מחירון אופנועים מוטו - בגרסא דיגיטלית, בחנויות ובעסקים

מטרו ימין 4
ברקום
ייעוץ קניה – עליון מתחת ללוגו
אינדיאן ימין
אבניר קוביה שמאל
הווסקוורנה באנר שמאל
קונה אופנוע
מטרו באנר שמאל הכי עליון
שרקו
KTM עליון קוביה
אישימוטו באנר קוביה שמאל
רפידו
פרפקט קוביה שמאל
אופנוסנטר קוביה שמאל
אוגוסטה קוביה הכי עליון
סטפן
תמוז
לרט
1 על 1
הארלי שמאל
ברקום שמאל
מתלה לקסדה
HJC
אינדיאן קוביה שמאל

מוטו בוחן | הונדה פורצה 300 – ממשיך המסורת

מוטו בוחן | הונדה פורצה 300 – ממשיך המסורת

כתב: אדם בלנגה | בחנו: אריק רוזנבלום, אסף לביא, אדם בלנגה | צילום: אריק רוזנבלום

 

שורה תחתונה: מנוע משופר ונושם – המעט שהיה חסר בפורצה 250. החבילה מגיעה עם אבזור שלא היה מבייש כלי מנהלים יקרים ממנו בהרבה – עם תג מחיר תחרותי ביחס לאיכות הרכבה המושלמת של הונדה.

 

אפשר להגיד שאני מגיע משוחד לטובת הפורצה הזה, היה לי פורצה 300 מהדור הקודם במשך 4 שנים ברציפות ואני יכול לומר בלב שלם שאמנם הפורצה הקודם היה רחוק מלהיות מושלם באופן כללי אבל למתאר השימוש שלי הוא היה בדיוק מה שהייתי צריך. כשאני מדבר על מתאר שימוש אני מדבר על רכיבה עירונית עם גיחות בין עירוניות, תא מטען גדול ואיכות הרכבה הכי גבוהה שאפשר.

הפורצה החדש ממשיך בדיוק את הקו של הפורצה הקודם רק שהפעם הונדה השכילו להבין שאומנם כלים איכותיים נמכרים טוב, אבל כלים מעוצבים נמכרים יותר! והנה מגיע הפורצה החדש עם עיצוב משופר וספורטיבי – ממש כמו שהקהל הישראלי אוהב. היופי הוא שבמהלך החיפוש אחר עיצוב ספורטיבי מוצלח לא זנחו בהונדה את הפרקטיות ועדיין מדובר בכלי פרקטי להפליא. תא המטען גדול ויכול לבלוע שתי קסדות מלאות, בשילוב עם תא כפפות (לא ננעל אבל כזה שיכול להכיל בקבוק מים ובעל שקע טעינה רגיל, ללא USB) גורמים לארגז המקורי שהגיע עם קטנוע המבחן שלנו להרגיש מעט מיותר – האחרון אגב, נפתח באמצעות מפתח הקירבה של הקטנוע ומגדיל את הקיבולת של הקטנוע מכזאת של רכב פרטי למסחרי.

מבחינת סביבת הרוכב, הפורצה הוא אחד המפנקים ביותר בקטגוריה של קטנועי הביניים, לוח שעונים גדול וברור שמכיל באמת כל טיפת מידע שאתם יכולים לדמיין ולרצות מהקטנוע שלכם – בין שעון הסל"ד ושעון המהירות הגדולים תמצאו כל מד שניתן להכניס בקטנוע, כולל מחשב טווח נסיעה שהופך את החיים לפחות לחוצים (או יותר, הכל תלוי מה מופיע בו). מתג ההתנעה מבוסס שלט קירבה ולצידו כפתורי פתיחת המושב ותא הדלק.

הונדה בחרו לעשות לנו חיים קשים בכל הנוגע לכפתורי התפעול שעל הכידון, צד ימין מכיל כפתורי דימום והתנעה ומתג אורות חירום "4 בלינקרים", בעוד על צד שמאל ישנם 7 כפתורים עם לא פחות מ-12 פעולות, מסובך, אבל לא קריטי – שעה ולמדתם הכל. שלל הכפתורים משמשים לתפעול המערכות השונות, החל ממערכת בקרת האחיזה, שני כפתורים לשליטה על הפרמטרים של תצוגת לוח השעונים וכמובן, כוכב האירוע: משקף רוח מתכוונן חשמלית. קל מאוד להיות ציניים ולומר שזה משהו בין מיותר לעוד חלף שעלול להתקלקל בעתיד, אבל לטעמנו, הפיצ'ר הקטן הזה יכול לשפר בקלות את איכות החיים של מי שעובר בין זחילה ברחובות הצרים של תל אביב לכבישים הפתוחים של הפריפריה הקרובה.

ניסינו לשמור את מערכת ההנעה לסוף, כי אחרי הכל, זה ה-הבדל העיקרי בין ה-250 ל-300 ויש הבדל – פחות מחמישים הסמ״ק האלה לא מוסיפים אמנם הספק רב אבל הם נותנים עוד אוויר לנשימה בעת שיוט בכביש בין עירוני בתאוצה בעיר. פה בדיוק טמונה העוצמה והחוזקה של הפורצה 300, בבין עירוני עם משקף מורם עד הסוף הוא מרגיש פשוט נהדר. לזה נוסיף את המראות המצוינות שממוקמות לא על הכידון אלא על הפלסטיקה הקדמית, משולבות מאותתים וממוקמות גבוהה ממראות המכוניות ומעל הכתפיים, והכיסא התומך והנוח – קשה שלא להתאהב באיכות הטמונה בכלי הזה. המנוע אגב, הוא אותו האחד מהפורצה הקודם ומותקן גם ב-SH300i.

ד״ר סוס כתב ש"אם יוצאים, מגיעים למקומות נפלאים" והקטנוע הזה בהחלט נותן חשק לצאת מהכרך הסואן וכך גם עשינו, לקחנו אותו לסיבוב שלרוב היינו לוקחים אליו אופנועים בנפח בינוני, מעט כבישים מפותלים ועליות וירידות – כאן הפורצה מראה מהר מאוד שהוא לא אוהב פניות מתהדקות. מערכת המתלים עקבית בכביש סלול היטב ומעט קשיחה בסלילה לא איכותית, בעיר זה יוצר קופצנות אבל מפנק בהתנהגות טובה בכביש מפותל. מערכת הבלימה עובדת היטב, אם כי נדרש היה להשקיע מעט יותר כוח ממה שהיינו רוצים בשביל לקבל בלימה מיטבית. מערכת ה-ABS מונעת נעילה של הגלגלים בצורה צפויה ויעילה ולא מתערבת בברוטליות. מערכת בקרת האחזיה, אם נכנסת לפעולה, מצריכה סגירה קלה של הגז או גז קבוע, פתיחה של המצערת לאחר שהנורה דולקת, גם אם החלק המחליק כבר חלף לא תניב תאוצה.

אנחנו מגיעים לבחון את הפורצה עם תיק מלא בתחמושת, האיקס-מקס 300, שהוא מבין הקטנועים המובילים ב-2018, היה אצלנו למבחן ארוך טווח במשך חצי שנה. חצי שנה בה תהינו על קנקנו. כמו שאנחנו רואים את זה לאיקס-מקס יש מתחרה אמיתי אחד, הפורצה 300. שני הקטנועים האלה הם אולי מתחרים ראש בראש, אבל הם פונים לקהל הפוך, בעוד שהאיקס-מקס בוחר לקדש את טהרת הספורטיביות הקטנועית ומנסה להיות טי-מקס שאנשים באמת יכולים להרשות לעצמם לקנות – ברוב המקרים הוא נותן חבילה שהיא באמת טי-מקס לייט, עדיין חזק, עדיין מעוצב, עדיין מאובזר ועדיין מבית טוב, אבל עכשיו הונדה הוציאה את הקלף ההונדאי הישן והטוב מהשרוול ומציעה חבילה אחרת, כזאת עם איכות חומרים טובה יותר, מערכות חלקות יותר, עיצוב סולידי יותר ובגדול, קטנוע בוגר יותר. אם לוקחים את שני הקטנועים האלה למבחן השוואתי, יגלה כל רוכב ממוצע ומעלה שחוץ מזה שלשניהם יש מנוע 300 סמ״ק שוכב מתחת לתא האחסון העצום שלהם, מדובר בשני כלים ששמים לעצמם קהלי יעד שונים לחלוטין כמטרה. עוד לא פגשנו מישהו מאוכזב על איקס-מקס וכנראה שגם לא נפגוש מישהו כזה על פורצה 300.

איכות הגימור של הפורצה היא גולת הכותרת, הקטנוע מרגיש איכותי פי שניים ממחירו, הוא מאובזר בכל טוב, מעוצב למשעי ובסך הכל נותן חבילה אדירה, אם בתחום הרכב מעל רכב מנהלים נמצא רכב סלון – אז הפורצה הוא קטנוע סלון.
קטנוע המנהלים המפואר ביותר בקטגוריה אומנם יקר יותר ממתחריו הטיוואנים בכעשרת אלפים ש"ח אבל נותן תמורה לתוספת. הכלי היחיד שדומה לפורצה באיכות וכמות האיבזור עולה כמעט 90,000 ש"ח ובעל התואר מלך הקטנועים.

לפני כשני עשורים הקימה הונדה את הקטגוריה הזאת, קטנועי הרבע ליטר, מרובעי פעימות, "מנהלים", עם ה-CH250 שהיה רב המכר הגדול בהיסטוריה של החברה בישראל, הוא כמובן עשה זאת בזכות תג מחיר זול ומכלולים פשוטים, אבל זה תאם להלך הרוח של התקופה, הפורצה הוא קטנוע שתואם את 2019 את הסטנדרטים של הדור הנוכחי, מעוצב, מאובזר, חדשני ואיכותי ברמות שבאמת קשה להעביר לנייר ולכמת במילים, כלי שיכול לשחזר את אותה ההצלחה להימכר במספרי ענק.

תעודת זהות

 

Honda Forza 300

 

מחיר: 37,221 ש"ח

 

רישוי: A1

 

אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ

 

נתונים טכניים

 

מנוע: צילינדר יחיד, 4 פעימות, מקורר נוזל, מוזרק דלק

 

נפח: 279 סמ"ק

 

הספק: 25 כ"ס ב-7,000 סל"ד

 

מומנט: 2.7 קג"מ ב-5,750 סל"ד

 

בלמים: מקדימה דיסק יחיד בקוטר 256 מ"מ, מאחור דיסק בקוטר 240 מ"מ. מערכת ABS.

 

מידות כלליות: אורך 2,140 מ"מ, רוחב 755 מ"מ, גובה 1,470 מ"מ

 

מידות צמיגים: ק' 120/70-15, א' 140/70-14

 

גובה מושב: 780 מ"מ

 

בסיס גלגלים: 1,510 מ"מ

 

מרווח גחון: 135 מ"מ

 

משקל רטוב: 182 ק"ג

 

נפח מיכל דלק: 11.5 ליטר

 

תגובות

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל 2