מחירון אופנועים מוטו - בגרסא דיגיטלית, בחנויות ובעסקים

מטרו ימין 4
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
אינדיאן
אבניר קוביה שמאל
שרקו
הווסקוורנה באנר שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
1 על 1
אופנוסנטר קוביה שמאל
פרפקט קוביה שמאל
רוית דדוש עליון
סטפן
KTM שמאל
KTM עליון קוביה
רפידו
לרט
אוגוסטה קוביה הכי עליון
הארלי שמאל
HJC
אייפקס
ברקום שמאל
מתלה לקסדה
כרמיאל קוביה שמאל

ימאהה YZF-R3 במבחן ארוך טווח – דיווח שני

ימאהה YZF-R3 במבחן ארוך טווח – דיווח שני

עמית משיח

צלם: אריק רוזנבלום

את מאות הקילומטרים האחרונים של ההרצה, עבר הימאהה ארוך הטווח שלנו כשהוא מחליף כמה ידיים – צעירות וותיקות, גבריות ונשיות – כשכל אחד מקבל איתו משימות בעיר ומחוצה לה… מה שנקרא, לקחנו את 'עניין העומסים המשתנים' ממש ברצינות.

את הגיר החלק משבחים כולם, גם את רכות התפעול של כל יתר המכלולים – ידיות, רגליות וכפתורים. הכל נגיש ו'יושב במקום', מה שנקרא – ארגונומיה והנדסת אנוש, עובדה: גם גבוהים וגם נמוכים מרגישים עליו בבית ומדווחים על נוחות מפתיעה.

מקום אחסון אין פה, מן הסתם, אבל תיק גדול על הגב יוכל "לנוח" על מושב המורכב ברמזורים, לקשור אל המושב אפשר אבל המקום כה קטן עד שאבטחת המטען נראית לנו מעט רשלנית שם. תיק זנב הוא הפיתרון האמיתי והאלגנטי לעניין מושב. גם תיק מיכל יכול לעזור פה, רק קחו בחשבון שחיפוי מיכל הדלק עשוי פלסטיק – מה שאומר שתיק מיכל מגנטי לא יתאים צריך לחפש אחד עם אבזמים ורצועות חיבור למיכל.

את המידע שמספקת התצוגה הדיגיטלית ניתן לקרוא בקלות -בין אם בתאורת יום או בשעות השקיעה המתעתעות, התאורה מספקת ויותר בשעות החשכה והימאהה הקטן עושה דרכו בכרך ובסביבותיו כמו גדול של ממש.

זאת אומרת, לא ממש גדול – השלדה קצרה. על אף שגם ארוכי רגליים מרגישים עליו בנוח, כאמור, הרי שנתוני האורך של השלדה וגם אלו של זוית ההיגוי, מכתיבים התנהגות מעט קלילה; כיף ליד המיומנת – בצורת כניסה מהירה לפניה, בלימה מאוחרת ושינויי כיוון מהירים מחד, מאידך – ליד המיומנת פחות, עשויה קלילות כזו לעורר חוסר ביטחון והורדת קצב. אנחנו אומרים: אם זה המקרה – עדיף באמת להוריד קצב ולרכוב בתחום הבטוח שלכם – יש מספיק סיכונים מבחוץ, למה להוסיף? – לכו לקורס רכיבה מתקדמת ולימדו לשלוט בסוס האציל שרכשתם.

ואגב סוס אציל, אורווה וכל המטאפורות ה'גזעיות' האלו – זמנן, מסתבר, עדיין לא עבר מן העולם – כי הימאהה, בעל המראה הספורטיבי המאופק וגם אופנתי ומעודכן בעת ובעונה אחת, מושך מבטים בעיר – ולא רק מצעירים או פוחזים, המראה שלו מטעה… גם הצליל, בטח שהמנוע, על חלקות העברת ההילוכים והתפעול כבר סיפרנו, אז מה עוד להפעם?

בדו"ח הבא נדווח לכם על קצב ההתקדמות, ניתן שפע של נתוני צריכה וננסה לברר איזה ציון הוא יכול להשיג ב'מדד האטרף' שלנו.

 

ימאהה YZF-R3 במבחן ארוך טווח – דיווח ראשון

תעודת זהות

 

Yamaha YZF-R3

 

רישיון: A1

 

מחיר: 39,985 ש"ח

 

אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ

 

נתונים טכניים

 

מנוע: שני צילינדרים מקביליים, 4 שסתומים לצילינדר, מקורר נוזל, מוזרק דלק.

 

נפח: 321 סמ"ק.

 

הספק: 41.4 כ"ס ב-10,750 סל"ד.

 

מומנט: 3 קג"מ ב-9,000 סל"ד.

 

מתלים: מזלג רגיל בקוטר 41 מ"מ, מהלך של 130 מ"מ. מאחור בולם יחיד עם מהלך של 125 מ"מ, תוצרת KYB.

 

בלמים: מקדימה דיסק יחיד בקוטר 298 מ"מ, קליפר בעל 2 בוכנות. מאחור דיסק יחיד בקוטר 220 מ"מ, מערכת ABS.

 

מידות צמיגים: ק' 110/70-17, א' 140/70-17.

 

בסיס גלגלים: 1,379 מ"מ.

 

גובה מושב: 779 מ"מ.

 

מרווח גחון: 160 מ"מ.

 

משקל רטוב: 167 ק"ג.

 

נפח מיכל דלק: 14 ליטר.

 

מידות כלליות: אורך 2,090 מ"מ, רוחב 718 מ"מ, גובה 1,135 מ"מ.

 

גלריה

תגובות

אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל