מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
אינסטגרם
עופר אבניר קוביה שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
קונה אופנוע
הווסקוורנה באנר שמאל
ברקום שמאל
לרט
KTM עליון קוביה
אישימוטו באנר קוביה שמאל
פרפקט קוביה שמאל
מוטוליין עפולה
סטפן
לרט
תמוז
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
הארלי שמאל
מתלה לקסדה
מונדיאל קוביה

מוטו בוחן | NIU NQi-GT – אלקטרון חופשי

מוטו בוחן | NIU NQi-GT – אלקטרון חופשי

כתב: עמית משיח | בוחנים: דניאל וקנין, אריק רוזנבלום, עמית משיח | צילום: אריק רוזנבלום

שורה תחתונה: קטנוע עירוני עם הרבה טכנולוגיה ומחיר סביר ביחס לקטגוריה. אמנם הביצועים פחותים משל קטנוע 125 סמ"ק אבל החיסכון בהוצאות משנה את התמונה.

הזירה החשמלית מתחממת, התודעה הציבורית משתנה ושוק הרכב נערך, מרצון או שלא, למעבר לרכב חשמלי מלא. זה יכול לקחת 5 או 10 שנים, אבל זה יקרה, יותר מהר משאנחנו חושבים. בעוד אצלנו ממשיכים לנמנם ולשבת על הגדר בכל מה שקשור להקמת תשתיות מתאימות, בהרבה מקומות בעולם כבר מכינים עמדות טעינה לאורך המדרכות ותשתית חשמלית, באמפראז' המתאים, גם בתחנות הדלק המיושנות לעתיד – כדי לספק טעינה מהירה.

אז בעוד כמה שנים יהיו כלי הרכב החדשים חשמליים בלבד – כולל אוטובוסים, משאיות, מכוניות וכן, גם אופנועים וקטנועים. בעירה פנימית – אאוט, זיהום נמוך ותחזוקה זולה – אין. אנחנו כמובן מדברים על כלים המשמשים להתניידות יום יומית ולא על אופנועים עתירי ביצועים ונישה, הם ימשיכו עוד הרבה שנים לאכסן בתוכם מנוע בעירה פנימית, לפחות עד שהרכב האוטונומי ישתלט על כל הדרכים ותיאסר בהן תנועה שלא לצורך הגעה מיעד ליעד. מכירים סוסים? הם עדיין חיים, לא נכחדו, אבל כבר לא משמשים ככלי תחבורה עיקרי – כך יעשה לאופנוע. עצוב? תלוי באיזו צורה מסתכלים על זה – אבל זה נושא ליום אחר.

אנחנו בוחנים כאן קטנוע חשמלי – ומבין הראשונים בישראל שפונה לקהל פרטי, כל שאר המותגים מכוונים ונמכרים בעיקר במגזר העסקי ואילו UME, יבואנית המותג, מחליטה להביא לישראל תחילה את הדגם הפרטי (כשבהמשך הגיע לישראל גם דגם הקארגו) ולפנות לרוכבים מן המניין שינטשו את קטנועי הבנזין ויעלו על קטנוע ירוק.

בענף הרכב, הקהל הישראלי כבר התעורר ואפשר לראות – באולמות המכירה ועל הכביש הציבורי – פריחה של מכוניות חשמליות, וגם, כמובן – ציי שליחים על קטנועים חשמליים – מדור שני ושלישי לפיתוח, אלו עם סוללות נשלפות ואבזור מתקדם – שכבר מזכירים יותר את הקטנועים הרגילים במרכאות – אלו עם מנוע הבעירה הפנימית – ופחות נסיונות מוטציוניים להמציא את הגלגל מחדש.

אל המתחרים על ליבם או יותר נכון – כיסם, של רוכבי ציון מצטרף כעת מתמודד חדש וקל משקל – הניו GT, דגם הפרימיום של החברה, מאובזר יותר מגרסת השליחים שגם הגיעה לישראל, עם שתי סוללות נשלפות, במשקל סביר ולא מעיק – יש להוסיף, מנוע 3,500W מתוצרת בוש ומרכב קל וקצר, טעינה מהירה של כשלוש וחצי שעות וטווח מירבי מרשים של 170 קילומטרים.

העיצוב חדשני, עם תאורה הקדמית מקורית ויפה שגם עושה עבודה טובה בתנאי חשכה, הכיסא סביר בנוחיותו, לא 'לא נוח' וגם לא נוח, כן – משהו כזה. כמעט כל פרט מקבל תשומת לב עיצובית, רגליות המורכב, כמו גם ידיות המורכב, הזרוע האחורית המאסיבית ומגן הבוץ של הגלגל האחורי – ששומר גם על הקליפר. הקטנוע מצוייד במערכת בלימה משולבת, ומרכז הכובד נמוך וממורכז יותר מבהשוואה לקטנוע בנזין, זאת בעקבות החוסר במיכל דלק ומנוע – במקומם יושבות צמד הסוללות הנשלפות – ואילו המנוע החשמלי בתוך הגלגל האחורי.
אין פה את הגימיק הכמעט-מסוכן של רוורס – שהיה נהוג בחלק מדגמי הקטנועים החשמליים – אין בו צורך והוא בהחלט מהווה סיכון יותר מאשר יתרון, במיוחד בקטנוע קטן ממדים כמו זה – למרות שקצת התרגלנו לשטות הזו ובהתחלה עוד אהבנו אותה.
יש פה שקע USB, מעל לוו התליה, יש פה מערכות בטיחות כמו ניתוק המנוע בזמן פתיחת רגלית, וכפתור ירוק – איפה שהיה פעם סטרטר – כדי לאשר תחילת תנועה – למנוע הפתעות.
ברירת המחדל בפתיחת הסוויץ' היא מצב ביניים במצערת – חסכוני ובטיחותי גם כן.

מסך גדול, מלווה גם באפליקציה שמשייכת את הרוכב אל הקטנוע דרך מדבקת ברקוד מתחת לכיסא ומספקת שפע של מידע וסטטיסטיקה, כמו גם בדיקת תקינות למערכות וניתור הקטנוע – נשמע ונראה כמו העתיד, בפועל האפליקציה יכולה להיות יותר ידידותית למשתמש: תהליך ההרשמה ובקשת השיוך לכלי יכולים וצריכים להיות קצרים יותר, והאיכון/עדכון הנתונים ב-Real time יכול בהחלט להיות זריז יותר.

יש לו בלימה משולבת, אבל אין לו ABS ועם גלגלים בקוטר קטן, ביחד עם מתלים קצרים וקשיחים הוא מספק חווית רכיבה עירונית נעימה, כל עוד אין בורות או מהמורות, את אלו יש לעבור ביתר זהירות – ממש כמו עם קטנועי ה-50 וה-125 הישנים, אלו בעלי קוטר הגלגלים הקטן. יש דברים בפיזיקיה שלא משתנים עם הוויתור על בנזין – אין מה לעשות.
היציבות טובה ותגובת המצערת והבלמים טובה ומספקת, בהרכבה הוא מרגיש צפוף אבל סוחב יפה והמתלים אפילו הופכים נוחים יותר (כמו בהרבה קטנועים – בלי קשר לסוג המנוע שלהם), מושב הקטנוע מעוצב אמנם ויפה, אבל מתגלשים עליו קדימה ולא היה מזיק לו עוד קצת ספוג בריפוד.
המחיר הוא 16,500 ש"ח – פחות או יותר במרכז הקטגוריה. אבל מעבר לגבולות הקטגוריה החשמלית ניתן למצוא כיום קטנועי 125, מהטובים שיש, במחיר דומה – עם פלסטיקה עדיפה, ריפוד וסגירת כיסא עדיפות ותנוחת רכיבה מרווחת יותר – אך ללא כל היתרונות ששייכים רק לקטנוע חשמלי: השקט והחיסכון, כדוגמאות בלוטות.

ה-NIU מצוייד בשלושה מצבי מצערת – מצב צב: עד 20 קמ"ש – מיועד לזחילה שכונתית חסכונית – למכולת וחזרה. מצב דינמיק: עד 45 קמ"ש ותאוצה מרוסנת – לחיים עירוניים רגועים ושומרי סוללה – על חשבון קצת מהשמחה שבגז והמהירות הסופית, ומצב ספורט: תאוצה חזקה ומהירות סופית של 77 קמ"ש – זה כבר מרגיש כמו דו-גלגלי שמגיב חזק וטוב – ובמפתיע גם לא הסב נזקים חמורים במחלקת ניהול ושימור האנרגיה; כלומר, גם כשרכבנו עליו במצערת פתוחה לרווחה ועל מצב ספורט – כמו שתכלס' כולנו נרכב על זאטוט שכזה ברחבי העיר ברוב חיי היום יום שלו – נשמר קצב ירידת האחוזים בתצוגה הדיגיטלית – בערך אחוז אחד על כל קילומטר של נסיעה.

בחישוב מהיר זה יוצא טווח של 100 קילומטרים בלבד, נתון זה תואם את הצהרות היצרן לנסיעה ממושכת במצב ספורט, כשהנתון המוצהר הכמעט-כפול רלוונטי למצב E-Save או 'צב' כפי שקראנו לו, וזאת כמובן עם צמד סוללות הליתיום-יון הבסיסיות, איתן מגיע קטנוע המבחן, שסיפקו טווח של כמאה קילומטרים (אנחנו נמנעים מלכתוב 'בלבד' – פשוט כי מאה ק"מ בתוך העיר זה לא מעט), בתוספת מחיר של כ-4,500 ש"ח ניתן לצייד את הניו בסוללות משודרגות מתוצרת פנסוניק – שאמורות לספק טווח מוגדל.
עוד בעניין הסוללות – הן יכולות להיטען ביחד או בנפרד, בתוך הקטנוע וגם בבית/משרד על-ידי ערכת מטען די מאסיבית ובעלת משקל (למי שמתכנן לנייד את המטען איתו במהלך היום), המורכבת מספק ומפצל עם שתי יציאות כוח וכבלים תואמים. קצת מסורבל לעומת מתמודדים אחרים בקטגוריה אבל עושה את העבודה.

חווית הרכיבה על ה-NIU היא משנת תודעה, בדומה לכל הקטנועים החשמליים. השקט סביב, הפתיחה החזקה, קצב הזרימה וחלקות הרכיבה (אין ויברציות, אין הילוכים או ניתוק וריאטור) מכניסות את הרוכב למוד מחשבה ירוק וידידותי, כזה שמשאיר אותך רגוע וחוסך סוללה… אבל בתוך התנועה העירונית הערה שמסביב אין באמת פנאי לשאנטי הזה והרוכב הממוצע ימצא עצמו רוכב על מצב המצערת הפתוח ויחפש את מלוא כוח התאוצה בכדי להתחמק מיתר התנועה ולא פעם יגלה שידידותי וירוק ככל שהוא מרגיש בתוך הקסדה, הרי שבפועל הוא כבר חמש דקות על 70 קמ"ש ועם חיוך בזווית הפה מהתאוצה שהביאה לשם. הבלימה המשולבת עובדת היטב והבלם הקדמי, על שלוש בוכונתיו, מתפקד היטב ובולם את הקטנוע ביעילות. על הגלגל האחורי מורכב גם המנוע ומעצם קוטרו הקטן של הגלגל הוא ימהר לנעול בבלימה חזקה – סיבה עיקרית למערכת המשולבת, מן הסתם.

ועוד דבר, אולי משהו שמראה את שינוי המגמה הצפוי טוב יותר מכל אלמנט אחר: היבואן הטרי בחר למקם את מרכולתו ברחוב דיזינגוף הנוצץ, ולא במשולש סלמה-שוקן-הרצל, או איזור תעשייה כזה או אחר; רוצה לומר, המוצר שלנו מתקשר יותר עם העולם החדש, של קורקינטים עם תפעול מאפליקציה ומראה נוצץ, ופחות עם ידיים מלאות גריז ושבבי מתכת. לזה תוסיפו תחזוקה נטולת החלפות שמנים ופילטרים וכמובן ביטוח חובה זול 'כמו של 50 סמ"ק' והנה קיבלתם מוצר חדשני לעולם המודרני – זה שבו בעלות משותפת ופתרונות תחבורה יצירתיים מחליפים את הנורמות המוכרות וההרגלים הישנים. מעניין.

האפליקציה מאפשרת להרחיב את טווח השימושים של הקטנוע ולנהל דרכה צי רכב של ממש – כולל מיקומים, זמנים ומצבי סוללה. בסופו של יום, בזירה המודרנית-עתידית, בה למקום ולהוצאות אחזקה יהיה משקל נכבד, ה-GT הוא מראה רענן לתחבורה בסיסית ומספקת.

כל החדשות המוטוריות ישירות ל-WhatsApp

 

תעודת זהות

 

NIU NQi GT

 

מחיר: 16,490 ₪ (20,990 ₪ לדגם עם סוללות משודרגות)

 

דרגת רישיון: A2

 

אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ, כולל מנוע וסוללות

 

נתונים טכניים

 

מנוע: בוש 3,500W

 

סוללות: 26/35ah 70V נשלפות

 

משקל סוללה: 11 ק"ג

 

בלמים: מקדימה דיסק יחיד בקוטר 220 מ"מ, קליפר שלוש בוכנות. מאחור דיסק בקוטר 180 מ"מ. בלימה משולבת (CBS)

 

מידות צמיגים: ק' 90/90-12, א' 120/70-12

 

מידות כלליות: אורך 1,800 מ"מ, רוחב 740 מ"מ, גובה 1,185 מ"מ

 

מרווח גחון: 160 מ"מ

 

גובה מושב: 790 מ"מ

 

3 תגובות ל מוטו בוחן | NIU NQi-GT – אלקטרון חופשי

    • מי הקהל יעד? הצעירים של תל אביב? מי יוצא 17k על "קטנוע" שבקושי אפשר להרכיב עליו ובלי מקום אחסון? היעדר הפונקציונליות שלו הופך אותו לקורקינט משופר פחות או יותר

  1. פעם שאלתם מה עלות סוללה ? כל כמה זמן מחליפים סוללה?
    שאלתם מה עלות של בקר חשמלי?
    בדקתם מה קורה אחרי 3 שנים לכלי בשוק המשומשים .
    לטווח הארוך והקצר . קטנוע חשמלי זה בדיחה על חשבון הלקוח.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל