מחירון אופנועים מוטו - בגרסא דיגיטלית, בחנויות ובעסקים

מטרו ימין 4
ברקום
ייעוץ קניה – עליון מתחת ללוגו
KTM MENU
שרקו
אבניר קוביה שמאל
הווסקוורנה באנר שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
קונה אופנוע
פרפקט קוביה שמאל
סטומפ
אישימוטו באנר קוביה שמאל
סטפן
KTM עליון קוביה
תמוז
רוית דדוש עליון
רפידו
אוגוסטה קוביה הכי עליון
לרט
אינדיאן קוביה שמאל
ברקום שמאל
אייפקס
מתלה לקסדה
HJC
הארלי שמאל

מוטו בוחן | הונדה X-ADV 750 בגרסה מוגבלת

מוטו בוחן | הונדה X-ADV 750 בגרסה מוגבלת

כתב: אסף לביא | צלם: נועם עופרן, אריק רוזנבלום

 

שורה תחתונה: חיפשנו לאן נעלמו 7 כ"ס ולא הצלחנו ממש למצוא. קטנוע אדוונצ'ר-ספורט איכותי ויחודי

 

חשיבה מחוץ לקופסה אפיינה את הונדה מאז ומעולם, מצד שני גם שמרנות מזוהה עם המותג; השילוב בין השניים יצר לא פעם אופנועים מוצלחים ולעתים גם יציאות שלא צלחו. במבט לאחור נראה שהאיקס-אדוונצ'ר של הונדה הוא מהמוצלחים. רק בארץ נמכרו מעל 100 יחידות בשנתו הראשונה והוא שגרם להפסקת יבוא האינטגרה. ראייה לאמונה של הונדה בכלי המיוחד היא התאמתו לרישוי המוגבל – יחד עם משפחת ה-NC.

רשימת הדברים הלא-שגרתיים בקטנוע הזה עולה על השגרתי, המנוע והשלדה מגיעים מאופנוע, התיבה כפולת מצמדים אוטומטית, הגלגל הקדמי בקוטר "17, עם חישורי שפיצים טיובלס, שלט קרבה במקום מפתח, בקרת אחיזה, כידון רחב ומגיני ידיים, לוח מכוונים מפורט ולוק מדברי עצבני.

הלוק של הקטנוע מרשים, מושך מבטים ורוכבים אחרים שואלים שאלות בעצירה, משהו בשילוב הגובה, חלקי המעטפת ששונים במרקם ובעיצוב והמשקף הגבוה יצרו לנו הרגשה שזאת מכונת קרב 'אבטיפוסית' שמיועדת לדקאר ולא קטנוע יצור סדרתי, אפור ועירוני. המשקף מתכוונן ממצב נמוך וזוויתי  ועד לגבוה וכמעט ישר. העדפנו את המשקף במצבו הנמוך ברוב הפעמים – מכיוון שבמהירות נמוכה רצינו לקבל כמה שיותר אוויר ובמהירות גבוהה יצר המשקף, במצבו העליון, מערבולות רוח. זה,כמובן, דבר סובייקטיבי ולרוכב אחר, אולי גבוה יותר, ההרגשה תהיה שונה. לוח השעונים מפורט בכל טוב, נוח לקריאה ושימוש ומכיל את כל המידע החיוני, במקומות נגישים לעין. כידון רחב, עם מגיני ידיות שהגיעו ישירות מהאפריקה טווין, עליו ממוקם צג קטן ויפה עם נורות אזהרה – ניוטרל, פארקינג, והתראת מפתח. המושב המדורג נוח ורחב, לרוכבים שלא זכו לגובה רב זה יכול להיות מאתגר ומצריך זהירות רבה יותר. הודות לגלגל אחורי בקוטר "15 שמאפר שמירה על מהלך מתלה מכובד, תמצאו מתחת למושב מקום אחסון לקסדה מלאה.

האיקס-אדוונצ'ר הוא לא קטנוע טיפוסי, את זה כבר אמרנו, זה מתבטא בכל ההתנהלות עם הקטנוע – יש צורך בשילוב לדרייב בכדי להתחיל נסיעה, חיבור המנוע לגלג מיידי כבר במ"מ הראשון של המצערת; שימוש לא זהיר במצערת יזניק את הרוכב קדימה במכה, שניים כאלו והרוכב יתחיל להשתמש במצערת בצורה עדינה יותר. יש עוד הרגלים שנשארים הרבה אחרי הרכיבה על האיקס-אדוונצ'ר. צליל המפלט המעוצב נעים גם בסל"ד סרק ועוד יותר מגניב בפמפומי גז ותאוצות מהירות, אגזוז תחליפי, עם דגש על אחד שקט ולא מוגזם, יחמיא מאוד לכלי. את רוב זמן הרכיבה העברנו "על קצות האצבעות" בסמוך לקצה המדרך, ואם כבר דיברנו על תוספות – הונדה מציעה רגליות רוכב, מותאמות לרכיבה בעמידה וממוקמות באותו הקצה האחורי של המדרך, היינו רוצים מאוד את הרגליות האלה על האיקס-אדוונצ'ר. שלא תבינו לא נכון, הקטנוע מרווח מאוד ומצאנו עליו מספר תנוחות רכיבה נוחות, אך בגלל הכידון הרחב והרחוק (לרוכב מתחת ל-1.70) העדפנו שלא לרכוב עם רגליים שלוחות קדימה ולהניח אותן קרוב ולהטות את הגוף קדימה – לשליטה טובה יותר בכלי.

על הכידון תמצאו מתגים רבים ביניהם בורר הילוכים, מתג העברה בין אוטומטי וידני מלא, מתגי הורדה והעלאת הילוך ואת החידוש החשוב ביותר באיקס-אדוונצ'ר החדש: בקרת אחיזה בעלת 3 מצבים – מלא, התערבות מופחתת וכבוי. הבקרה עושה עבודה טובה, בעיקר במצב התערבות מופחתת שמאפשרת סבסוב קל ולא חותכת את החגיגה במכה. בקרת האחיזה הייתה לעזר גדול בכניסה לשביל, בשילוב עליה ואבנים משוחררות, קליק על הכפתור ועברנו להתערבות מלאה, מעט גז והצלחנו לעבור מהכביש לשביל בלי דרמות, על השביל עברנו להתערבות מופחתת ולא כיבינו את הבקרה לחלוטין.

בעיר הקטנוע הזה מהיר וזריז, אבל כידון רחב ומסה גדולה לא מאפשרים להשתחל בין המכוניות בקלות ובחופש מלא, תיבת ההילוכים על מצב D לא התאימה לרכיבה בעיר וכבר מתחת ל-40 קמ"ש העבירה להילוך שלישי ואף לרביעי; זה מעצבן ביציאה מרמזור ירוק לרמזור אדום במרחק קצר. בחירה באפשרות S מציעה שלושה מצבים, בחרנו בגובה ביותר וגילינו שהוא מתאים לנו מאוד, לרוב הרכיבה. הוא מושך את ההילוכים במידה הנכונה והגיב נכון גם לגז קבוע ותאוצות ביניים. במצב הידני השתמשנו ברכיבה בעיר ולא מעבר אבל גם ברכיבה בכל אחד מהמצבים האוטומטיים הורדנו הילוכים ידנית לקראת עצירה או תאוצה.

ההבדל בין הגרסה המוגבלת לרגילה כמעט לא מורגש, רק בתאוצות ביניים במהירות גבוהה, בה מורידה התיבה הילוך באופן מיידי – מורגש המחסור בכוח. למעשה כמעט בכל מצב בו התיבה תהיה בהילוך שישי פתיחת גז תניב הורדת הילוך או שניים. היציאה מהמקום זריזה ולא מביישת את הקטגוריה, ביטול בקרת האחיזה יניב סבסוב חזק בתחילת ההילוך הראשון, תאוצות ביניים מגובות בהורדת הילוך ולא דומות לשום דבר שמוכר לנו מעולם הקטנועים. המהירות הסופית אי שם אחרי 170 קמ"ש, אבל זאת לא מהירות ריאלית, ניתן לשייט בקלות על 130 ואפילו 140, אבל מהירות גבוהה יותר מצריכה סבלנות.

בתוך העיר סופגים המתלים יפה תחלואי אספלט ובורות הודות למהלך המתלים הנדיב, הם ממשיכים את עבודתם הטובה גם בכביש המהיר, כל עוד לא דוחקים אותם יותר מדי – אז הם מעט רכים מדי, האיקס-אדוונצ'ר לא פראייר בכבישים מפותלים ומספק שפע של אחיזה ויכולת שינוי כיוון זריזה, בעיקר בזכות הכידון המאוד רחב. המתלים ניתנים לכיוון ומומלץ לכוון אותם למשקל ואופי הרוכב. עליה על מדרכה קלה, אך מומלץ לתכנן אותה נכון; אתם לא רוצים להישאר עם הרגליים באוויר על כלי גבוה כזה.

כלי אחד שמשלב בתוכו כל כך הרבה – עיר, שטח, כביש, אוטומטי וידני – עד שכבר צחקנו שהשלב הבא הוא דגם היברידי ותלת … ואז נבהלנו – כי זה באמת יכול לקרות. הונדה רגילים להמציא קטגוריות ביניים שמותירות אותם ללא מתחרים ישירים, הטי-מקס, סדרת ה-C650 של ב.מ.וו והקימקו AK550 הם לא מתחרים ישירים של האיקס-אדוונצ'ר – שכן זה מביא איתו נוכחות ועיצוב שלא דומים, יכולת שבילים קלה, תיבת הילוכים אמיתית שעושה עבודה שאף ווריאטור לא יכול להשתוות אליה, תנוחת רכיבה ואופי שונים לחלוטין, הוא כן מתחרה על אותו קהל היעד, במיוחד בגרסה המוגבלת, או כמו שהגדיר אותה העורך שלי אחרי סיבוב קצר: "מוגבל My ass!"

הונדה הפתיעו ויצרו כלי מעניין שמצליח לייצר הנאה רבה גם בגרסה מוגבלת ההספק, כזו שמאפשרת לקהל חדש לגמרי לחוות את הקטוונצ'ר, X-ADV, איקס-אדוונצ'ר, איך שלא תבחרו לקרוא לו. אחרי מאות ק"מ על אוכפו של האיקס-אדוונצ'ר, קשה היה לנו להחזיר אותו ולעלות על הקטנוע שלנו, עם הכידון ה-'צר ברמה מחרידה' שלו ושבלחיצה על הכפתור צפר במקום להוריד הילוך.

תעודת זהות

 

Honda X-ADV 750

 

מחיר: 80,653

 

רישיון: A1, גם ברישוי A לא מוגבל

 

מנוע: שני צילינדרים מקביליים, מקורר מים, מוזרק דלק, 8 שסתומים.

 

נפח: 745 סמ"ק

 

תמסורת: תיבת הילוכים כפולת מצמדים DCT

 

הספק: 47 כ"ס ב-6,250 סל"ד (54 בגרסה הלא מוגבלת)

 

מומנט: 6.8 קג"מ ב-4,750 סל"ד

 

הינע סופי: שרשרת

 

בסיס גלגלים: 1,590 מ"מ

 

מרווח גחון: 162 מ"מ

 

גובה מושב: 820 מ"מ

 

משקל יבש: 238 ק"ג

 

נפח מיכל דלק: 13.1 ליטר

 

תצרוכת דלק מדודה: 21 קמ"ל

 

מידות צמיגים: 120/70-17, 160/60-15

 

התגובות סגורות לפוסט זה.

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל 2