקדמי על הקרקע – נקדים לומר שזו לא משימה כל כך פשוטה. התגובות של האופנוע המשופר חדות הרבה יותר ונראה כי הקיט הזה הוא בדיוק מה שצריך ה-CRF450L כדי להוציא את האופי האמיתי שלו. עם מערכת הפליטה של יושימורה שתורמת גם היא את חלקה לחגיגה, אנחנו מקבלים מושג אמיתי על כמה עוול עושה ההגבלה הזו לדגם הרגיל.

דיברנו על כך במבחן הדרכים שעשינו ל-CRF450L בגרסת האנדורו המוגבלת, כשהאופנוע הגיע לישראל, וחשוב להדגיש שוב שברכיבה צפופה בשטח הגבלת הכח פחות מפריעה, אבל בשביל פתוח או כשצריך לגייס את העוצמה הדרושה למעבר מכשול, ההגבלה מורגשת. הגרסה המשופרת של HRP פותרת את הנושא ואחרי שניסינו את גרסת הסופרמוטו, מה שמתבקש זה כמובן סיבוב גם על דגם האנדורו בגרסה פתוחה. 

אחד היתרונות הגדולים של ה-CRF450L סופרמוטו הוא זמינות ברישוי צהוב, מה שאומר שאפשר לרכב עליו עם בצורה חוקית ומבוטחת גם בכביש הציבורי ויותר מכך, מדובר במכונה שיכולה להשתלב בליגת הסופרמוטו המקומית בסופי שבוע וביום יום לשמש ככלי רכב.

 

הקיט של גרסת הסופרמוטו עליה רכבנו כולל בין היתר:

  • קיט שיפורים הכולל מחשב ניהול מנוע מקורי של הונדה בשווי 6,000 ש"ח 
  • מערכת פליטה מלאה של יושימורה בשווי 7,200 ש"ח 
  • סט סופרמוטו של SM-פרו הכולל ג'אנטים ונאבות מכורסמות בשווי 4,500 ש"ח (ללא דיסק וגג"ש) 
  • סט צמיגי מישלין 'פאוור-קאפ' בשווי 2,400 ש"ח 

מחירו של אופנוע חדש בסוכנות עם הקיט, אגזוז פול-סיסטם, סט סופרמוטו וסט אנדורו, עומד על 75,900 ש"ח, כאשר ניתן לרכוש גם את האנדורו עם הקיט בלבד ב-65,900 ש"ח. בנוסף בעלי CRF450L 'מוגבל' שכבר רכשו את האופנוע יכולים להעניק לאופנוע שלהם קיט שיפורים בעלות של 6,000 ש"ח ללא פגיעה באחריות היצרן, כך מבטיחים לנו ב-HRP.

 

 

10 תגובות ל סיבוב קצר: הונדה CRF450L מוסב סופרמוטו

  1. רק חבל שלא רשמתם. שזה לא חוקי ברשיון הרכב. שינוי גלגלים לא מותר

    • מותר למידות שמאושרות ע"י היצרן, רשומות בהוראת רישום הרכב ואפשר לגשת למשרד הרישוי לקבל אישור.

  2. אין על הונדה! ועם קצת שיפורים מHRP זה הדה בסט

  3. ועדיין, מרווח טיפולים של 1000 ק"מ זה לא צחוק.
    לא יודע איך אפשר לקרוא לזה דו"ש אמיתי

  4. וחבל שאיש לא רושם מילה על המחיר ההזוי של 76 אשח עבור כלי מסלול ספורטיבי שאינו מתאים לשימושי כביש עקב מרווח טיפולים זעיר !!! הייתי רוכש 701 או 690 חדש שהרבה יותר מתאימים לשימוש יום יומי, עם מרווחי טיפולים נורמליים ונשאר אפילו עם עודף ולא שהם זולים ,אבל כאן זאת ישרעהללל.

    • המחיר 75900, כולל בתוכו:
      אופנוע
      קיט שיפור הכלל מחשב מנוע ומערכת יניקה
      מערכת פליטה פול סיסטם יושימורה
      סט חישוקים 17'
      סט צמיגים סופר מוטו.
      כמובן שאת סט החישוקים וצמיגי השטח אתה מקבל בנוסף

      • אדון שף לוי היקר ! משהו בסיסי מקולקל בעם ישרעהל אם זאת תגובתך ! אתה מעליב לי את האינטליגנציה עם תגובה כזאת, כאילו אינני מבין שזה כולל את הבולשיטטטט שרשמת ועדיין זה יקר בטירוף, האופנוע הזה בליבה יקר בטירוף, המדינה הזאת יקרה בטירוף, עקב ריכוזיות הון מזוויעה, חוסר תחרות שהופך את כולם ללקוחות שבויים ולא רק בתחום הרכב, אלא הדיור המזון ומה לאאא ???!!!אבל זה עם ישרעהל ,רדיפת הבצע כאן היא בילתי נדלית . צריך לראות את מחירי חו"ל ולהאמין שישנם כאלה מחירים כמו בישרעהללללל!

  5. לא הבנתי, שיניתם הכל באופנוע לסופרמוטו ולא עשיתם כיול מתלים, או שאולי החלפתם את המתלים?
    זה לא בדיחה לעלות עם אופנוע כזה לאספלט כשהמתלים מכויילים לאנדורו.

    • המיתלים כוילו וכוונו ע"י סטפן, אלו כוונו אל הרוכב העיקרי שהוא בעל הכלי.

תגובות

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל 2