מחירון אופנועים מוטו - בגרסא דיגיטלית, בחנויות ובעסקים

קיוואי בנלי
ברקום
ייעוץ קניה – עליון מתחת ללוגו
אינדיאן ימין
מטרו באנר שמאל הכי עליון
הווסקוורנה באנר שמאל
שרקו
אבניר קוביה שמאל
קונה אופנוע
אישימוטו באנר קוביה שמאל
רוית דדוש עליון
לרט
אוגוסטה קוביה הכי עליון
סטומפ
1 על 1
KTM עליון קוביה
פרפקט קוביה שמאל
תמוז
רפידו
HJC
ברקום שמאל
מתלה לקסדה
הארלי שמאל
אינדיאן קוביה שמאל

מוטו בוחן | קאוואסאקי Z900 – הענק הירוק

מוטו בוחן | קאוואסאקי Z900 – הענק הירוק

כתב: רביב כהן | בוחנים: רביב כהן, אריק רוזנבלום | צלם: עדי בראון

מתוך מוטו מדריך, גיליון 361, מרץ 2018, לקריאה דיגיטלית כאן.

שורה תחתונה: ה-Z900 של קאוואסאקי נחשב כספינת הדגל של אופנועי הנייקד בטבלת האופנועים של החברה, ובצדק. הוא מתעלה על אחיו הקטן בכל ההיבטים, עם מכלולים טובים יותר, מנוע חזק יותר ומשקל נמוך יותר. ובמחיר של 69,309 ש"ח, זו התמורה הטובה ביותר למי שמחפש מרובע צילינדרים כייפי במחיר נמוך

 

שושלת הזד של קאוואסאקי בעלת היסטוריה ארוכה שמתחילה עוד בשנת 1972, עם ה-Z1 האגדי.
במרוצת השנים התפתחה השושלת והופיעו בה קטגוריות שונות, לפי דרישת השוק, החל מה-Z125 הקטן וכלה ב-Z1000 האימתני.
בשנת 2017 ובעקבות תקני היורו4, הציגה קאוואסאקי אופנוע חדש, יש הטוענים  שהוא היורש הטבעי של ה-Z1 המקורי ובא לתת מענה על בעיות שהתעוררו אצל אחיו, ה-Z800 הישן וה-Z1000.
עם אופנוע בתכנון חדש, בעל מנוע בנפח 948 סמ"ק, משקל נמוך יותר בכ-10 אחוזים מאחיו הקטן ומכלולים טובים, לוקח ה-Z900 את ההובלה בטבלת אופנועי הנייקד של קאוואסאקי והופך את אחיו למעט מיושנים.

 

מעירים את הענק משנתו
אנו פוגשים את הנייקד החדש של קאוואסאקי בבוקר קריר, הוא מעט מנומנם, מתחמם בשמש החורפית.
עיצוב זדי טיפוסי, קוים חדים אבל זורמים, מיכל דלק גדול ומושב שנראה די נוח, ה-900 אמנם דומה לאחיו הקטן אבל במבט מדוקדק נראה שזה אופנוע אחר לגמרי.
שלדה המשלבת מסבך צינורות וליבת אלומיניום, זרוע אחורית מאלומיניום בעיצוב חדש וקצת פחות כיסויים פלסטיים למנוע. ה-900 עונה על ההגדרה של אופנוע עירום, כזה שמזמין את הרוכב לעשות שטויות שעלולות לעלות לו ברשיון.
זוג מתלים קדמיים הפוכים ומתכווננים לשיכוך החזרה ועומס קפיץ בלבד, כבר הופכים את ה-900 למשוכלל וטוב יותר מאחיו הקטן, שם לא היו אפשרויות כיוון כלל.
זוג דיסקים פרפריים קדמיים בקוטר 310 מ"מ המתופעלים על ידי זוג קאליפרים של ניסין, בעלי 4 בוכנות, מנוהלי ABS גם לבלמים הקדמיים וגם לאחוריים, מספקים עוצמת בלימה מעולה גם לאופנוע גדול שכזה.
הנפת רגל מעל האופנוע והתיישבות על המושב טומנת הפתעה בחובה; המושב נמוך מאוד בהשוואה לדגם הקודם ו-790 המילימטרים יאפשרו לרוכב שאינו גבוה במיוחד להגיע עם הרגלים בבטחה אל הקרקע.
מיקום הרגליות ניטרלי ומרווח, לא מקפל את רגלי הרוכב ובשילוב עם כידון גבוה ביחס למושב, מאפשרים תנוחת רכיבה זקופה עם רכינה קלה קדימה, אך מעט בפישוק בגלל רוחבם של מיכל הדלק והשלדה שמתחתיו.
זוית הכידון לא הכי נוחה, ורוכב גבוה יגלה שקצות הכידון אינם מכופפים כלפי מטה כדי לאפשר מנח טבעי של כף היד, דבר שגרם למעט עומס על המפרקים.
לוח השעונים ברור אבל מעט נמוך לרוכב גבוה, לא שזה מעניין מישהו כשהדרך מתפתלת והמצערת נפתחת, אבל על זה, בהמשך.

כפתור המתנע מעיר את הענק משנתו, צליל של מנוע ארבע בשורה בשרני משמיע קולו בגאון דרך שופר אקרפוביץ אפטרמארקט, מבשר על הבאות.
משיכת ידית המצמד קלה ורכה, תיבת ההילוכים מדוייקת וקל למצוא את הניוטרל גם כשהאופנוע עומד במקום.
רכיבה עירונית מגלה אופנוע נוח אבל לא רך מדי עם בולם אחורי שסופג את הבורות אך מיידע את הרוכב שהם שם, ובולם קדמי שמתנדנד מעט במהמורות.
תנוחת ישיבה זקופה שאינה מעמיסה על הידיים, למעט זווית הכידון, וקלות בתפעול מכלולי האופנוע.
תגובת המצערת בסל"ד נמוך מעט קופצנית אך לא בצורה חריגה ובהחלט ניתן ללמוד לשלוט עליה.
האופנוע מרגיש הרבה יותר קל מאשר משקלו האמיתי, משתחל בין רכבים בקלות וסה"כ די נוח לרכיבה בתוך העיר.
הוא אמנם לא יחליף את הקטנוע העירוני אך אם כבר הזדמן לרוכב להיקלע לתנועה פקוקה, היא לא תהווה מכשול בפני הענק הירוק הזה.

עליה על הכביש המהיר מגלה פן נוסף של האופנוע; המנוע האדיר שקאוואסאקי הכניסו בתוך השלדה מככב ופתיחת המצערת משגרת את האופנוע קדימה במהירות מסחררת, ההילוכים עוברים אחד אחרי השני בקצב, מבלי לאבד מכוח המנוע.
קוואסאקי הפליאו לעשות עם המנוע הזה, גרסא מוקטנת של מנוע ה-Z1000 שמכוונת לתת המון מומנט בסל"ד נמוך ומאפשרת לרוכב לצאת לעקיפה בלי קשר להילוך בו הוא נמצא.
המנוע מגיב היטב גם ב-3000 סל"ד, אך תן למנוע להסתובב מעל 6000 סל"ד והאופנוע מאיץ כמו שאופנוע חוליגנים מתוכנן להאיץ.
אמנם ה-Z900 נטול אלקטרוניקת עזר, אך אופיו המהיר של המנוע ותיבת ההילוכים צעקו מילה אחת -קוויקשיפטר, שהיה קצת חסר, אבל בטח לא הכרחי.
המהירות הסופית מוגבלת ל-237 קמ"ש, ואין ממש צורך או רצון לרכוב במהירויות האלו, זה אופנוע נייקד, עם מיגון רוח מינימלי, שהופך למעיק מעט במהירויות גבוהות ונראה שהאופנוע אוהב לשייט במהירויות של כ-150-  160 קמ"ש, עם מספיק כוח כדי להאיץ גם בהילוך שישי.
לאורך כל הרכיבה לא הורגשו ויברציות בכידון ולמעט ויברציה קלה באיזור הברכיים, האופנוע עובד חלק בצורה נוחה וטובה.

 

רוקד עם ענקים
יורדים מהמהיר ומתכננים לעלות במעלה ההר, הישבן זז מעט לאחור, כריות כפות הרגליים מונחות על הרגליות ופלג הגוף העליון שפוף בתנוחה קרבית, פה מתגלים כמה חסרונות בארגונומיית האופנוע,
ראשית, תושבת המשתיק בצד ימין לא אפשרה מציאת תנוחה נוחה לכף הרגל, דבר שמעט העיק במהלך הרכיבה, נראה שקאוואסאקי לא תכננו את הרגליות והתושבות למגף כביש במידה 45.
כנראה שהמנוע האדיר צריך היה ריסון לתגובת המצערת, וקאוואסאקי הכניסו מצערת ארוכה מדי; יותר מדי פעמים מצאתי את עצמי מנסה לשפר את זווית האחיזה בידית הימנית כדי שאוכל לפתוח מצערת מלאה בלי הצורך לסובב אותה פעמיים.
מתחילים לרקוד והדרך מתפתלת, הזד מגיב היטב לפקודות היגוי נמרצות ואינו מתנגד לשינויי כיוון מהירים.
הבולמים מספקים שיכוך טוב ונוטעים ביטחון ברוכב לדחוף את האופנוע קצת יותר בכל פעם, אך מגיעים לגבול היכולת די מהר, שם מתחיל החלק הקדמי של האופנוע להתנדנד מעט.
שמאלית מוכרת, מבט שמאלה ופקודת היגוי נמרצת, האופנוע אוהב להיות על הצד אבל מעט מוגבל בזוית ההטיה, הרגליות הנמוכות נגררות על האספלט, משאירות אחריהן שובל של ניצוצות ותחושה שאומרת לרוכב – עד פה.
יציאה מהפניה ופתיחת מצערת מלאה, ושוב הצורך לסחוט את המצערת הארוכה הזו מרגיש מאולץ מדי, ושם את יד ימין בזוית לא נוחה.
המנוע האדיר של הזד משגר את הרוכב והאופנוע לעבר הפניה הבאה בקצב גבוה, לצליל מחול הבוכנות.
עקומת המומנט של המנוע מעולה ואין צורך לסובב את המנוע עד למנתק כדי להוציא ממנו את המיטב.
בלימה חזקה מגלה יכולות טובות מאוד מזוג הדיסקים\קאליפרים הקדמיים אך צריך ללחוץ על ידית הבלם בהחלטיות כדי לייצר בלימה חזקה באמת וגם אז נראה שה-ABS נכנס לפעולה מעט מוקדם מדי.
הבלם האחורי מתפקד היטב ובשילוב עם ה-ABS מקנה שפע של ביטחון.
לאורך כל הרכיבה, האופנוע כמכלול תפקד בצורה מושלמת ולמעט פעם אחת שההעברה בין הילוך שלישי לרביעי מעט התפספסה, תיבת ההילוכים ומערכת ההינע עבדו היטב.
הזד הוא אופנוע נטול בקרות ו'מניירות', אחד שיניף את הגלגל הקדמי באוויר אם רק תאפשר לו, וישרוף את הצמיג האחורי ביציאה מפניה עם גז חזק, וככזה, גם יכול לנשוך את הרוכב בשניה של חוסר תשומת לב.

 

לסיכום
ה-Z900 של קאוואסאקי נחשב כספינת הדגל של אופנועי הנייקד בטבלת האופנועים של החברה, ובצדק.
הוא מתעלה על אחיו הקטן בכל ההיבטים, עם מכלולים טובים יותר, מנוע חזק יותר ומשקל נמוך יותר.
המנוע ב-Z900 התברר כגולת הכותרת ובשילוב עם בולמים טובים ושלדה קשיחה, מספק המון כיף בכבישים המפותלים, המהירים ואפילו בתוך העיר.
גם אחרי כ-350 ק"מ נמרצים, עם צריכת דלק כ-1:15, לא ממש רצינו להפסיק לרכוב.


ברישיון A1 | ד"ר ברוס באנר?

מטרו החלו לשווק את ה-Z900 גם בגרסה מוגבלת הספק לבעלי רישיון עד 47 כ"ס – איך מרגיש האופנוע המוגבל הגדול ביותר בישראל?

בחנו: ראסטי ג'יימס, אריק רוזנבלום

 

לא מספיק שהנייקד הירוק והמגודל הזה מצטיין בפשטותו ובקלילות תפעולו, בתחושת הביטחון שהוא משדר לרוכב, לא מספיק שהוא נוח לרכיבה, גם ממושכת, ואפילו שהוא מככב בחלקות הגיר ופנטסטיות פעולת מערכת ההזרקה שלו… מעכשיו הוא זמין גם לקהל הצעיר – בגרסה מסורסת, אה, סליחה, 'מוגבלת הספק'. ושהמילים הקשות בהן אנו נוקטים לא תרפנה את ידיכם, רוכבי עתיד יקרים, למרות שאין דמיון למקור משוחרר הסוסים, עדיין מדובר במספיק כוח ובתאוצות מרשימות, גם באמצע ההילוך השישי (Roll-on) – הכי הרבה שתוכלו לקבל מאופנוע בקטגוריית הביניים.

אז מעבר לכך שבתוך העיר הוא מתנהג ומשתחל כחתלתול גמיש, שהצליל שלו רועם – בצורה הכי טובה שאפשר להשתמש במילה רועם – ארבעה צילינדרים בשורה, אחרי הכל… גם אם יש לו רק 47 כוחות סוס – זה פשוט אופנוע נפלא; ניהול המנוע שינה את האופנוע לכזה ששומר על הרשיון. המנוע זמין תמיד, יותר לינארי, ויותר איטי. כשאין הרבה סוסים באורווה – קל יותר לשלוט באלה שכן. בשום תרחיש הזד הצעיר לא הרגיש כבד מדי לכוחו וכשמבקשים ממנו – הוא מספק תאוצות מרשימות כאמור, ביחס לקטגוריה מדובר, ללא צל של ספק, באופנוע כייפי ונחשק.

עוד באותו הנושא: מדד האטרף | מה, זה 900?

תעודת זהות

 

Kawasaki Z900

 

דרגת רישוי: A

(מוצע גם בגרסה ל-A1)

 

מחיר על הכביש: 69,309 ₪ 

 

אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ

 

נתונים טכניים

 

מנוע: 4 צילינדרים מקורר נוזל, 16 שסתומים, גל זיזים עילי כפול, יחס דחיסה 11.8:1, מוזרק דלק

 

נפח: 948 סמ"ק

 

הספק: 125 כ"ס ב-9,500 סל"ד

 

מומנט: 10 קג"מ ב-7,700 סל"ד

 

תמסורת: 6 הילוכים, הנעת שרשרת

 

מיתלים: קדמי – מזלג הפוך בקוטר 41 מ"מ, עם אפשרות כיוון שיכוך ועומס קפיץ, מהלך 120 מ"מ. אחורי לינק, מהלך של 140 מ"מ.

 

בלמים: מקדימה זוג דיסקים בקוטר 310 מ"מ עם קאליפרים 4 בוכנות. מאחור דיסק יחיד בקוטר 220 מ"מ

 

מידות צמיגים: קדמי 120/70-17, אחורי 180/55-17

 

איבזור נוסף: ABS

 

מדידות

 

מידות כלליות: אורך 2065 מ"מ, רוחב 825 מ"מ, גובה 1065 מ"מ

 

בסיס גלגלים: 1,450 מ"מ

 

גובה מושב: 795 מ"מ

 

משקל רטוב: 210 ק"ג

 

קיבולת מיכל דלק: 17 ליטר

 

התגובות סגורות לפוסט זה.

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל