fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
לרט
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
סטפן
אודי דגן 140 על 70
HJC
MV קוביה

מבחן דרכים: CF מוטו 400GT – הנוסע המתמיד

מבחן דרכים: CF מוטו 400GT – הנוסע המתמיד

כתב: אריק רוזנבלום | בחנו: עמית משיח, רון לב, אביעד רייס, אריק רוזנבלום | צילום: אריק רוזנבלום

שורה תחתונה: פרטנר נהדר לטיולי סופ"ש רגועים ולרכיבות בין-עירוניות, יחיד מסוגו כרגע ויחד עם תג המחיר הנמוך הוא מתאים לרוכבים חוזרים

חברת CF מוטו מייצרת מגוון כלים רחב, החל מטרקטורונים ועד אופנועים ומנועים, את כל זה היא עושה בסין כאחד מהיצרנים האיכותיים ביותר בארץ הייצור בעלת יחסי הציבור הגרועים, ליין האופנועים שלה נע בין 125 סמ"ק ל-650 סמ"ק ובין נייקד, לאדוונצ'ר ועד לטורינג, איפשהו באמצע הדרך נמצא ה-400GT, נושא המבחן.

ה-400GT מבוסס על הדגם הערום של CF מוטו, ה-400NK, יענו נייקד, שהוא בתורו מבוסס על ה-ER4 של קאוואסאקי, לא מכירים? זאת בעצם גרסה מוקטנת נפח של ה-ER6 – אותו אתם בטוח מכירים – שנמכרה ביפן ועוד מספר שווקים קטן, מה-ER4 לקחו ב-CF את השלדה והמנוע, כשכל השאר מסביב חדש, ההבדלים בין ה-NK ל-GT מסתכמים בפלסטיקה, לוח מחוונים TFT, כידון גבוה יותר ו-5,000 ₪.

רגע לפני שאנחנו ניגשים לחווית הרכיבה, נציין שמחירו של ה-GT עומד על 34,900 ₪ על הכביש, וזה למי שלא יודע – זול. עכשיו רק כמה פרטים טכניים לפני שאנחנו מניפים רגל מעל האופנוע – מנוע הטווין המקבילי מקורר הנוזל מייצר הספק של 42 כ"ס ב-9,250 סל"ד ו-3.5 קג"מ ב-7,500 סל"ד. משקלו הרטוב עומד על 226 ק"ג, גבוה בקטגוריית הנפח שבה נעים רוב הכלים סביב ה-170 ק"ג. מידות הצמיגים די סטנדרטיות עם 120/70-17 מקדימה ו-160/60-17 מאחור. מקדימה מזלג הפוך בקוטר 41 מ"מ, מאחור בולם יחיד עם כיוון עומס קפיץ ושיכוך כיווץ והחזרה. על הבלימה מופקדים שני דיסקים בקוטר 300 מ"מ מקדימה ודיסק יחיד בקוטר 225 מ"מ מאחור. בסיס הגלגלים באורך 1,415 מ"מ, גובה המושב 795 מ"מ, מיכל הדלק מכיל 19 ליטר ובין הרצפה לגחון האופנוע מפרידים 150 מ"מ.

האופנוע יפה, מזכיר כלים גדולים ממנו ובזכות הפיירינג הרחב הוא גם נראה גדול מנפחו האמיתי, אופנוע המבחן הגיע בצבע התכלת היפה של המותג שמוסיף עוד מימד לנוכחות של האופנוע על הכביש, איכות החומרים מצויינת, בעיקר בגימור ובמתגים, אם אנחנו נאלצים להשוות אותה לכלים אחרים באותו הנפח נאמר שהיא בחלק העליון של הקטגוריה.

סביבת הרוכב עשירה ומפנקת, מסך ה-TFT מכיל שפע מידע; בנוסף לצג הילוכים, יש לו שני מצבי תאורה – לילה ויום – ושני מצבי המנוע משנים גם את התצוגה – אחת לספורט ואחת לתיור. בצידי הפיירינג ישנם שקעי טעינה, אחד USB והשני שקע "מצת" 12V, בקדמת האופנוע יש משקף מתכוונן בעל טווח של 60 מ"מ, שניתן לעצור בכל גובה, אם כי מצאנו שגם המצב הנמוך ביותר היה אפקטיבי לרוב הבוחנים.

האופנוע מצוייד בתאורת LED מקדימה ומאחור, המראות רחבות וניתן לרכוש לו גם סט מזוודות תואם, אם השם שלו לא הסגיר את היעוד שלו, אז מבט קטן על היחידה המאובזרת יגלה מיד – מרחקים, בין אם שיוט בין-עירוני או טיול ליעד מרוחק, רק תנו לו כבישים פתוחים ותעמיסו קצת ציוד, זה אופנוע 400, כן? אבל הוא מוכן למשימה.

בדרך כלל בשלב הזה אנחנו כותבים משהו על לחיצה להנעת האופנוע ותשבוחות לצליל, רק שכאן, הצליל, הוא מבין הדברים היחידים שקשה לנו לשבח באופנוע הזה, משהו בין טווין מקבילי מודרני לשריד היסטורי דוגמת ה-GPZ500, אנמי ומשמים, מערכת פליטה תחליפית היא המלצה חמה – בעצם, רותחת.

אבל הנענו, הכנסנו לראשון בקליק נעים וכמעט יפני, שחררנו את ידית המצמד הרך והתחלנו בתנועה עירונית. ה-GT לא אהב את זה, מה לרחוב שוקן ולצמד האותיות שבהן הוא מתפאר? מה להרצל פינת קיבוץ גלויות ולאוטוסטרדות עליהן חלם מעצבו? "יאללה שחררו אותי מהתנועה הזאת, אני גם לא מת על השתחלות בין המכוניות, זה מציק לי במראות והמנוע שלי חובב סל"ד, שימו וויז עם יעד של לפחות 50 ק"מ מכאן, בבקשה", כך ביקש וככה עשינו.

האופנוע הזה מתעורר מיד כשעוברים את גלילות לכיוון צפון, המנוע מזדרז לעלות אל מעבר ל-7,500 סל"ד שם הוא מתקדם דרך כל ההילוכים בקצב ובנעימות עד בערך 150 קמ"ש, הגיר – אם כבר הזכרנו אותו – קל לתפעול ורך. בשני מצבי הרכיבה לא הורגש כמעט הבדל ובשביל למצוא את הנקודה בה הם שונים היינו צריכים לגייס את מיטב המוחות, שקבעו שבשניהם למרות הבדלים מינוריים בטווח הסל"ד הבינוני המצב זהה: המנוע הזה חזק, הוא פשוט מתעורר מאוחר ולא ממש גמיש, כמונו.

וזאת בדיוק מטרת האופנוע – כלי בין-עירוני מושלם, נוח, זריז ובעיקר – זול, נכון, הוא לא הבחירה הראשונה שלנו לקו יומי של חיפה – תל אביב, אבל הבחירות הנכונות למשימה הזאת מתחילות במחיר כפול משל ה-400GT. גם בנסיעה של מעל שעה על המושב הרחב והרך (יחסית), בשילוב תנוחת הרכיבה הדי-זקופה, עם כיפוף טבעי ברגליים וכידון קרוב לרוכב, לא הראה הגוף סימני חוסר נוחות, לא הישבן ולא הגב – שנוטים בדרך כלל להתבכיין על רוב הכלים שלא מגיעים מאירופה או יפן. ואם אנחנו במצב רוח נדיב אז מחמאה אחת אחרונה, צמד האותיות הכמעט קדוש "RT" נאמר במהלך המבחן מספר פעמים.

כיאה לאופנוע עם אופי טיפה "מבוגר" צריך משהו שיעצור את החגיגה שהביא איתו המנוע, על כך מופקדים שני דיסקים גדולים מקדימה וכמובן עוד אחד טיפה יותר צנוע מאחור, שמספקים כוח בלימה נהדר יחד, עם רגש בכמות שהיינו מצפים מאופנוע בעל ייעוד ותקציב שכאלה. אגב, אם התוצרת הספרדית שלהם: J.juan, לא מוכרת לכם, תביטו בכתפו השמאלית של אלוף העולם בסופרבייק, ג'ונתן ריי ותרגישו חופשי להיות מופתעים.

המתלים עושים עבודת ריסון מהמורות טובה לצד שמירה טובה על קשר עם הכביש, הם לא ספורטיביים, תעמיסו אותם והם יצעקו "סטופ!" הרבה לפני שהאופנוע יעשה את זה, אבל מצד שני הם מפנקים ושומרים על אווירת הנוחות הכללית, פה הייתה הפעם הראשונה שממש הרגשנו את המקור השורשי של ה-GT, ה-ER6 של קאוואסאקי, נכון – אלו לא אותם מתלים, אבל וואו, כל החבילה הזאת יחד, של שלדה-מתלים-כידון פשוט הזכירו לנו רכיבה על אחד כזה.

ואיפה הקאץ'? אין כזה, בדיוק כמו שאין ממש מתחרה ישיר ל-400GT. אם נתאמץ בכל זאת למצוא משבצת מושלמת ל-GT אז כתחליף לקטנוע מנהלים בשימוש בין עירוני עם נגיעה במטרופולין או בריחה ממנו לטיולי סופ"ש ארוכים, בהרכבה או לבד – תפורים עליו, לנו הרגיש ה-GT כלי מאוד "משימתי", המבנה שלו, במיוחד אם נצרף למשוואה ארגזי צד, לא אידיאלי לשימוש עירוני, בשיוט רחוק ויום יומי הוא נהדר, אבל רק במקרה של דוחק תקציבי שלא מאפשר להשקיע עוד עשיריה וחצי באופנוע 500-650 סמ"ק שיעשה את זה ביתר קלות. ואם כבר אמרנו 650 אז הגיע הזמן לשים את זה על השולחן – למה בעצם לא 650MT או GT?

ה"אוייבים" מבית הם בעצם גרסה מוגדלת אם כי מעט שונה, אבל בעיקרה, מוגדלת, כלומר – חזקה יותר, גמישה יותר, ו-וואלה – לא יקרה בהרבה – ה-400GT כאמור עולה 34,900 ₪, 650MT עולה עוד 5,000 ₪ וה-650GT שהוא האופנוע היקר ביותר של CF מוטו עולה 42,900 ₪, עדיין זול ממתחריו אם כי באמת מתרחק מתג המחיר הנמוך של ה-400; אך שני דגמי ה-650 לא מוצעים בגרסה מוגבלת A1. מחברות אחרות אין תחרות ישירה ל-GT, לא ביעודו ולא במחירו, השילוב של תג המחיר ורמות הפינוק והנוחות, בנוסף לעמידה ברישוי A1, הופכים אותו לאופנוע מבוגרים מתחילים או חוזרים מושלם ואופנוע פנאי נהדר, כל עוד מעדיפים מרחקים ונופים על גירזונים.

כל החדשות המוטוריות ישירות ל-WhatsApp

תעודת זהות

 

CFMOTO 400GT

 

מחיר: 34,900 ₪

 

אחריות: שנתיים

 

רישיון: A1

 

נתונים טכניים

 

מנוע: שני צילינדרים מקבילים, מקורר נוזל, מוזרק דלק

 

נפח: 400 סמ"ק

 

הספק: 42 כ"ס ב-9,250 סל"ד

 

מומנט: 3.5 קג"מ ב-7,500 סל"ד

 

מתלים: מזלג הפוך בקוטר 41 מ"מ עם מהלך של 120 מ"מ, מתוצרת KYB. מאחור בולם יחיד עם מהלך של 90 מ"מ, מתוצרת KYB, כיוון עומס קפיץ ושיכוך כיווץ

 

בלמים: מקדימה שני דיסקים בקוטר 300 מ"מ, קליפר בעל זוג בוכנות. מאחור דיסק בקוטר 225 מ"מ, קליפר עם בוכנה אחת, מערכת ABS ללא אפשרות ביטול

 

מידות צמיגים: ק' 120/70-17, א' 160/60-17

 

מידות כלליות: אורך 2,100 מ"מ, רוחב 784 מ"מ, גובה 1,300 מ"מ

 

בסיס גלגלים: 1,415 מ"מ

 

גובה מושב: 795 מ"מ

 

מרווח גחון: 150 מ"מ

 

משקל רטוב: 226 ק"ג

 

נפח מיכל דלק: 19 ליטר

 

7 תגובות ל מבחן דרכים: CF מוטו 400GT – הנוסע המתמיד

  1. J.juan היא החברה שמייצרת את הבלמים של אופנועי זירו החשמליים.
    בלמים טובים.

    • אופנוע מעולה יש לי אותו כבר שלושה חודשים מתאים לנסיעה קצרה בתל אביב ואפילו בנסיעה לאילת הוא תפקד באופן מפתיע

      • חלפים בשפע בעלי אקפרס .נו מי קונה זבל מסין כדי להתאבד עליו

  2. קוואסקי Z400 אותו מחיר.
    קווסאקי Z650 גם בסביבות 40 אלף
    תחשבו מסלול מחדש מה עדיף,
    ויש גם K.T.M אדוונציר-ודיוק 390.

  3. היה נוח יותר אם הכתב היה מציין אצ גובהו , כך אפשר לדעת האם יש על מה לדבר / לחשוב ..

  4. עדיין סיני כל מה שנכתב יפה ונחמד המבחן הגדול זה מבחן הזמן בלאי איכות חלקים תקלות במנוע אחריות מה שעולה בזול ובטח סיני יעלה יקר וגם ירידת ערך אם אחרי שנה על הכביש האופנוע יירד ב 30 או 25 אחוז מהמחיר אז לא שווה

  5. מדברים על אופנועים סיניים
    אומנם לא רכבתי עליו
    אבל כיום כמעט בכל כלי יש סיני בתוכו או קוריאני
    ואני לא חושב שהם פחות טובים
    דרך אגב אני לא משווה לדוקאטי , יאמהה , הונדה , קוואסקי ועוד
    אבל המחיר הוא בהתאם .

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל