fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
HJC
אודי דגן 140 על 70
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר

מוטו בוחן | בנלי TNT 125 Tornado – צעצוע של סיפור

מוטו בוחן | בנלי TNT 125 Tornado – צעצוע של סיפור

כתב: אביעד רייס | צילום: עדי בראון, אריק רוזנבלום

 

מתוך מוטו מדריך, גיליון 364, יוני 2018, לקריאה דיגיטלית כאן.

 

שורה תחתונה: הכל חוץ משגרתי. אופנוע קטן עם עיצוב על גבול השערורייתי. הכי מגניב בעיר.

 

אופנועים קטנים, "מיני בייק'ס" אם תרצו, הם עניין גדול. אולי לא בארץ, אבל בחו"ל – בהחלט. הכל התחיל עם אופנועי ה-"מונקי" – סדרת ה-Z של הונדה – שנראו כמו גרסה מוקטנת לדבר האמיתי, גרמו לרוכביהם להיראות כמו קופים או גורילות (מכאן מקור השם) ובנו להם קהל מעריצים ענק בעולם כולו ובמיוחד בארה"ב, משנות ה-60' ועד היום. את סדרת ה-Z המקורית החליף ה-MSX 125 שלמרות שגדל קצת בנפח המנוע ובגודל הפיזי, הצליח לשמור על הפופלאריות בקרב רוכבי האופנועים – שפשוט מתאהבים בו כל פעם מחדש ומוספים אותו לגראז' בתור כלי שני, המיועד לשעשועים.

יצרניות נוספות ראו כי טוב, ובמהלך השנים צצו דגמים דומים לגרום, כשהבולט בניהם הוא ללא ספק ה-Z125 PRO של קאוואסאקי. לא משנה איזה תירוץ יבחרו לספר שם, זה לא ישנה את העובדה שפשוט לא היה לחבר'ה בירוק רעיון טוב, אז הם הלכו והעתיקו מהונדה את האופנוע שלה. קדחת המונקי עדיין איתנו, ובגדול. בתערוכת EICMA האחרונה מציגה הונדה דגם חדש למונקי – הומאז' לסדרת ה-Z המקורית.

ואם הונדה וקאוואסאקי עושות, למה שבנלי לא? היצרן האיטלקי-סיני החליט שבא לו גם, וייצר מונקי משלו, עם עיצוב הרבה פחות שמרני מכל האחרים. מאפיין זה הוא גם הכי בולט במפגש הראשון עם ה-TNT125, שנראה כמו שילוב של אופנוע נייקד קיצוני וצעצוע לילדים. הוא בעל מבנה גבוה, גלגלים קטנים, פנס קדמי עתידני, זנב עם מאותתים מובנים, אגזוזים כפולים, קליפרים אדומים בוהקים (שאפשר היה לצבוע קצת טוב יותר) ואפילו לוגו אריה קרבי. כל אלו זועקים – אני כאן, למרות שאני קטן – וכמה קטן, ככה מושך מבטים. באמת שקשה למי שבסביבתו להתעלם ממנו – העוברים והשבים ברחוב, יושבי מכוניות שלא מבינים מה זה האופנוע הננסי הזה שכרגע עקף אותם, וכמובן – רוכבי אופנועים אחרים.

הבנלי הוא אופנוע חצי סיני – מתוכנן ומעוצב באיטליה, אך מורכב בסין – במפעלים בהם מייצרים בערך את כל המוצרים בהם אנחנו משתמשים בצורה יום יומית. למרות השם הרע שעדיין מרחף מעל ראשה של התעשייה הגדולה בעולם, זה מרגיש שה-TNT דווקא מורכב טוב – השלדה בעלת ריתוכים נאים, הפלסטיקה עושה רושם טוב ואין קרקושים או חיבורים "חאפריים" הנראים לעין.

כמו מיני-בייק'ס אחרים, מציע גם ה-TNT125 חבילה בסיסית ופשוטה למדי. מנוע סינגל מקורר אוויר בנפח 125 סמ"ק, הספק מירבי העומד על 11 כוחות סוס בלבד ב-9,000 סל"ד מומנט של 1.01 קג"מ ב-7,000 סל"ד, גיר בעל חמישה הילוכים ושלדת צינורות פלדה. סביבת הרוכב מינימלית, כוללת מראות סבירות ביותר ולוח מחוונים משולב מד סל"ד אנלוגי ומד מהירות, דלק, ומצבי טריפ שונים בתצוגה דיגיטלית.

המימדים קטנים: אורך 1,750 מ"מ, רוחב 755 מ"מ וגובה 1,025 מ"מ. הכידון הנמוך, ו-780 המילימטרים של גובה המושב, יוצרים תנוחת רכיבה לא שגרתית – שלא דומה לשום דבר אחר. ישנו הבדל של כ-15 מ"מ בין ההונדה MSX לבנלי TNT. בכלל, ההונדה קטן ברוב הפרמטרים מהבנלי – שהוא למעשה המונקי בייק הגדול ביותר שתוכלו לקנות כדגם בייצור סדרתי. תנוחה לא שגרתית זה טוב או רע? בהחלט משהו שלא מרגיש טבעי ומצריך זמן הסתגלות.

בשונה מ-125'ים אחרים שיכולים לשאת את רוכבם אל הכביש הבין עירוני, הבנלי TNT125 הוא אופנוע המיועד לעיר – ולעיר בלבד. לא רק בגלל הגודל, אלא גם ובעיקר בגלל הביצועים. עם מהירות מירבית של 90-100 קמ"ש בלבד, כניסה לכביש בין עירוני מהיר היא פעולה מסוכנת ולא מומלצת כלל. בתוך העיר, הבנלי 125 הוא מלך הרחובות ואין חור שאי אפשר להיכנס איתו אליו. גלגלי 12 אינץ', מזלג קדמי הפוך וארוך בקוטר 41 מ"מ ומאחור מונושוק בעל אפשרות כיוון עומס קפיץ, אחראים על ספיגת סלילה גרועה, בורות, קפיצה ממדרכות ומעל באמפים מזדמנים.

ה-TNT125 הוא שובב אמיתי. פלייבייק כזה שאם בא לכם ללמוד סטאנט, הוא יעשה את העבודה בצורה מעולה. מערכת ABS לא תמצאו כאן, אבל מערכת בלימה משולבת CBS כן, עם בלמים שנושכים חזק בכל משיכה ונותנים דרור לגלגל האחורי. למרות משקל יבש לא מבוטל של 116 קילו, עדיין מדובר באחד האופנועים שיותר קל לתמרן בעזרתם בתוך הבלאגן העירוני. המנוע מושך יפה בסל"ד נמוך, אבל מעדיף לעבוד בטונים הגבוהים. במהירות עירונית, גם עם ההספק הצנוע של 11 כוחות סוס בלבד, יש רזרבות מספיקות לעקיפות ולהתחמקות ממצבים מסובכים. בפניות היציבות היא בסדר, אך לא משהו שמתקרב בשום מצב לאופנוע בגודל רגיל.

הבנלי TNT125 טומן בחובו יתרון נוסף – התאמה לרוכבים שלא מנוסים/נרתעים מדו"גים בגודל מלא. כמו למשל רוכבים נמוכים – שיוכלו ליהנות מיתרון הגובה של ה-TNT, עם יציבות של שתי רגליים על הקרקע, או רוכבים צנומים במיוחד שלא תמיד מצליחים/צריכים עוד זמן להתרגל לדו"ג במשקל מלא וגם רוכבים חדשים שלא חוו דו"ג מעולם, ויעדיפו להתחיל עם הכלי הכי לא מאיים שיש בנמצא – בזכות המנוע הצנוע וקלות הניהוג.

 

סוף דבר

הבנלי TNT125 Tornado מתגלה ככלי מסקרן. אחרי שבשנת 2016 רכבנו על הדור הקודם של ההונדה MSX במשך כמה חודשים, במסגרת מבחן ארוך טווח, אנו יכולים לומר בוודאות שיש לנו מקום בלב ובגראז' לכלי קטן ושובב כדוגמתו. נכון שזה לא הונדה וזה לא הכלי שהמציא את הסגמנט, אבל יש כאן כלי רכב עירוני זריז וחסכוני – 600 שקלים לטיפול בכל 5,000 ק"מ, ואחלה בית ספר לשעשועים ומשחקים ותוספת מגניבה לצד דו"ג ראשי.

במחיר של 19,986 שקלים, הבנלי זול מההונדה רק בכ-500 ש"ח, סכום זניח שמותיר את ההתלבטות בין האופנועים עפ"י טעם אישי וללא השפעת המחיר. הבנלי מצויד בעוד הילוך, מימדים מעט יותר גדולים ועיצוב כובש. מולו ההונדה מצויד בשם ואמינות של היצרן היפני הותיק – אך אין לפסול את הבנלי שיכול להיות מתחרה טוב וחזק להונדה.

רוצה לראות מה מחיר האופנוע שלך עכשיו? כנס למוטו מדריך

תעודת זהות

 

Benelli TNT125 Tornado

 

רישיון: A2

 

מחיר: 14,986 ש"ח

 

אחריות: שנתיים או 24,000 ק"מ

 

נתונים טכניים

 

מנוע: צילינדר יחיד, מקורר אוויר, מוזרק דלק, 4 שסתומים, גל זיזים יחיד עליון

 

נפח: 124.8 סמ"ק

 

הספק: 11.1 כ"ס ב-9,000 סל"ד

 

מומנט: 1.1 קג"מ ב-7,000 סל"ד

 

בלמים: מקדימה דיסק יחיד בקוטר 220 מ"מ, מאחור דיסק יחיד בקוטר 120 מ"מ

 

מתלים: מזלג הפוך בקוטר 41 מ"מ, מהלך של 120 מ"מ, בולם אחורי עם כיוון עומס קפיץ

 

מידות צמיגים: ק' 120/70-12, א' 130/70-12

 

 

מדידות

 

מידות כלליות: אורך 1,750 מ"מ, רוחב 755 מ"מ וגובה 1,025 מ"מ

 

גובה מושב: 780 מ"מ

 

מרווח גחון: 160 מ"מ

 

בסיס גלגלים: 1,250 מ"מ

 

משקל יבש: 116 ק"ג

 

נפח מיכל דלק: 7.2 ליטר

 

התגובות סגורות לפוסט זה.

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל