fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
HJC
אודי דגן 140 על 70
MV קוביה
סטפן
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

מוטו בוחן | ב.מ.וו G310GS – הרפתקה עירונית

מוטו בוחן | ב.מ.וו G310GS – הרפתקה עירונית

כתב: מיקי כהן | בחנו: מיקי כהן, אביעד רייס, אריק רוזנבלום | צלם: יואב זוהר


שורה תחתונה: כל מה שהאח הערום מביא לחבילה רק עם תוספת נוחות, נראות ויכולת שבילים כבושים. רעיון לא רע לג'ונגל העירוני – רק צריך עוד קצת זמן בתנור.


מי אתה GS קטן שלי?
גם החבר'ה מבוואריה, הבינו כי על מנת להגדיל את המכירות, יש לפנות למקומות בהם החברה לא נגעה קודם לכן. חברו החבר'ה מ-ב.מ.וו לחברה הודית גדולה, TVS, במקרה הזה והנה, נפתחה אפשרות לייצר אופנועים בסגמנט ש-ב.מ.וו לא מכירה ובמחיר שווה כמעט לכל נפש ועדיין להישאר עם סמל הפרופלור הכחול לבן.

הסממן הראשון היה ה-G310R אשר נבחן על ידנו לא מזמן, היום מגיע תור האח בעל המתלים הגבוהים יותר; ה-G310GS.

אותה ביקורת שהייתה לנו על מנוע ה-310 שמותקן ב-G310R, יש לנו גם פה. המנוע מרגיש חלש ומיושן, מייצר וויברציות לא נעימות במהירויות שיוט ובנוסף, באופנוע המבחן הותקנה מערכת פליטה חלופית ומרעישה אשר גרמה לנו לצאת בסוף היום עם כאבי ראש ופשוט לכבות את המנוע בכל עצירה ולו הקצרה ביותר, בנוסף, הייתה תחושה כאילו מערכת הפליטה גנבה מעט מומנט בסל"ד נמוך, דבר שהפריע מאוד במעט רכיבת השטח שביצענו אתו. טוב יעשה היבואן, אם פשוט יחזיר את מערכת הפליטה המקורית, אשר גם נראית ויזואלית, טוב יותר.

איך אתה נראה?
אף אחד לא יטעה, האופנוע משדר ב.מ.וו בכל רמ"ח איבריו. רק כשמתקרבים רואים שזו לא מכונה שיוצרה בגרמניה, זה לא שהגימור אינו מוקפד אבל רואים איפה החברה חסכה. אם זה בלוח השעונים שנראה לא מעודכן במיטב הטכנולוגיה, או בפנס המרקד שאינו מהודק למקומו, במאותתים שנראים פשוטים או אפילו בצופר שבולט לו מתחת למקור הב.מ.וו המפורסם.

הצמיגים הם כבר של אחים גדולים, במידות של אופנוע אדוומצ'ר אמיתי 110/80-19 קדימה ו-150/80-17 אחורה, ממש כמו של האח הגדול יותר ה-F750GS, מה שיוצר במציאות פרופורציות מעט מוזרות אך מוסיף הרבה יותר שיוך למשפחת ה-GS.

בעיר
לרוכש ה-G310GS יעשה טוב אם מערכת היחסים שלו עם ה-GS הקטן תתרכז בערים. זהו המקום בו הוא מרגיש הכי נוח. עם גובה מושב של 835 מ"מ, הישיבה גבוהה ומאפשרת תצפית מעל רוב גגות המכוניות, בשילוב מתלים רכים, זווית צידוד מצוינת של 63.3 מעלות, הופכים את ה-GS הקטן לכלי עירוני יעיל מאוד. מהלך מתלים של 180 מ"מ קדימה ואחורה, הופכים את הטיפוס והירידה מהמדרכות לקלים ופשוטים. תיבת ההילוכים קלה לתפעול ומעודדת החלפת הילוכים רק מידי פעם התקשינו למצוא את הילוך הסרק גם לאחר יום רכיבה שלם.

בכפר
מחוץ לעיר העניינים  מעט מסתבכים. כל עוד שומרים על מהירות שיוט סביב המהירות החוקית, רק שיבושים קשים יוציאו את המתלים אשר אינם מתכוונים, לגמלאות וישרו חוסר נחות ובטיחות על הרוכב. גם הרכבה בזוג, כל עוד שניהם צרים, לא תהווה בעיה אולם כאשר מדובר בשני רוכבים בריאים, המורכב כבר ישב על הסבל אשר מגיע כסטנדרט מהמעל. לא נעים כלל.

המשקף הקטן עושה את עבודתו נאמנה ומתעל את הרוח מעל הקסדה בעוד שהמושב, מרגיש נוח גם לרכיבה ארוכה אולם אופנוע קטן עם צמיגים גדולים מאוד, יוצרים תנוחת רכיבה שאר לא נוחה לאורך זמן. כך נוצר מצב שאמנם הישבן נינוח והרוח לא מפריעה אפילו במהירות הסופית (150 קמ"ש לפי שעון המהירות), אך הרגליים מרגישות עייפות עקב מיקום הרגליות. אגב אלו, הן מכוסות גומי אשר מצליח להעלים את רוב הרעידות שהמנוע הקטן מפיק. אבל כל זה נשכח ברגע שהכביש מפסיק להיות ישר, שם בנחש האספלט המתפתל, מתגלה כי הGS הקטן זורח. באחד מכבישי הרכיבה החביבים על כולנו, התגלה שותף אשר שמח למשחקי ימין שמאל. אולי זה הכידון הרחב, אולי אלו הצמיגים הגדולים של מצלר שהיו מותקנים על אופנוע המבחן, אולי אלו המתלים הרכים שעובדים מצוין כל עוד לא לוחצים אותם ממש ואולי זו החבילה בשלמותה, מצאנו את עצמנו רודפים אחרי אופנועי ספורט גדולי נפח ויכולים להם.

בין לבין
כיאה למותג GS, מיהרנו לרדת אתו גם לשטח. כל עוד מדובר בשבילים קלים עד מאוד או בשבילים לבנים, לא יתקשה ה-GS הקטן להתנהל מה גם ישנו כפתור ייעודי לביטול מערכת ה-ABS המבטלת את המערכת בשני הגלגלים ומתאפסת כאשר מכבים את האופנוע, אך כשהשביל מתחיל להשתבש ונדרשת תנוחת עמידה, נתקלנו בכמה בעיות – רובן יכולת להיפתר ע"י תוספות. אותן רגליות אשר מצופות גומי אשר מונע את רעידות המנוע, הגומי ניתן לפרוק ואז מקבלים רגליות המותאמות לשטח, אך הן קטנות מידי ומתקבלת תחושה כאילו הרגל תחליק מהן. בנוסף, הכידון מרגיש נמוך מידי גם לרוכב נמוך ולא תזיק לו הגבהה של לפחות 5 מ"מ. המתלים לעומת זאת, מאבדים את עצמם לדעת על שביל משובש ומהר מאוד מצאנו את עצמנו מחפשים שביל נוח או פשוט חוזרים לאספלט הסלול. אז שטח כן, אבל ממש רק אם חייבים.

בחניה
בסיכומו של יום שאלנו את עצמנו למי ה-GS הקטן מתאים?

לרוכב המתחיל אשר מתנהל רוב הזמן בעיר, לפעמים יוצא לפריפריה בדרכים עקלקלות ובסופי שבוע מטייל עם האבא בעל ה-GS הגדול במשפחה, הוא יתאים כמו כפפה. יש לו את הסמל הנכון, המראה הנכון, הוא מתנהל מצוין בג'ונגל העירוני וכל עוד לא לוחצים אותו, גם מחוץ לעיר. אם בדרך גם ראיתם איזה ערוץ נחל עם צל ורציתם לנוח שם, כל עוד השביל כבוש, תגיעו ללא חשש.

 

תעודת זהות

 

מחיר: 40,900 ₪

 

דרגת רישיון: A1

 

אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ

 

נתונים טכניים

 

מנוע: צילינדר בודד, 4 פעימות, ארבעה שסתומים, גל זיזים עילי כפול, מקורר נוזל, מוזרק דלק.

 

נפח: 313 סמ"ק

 

הספק: 34 כוחות סוס ב-9,500 סל"ד

 

מומנט: 2.86 קג"מ ב-7,500 סל"ד

 

תיבת הילוכים: 6 הילוכים, מצמד רב-דסקי רטוב.

 

מתלים: מקדימה מזלג הפוך בקוטר 41 מ"מ, מהלך 180 מ"מ. מאחור זרוע אחורית מאלומיניום, בולם הזעזועים עם אפשרות כוונון עומס קפיץ , מהלך 180 מ"מ.

 

בלמים: מקדימה דיסק בודד בקוטר 300 מ"מ, קליפר ראדיאלי עם 4 בוכנות, מאחור דיסק בקוטר 240 מ"מ, קליפר צף עם בוכנה אחת, מערכת ABS ניתנת לביטול.

 

משקל רטוב: 169.5 קילו

 

גובה מושב: 835 מ"מ

 

מידות גלגלים: 110/80-19, 150/70-17

 

קיבולת מיכל דלק: 12 ליטר

 

התגובות סגורות לפוסט זה.

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל