fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
לרט
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
voge מוטו24 באנר
MV קוביה
HJC
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70

מוטו בוחן | קטנועי נישה – לצאת מהכלל

מוטו בוחן | קטנועי נישה – לצאת מהכלל

כתבו: מיקו שלו ונועה אלישע | בוחנים: מיקו שלו, נועה אלישע, ליאת כהן ואסף שרביט | צלם: נועם עופרן

פורסם לראשונה במגזין מוטו, גיליון 283, אוקטובר 2011

השימוש במילה "נישה" נעשה שכיח למדי, אבל כשהדיון עובר למישור הדו גלגלי הוא מכוון בעיקר למה שמוגדר "קטנועים אפנתיים". אם תפתחו את המילון, תגלו שסמוך לקטנועי הנישה, ולמרות הסדר הקלוקל של האלף-בית, תמצאו לידם את תמונותיהן של עדי אשכנזי ושל מיקי חיימוביץ'.

חברותיי הקרובות, להבדיל ממני, אינן בקיאות בתחום הדו גלגלי ואינן מתעניינות בו. עולם מושגיהם – בכל הנוגע לכלי רכב לפחות – מצטמצם ל"יש לי רכב מהמם בצבע ירוק מטלי" או "היה לי פעם רכב לבן, אבל הם לא מומלצים כי הם מתקלקלים כל הזמן". כשישבנו לנו בעוד ערב בנות מני רבים, סיפרתי להן שהשבוע ערכנו במגזין מבחן לכמה קטנועי נישה. ציפיתי שאזכה לסדרת הרמות גבה ולתגובה הקבועה שאני זוכה לה כשאני מספרת להן מה קורה אצלי בעבודה, משהו בסגנון "נועה אלישע, אין לנו מושג מה אמרת כרגע, אבל העיקר שאת נהנית". לא ציפיתי, ואולי בגלל זה הופתעתי הפעם. כשחברתי טל הגיבה מיד בהתלהבות "איזה יופי! זה לא הקטנועים היפים האלה? הצבעוניים? שלא אכפת לך אם הם נוסעים בכלל?" התגובה של טל לוותה בתגובה המתבקשת של מאיה, "מה, כמו זה של עדי אשכנזי?" מעניין שלמרות חוסר ההבנה המוחלט שלהן (אני מתנצלת מראש אם אתן קוראות את הכתבה כרגע, אבל יש לכן ידע עצום בתחומים אחרים, והוא מאזן את המשוואה) והסלידה מכלים דו גלגליים, על קטנועי הנישה היו כולן, ללא יוצא מן הכלל, מוכנות לרכוב. המשך הערב כלל כמובן דיון ממושך על צבעים מומלצים ואפשרויות עיצוב, וגם דיון משנה בשאלה כיצד אפשר להתאים בין צבע הלק לצבע הקטנוע.

 

משלושה יצא אחד?

קטנועי הנישה מקושרים לרוב לנשים, אך למעשה אין מדובר בכלים "נשיים" (לא שיש בזה רע, דרך אגב), אלא רק בקטנועים אפנתיים. שלושה קטנועים כאלו גייסנו לטובת המבחן, וכל אחד מהם משדר מסר שונה. הסנטו 100 סמ"ק של קימקו התברך בקווים עגולים ומעודנים ובכידון שצועק רטרו לכל עבר. יפה ורגוע מבחוץ, אבל בעל אישיות של שדון. הנבחן השני היה הווספה 125 סמ"ק מבית פיאג'ו. נראה שכל מילה נוספת בעניין מיותרת מכיוון שהאיטלקים שעיצבו את הווספה בשנות החמישים ידעו מה הם עושים. מי שהייתה אפנתית בשעתו לא איבדה מקסמה גם היום. המתמודד השלישי היה האזיו 125 סמ"ק של ניפוניה, האנטי תזה שבחבורה. קטנוע בעל מראה חדשני, לא שגרתי ובהחלט שנוי במחלוקת. חללית? קומקום? לא ברור.

לפחות בתל אביב לקטנועי הנישה יש נוכחות רבה בנוף, והם חלק מכרטיס הביקור של בעליהם. לדוגמה, צביעה מיוחדת של מספריים בצדי הקטנוע תאפיין ספר, דולרים לחלפן מקומי או לעוד תחומים אפורים אחרים, כלי מוזיקה לנגנים וכן הלאה.

כדי לבחון את התאוריה של כל אחד מצוות הבוחנים בנוגע לשלושת הקטנועים, התחלנו את יום הרכיבה בנווה צדק. איש לא נותר אדיש למראה הקטנועים, וכל חיזוק של עובר אורח לבחירתו של אחד מפאנל הבוחנים בנוגע לקטנוע המועדף עליו רק חיזק אותנו בהמשך הדרך.

כבוחנים שרוכבים על אופנועים מדי יום, רכיבה על קטנועי הנישה מספקת אושר מזן אחר. הרי לא מדובר בעוד מבחן השוואתי, השוואת יכולת הביצועים או בחינת טבלאות הנתונים השגרתיות (הספק, מהירות מרבית או צריכת דלק). בסופו של דבר מדובר בסקירת קטנועים אפנתיים. האם כדאי שנגייס למשימה את כוהנת הסטייל דורין אטיאס או את העורכת של מגזין "בל מוד"? גם על זה כבר חשבנו בדרך. לבסוף החלטנו על הצבעה תוך מערכתית כדי לדוג את הקטנוע היפה ביותר.

אם הורדתם מהשולחן פרמטרים כמו ביצועים, יכולות, פרקטיות (תשכחו מלהצליח להכניס קסדה שלמה לאחד מתאי האחסון של כל אחד משלושת המתמודדים), עלות מול תועלת או לחלופין פרמטר של עלות באופן כללי, הרי שאתם בדרך הנכונה לרכישת קטנוע נישה. כל שעליכם להחליט עכשיו הוא איזה קטנוע אפנתי מוצא חן בעיניכם. מכאן והאלה הכול כבר לגיטימי, כולל זווית הכידון הרצויה, הצבעים המועדפים ויכולת ההתאמה בין גוון הכיסא לצבע מעיל הרכיבה, הנעליים, הכפפות וצבע השׂער. הצילו.

 

זקנה אבל אפנתית

לאחר דיונים רבים הגענו למסקנה משותפת: קטנוע הנישה החביב עלינו הוא הווספה הוותיקה של פיאג'ו. אמנם היא זקנה, אך בעלת ניסיון ומראה שיופיים נעדר תאריך תפוגה. האם מדובר בכלי "גברי" או בכלי "נשי"? לא ניכנס לזה הפעם, מדובר ביצירת אמנות קלאסית. הסנטו של קימקו, בעל מראה הרטרו הקלאסי, סיים במקום השני, לא מעט בזכות מבחר אפשרויות הצביעה, העדינות בעלת הגוון הנשי, והאופי הזריז במיוחד. אמנם האזיו של ניפוניה נהנה ממראה לא שגרתי, חדשני, משוגע וצעקני, אך ימים יגידו כיצד הוא יתברג בקרב קהילת רוכבי קטנועי הנישה.

תעודת זהות

ניפוניה  אזיו 125

מחיר: 12,500 שקלים + 157 שקלים אגרת רישוי.

 

פיאג'ו  LX125

מחיר: 19,165 שקלים + 725 שקלים הוצאות רישוי

 

קימקו סנטו 100

מחיר: 12,175 שקלים + 725 שקלים אגרות ורישוי

 

 

נתונים טכניים

ניפוניה אזיו 125

מנוע: קרור אוויר,צילנדר יחיד,2 שסתומים,4 פעימות

נפח: 124.6 סמ"ק.

הזנה: קרבורטור

מיכל דלק: 7.5

גובה מושב: 780 מ"מ

מתלה אחורי: מתכוונן חמישה מצבים

בלם אחורי: תוף 130 מ"מ

צמיג אחורי: 120/70-12

משקל: 118 ק"ג ( יבש)

בסיס גלגלים: 1330מ"מ

צמיג קדמי:  110/70-12

מתלה קדמי: טלסקופי 30 מ"מ

בלם קדמי: דיסק 220 מ"מ

 

פיאג'ו LX125

מנוע: קרור אוויר,צילנדר יחיד, 2 שסתומים ,4 פעימות

נפח: 124 סמ"ק.

הזנה: מערכת הזרקת דלק

מיכל דלק:8.2 ליטר

גובה מושב: 785 מ"מ

מתלה אחורי: זרוע מקבילה כוונון עומס קפיץ

בלם אחורי: תוף 110 מ"מ.

צמיג אחורי: (מידות): 120/70-10

משקל יבש: 110 ק"ג

בסיס גלגלים: 1280 מ"מ

צמיג קדמי: (מידות): 110/70-11

מתלה קדמי: זרוע עוקבת

בלם קדמי: דיסק 200 מ"מ

 

קימקו סנטו 100

מנוע: קרור אוויר,צילנדר יחיד,2 שסתומים,4 פעימות

נפח: 102 סמ"ק.

הזנה: קרבורטור

מיכל: דלק: 5 ליטר

גובה: מושב : 750 מ"מ

מתלה אחורי: זרוע חד צידית

בלם אחורי: תוף 130 מ"מ

צמיג אחורי: 100/80-10

משקל 88 ק"ג יבש

בסיס גלגלים: 1180 מ"מ

צמיג קדמי: 90/90-10

מתלה קדמי: רגיל

בלם קדמי: דיסק 190 מ"מ

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל