fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
MV קוביה
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70

מוטו בוחן | סוזוקי DL650 וי-סטרום

מוטו בוחן | סוזוקי DL650 וי-סטרום

כתב: עודד גביש | בוחנים: שניר ג, מיקי כהן, אריק רוזנבלום | צלם: עדי בראון

שורה תחתונה: חבילה מצויינת ומאוזנת. אופנוע נעים ומתמסר. חסכוני בדלק כל עוד לא לוחצים אותו יותר מדי.

 

באופן אישי:
סוף סוף וי-סטרום 650 שקולע לטעמי. הראשון היה זוויתי מדי וחסר פרופורציה בין חלקו הקדמי לאחורי. השני היה בעיצוב עגול ורך מדי לקונספט של האופנוע. והנה הגיע החדש, בעיצוב יפיפה. משדר עוצמה וקשיחות ואגרסיביות – כמתבקש מהז'אנר. לאחר שהיו בבעלותי מספר דגמי וי-סטרום ורכבתי אלפים רבים של ק"מ, גם על ה-650 הקודם וגם על ה-1000 החדש. סוזוקי עשו פה עבודה מצויינת בייצור אופנוע יפה ואופה.

 

בהרחבה:
ה-650 קיבל את עיצובו המרשים ובעל הנוכחות, לוח השעונים הטוב והנח, האלקטרוניקה ומחשב הדרך שמספק שפע נתונים על מרחק ודלק מהויסטרום 1000. בנוסף קיבל ה-650 החדש שני מצבי בקרת משיכה ואופציה לביטול בקרת המשיכה. כמו כן הפנס פה מספק תאורה מעולה, גם בכביש חשוך ומתפתל רואים טוב ורחוק מספיק כדי לרכב מהר ללא חשש.

מחשב הדרך זוכר את מצב הרכיבה האחרון ושומר עליו בסגירת הסוויץ' ופתיחתו, חבל שאין אפשרות לביטול מערכת ה-ABS, גם אם היו בוחרים אפשרות ביטול רק מאחור – היה זה דבר מבורך.

הרכיבה על הויסטרום מאוד נעימה, מיגון הרוח (בוחן בגובה 1.80) מעולה בכל מהירות ויש אופציה לכיוון גובה המשקף, לצערנו מצריך כלי עבודה ולא ניתן לשינוי תוך כדי רכיבה. תנוחת הרכיבה מעולה ולא מעייפת, כנהוג בסגמנט, המושב נמוך מספיק כדי לתת ביטחון למאותגרי הגובה וגבוה דיו בכדי לא לכפות כיפוף בירכיים מוגזם לרוכבים גבוהים. הכידון יחסית רחוק קדימה ודורש רכינה קלה קדימה אשר מרגישה טבעית ונוחה ברכיבה.

זה אופנוע אדוונצ'ר גדול ממדים בנפח בינוני וככזה ההיגוי מפתיע בקלילותו – ההיגוי זריז. מאד זריז. האופנוע אוהב לשנות כיוון, הוא נופל לתוך הסיבוב כמעט בכח המחשבה בלבד, תכונה זאת יחד עם השלדה הקשיחה שומרת על יציבות האופנוע גם על הצד ותחושה טובה גם ברכיבה חזקה.

בולמי הזעזועים והבלמים נשארו כמו בדגם הקודם ולא שודרגו כמו ב-1000 החדש אבל עובדים מצוין, הבלמים הפתיעו לטובה עם עוצמת הנשיכה והרגש. בולמי הזעזועים, אף עפ"י שהם חסרי כוונונים, עושים עבודה לא רעה. שילוב מוצלח של קשיחות אך משלמים מחיר קטן בנוחות. הוא לא בולע כל מהמורה כמו רכב אמריקאי ישן ומרגיש מעט נוקשה, אבל לא מתנדנד כלל.

המנוע מושך מסל"ד סרק ועד לקו האדום שנמצא באזור ה-10,000 סל"ד, בצורה חלקה וצפויה. עם כח ומומנט שמפתיעים תחילה, בלי בורות בעקומת הכח ובלי גמגומים. בדגם הקודם זכור לנו בור קטן בין 4,500 ל-6,000 סל"ד. המנוע הזה, למרות שאינו מפלץ, קרוב לשלמות – בהילוך שישי אין בעיה לרדת ל-45 קמ"ש, לפתוח מצערת, והמנוע ימשוך בצורה חלקה. אין בעיה גם לשייט ב-150 קמ"ש כל היום, הוא מאד נעים ומגיב, המנוע מושך כל כך טוב בסל"ד נמוך עד שאין שום בעיה לזנק בהילוך שלישי. הוא מרגיש קליל ידידותי ולא מאיים. והוא גם יודע להיות מאד חסכוני בדלק.

בשיוט ב-110 קמ"ש הוא נוסע יותר מ-24 ק"מ לליטר בממוצע ויכול להתקרב ל-28. לעומת זאת בשיוט מהיר יותר הוא יורד דרסטית לפחות מ-14 ק"מ לליטר. כך גם היה בדגם הקודם, חשוב לציין שהוי-סטרום 1000 לא מתקרב לחסכון של הדגם הקטן יותר.

הוא מרגיש מאד בנח בכבישים המתפתלים דוגמת נס הרים. בחר הילוך בין שלישי לשישי ואתה יכול להעביר בהילוך זה את כל הכביש המתפתל. אני בחרתי את ההילוך הרביעי והוא "תופר" את הכביש ממצב מצערת סגורה עד לקצה הסל"ד, מרשים. כמובן שאם אתה רוצה לתת לאופנועי ספורט בראש תצטרך לעבוד יותר קשה עם הגיר. הגיר לכשעצמו מדויק וחלק עם יחסי הפחתה טובים.

רכבנו על הדגם המצויד בג'אנטים יצוקים ולא עם שפיצים. ג'אנטים יצוקים יציבים וחזקים יותר, מפנקים צמיגי טיובלס, ולא דורשים תחזוקה. ג'אנטים עם שפיצים, יתרונם הגדול בכך שהם גמישים יותר ויודעים לשרוד מכות חזקות יותר. במקרה של טראומה, לרוב אפשר להמשיך לרכב ואפשר לתקן. מצד שני צריך תקופתית למתוח שפיצים ולאזן אותם ובכביש רוכב מנוסה ירגיש בהבדל בהתנהגות האופנוע.

באופנוע זה לדעתי, זו הבחירה ההגיונית. האופנוע מאפשר לנצל את כל היתרונות המגיעים עם סוג זה של ג'אנטים כאשר לא היה מתאפשר ליהנות מיתרונות השפיצים (מלבד עיצוב). לא רואה בעל וי-סטרום אשר יתקוף איתו מדרגות סלע או בולדרים, בעיקר בשל מרווח הגחון ויעוד האופנוע. ברכיבת שבילים או טיול הג'אנטים היצוקים חזקים דיו ועומדים באתגר. רוב בעלי האופנוע ירכבו את רוב זמנם על אספלט, מעט זמן בשבילי קק"ל ומרחיקי הלכת יאתגרו אותו בשטח מעט יותר טכני, אבל אף אחד לא אמור לנסות לרכוב איתו מעבר לזה.

רכבנו איתו גם בשטח. בעיקר שבילים נוחים שם הוא מרגיש בבית, בעיקר בזכות מנוע שופע מומנט אשר מאפשר גם בקטעים טכניים ואיטיים יחסית כמעט לא להשתמש בקלאץ'. הילוך ראשון מספיק איטי. על שביל מרוצף באבנים אין לוי-סטרום בעיה להתקדם אבל בולמי הזעזועים קשים ומעבירים לשלדה את מה שקורה למטה בצורה מדוייקת ומעט לא נעימה ברכיבת שטח קשה וארוכה.

 

סיכום:
האופנוע הפתיע אותנו לטובה, הפתיע מאד. חשבנו שאנו עומדים לרכוב על כלי תחבורה בסיסי ומשעמם ומצאנו את עצמנו על כולבויניק אמיתי ותאמינו או לא – מעניין. אופנוע שעושה הכל בצורה טובה יעילה ומהנה. אופנוע אשר מרגיש בבית בכל מקום – בעיר ומחוצה לה, בכביש הררי או שביל מהודק. וגם מתאים כמעט לכל אופי רכיבה – בין אם תרצה "סתלבט" של רכיבה מנהלתית או אם תרצה ללחוץ חזק עד הקצה – הוא ישתף פעולה עם בלימות מאוחרות לתוך פניה, פתיחת מצערת מוקדמת ביציאה מסיבוב. שינויי כיוון תוך בלימה או האצה. והכל עם מנוע טוב ידידותי ולא מאיים.

תעודת זהות

 

Suzuki DL650 V-Strom

 

מחיר: 68,877 ש"ח

 

דרגת רישיון: A, אופציונלי גם A1.

 

נתונים טכניים

 

מנוע: ארבע פעימות, וי-טווין 90°, גל-זיזים עליון כפול, מקורר נוזל

 

קדח X מהלך: 81X62.6 מ"מ

 

יחס דחיסה: 11.2:1

 

הזנת דלק: הזרקה אלקטרונית

 

תמסורת: 6 הילוכים

 

הספק: 71 כ"ס ב- 8,800 סל"ד

 

מומנט: 6.3 קג"מ ב- 6,500 סל"ד

 

מתלה קדמי: מזלג בקוטר 43 מ"מ, מהלך של 150 מ"מ

 

בולם אחורי: בולם יחיד מחובר לינק, כיוון עומס קפיץ ושיכוך

 

בלם קדמי: זוג דיסקים צפים בקוטר 310 מ"מ, קליפרים עם שתי בוכנות

 

בלם אחורי: דיסק בקוטר 260 מ"מ, קליפר בעל בוכנה אחת

 

מערכות אלקטרוניות: ABS מתוצרת בוש, בקרת אחיזה בעלת 3 מצבים.

 

מדידות

 

מידות כלליות: אורך 2,275 מ"מ, גובה 1,405 מ"מ, רוחב 835 מ"מ

 

בסיס גלגלים: 1,560 מ"מ

 

גובה מושב: 830 מ"מ

 

מרווח גחון: 170 מ"מ

 

משקל רטוב: 213 ק"ג

 

קיבולת מיכל דלק: 20 ליטר

 

מידות צמיגים: ק' 110/80-19, א' 15/70-17

 

3 תגובות ל מוטו בוחן | סוזוקי DL650 וי-סטרום

  1. בתור אחד שניסה את כל דגמי הויסטרום הקודמים, אחד היתרונות שהיה לו זה רכות המתלים,
    האם מתלים כאן ממש קשים כמו אופנועי ספורט? זה נושא נורא חשוב לי.
    אהבתי את הדגמים הישנים בגלל הרכות, מקווה שזה לא נפגע.

  2. אני לא מבין למה עושים את הבולמים לא מתכווננים
    אין אפשרות לכיוון הכסא או הכידון כמו באוטו
    וקשה להתאים לכולם
    אז לא יותר פשוט להתקין בולמים מתכווננים אמיתיים
    ויותר מזה, הייתי רוצה לראות בולמי אויר עם אפשרות שינוי לחץ האויר בהם
    זה קיים באופני שטח שעולות 7000 שח
    אז זה יכול להיות בכל אופנוע ללא שום דרישה לתוספת מחיר
    באופניים יש משאבה לניפול הבולמים עם גומיית כיוונון
    משחק ילדים ממש
    וכל כך משנה את הנוחות ברכיכה

    רכבתי על DL650 2016
    למשך שעה וחצי
    והרגשתי כמו התקפה מלמטה
    בכל פעם שעליתי על במפר
    או על מכסה ביוב שקוע
    ויש למכביר כאלה ברמת השרון

    רכבתי על DR650 2017
    למשך שעה
    היה ממש כיף לא להרגיש כל אבן
    יחד עם זה היה קשה לשבת על הכיסא
    זה כמו לשבת על גמל

    אז שילוב של שני האופנועים מאותו בית
    היה מוציא משהו מנצח

    האופנוע כאן לא מנצח

  3. קודם כול הויסטרום זה באמת אחד האופנועים המוצלחים שיש מבחינת אמינות נוחות טיפולים שוק יד שנייה שעובד בלי הפסד מטורף [כמובן שאי אפשר להפסיד בכלל השאלה היה רק כמה] אבל צריכת דלק של אחד לארבע עשרה בשיוט של מעל מאה ועשר זה הרבה [בכביש ראשי המהירות הממוצעת זה בערך מאה שלושים] למרות שיש כאלו שיגידו ששווה לשלם את המחיר הזה תמורת אופנוע אמין ונוח

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל