fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מוטוטאץ דקר
voge מוטו24 באנר
HJC
MV קוביה
סטפן
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

מונדיאל פגאני 300 במבחן דרכים

מונדיאל פגאני 300 במבחן דרכים

אריק רוזנבלום

צילום: אריק רוזנבלום

שורה תחתונה: אופנוע בעיצוב רטרו-ספורט עם לוק מהמם ו-וויב מדהים.

מותג האופנועים האיטלקי F.B מונדיאל חזר לחיינו רק לפני כמה חודשים. החברה שסבלה מתהפוכות רבות בכל ימי חייה, חזרה בשנים האחרונות לפעילות מסודרת, כאשר העתיד נראה מזהיר יותר מתמיד.

נכון להיום, מציעה מונדיאל 6 דגמים (ועוד דגם פלאט-טראק מסקרן שעדיין בדרכו לייצור סדרתי): שני דגמי HPS – קפה רייסרים מעוצבים בנפחי 125-250 סמ"ק, דגם אנדורו ודגם סופרמוטו עם מנוע בנפח 125 סמ"ק, ודגם הפגאני 48 – שזמין גם הוא בשני נפחים ומהווה הומאז' לרוכב האיטלקי ניילו פגאני שהביא ליצרן את הניצחון הראשון במרוצי כביש ב-1948 – ומכאן שמו של האופנוע.

הפגאני מתאפיין בעיצוב ספורט-קלאסי-רטרו, ובכך תוכלו למצוא מצד אחד פיירינג עם עיצוב שרירי ולא שמנמן ותנוחת רכיבה ספורטיבית, ומצד שני מושב ואגזוז מעוצבים, חישוקי "שפיצים", פנס קדמי "אולדסקול" ועוד. המנוע, הגיר, השלדה, המתלים ושאר המכלולים בפגאני מבוססים על דגם הנייקד, ה-HPS, עם שינויים נדרשים – כמו גלגל קדמי "17, במקום "18 בנייקד, צמיגים ספורטיביים בחתך נמוך יותר, כידון קליפאון נמוך ועוד.

הפגאני של מונדיאל, צולל ישירות אל סגמנט קשוח במיוחד, הנשלט ברובו על ידי מתחרים יפניים עם רזומה מוכח – הימאהה R3, הקאוואסאקי נינג'ה 400 ועוד, כאשר הוא מביא איתו בעיקר את העיצוב והייחודיות. יצאנו לרכב ולתהות האם זה מספיק בשביל לנסות ולנגוס במכירות הדגמים השולטים בקטגוריה. מונדיאל היא לא חברה להמונים, ואל תצפו לראות את הפגאני או את דגמי ה-HPS אצל כל אחד. מלכתחילה מדובר באופנועים מעוצבים יותר, כאלה שאמורים לקסום גם לקהל רוכבים חובב עיצוב ובוגר יותר, ולאו דווקא לרוכבים צעירים שרואים באופנועי ה-300 הספורטיבים שלהם ככרטיס כניסה לעולם הרכיבה.

מהבחינה הזו, הפגאני עושה גם עושה את העבודה. רכיבה עליו בעיר מגלה כמה המראה שלו ייחודי ושונה ממתחריו, כשרוכבים אחרים מגלים סקרנות לגביו, בהם גם לא מעט רוכבים על כלים ספורטיביים בינוניים ממותגים אחרים שעצרו לידנו והביעו התעניינות רבה בכלי הלא שגרתי. הקווים הקלאסיים והמעוצבים של הפגאני משדרים שיש כאן משהו אחר שמיועד לאניני טעם.

לחיצה קלה על הסטרטר ומנוע הסינגל מקורר הנוזל ומוזרק הדלק בנפח 249 הסמ"ק מתוצרת קונצרן פיאג'ו, מתעורר לחיים. הסאונד בשרני במיוחד – הודות למערכת פליטה מתוצרת GPR שהורכבה לאופנוע המבחן.

לצד העיצוב הרטרואי, מציע הפגאני תכונות של אופנוע מודרני, בתוך כך גיר בעל 6 הילוכים, שעוברים יפה וחלק, עד שמגיעים להילוך הסרק – שם דרוש פרק זמן ארוך יותר על מנת ללמוד את הרגישות הנכונה. יש כאן גם מערכת ABS, מתלה קדמי הפוך בקוטר 40 מ"מ עם מהלך של 97 מ"מ, וכאמור מערכת הזרקה ולא קרבורטור מיושן.

בכל מהלך הרכיבה, מלמלנו לעצמנו בקסדה וחזרנו על כך שהפגאני הזה פשוט מגניב בטירוף. תנוחת הרכיבה אמנם קרבית יחסית אך לא קיצונית, וגובה מושב של 804 מ"מ, משקל עצמי (רטוב) של 153 ק"ג ובסיס גלגלים של 1,360 מ"מ, יוצרים מכונה קצרה, קלה ונמוכה, ורוכב הפגאני נהנה מקלות תמרון, קרבה לקרקע שמגבירה את תחושת היציבות ומשקל קל ולא מאיים בין הרגליים. מבול השאלות מגיע בכל רמזור, ויש גם מבטים של כאלו שלא עיכלו עדיין את מה שהם רואים ושומרים את השאלה הידועה "מה זה?" לרמזור הבא.

הספק של של כ-23 כ"ס שזמינים ב-8,500 סל"ד הם בדיוק מה שצריך כדי לזרום בצורה יעילה ויפה במטרופולין העירוני של תל אביב, ולמרות מומנט לא מדהים של 2.3 קג"מ (ב-6,500 סל"ד) היה לנו כיף לרכב עם הפגאני גם מחוץ לעיר שם סיפק המנוע הקטן יחסית מספיק כח להתמודדות עם עקיפות.

הפגאני הוא ללא ספק תכשיט מיוחד אבל לא הכל מושלם בו – חום רב שנפלט מהמנוע ועובר את המושב ללא שום בעיה ישירות אל ישבנו של הרוכב מתחיל קצת להעיק לאחר זמן ממושך של רכיבה (אצל היבואן מצהירים כי יש דרך להתגבר על הבעיה), ותנוחה ספורטיבית שמאלצת את הרוכב לרכון קדימה ולכווץ את הגוף הכאיבה לנו לאחר זמן רכיבה ממושך – קשה להגדיר את זה כחסרון, כי זה לא שונה מכל אופנוע סופר-ספורט אחר (ואפילו עדיף על ה-RC390 הקיצוני בהרבה של ק.ט.מ, לדוגמא). כנראה שהתנוחה היא עניין של הרגל או יותר נכון חוסר הרגל שלנו – מי שיחליט לקחת את הפגאני בוודאי לוקח זאת בחשבון.

לעיתים רבות הקנקן הוא רק יפה וזהו, אבל לא במקרה של הפגאני, כאן חייבים להסתכל גם על מה שיש בו וזה גבירותי ורבותי – לא רק מראה יפה, אלא גם רכיבה כיפית של ממש. בעיר זה הלוק השאלות והמבטים – ומה לעשות, זה כיף שאתה יודע שכולם מסתכלים עליך, אנחנו לא מאמינים לאלו שאומרים שזה לא. מחוץ לעיר התנוחה הספורטיבית, המתלים שמכויילים לקשיחות והמנוע הקטן והחצוף (בקטע טוב) מאפשרים ללחוץ את הפגאני חזק ולייצר רכיבה מהירה ומהנה, אבל כזו שלא מאיימת ונשארת בגבולות ההיגיון.

מבחינת שימושיות (עד כמה שזה רלוונטי באופנוע כזה), מציע הפגאני מיכל דלק גדול יחסית בעל קיבולת של 9.5 ליטרים, רגליות מורכב וכיסוי מושב אחורי שניתן לפירוק והיה ורציתם לצרף רוכב משנה, למרות שהתחושה כאן די צפופה גם כך, כך שלא היינו בונים על טיולים בהרכבה. הפגאני 48 זמין בשתי צביעות – אדום-אפור וכחול-אפור, כאשר הכחול הוא צבע המרוצים הקלאסי שמלווה את היצרן האיטלקי בכל שנותיו במרוצי הכביש.

אז למי מתאים הפגאני הזה? קצת קשה להגדיר קהל יעד מסויים. הוא קודם כל כלי שנועד לשבות את לבבותיהם של חובבי העיצוב, אם הם בעלי רישיון אופנוע וגם אם לא – ישנם סיפורים כאלו או אחרים על רוכשים שקנו פגאני בתור קישוט לסלון (בתכל'ס, הם די מפסידים…) רוכבים "חוזרים", רוכבים מתחילים וגם נשים, שמחפשות לעיתים קרובות כלים נמוכים וקלים יותר יוכלו גם למצוא בו פרטנר מעניין לרכיבה. היינו ממליצים את הפגאני לרוכבים עירוניים, כי הרי שלא מדובר במכונה לכיסוי מרחקים בין-עירוניים.

ובכלל, מי שרוצה משהו שונה, מי שמחפש משהו שאין לאחרים, אחד או אחת שבא להם לעמוד ברמזור ולא להיות עוד אחד מהעדר ודאי ימצאו בפגאני את מה שהם מחפשים, במחיר של 29,900 ש"ח (27,900 ש"ח במחיר השקה נכון לכתיבת שורות אלו).

מעבר לפינה, ממתינים לפגאני מתחרים מוכרים, אף על פי שאחרי שבילינו מספר לא מועט של שעות רכיבה על גבו אפשר להגיד שלא רק בגלל העיצוב, הוא די ייחודי בנוף. הוא אולי לא מציע את הקבלות של מתחריו, אבל מבחינת עיצוב ומיוחדות, אין נכון להיום בישראל אופנוע בנפח מנוע דומה שזהה לו.

הופיע לראשונה במוטו מגזין מס' 382

תעודת זהות

 

FB Mondial Pagani 1948 300

 

דרגת רשיון: A1

 

מחיר: 29,900 ש"ח

 

אחריות: שנתיים או 24,000 ק"מ

 

נתונים טכניים

 

מנוע: סינגל, 4 פעימות, מוזרק דלק, מקורר נוזל

 

נפח: 249 סמ"ק

 

הספק: 23 כ"ס ב-8,500 סל"ד

 

מומנט: 2.3 קג"מ ב-6,500 סל"ד

 

תמסורת: 6 הילוכים

 

מתלים: קדמי: מזלג הפוך בקוטר 40 מ"מ, מהלך מתלה 97 מ"מ. אחורי: זרוע אחורית עם צמד בולמים, מהלך מתלה 120 מ"מ

 

בלמים: מקדימה דיסק יחיד בקוטר 280 מ"מ, קליפר בעל 4 בוכנות, מאחור דיסק יחיד בקוטר 220 מ"מ, מערכת ABS

 

מידות צמיגים: ק' 100/80-17, א' 130/70-17

 

מידות כלליות: אורך 2,009 מ"מ, רוחב 800 מ"מ, גובה 1,146 מ"מ

 

מרווח גחון: 130 מ"מ

 

בסיס גלגלים: 1,360 מ"מ

 

גובה מושב: 804 מ"מ

 

נפח מיכל דלק: 9.5 ליטר

 

משקל רטוב: 153 ק"ג

 

תגובה אחת ל מונדיאל פגאני 300 במבחן דרכים

  1. האם מדובר בכלי עירוני או כלי שיכול לשמש לנסיעה יומיומית בדרכים בינעירוניות עם מספיק כוח?

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל