fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מוטוטאץ דקר
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
HJC

מוטו בוחן | הארלי דוידסון סטריט בוב – מינימום זה הרבה

מוטו בוחן | הארלי דוידסון סטריט בוב – מינימום זה הרבה

כתב: אסף לביא | בחנו: ניסים ברדה, אריק רוזנבלום, אדם בלנגה, אסף לביא | צילום: אדם בלנגה, אסף לביא

 

שורה תחתונה: ללא שומן מיותר, הרוח הקלאסית עם איכות רכיבה מודרנית ואפילו קצת ספורט, גם ברישוי A1

 

נתחיל ונאמר – האופנוע הוא קודם כל הארלי דוידסון, ככזה חווית הרכיבה עליו שונה מ-95% מהכלים, אבל גם בתוך הארלי יש לו אופי מיוחד, התנהגות משלו, מכונה מודרנית וכמעט יפנית – וזאת מחמאה חובבי הארלי יקרים. במשך השנים הארלי תמיד רצו במקביל עם מספר פלטפורמות, הספורטסטר, הטורינג, הסופטילים המעוצבים והדיינה. עם גוויעתו של מנוע הביג טווין מקורר האוויר הארלי החלה לעשות סדר בליין הדגמים הרחב שלה ודגמי הדיינה היו אלו שספגו את המכה ראשונים ומתו השנה, קצת חבל כי אלו הדגמים הקלים יותר לרכיבה מבין הביג-טווין, מיועדים לא רק לגרעין הקשה, מינימליסטים ונטולי פוזה. לכן רצו להשאיר את הרוח – אך להעביר את העיצוב לסופטייל וכך נולד השנה הסטריט בוב החדש, עם שלדה חדשה בעלת בולם יחיד מתחת למושב, וזאת, למרות הציפיות שלנו, ידיעה טובה.

עוד שינוי גדול כפי שהזכרנו הוא המנוע – מילוואקי 8 שמו, הוא מגיע בשלושה נפחים – 1,750 סמ"ק ב 1,870 ו- 1920 סמ"ק, לדגמי ה-CVO. הוא מקורר נוזל בראש המנוע. מספר השסתומים עומד כעת על 4 לצילינדר, כלומר 8 סה"כ ומשם נגזר שמו של המנוע, הורדת מספר החלקים הנעים במנוע, בעיקר מעבר לגל זיזים יחיד, וגלי איזון חדשים שהופכים את המנוע לנעים מאוד והכי עגול שניתן בהארלי. ההספקים לא עוברים את סף 100 כ"ס אבל המומנט נע בין 14.8 קג"מ בדגם הבסיסי ועד ל-17.1 קג"מ, כאמור נתונים מרשימים, במיוחד בהתחשב במסה אותה צריך להזיז. הצליל הבוקע מצמד האגזוזים המושחרים הארליסטי למהדרין, אך שקט יותר. 

הסטריט בוב מגיע עם מנוע 1,750 סמ"ק, כאן הוא נבחן בגרסת A1, אם זה מה שהמנוע מסוגל לתת בגרסה מוגבלת אז עזבו שטויות, מי צריך גרסה פתוחה – הוא חזק ובשרני גם בתצורה הזאת. המומנט כאן עומד על 14.8 קג"מ ב-3,000 סל"ד נמוכים מאוד, ההספק, כאמור 47 כ"ס בהתאם לתקנות הרישוי. האופנוע משדר מינימליזם, סגנון בובר עם טוויסט מודרני, הצביעה שחורה לחלוטין, חישוקי שפיצים, גלגל 21" מקדימה עם דיסק יחיד, מושב נמוך, כידון גבוה ולוח מחוונים משולב בגשר הכידון וקיים רק כי חייבים, האופנוע גם צנום יחסית לשאר בני משפחתו. הסטריט בוב הוא גם הסופטייל הזול ביותר שתוכלו לקנות, למעשה הוא הביג-טווין הכי זול במגוון של הארלי, מחירו בגרסה הבסיסית 135,321 ש"ח.

אלבר מוטו, יבואני הארלי דוידסון בישראל מוכרים את האופנוע הזה ואת הכל המגוון שלהם עם התנעה ללא מפתח ומערכת ABS כסטנדרט.

המושב נמוך מאוד, למרות שישנם סופטיילים נמוכים יותר, כמו הברייקאאוט, וגם עם המנוע הרחב שמכתיב פיסוק רחב, כל רוכב יגיע עם שתי רגליים מאוד בטוחות לקרקע. האופנוע קל לתמרון בחניה. בתנועה המשקל כמעט ולא מורגש, אבל האופנוע עדיין ארוך, גדול מימדים ונמוך. התנהגותו בכביש מפותל מרשימה בהתחשב בכל – תנוחת הרכיבה, הכידון הגבוה, המשקל והסגמנט אליו הוא משתייך, האופנוע מרגיש נטוע ושומר על קו בקלילות, פתיחת גז מוקדמת לא תוציא את האופנוע מכליו ותייצר תאוצה נאה החוצה מהפנייה, שינויי כיוון מהירים מתקבלים בדיוק כמו שציפינו ממנו – בעצלתיים. מרווח ההטייה נדיב ביחס לקטגוריה ושומר את הרוכב מלחרוץ את האספלט עם גוש הברזל. זה לא אופנוע ספורטיבי אבל הוא מהנה בכביש מפותל כל עוד הפניות רחבות ומהירות ולא יבייש רוכב מנוסה. האופנוע מרגיש כמקשה אחת. הבלמים המצוינים ישמרו את הרוכב על הגלגלים.

המנוע כאן מהווה 70% מהאופנוע, והוא מספק את הסחורה, הוא חלק, גמיש ועגול – שלוש מילים שמעולם לא שימשו להגדיר מנוע מתוצרת הארלי, לפחות לא בחיוב. חלק – שכן הוא כמעט נטול רעידות, יש לו עדיין "תנועתיות" של מנוע הארלי ומורגשות פעימות הכוח בכל חלקי האופנוע, אבל בשום מקום על קשת הסל"ד לא הורגשו רעידות מוגזמות, המראות הראו תמונה ברורה מעמידה בעמידה ועד סל"ד גבוה. גמיש – גם בגרסת 47 כ"ס הוא משך מומנט אפסי בקלילות וטרף קטעי כביש שלמים על הילוך שלישי בלבד, ממהירות נמוכה בתוך פניה הדוקה ועל הגז עד הפניה הבאה. עגול – תשמעו, אם אתם מורגלים להארלי שמחסיר פעימה פה ושם, משתנק, עולה ויורד בסל"ד – אז תשכחו מזה, העבודה כאן עגולה, שומרת על הקצב ההארליסטי אבל בצורה התואמת את הסטנדרטים בשנת 2018. הגיר היה הארליסטי – גס עם נקישה החלטית וחזקה, עם זאת מדוייק ובעל מנוף קצר מהרגיל בהארלי, ידית הקלאץ' קלה למשיכה, מילה שלא יכלה לתאר הארלי לפני 15 שנים. המנוע כמו תמיד פולט חום וכמעט בלתי ניתן לחמוק מכוויות במגע בין הירך לראש המנוע האחורי והשוקיים שנוגעות בצד אחד באגזוז ובצד השני במכסאות המנוע.

תנוחת הרכיבה משרתת את הלוק אבל לא ידידותית, הרגליות קרובות וגבוהות מדי לעומת המושב הנמוך והכידון, למרות שגובהו מוגדר אמצעי, גבוה מדי ומקשה ברכיבות ארוכות, במיוחד מפריע בהתמודדות מול הרוח, שכן פלג הגוף העליון מתוח מעלה אל עבר הכידון והידיים פרושות קדימה והרוח מכה בחוזקה בגוף שהופך למפרש.

מיכל הדלק גדול. לוח השעונים מכיל, למרות דלילות כללית, מד דלק מפורט ושימושי. מערכות הבטיחות עבדו ללא דופי והתערבותן נכונה ונעימה, כמעט ולא מורגשת. תאורת לד היקפית, מהפנס הראשי ועד למאותתים האחוריים שמכילים בתוכם גם את אור הבלם, המאותתים מבטלים עצמם, כמיטב המסורת בהארלי ונמצאים כשני כפתורים נפרדים בשני צידי הכידון, אחד בשמאל ואחד בימין. כפתור מדומם החירום משמש לפתיחת הסוויץ' כשהשלט בקרבת האופנוע, לידו כפתור התנעה וכפתור איתות החירום.

נסכם את האופנוע הזה פעמיים, הראשונה כאופנוע הארלי דוידסון – מרגש ומעניין, כייפי לרכיבה, לא שגרתי ועובד אחרת מכל מה שאנחנו מכירים. הסיכום השני הוא כסטריט בוב – מינימליסטי, תנוחת רכיבה לא נוחה לאורך זמן, כידון נמוך יותר היה עוזר, גם להיגוי קל וזריז יותר, שליטה טובה יותר – אבל הרבה פחות מבטים מהסובבים אותך בכביש… ברקסים מצויינים ביחס לקטגוריה, אחיזה כאילו נוסע על פסי רכבת, נוסך ביטחון גם ברכיבה מהירה. אז עידן חדש להארלי, מנוע שמרגיש כמעט יפני – אבל עדיין הארלי, האפשרות לרכוש כזה אופנוע גם עם רישיון מוגבל אך לא להתפשר על הביצועים יותר מדי, והמחיר המפתה, יחד עם ההתנהגות הידידותית הכול חובר להארלי מדהים למתחילים, לא כאלה שהחלו לרכב שלשום אך כאלה שמעולם לא רכבו על הארלי והגיעו לגיל שאפשר להתחיל.

תעודת זהות

 

Harley Davidson Softail Street Bob 107

 

רישיון: A (נבחן בגרסת A1)

 

מחיר: 135,321 ש"ח

 

אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ

 

נתונים טכניים

 

מנוע: Milwaukee-Eight 107, וי-טווין, 4 שסתומים לצילינדר, ראשי מנוע מקוררי נוזל.

 

נפח: 1,746 סמ"ק.

 

הספק: 65 כ"ס ב-5,000 סל"ד (נבחנה גרסה מוגבלת ל-47 כ"ס).

 

מומנט: 14.8 קג"מ ב-3,000 סל"ד.

 

תמסורת: שישה הילוכים, הינע סופית ברצועה.

 

מערכות נוספות: ABS, בקרת אחיזה, התנעה ללא מפתח.

 

מידות כלליות: אורך 2,319 מ"מ, רוחב 915, גובה 1,240 מ"מ.

 

מידות צמיגים: 100/90-19, 150/80-16.

 

בסיס גלגלים: 1,630 מ"מ.

 

גובה מושב: 655 מ"מ.

 

מרווח גחון: 125 מ"מ.

 

משקל רטוב: 298 ק"ג.

 

נפח מיכל דלק: 14.1 ליטר.

 

התגובות סגורות לפוסט זה.

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל