fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
תמוז
לרט
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
סטפן

מוטו פרימיירה | הונדה CB650R – קפה להמונים

מוטו פרימיירה | הונדה CB650R – קפה להמונים

כתב: מיקי כהן, ספרד | צילום: הונדה


שורה תחתונה: ה-650 הוא לא עוד דגם שנועד ״לסתום חור״ אלא אופנוע העומד בפני עצמו ומביא לסגמנט משהו שונה


בתערוכת EICMA חושפת הונדה את ה-CB650R, מחליף ל-CB650F והדור האחרון של האופנועים הערומים של הונדה המביא עימו משב רוח רענן לקטגוריה. לא עוד גרסה נטולת פלסטיקה לאופנוע ספורטיבי תקציבי, אלא אופנוע חדש עם עיצוב המשייך אותו למשפחת הרטרו-נייקדים של הונדה והנדסת אנוש חדשה לגמרי התואמת את ייעוד האופנוע.

אז הרחקנו עד להשקה העולמית באלמריה שבדרום ספרד בכדי לבחון את האופנוע החדש של הונדה, יותר נכון את צמד האופנועים, שכן גם האח הספורטיבי, ה-CBR650R הושק באותו האירוע ומבחן עליו יפורסם גם הוא בקרוב. צוות המהנדסים של הונדה פרט בפנינו את השינוים שעבר ה-CB650 בדרך לקבל את האות הספורטיבית והנחשקת בסוף שמו, ה-R במקום אותה ה-F מהדגם הקודם.

ההבדל הראשון והמהותי ביותר הוא העיצוב החדש המשייך את ה-CB650R למשפחת ה-Neo Sport Cafe של הונדה שמכילה כבר שלושה דגמים – CB125R, CB300R ו-CB1000R סמ"ק, העיצוב כאמור – רטרו מודרני, עם פנס עגול גדול מקדימה, משטחי אלומיניום חשוף ומינימום חלקי פלסטיק, נועד למשוך קהל לקוחות צעיר יותר ונבחר בזכות הצלחת הסדרה החדשה ברחבי העולם, כשדגם ה-125 הופך לנמכר ביותר באירופה. יחידת ההנעה עוברת שדרוג קל עם עיבוי הכוח הזמין באזור סל"ד הביניים, העלאת ההספק הסופי בכ-5% ל-95 כ"ס המושגים ב-12,000 סל"ד, לעומת 88 כ"ס ב-11,000 סל"ד בדור הקודם, ורצועת המומנט מתיישרת. כל זאת מושג בזכות גלי זיזים חדשים, תזמון שסתומים שונה, בוכנות חדשות המעלות את יחס הדחיסה ל-11.6:1, מצתי אירידיום, תיבת אוויר חדשה בעלת שני כונסים בקדמת האופנוע, לעומת הקודמת בעלת כונס יחיד מאחורי הפנס הראשי ומפלט חדש ומעוצב שגם יעיל יותר בפינוי גזים וגם מוטה כלפי הרוכב לשיפור הסאונד ברכיבה.

מבחינת מערכות נוספות מקבל ה-CB החדש מערכת בקרת אחיזה הניתנת לניתוק, אורות חירום הנדלקים תחת בלימה אגרסיבית במיוחד ומתריעים לרכבים הסובבים ע"י הבהוב אור הבלם והמאותתים, המצמד עובר עדכון לטובת חלקות רכיבה ומערכות הסליפר והאסיסט קלאץ' מקלות את פעולת ידית המצמד, בנוסף למניעת נעילת גלגל תחת הורדת הילוכים חזקה.

השלדה החדשה מבוססת על הדור הקודם, קלה ב-1.9 ק"ג, שלדת הזנב קצרה יותר ב-60 מ"מ, ציר הזרוע האחורית מחוזק ותושבות המנוע משנות מיקום לצורך מיתון ויברציות. המזלג הקדמי החדש, הפוך ובקוטר 41 מ"מ, מתוצרת Showa המייצרת גם את הבולם האחורי החדש, בעל כרית שיכוך וכיוון עומס קפיץ.

מערכת הבלימה חדשה והיא בעלת זוג דיסקים קדמיים צפים, בקוטר 310 מ"מ, עליהם מופקדים קליפרים רדיאליים בעלי 4 בוכנות. מאחור דיסק יחיד בקוטר 240 מ"מ עם קליפר בעל בוכנה אחת.
הג'אנטים החדשים קלים יותר מאלו של הדור הקודם, בעלי חמישה חישורים בתצורת Y ועשויים אלומיניום. הצמיגים במידות 120/70-17 ו-180/55-17 מתוצרת מצלר ומדגם RoadTec 01.
לוח המחוונים החדש המשותף לשאר דגמי הנאו-ספורט קפה ולסדרת ה-500 החדשה ל-2019, מכיל מחוון הילוכים, תצרוכת דלק ועוד.

הכידון נמוך יותר ב-8 מ"מ ורחוק יותר מהרוכב ב-13 מ"מ, הרגליות עולות מעלה ב-6 מ"מ ואחורה ב-3 מ"מ. גובה המושב נשאר זהה ועומד על 810 מ"מ, כל אלו יוצרים תנוחת רכיבה מעט שפופה יותר. בסך הכל ה-CB650R קל יותר ב-6 ק"ג מדגם ה-F היוצא.

האופנוע ניתן לרכישה גם ברישוי A1, הגבלת האופנוע נעשית בשני מישורים, האחד פיזי – לועות יניקה ארוכים יותר, והשני אלקטרוני – תכנות מחדש של ה-ECU, לאופנוע המוגבל ל-47 כ"ס ב-10,500 סל"ד.
ה-CB650 הוא היחיד בקטגורית הביניים שנותר עם מנוע 4 צילינדרים, כל מתחריו כבר עברו לתצורת טווין תקציבית אף יותר ועדיפה ברכיבה יום יומית בזכות כוח זמין בסל"ד נמוך-בינוני.

בניגוד לנורמה הטכנולוגית היום, ל-CB מצערת חוטית רגילה, ולא אחת חשמלית, תגובת המצערת לא חלקה ומעבר מגז סגור לפתוח מרגיש גס.
משיכת מצערת מגלה מנוע חי וזריז המטפס בקלות לסל"ד גבוה, דף הנתונים אולי מצביע על שיא ההספק ב-12,000 סל"ד, אך למנוע יש מספיק בשר באורך כל קשת הסל"ד למרות שרובו מגיע, כמו שאמר דף הנתונים, בסל"ד גבוה, כיאה למנוע 4 צילינדרים בשורה.
הגיר נוח, מהיר וחלק, אופנוע המבחן צוייד במנגנון Quick Shifter שעובד רק בהעלאת הילוך ולמרות היותו ציוד אופציונלי, עובד ללא השתהות או גמגום.

בהונדה מינו מהנדס לתפקד כמוזיקאי ולדאוג לצליל שיפיק האופנוע, מבדיקה מול CB650F מהדור הקודם אכן שיפור ניכר, במיוחד ברכיבה. הבס העמוק המופנה כלפי הרוכב מכניס אותו למוד קרבי במיוחד. מהלך מבריק מצד הונדה שמצליחה בעידן של תקנות זיהום אוויר ורעש מחמירות להוציא כזה סאונד מאופנוע ולעמוד בכל הדרישות.

מערכת הבלימה שודרגה כאמור, למרות שאינה מהאיכותיות שיש בתעשיה, זוג הדיסקים הגדולים מקדימה מייצרים בלימה חזקה. לבלמים נשיכה בתחילת המהלך והרבה רגש ותחושה ואילו ידית הבלם המתכווננת מסוגלת ליצר בלימה משמעותית גם עם אצבע אחת על המנוף. לאחר העמסה על המערכת ובלימה ממושכת ברכיבה חזקה לא מורגשת דעיכה משמעותית בעוצמה.

הבולמים אינם מתכווננים, למעט בולם אחורי עם 10 אפשרויות עומס קפיץ, מכוונים על הצד הקשיח ולרכיבה חזקה יותר, רוב הרכיבה עברה בכבישים המפותלים והמשובחים של מחוז אלמריה, שם התגלה ה-CB כשותף מצוין, הקלות בה הוא משנה כיוון והיציבות בה נשמר קו הפניה משרים ברוכב ביטחון גדול. ככל שהזמן עבר הביטחון גדל, איתו גם הגיעו הקצב וזוויות ההטיה, שהוגבלו רק ע"י הצמיגים המקוריים של האופנוע, לא סיפקו די פידבק ולקח להם זמן רק עד שהתחממו.

למרות שינוי תנוחת הרכיבה לאחת מעט שפופה יותר, מאוד נוח לרכב על ה-CB גם לאורך זמן, עוד יתרון בתנוחת הרכיבה השפופה אנחנו מוצאים במהירויות שהיו מייצרות אצלנו כותרות בעיתונים,  אז השינוי של תנוחת הרכיבה מאפשר לרוח לעבור מעל הרוכב ומבטל את אפקט המפרש הידוע לכל מי שרכב על אופנוע נייקד במהירות של 120 קמ"ש וצפונה, מרשים ביותר כשמדובר באופנוע נייקד ללא מיגון רוח. גם המושב נוח לאורך זמן ולאורך השעות שבילינו על האוכף לא נשמעו טענות מהישבן על אי נוחות.

נחזור לנושא הראשון בו עסקנו – העיצוב החדש של ה-CB. כל פריט, גם אם הוא משותף לשאר אחיו למשפחה, נבחר בקפידה ושואב מאפיינים מאופנועי העבר של החברה. מספיק להביט על סעפת הפליטה המעוצבת ברוח ה-CB400 Four של שנות ה-70', או תושבת לוח השעונים שמזכירה חיבור של מצלמת GoPro. הבולמים נצבעו בצבע ברונזה בדיוק כמו ראש המנוע ומכסה המצמד. ניגודיות הצבעים מושכת את העין, שמסוגלת להביט בה לאורך זמן. אולם לא הכל מושלם וישנם דברים שהוקרבו על מזבח העיצוב – אותו לוח שעונים, שאמנם צבעוני ומספק שפע של אינפורמציה, קטן מידי וקשה לקריאה תחת שמש ישירה.
ה-CB650R מוצע ב-4 צבעים: שחור, כסוף, כחול ג'ינס ואדום עם רשימת תוספות ארוכה מתוך הקטלוג של הונדה.

רכבנו מעט גם על הגרסה המוגבלת לרישיון A1, בסל"ד נמוך עד בינוני לא מורגש הבדל גדול, זאת כמובן עד שמגיעים לקו ה-10,000 סל"ד, שם נגמרת החגיגה, אולם לרוכב מתחיל ההספק די ומאפשר להנות משאר יתרונות ה-CB. מהונדה ישראל נמסר שההגבלה ניתנת להסרה לצורך שדרוג האופנוע לרישוי A באופן חוקי ורשמי, כלומר לקוח שירכוש את האופנוע ברישוי A1 וישדרג רישיונו בהמשך הדרך יוכל להחזיק את אותו האופנוע ולפתוח את ההגבלה באופן רשמי עם שינוי ברישיון.

בשתי הגרסאות ה-CB650R הוא אחד מהאופנועים הנכונים לרוכב הישראלי ופונה לרוכבים רבים בישראל להם הוא יכול להיות אופנוע יום יומי מצוין, כפי שמרמזות אותיות שמו: CB, כלומר Commuter Bike, ופרטנר לרכיבה בסופי שבוע, גם בזוג וגם לרכיבה מעט יותר ספורטיבית – על כך מרמזת ה-R החדשה שקיבל בסוף שמו.

ה-CB נטול מתחרים רשמיים – לקאוואסאקי יש שני Z-ים, האחד טווין בנפח 650 והשני מרובע צילינדרים אך בנפח 950 סמ"ק, לימאהה MT-07, טווין בנפח 700 סמ"ק, סוזוקי עם ה-SV650, גם הוא טווין, גם ב.מ.וו, דוקאטי וק.ט.מ מציעות אופנועי טווין בסגמנט הזה, מי שירצה אופנוע עירום עם מנוע 4 צילינדרים, עם כל האופי הנלווה לו, ובנפח בינוני – CB650R הוא הבחירה היחידה שלו וזו ממש לא בחירה רעה כלל וכלל, נהפוך הוא. בנוסף לעיצוב מדהים ומנוע מצוין נמצא אופנוע שימושי מאוד ליום יום ושותף טוב מאוד לרכיבות סוף השבוע.

יעידו על כך החיוכים שלא ירדו לכל הרוכבים בקבוצה לאחר כמה שעות של רכיבה על כבישים מהירים ומפותלים כמו ספגטי איטלקי.
מחירו של ה-CB650R יעמוד בישראל על 61,221 ש"ח, גם אם נשים לרגע את המחיר בצד זה אופנוע יום יומי, קל לרכיבה, מעוצב, נוח וממש לא פראייר. ב-61 אלף ש"ח זה גם לא הרבה כסף, אבל הרבה אופנוע.

 

הכותב היה אורח של חברת הונדה בהשקה העולמית בספרד

תעודת זהות

 

Honda CB650R 2019

 

מחיר: 61,221 ש"ח

 

רישיון: A-A1

 

אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ

 

נתונים טכניים

 

מנוע: 4 צילינדרים, מקורר נוזל, מוזרק דלק, 4 שסתומים לצילינדר, גל זיזים עליון כפול.

 

נפח: 649 סמ"ק.

 

הספק: 95 כ"ס ב-12,000 סל"ד.

 

מומנט: 6.5 קג"מ ב-8,500 סל"ד.

 

בלמים: מקדימה זוג דיסקים בקוטר 310 מ"מ, קליפרים רדיאליים עם 4 בוכנות, מאחור דיסק בקוטר 240 מ"מ, מערכת ABS, אורות חירום בבלימה.

 

מידות צמיגים: ק' 120/70-17, א' 180/55-17.

 

מידות כלליות: אורך 2,130 מ"מ, רוחב 780 מ"מ, 1075 מ"מ.

 

בסיס גלגלים: 1,450 מ"מ.

 

מרווח גחון: 150 מ"מ.

 

גובה מושב: 810 מ"מ.

 

משקל רטוב: 202 ק"ג

 

נפח מיכל דלק: 15.4

 

 

מגזין מוטו

פברואר 2019

 

 

3 תגובות ל מוטו פרימיירה | הונדה CB650R – קפה להמונים

  1. כתבה נהדרת, הייתי שמח לקבל נתונים לטובת השימושיות כאופנוע יומיומי – צריכת דלק, מרווחי טיפול, נוחות כמורכבת..מחירי טיפולים..

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל