fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
MV קוביה
voge מוטו24 באנר
HJC
סטפן

מוטו בוחן | סוזוקי GSX-S125 – זאטוט

מוטו בוחן | סוזוקי GSX-S125 – זאטוט

כתב: רביב כהן | בחנו: ניסים ברדה, אריק רוזנבלום, רביב כהן | צילום: אריק רוזנבלום
תודה לעמית פוקס על העזרה בצילומים

שורה תחתונה: סוזוקי מציגים אופנוע קליל, זריז ומהנה לרכיבה, כזה שמגשים חלומות של הרבה נערים ונערות בתחילת דרכם האופנוענית.

הטלפון מצלצל, תמונתו של העורך הנאה מתנוססת על מסך הטלפון, "מה יש לו להציע לי היום?" אני שואל את עצמי, מקווה שזה עוד אופנוע אקזוטי שיקח אותי למחוזות חדשים.
"יש לי סוזוקי בשבילך" הוא אומר, ואני כבר מדמיין את עצמי רוכב על שיא הטכנולוגיה הליטרית מבית הסמוראים, נזכר בערגה במסלול קרמונה שבאיטליה.
הוא ממשיך ואומר, זה הג'יקסס, הוא מנפץ לי את חלום הספורטיבי, משאיר אותי תוהה האם הוא מתכוון ל-750 או ה-1000.

"125" הוא אומר, דממה משתררת בינינו, ברקע ניתן לשמוע את הצרצרים שמופרעים אך ורק על ידי קולות רקע רחוקים של השכנה הצועקת על בעלה.
אחרי כמה שניות בהן ניסה להבין אם אני עדיין בעברו השני של הקו, קבענו שאאסוף אותו בשעות הערב.
במהלך היום חשבתי לעצמי, איך בוחנים כזה אופנוע? לפי אילו מדדים? לאיזה אופנוע משווים אותו? הרי זה לא קטנוע, ובטח לא עומד באותה השורה עם אופנועים בנפחים גדולים יותר.
התשובה לא איחרה לבוא כשמישהו הזכיר לי שפעם, לפני יובלות, גם אני הייתי בן 16 עם מגזינים צבעוניים ותמונות אמצע שפקדו את חלומותיי בלילות, ולא, אני לא מדבר על המגזינים האלה…

פוגש את האופנוע בערב קייצי חמים ומתרשם מהצביעה היפה שסוזוקי בחרו לו, נראה ממש כמו אחיו הגדולים.
האופנוע קטן מימדים, אך נוח באופן מפתיע גם לרוכב בגובה 188 ס"מ, תנוחת הישיבה נטרלית והכידון הגבוה מעביר את המשקל מעט לאחור, מוריד עומס מהידיים והכתפיים. נוח, כבר אמרנו?
משקל הנוצה בהחלט מורגש, ועם 134 הקלוגרמים שלו, הוא מרגיש קליל וזריז למרות שהוא סוחב באמתחתו טכנולוגיה עדכנית כמו ABS של BOSCH, דיסק קדמי גדול בקוטר 290 מ"מ עם קאליפר בעל שתי בוכנות ודיסק אחורי בקוטר 187 מ"מ.

מנוע ארבעת הפעימות בנפח 125 הסמ"ק לא מפתח ציפיות גבוהות, ועם 15 כוחות הסוס שלו חשבתי שאתאכזב.
אך לא כך הדבר, המנוע סיפק כוח סביר בהחלט כדי להאיץ ברמזורים בצורה טובה מאוד, מושך היטב גם מסל"ד נמוך אך בהחלט אוהב להסתובב מהר כדי להפיק את הכוח הנדרש כדי להניע אופנוע קליל ורוכב במשקל של כ-90 קילוגרמים.

הג'יקסס, כך נקרא בפי העצלנים המתקשים לבטא את רצף האותיות המקורי, מתפקד מעולה בתנועה צפופה ובהחלט יכול לשמש ככלי רכב להתניידות בתוך העיר ואף מחוצה לה, כל עוד הרוכב לא בונה על שבירת שיאי מהירות בכביש המהיר, יתרון לא רע למי שרוצה לשמור על רשיונו.

ברכיבה עירונית, אופיו של המנוע דורש מהרוכב בחישה קבועה של רגלית ההילוכים על מנת לשמור על סל"ד גבוה וכוח זמין, הגיר באופנוע המבחן תפקד מעולה וללא רבב, העברת ההילוכים חלקה וקל מאוד למצוא את הניוטרל גם בעמידה ברמזור.

האופנוע ישייט במהירות של כ-100 קמ"ש ללא מאמץ רב, ויכול אף להגיע למהירויות של כ-120 קמ"ש כשהכביש מאפשר את זה, וכשאני כותב "מאפשר" אני מתכוון לירידה קלה ורוח גבית.
אחד הדברים הבולטים לטובה בג'יקסס הקטן הוא פעולת המתלים הנהדרת, אלו מגהצים את מהמורות הכביש בקלות, הופכים את הרכיבה לחלקה ומהנה, למרות מושבו של האופנוע שהיה מעט קשיח, אך לא משהו ששווה להתעכב עליו.

מערכת הבלימה עובדת טוב מאוד, הבלם הקדמי מספק כוח בלימה ורגש טובים, הבלם האחורי עובד טוב אך הרגלית באופנוע המבחן הרגישה מעט נמוכה מדי – משהו שניתן לכוון. סה"כ יכולות בלימה סבירות לאופנוע שלא שובר שיאי מהירות.

ה-ABS, כשנכנס לפעולה, הרגיש ותפקד בצורה שתעשה את העבודה, אך נכנס לפעולה מעט מאוחר וחסר היזון לרוכב.
היגוי האופנוע קליל ונוח, בשילוב עם כידון מעט רחב הופך את הרכיבה לכייפית ומהנה.
מראות האופנוע ממוקמות בצורה טובה ויעילה ונמצאות בשימוש מתמיד כשקצב הרכיבה נמוך יחסית.
לוח השעונים פשוט, ברור וקריא, אם כי ממוקם מעט נמוך מדי בזוית הראיה של הרוכב, הנאלץ להוריד מבטו כדי לקרוא את המידע המוצג.

נפח מיכל הדלק הוא כ-11 ליטרים, ועם צריכת הדלק של מנוע קטן ומוזרק, זה מרגיש שאפשר לגמוע איתו קילומטרים רבים בין תדלוק לתדלוק.

רכיבה על הג'יקסס החזירה אותי לגיל הנעורים, אז היה הכל פשוט יותר, קל יותר ומרגש יותר.
אז יש שני אופנועים כמעט זהים מבית סוזוקי, הג'יקסס 125 והג'יקסר 125 – בעלי אותה שלדה, אותו מנוע ולמעט הפיירינג והכידון, הם אותו אופנוע.
הבחירה ביניהם לא קלה, ובאופן אישי הייתי בוחר דווקא בנייקד המגניב עם הכידון הגבוה.

תעודת זהות

 

Suzuki GSX-S125

מחיר: 22,885 ש"ח

רשיון: A2

אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ

 

נתונים טכניים

 

מנוע: צילינדר יחיד, 4 פעימות, קירור נוזל, הזרקת דלק.

 

נפח: 124 סמ"ק.

 

הספק: 14.7 כ"ס ב-10,000 סל"ד.

 

מומנט: 1.17 קג"מ ב-8,000 סל"ד.

 

בלמים: מקדימה דיסק יחיד בקוטר 290 מ"מ, מאחור דיסק יחיד בקוטר 187 מ"מ, מערכת ABS.

 

מידות צמיגים: קדמי 90/80-17, אחורי 130/70-17.

 

מידות ככליות: אורך 2,000 מ"מ, רוחב 745 מ"מ, גובה 1,035 מ"מ.

 

בסיס גלגלים: 1,300 מ"מ.

 

גובה מושב: 785 מ"מ.

 

משקל רטוב: 133 ק"ג.

 

נפח מיכל הדלק: 11 ליטר.

 

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל