מחירון אופנועים מוטו - בגרסא דיגיטלית, בחנויות ובעסקים

קיוואי בנלי
ברקום
ייעוץ קניה – עליון מתחת ללוגו
אינדיאן ימין
מטרו באנר שמאל הכי עליון
קונה אופנוע
שרקו
אבניר קוביה שמאל
הווסקוורנה באנר שמאל
אופנוסנטר קוביה שמאל
רוית דדוש עליון
לרט
פרפקט קוביה שמאל
רפידו
סטומפ
1 על 1
KTM עליון קוביה
תמוז
לרט
ברקום שמאל
מתלה לקסדה
HJC
אינדיאן קוביה שמאל
הארלי שמאל

מוטו בוחן | דוקאטי מונסטר 797 – נעים להכיר!

מוטו בוחן | דוקאטי מונסטר 797 – נעים להכיר!

בחנה וכתבה: בלה ליטינצקי, איטליה | צילום: עידן גרינברג | באדיבות אתר MissBiker

שורה תחתונה: "מונסטר" אמיתי שמחייה ומחזיר מהעבר את האופי הייחודי והפשטות של מנוע קירור האויר, עטוף במעטפת של עיצוב וטכנולוגיה מודרנית. בדוקאטי רצו ליצור אופנוע פשוט אך לא דל ולא משעמם. הייתי אומרת שהם הצליחו במשימה.

כמו שכבר ניחשתם, זאת לא הייתה השקה רגילה, ולכן לפני שיצאנו לדרכים המפותלות שמובילות מהמפעל בבורגו פאניגלה למעלה אל ההרים, ניצלנו את ההזדמנות לבקר במוזיאון דוקאטי המחודש, ולשמוע את הסיפורים המסקרנים (ולפעמים ממש הזויים) שמסתתרים מאחורי כל דגם ואב טיפוס בתערוכה החדשה.

כן, בגלל שהאופנועים האלה הם פיסות היסטוריה חיות ונושמות. הם מחביאים בין הברגים והצינורות של השלדות את הסיפורים של אנשים גדולים, מהנדסים, מעצבים, רוכבי המירוץ והמעריצים שמהווים חלק בלתי נפרד מההיסטוריה של החברה הזאת.

האטרקציה הכי גדולה הייתה שיירת העיתונאיות שטיילו במפעל, אותו המפעל בו מיוצר הפאניגלה סופרלג'רה…

החל ממדבקה של סוס צוהל וכלה בכדור הטניס שמחובר לאופנוע של מייק היילווד ואופנוע המוטוGP שנושא את המספר 69 של ניקי היידן. מהמנוע הראשון שנשא את חותם השם "דוקאטי" של ה-'קוצ'ולו', עוברים דרך- ה-916 האגדי, המונסטר הראשון, הפאניגלה 1199 סופרלג'רה והסקרמבלר החדש. אופנועים, סיפורים, תחנות חשובות בתוך החדרים הלבנים של המוזיאון.

לאחר הביקור המרגש וההצצה אל העבר, ירדנו למטה במדרגות אל עבר המפעל. המקום שבו נולדים אופנועי דוקאטי. עקבנו אחרי פסי הייצור של המונסטר 797 החדש: חלקים קטנים שהופכים למנועים, מנועים שמורכבים אל תוך שלדות ואז נוספים מיכלי דלק, פנסים וכל שאר המרכיבים עד שבצד השני יוצאים אופנועים שלמים, מוכנים ומזומנים לנסיעה.

כן, יש גם רגעים מרגשים במפעל, כמו הרגע שבו פאניגלה 1299 סופרלג'רה מקבל מעובד דוקאטי את שלוק הדלק הראשון שלו לפני שהוא מתניע, שואף לראשונה את אויר בולוניה אל תוך הצילינדרים ומטלטל בשאגה את את איזור הבדיקה בחלק הרחוק של המפעל. אני התרגשתי, גם העובד שהתניע את האופנוע.

אחרי שראינו איך נולדים המונסטרים, ואחרי שבמהלך הסיבוב במפעל התבלבלנו ולא הבנו יותר מי בא לראות את מי: אנחנו את צוותי ההרכבה, או הם שפתאום נפלה עליהם קבוצה של עיתונאיות שמתרוצצות במפעל, הגיע הזמן להבין בדיוק מה טומן בחובו האח הקטן למשפחת מונסטר.

פס היצור וההרכבה של אופנועי דוקאטי

דוקאטי מגדירה את האופנוע הזה כאופנוע כניסה אבל גם כן פרמיום. כי אף אחד לא אמר שהאופנוע הראשון, או אופנוע עם הספק נמוך לא צריך להיות יפה, או מעוצב או שהוא לא צריך להגיע מצוייד במערכות מתקדמות. ואכן במבט מקרוב אנחנו מגלים שבדוקאטי לא לקחו קיצורי דרך: לא בפן הטכני ובטח שלא בפן האסטטי. בגלגול הזה של המוסטר אנחנו רואים חזרה לשלדת צינורות מלאה, שמחבקת מנוע L-טווין מקורר אויר בנפח 803 סמ"ק שמגיע אלינו מהסקרמבלר. מיכל הדלק חולק את העיצוב אחד לאחד עם מיכל הדלק של האח הגדול במשפחה, המונסטר 1200. אך החזרה למקורות של הדגם הזה לא מסתפקת בשלושת המאפיינים האלה, המעצבים בדוקאטי החליטו להחזיר גם את הקליפס שמחזיק את מיכל הדלק במקומו, קריצה ברורה למונסטר המקורי שהושק בשנת 1993.

לסיכום, המונסטר 797 החדש עושה הכל בשביל לשכנע אותנו שאכן מדובר באופנוע רציני שרוצה לבדל את עצמו ממה שמציעים המתחרים. צמיג אחורי במידה 180/55-17, קאליפרים מונובלוק של ברמבו M4.32 עם חיבור רדיאלי, ABS של בוש, מזלג קדמי הפוך בקוטר 43 מ"מ של קאייבה ובולם אחורי של סאקס מתכוונן בעומס קפיץ ושיכוך החזרה. פנסי LED קדמיים ואחוריים, שקע USB מתחת למושב ומשקף וכיסוי מושב המורכב בגרסת הפלוס. כל זה מראה בדיוק את הכוונה של דוקאטי כשהם מכריזים על גישת פרמיום באופנוע כניסה.

אופנועי ההדגמה מחכים לרוכבות ולבלה שלנו

בכביש:
המונסטר שעליו אני רוכבת מצוייד במושב המונמך, מה שמביא את גובה המושב ל-780 מ"מ בלבד מהקרקע, במקום 800 במקור. תנוחת הישיבה לא משאירה מקום לספק: אני בהחלט נמצאת על מונסטר!

הדבר הראשון ששמתי לב אליו הוא יכולת הבלימה המרשימה של המונסטר החדש. בהחלט מספיקה לחיצה עדינה עם אצבע אחת והברמבו נושך מיד את הדיסקים. לאחר מספר דקות בתוך התנועה העירונית, שאפשרו לי לבחון את הפעולה החלקה של ידית הקלאץ', הצלחנו להמלט אל עבר הכביש המפותל שמוביל אל הגבעות מחוץ לעיר. ברגע שנגלית לעיניי פיסת כביש פנויה ושתי פניות מהסוג הכייפי, אני מרגישה שהמונסטר נמצא בסביבתו הטבעית. לא עבר הרבה זמן והגרגור האיטי שהמנוע השמיע בתוך התנועה פינה את מקומו לשאגה של המנוע שמלווה את העלייה בסל"ד, עם האופי המחוספס הזה של דוקאטי מקורר אוויר.

ככל שהגברנו את המהירות כך נעשה לי ברור יותר שזהו הקצב שמתאים ל-797, שנשאר נאמן לאופי הספורטיבי של משפחת המונסטרים. המזלג הקדמי מעביר את התחושות מהגלגל הקדמי בצורה ברורה וההרגשה שמתקבלת היא של מתלה מוצק אך לא קשה מדי. מתאים בהחלט לכל מצבי הכביש אבל אולי לא לבלימות נרגזות במיוחד. גם הבולם האחורי מספק שיכוך מעולה וסופג את השיבושים בכביש בלי ליצור תחושה של תנועות גליות בחלק האחורי של האופנוע.

אופנוע כניסה ברמת גימור פרימיום

המנוע מספק הרבה מומנט כבר בסל"ד נמוך, מה שהופך את ה-797 לנוח לרכיבה גם במהירויות נמוכות בתוך התנועה ומהנה בקטעי הכביש המהירים יותר, עם יכולת תאוצת ביניים מרשימה שהופכת את עקיפת המכוניות למשימה פשוטה ובטוחה יותר. כמובן שהמהירות הסופית איננה גבוהה אבל זאת לא המטרה של ה-797. המונסטר הזה מתרכז בלהיות אופנוע שניתן להנות איתו בקלות, בלי לדאוג יותר מדי בקשר לסוסים שמשתחררים בכל פתיחה של המצערת.

הדוקאטי מונסטר 797 החדש מתאים למי שמחפש אופנוע שלא דורש תקופת אילוף (של הרוכב כמובן), שמאפשר להנות גם מהנסיעות היומיומיות שאחר הופכות למשעממות, ובמיוחד למי שמחפש אופנוע שיודע להציע קצת יותר ממה שמתחרים ברמת הכניסה מציעים כיום. בולמים, גימורים ברמה גבוהה, והמאמץ הנוסף שהושקע בפן האסטטי, כמו שיודעים לעשות בדוקאטי, הופכים את האופנוע הזה לייחודי בקטגוריה הזו.

נופי רמת השרון

בעד:
העיצוב, רמת הגימורים, התנהגות כביש טובה ומבחר עצום של חלקי אפטרמרקט מבית Ducati Performance.

נגד:
רגלית ההילוכים דורשת תנועה החלטית של כף הרגל בשביל לתפקד באופן חלק.

 

 

9 תגובות ל מוטו בוחן | דוקאטי מונסטר 797 – נעים להכיר!

  1. נהנתי מאוד לקרוא אותך ולראות ירוק של אירופה

  2. היום MT07 או CBR650F כל כך נראים לי עסקאות יותר בטוחות ולא פחות מהנות, אז למה להסתכן באמינות איטלקית ועוד קירור אוויר.

    • קירור אוויר = פחות מערכות שיכולות להתקלקל = אמינות עדיפה.

      לגבי עדיפות לmt07, ובכן, זה ההבדל בין כלי גנרי משמים והמוני לבין כלי ייחודי ומיוחד. לא מתאים לכל אחד, אך בעיקר לא מיועד להיות עבור כל אחד – וטוב שכך. אנו נמשיך להשאר עם הסקסאפיל האיטלקי המעוצב והמיוחד, עם התחושות שמווברצות את הלב, והשאר ימשיכו לרכוש מכונות גנריות עממיות וחסרות לב.ויוו

      • אולי זה אני אבל זה אחד האופנועים המכוערים אם לא ה……..
        אין לי מושג על איזה סקסאפיל אתה מדבר אבל הכלים של דוקאטי של השנים האחרונות לא מבריקים בעיצוב, אולי האחים הקטנים מבית של MV יש עיצוב אבל חסרים הרבה דברים אחרים.
        אתה רוצה להיות יחודי, לך על זה, אבל תשדל פחות לשכנע את עצמך שאתה יחודי או מיוחד שאתה קונה דוקאטי, אולי כדאי שתראה את התערוכה האחרונה, המעצבים היפניים יצרו מכונות מדהימות.

  3. מנסיון רע עם היבואן, כמה שהכלי יהיה מיוחד, אני איתם גמרתי. בתחילה עזרו לי, אבל להמתין לחלקים לנצח, לגלות שיש ריקול ופה אין יחס, התבעסתי. מה שכן נראה כלי מעודן.

  4. מה יהיה עם נשיכות ברקסים ומנופים קלים או קשים מה יהיה. עלבון למבחן אופנועים. בשביל מה בכלל צריך מבחן אופנועים כבר לא ברור לי.

  5. מה ההתלהבות
    סה"כ דוקטי איטלקי מאפן.
    כל יפני טוב ממנו אפילו בתצורה הבסיסית ביותר.
    ואני אפילו לא מכניס למשוואה את אפריליה.
    לא אוהב דוקטי.
    דוקטי זה ..דוקטי.

תגובות

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל