מחירון אופנועים מוטו - בגרסא דיגיטלית, בחנויות ובעסקים

קיוואי בנלי
ברקום
ייעוץ קניה – עליון מתחת ללוגו
KTM MENU
אבניר קוביה שמאל
הווסקוורנה באנר שמאל
שרקו
קונה אופנוע
מטרו באנר שמאל הכי עליון
פרפקט קוביה שמאל
רפידו
לרט
אופנוסנטר קוביה שמאל
רוית דדוש עליון
תמוז
אוגוסטה קוביה הכי עליון
לרט
סטפן
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מתלה לקסדה
אינדיאן קוביה שמאל
HJC
הארלי שמאל
ברקום שמאל

מוטו בוחן | סאן יאנג HD300 – גלגלים גדולים לכל פועל

מוטו בוחן | סאן יאנג HD300 – גלגלים גדולים לכל פועל

אדם בלנגה

צילום: אריק רוזנבלום

כל מבחן דרכים לקטנוע עם גלגלים גדולים נפתח באיזה סיפור רומנטי על רומא, על סלילה מחורבנת ועל איכות הרכיבה המשופרת של קטנועים בעלי גלגלים גדולים. הפעם נבחר לא לייאש אתכם ופשוט נפנה ישר לעניין – סאן יאנג תוקפת את הקטגוריה, ובעיקר את המוביל שלה – ה-SH300 של הונדה,  מלמטה, עם תג מחיר נמוך בכ-10,000 ש"ח מהמתחרים ועם חבילה כוללת לא רעה בכלל שעושה בדיוק את מה שהיא מבטיחה. הנוסחה מוכרת לנו – מנוע בשרני, יכולות דינמיות של אופנוע, זריזות ומימדים של קטנוע, שוק ענק באירופה ומזערי בישראל, מוביל הקטגוריה העולמית הוא ללא ספק ההונדה SH300, שנמכר באיטליה בכמות דומה למכירות כל האפנועים בישראל.

מטרו מוטור החלה לייבא את ה-HD300 לאחר שנים של חוסר יצוג בקטגוריה המזערית, לפניו הגיעו לישראל ה-HD125 והסיטיקום 300. ה-HD300 שמגיע לישראל הוא דגם חדש לשנת 2019 ומעודכן משמעותית מהדגם הקודם שכאמור לא הגיע לארץ לפני כן. במפגש ראשון בחנייה אנחנו פוגשים את ה-HD300 עם עיצוב חדש, קטנוע המבחן מגיע עם מושב בצבע חום וידיות בצבע כמעט תואם, גימור אפור מט שגורם לו להראות יוקרתי הרבה יותר מתג המחיר שלו ואפילו לוח שעונים שמכיל שפע מידע – מד מרחק מתאפס, שעון זמן, מהירות, מד סל״ד ומד דלק. סביבת הנהג בעלת גימור טוב ומכובד. מי שמגיע מכלים יקרים יותר ישים לב כי המראות מרגישות 'פושטיות' ונדמה שנעקרו מכלי זול, אבל ללא ספק עושות את העבודה ומספקות טווח ראייה טוב וניתנות לכיוונון כמעט לכל זווית שתחפצו.

לחיצה קלה על הסטרטר מניעה מנוע סינגל בנפח 278 סמ״ק, השתול בתוך שלדה קלה שעברה דיאטה של 15 קילו מהדגם היוצא. כשלקחתי את ה-HD החדש לבקר את אחי בתל אביב הוא היה משוכנע שמדובר בקטנוע 125 סמ״ק בלבד. בעינינו זה הקסם של הכלים האלה, מרכב קטן וקל שמחביא בתוכו כמעט 27 כוחות סוס – בגדול? בשילוב עם וריאטור טוב אתם יכולים להראות לכל קטנועי (היעני) מנהלים בעיר את האגזוז המעוצב שלכם ואת פנסי הבלימה – שנראים כאילו נגנבו מדוקאטי פניגאלה.

"עם הכוח מגיעה האחריות", זה לא אנחנו אמרנו, זה (בערך) מה שאמר הדוד בן, ולכן צויד הטיל העירוני במערכת בלימה טובה ומתלים שיודעים לתמוך ביכולותיו הדינמיות. על הבלימה מופקדים אמנם קליפרים עלומי שם אבל כאלו שעושים את העבודה, הדיסק מקדימה בקוטר 287 מ"מ ומאחור בקוטר 260 מ"מ, בנוסף מצוייד הקטנוע במערכת ABS. מנופי הבלם עצמם מרגישים מעט זולים, כמו במקרה המראות.

כל החבילה הזאת כל-כך מכוונת עיר ועושה בעיר עבודה כל כך טובה שהרגיש לנו פשע לקחת אותו לנסיעה בין עירונית… ובכל זאת לקחנו והרשמים הם כאלה: מנוע 300 סמ״ק שיודע לעבור את המהירות המותרת בקלות, הגלגלים הגדולים שמספקים יציבות רבה ובשילוב המתלים יודעים להעלים את מהמורות הכביש, אבל חוסר מיגון הרוח בשילוב תנוחת הרכיבה הזקופה והמושב הקשיח יזכירו לכם, דרך הצוואר הכואב, כי עדיף לכם להישאר איתו בעיר. תכל׳ס הקטנוע יכול בקלות לחיות בבין עירוני – לא בטוח שאתם תרצו להיות שם, אבל תמיד אפשר לנסות את הפיתרון האיטלקי – משקף גובה על קטנוע גלגלים גדולים הולך שם כמו גבינה על פיצה.

אני מאוד אוהב לבחון קטנועים, בגלל זה הדבר הראשון שאני עושה כשאני אוסף קטנוע למבחן הוא להתייחס אליו כאילו היה שלי. מחפש תא כפפות לשים את הפלאפון להטענה ולהניח את הארנק, בודק את מיקום פתח התדלוק ואת גודל מיכל הדלק, פותח את תא האחסון מתחת למושב, שם את הקסדה והכפפות ותולה על הוו מקדימה את תיק הגב שלי.

ועוד משהו בעניין תנוחת הרכיבה הזקופה וכאן נכנס עניין של טעם אישי, מי שאוהב את התנוחה הזקופה – גב ישר, רגליים ב-90 מעלות מטה – יתחבר מאוד, מי שמחפש כורסא לרבוץ בה כמו בקטנועי מנהלים לא ימצא את מבוקשו כאן.

עכשיו נגיע לשאלה החשובה של הקטנוע הזה – תג המחיר. אם נשווה אותו למתחרים הטבעיים שלו, פיאג׳ו בוורלי 350 וההונדה SH300, נגלה כי הוא זול מהם בכ-10,000 ש"ח. כל אחד מהם מביא איתו יתרונות אחרים – עיצוב, תא אחסון, בקרת משיכה, מנוע חזק יותר ומיגון רוח לפיאג׳ו, מול איכות הרכבה, הנעה ללא מפתח ואמינות להונדה – אבל השאלה האמיתית היא האם כזה הפרש במחיר, הפרש שיכול לשלם לרוכב שנתיים ביטוח וטיפולים, שווה את הויתור על האיכויות של המתחרים שלו, זאת שאלה עליה יאלצו לענות הקונה והממון המצוי בכיסו. מצד שני יש ל-HD300 הצנוע מתחרים גם ברמת המחיר שלו, כולם קטנועי מנהלים בנפח רבע ליטר, עם יתרון גדול עליו במבחן הבין-עירוני, עם תא אחסון גדול יותר, מיגון רוח עדיף ושוק טוב יותר לאור אהבת הרוכבים הישראלים את הסגמנט.

בסופו של יום, יש לנו פה קטנוע מעולה, עם עיצוב מוצלח, איכות רכיבה טובה מאוד ומנוע בריא שעונה בצורה מלאה על הצרכים של הרוכב העירוני שרוצה יותר מקטנוע 125 סמ"ק כחוש ועייף. HD300 מביא גיוון מבורך לשוק הדו גלגלי הישראלי ואם הוא יצליח לשכנע, אפילו מעט רוכבים לעזוב את קטנועי המנהלים לכיוון גלגלים גדולים – יהיה הרווח לגמרי שלהם, קודם בחדוות הרכיבה והכי חשוב, בבטיחות.

תעודת זהות

 

SYM HD300

 

מחיר: 26,985 ש"ח

 

רישוי: A1

 

אחריות: שנתיים או 24,000 ק"מ

 

נתונים טכניים

 

מנוע: צילינדר יחיד, 4 פעימות, מקורר נוזל, מוזרק דלק

 

נפח: 278 סמ"ק

 

הספק: 27 כ"ס ב-8,000 סל״ד

 

מומנט: 2.6 קג"מ ב-6,000 סל״ד

 

בלמים: מקדימה דיסק יחיד בקוטר 287 מ"מ, מאחור דיסק בקוטר 260 מ"מ. מערכת ABS.

 

מידות כלליות: אורך 2,220 מ"מ, רוחב 770 מ"מ, גובה 1,230 מ"מ

 

מידות צמיגים: ק' 110/70-16, א' 140/70-16

 

גובה מושב: 800 מ"מ

 

בסיס גלגלים: 1,500 מ"מ

 

מרווח גחון: 145 מ"מ

 

משקל רטוב: 179 ק"ג

 

נפח מיכל דלק: 10 ליטר

 

3 תגובות ל מוטו בוחן | סאן יאנג HD300 – גלגלים גדולים לכל פועל

  1. מהמבחן והפסקה על "אני שם את המץציוד באופנוע" לא ברורה הנקודה הכי חשובה (וכואבת) בקטנועי גלגלים גדולים-
    האם נכנסת קסדה שלמה מתחת למושב?

    • היי,
      תא האחסון יכיל קסדה גדןלה וישאר מקום לכפפות ועוד כמה דברים קטנים
      קל לי להאמין שארגז קטן יסגור את הפינה לקסדה קטנה
      אדם

  2. מתלבט בין HD לבין הגדולים כמו דאוון טאון 350 ממש אהבתי את HD רק בעייה ברגליים וקצת מפחיד אותי שאין משקף לבין עירוני אם זה ממש קריטי בכביש מהיר והחלק העיקרי שאני צריך אותו לעבודת שליחויות מה אומר מתלבט ממש

תגובות

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל 2