fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מוטוטאץ דקר
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
HJC
סטפן
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
MV קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

ימאהה YZF-R3 במבחן ארוך טווח, דיווח שלישי – הדרך הפתוחה

ימאהה YZF-R3 במבחן ארוך טווח, דיווח שלישי – הדרך הפתוחה

עמית משיח

צילום: אריק רוזנבלום

אז כמו שהבנתם מהכותרת, הימאהה שנבחן אצלנו לטווח ארוך סיים זה מכבר את ימי ההרצה שלו, התחלנו גם אנחנו להתייחס אליו כאל בוגר ודרישות הרכיבה ממנו, כמו גם הטווח – גדלו. פתאום אנחנו מוצאים את עצמנו מעדיפים את הימאהה, עם מנוע 321 הסמ"ק, בכל פעם שלוח הפגישות לוקח אותנו לכפר סבא, רעננה, הוד השרון וגם רחובות… בטווחים האלה הוא מתנהג למופת; הארגונומיה הנוחה והמימדים הקטנים עוזרים מאוד בתנועה הצפופה של כבישי המרכז והמכלולים הטובים עושים את עבודתם נאמנה – בבלימה וגם בתאוצה. את נושא חוסר המקום לציוד החלטנו לפתור בדרכים המקובלות: תיק מיכל ותיק זנב. אנחנו בוחנים כעת מס' אביזרים שונים ונדווח בהמשך על הממצאים, את התיקים הנבחרים אנחנו מוסיפים לדיווח החודשי והקריטריונים העיקריים שעומדים אל מול עינינו הם התאמה (פיזית ואסתטית) ומקום אחסון גדול ככל האפשר.

עוד נושא שמציק לנו הוא המראות; עם כל זה שהימאהה הצנום מקבל מחמאות על מראהו הגדול וגם מעבר לעובדה שהוא גדול יותר מהאפריליה RSV, למשל, או מאופנועי סופרספורט 'פול סייז' אחרים – וכמו שכבר ציינו בעבר, הוא צר בדיוק במידה הנוחה לכביש הציבורי. אבל המראות קצרות מדי לטעמנו. חסר בהן שטח ראיה בצידי הרוכב, לא משנה כמה נכוון אותן. הנושא מציק לנו ואנחנו שוקלים מראות חלופיות – בעלות מבנה שונה. נמשיך ונדווח גם בנושא הזה.

כשהוזמנו ללוות ולסקר את מסע 'אחים לחיים' שיזם מועדון 'רוכבי שמשון' – בין גבעתיים, דרך בית ג'אן, לבית שאן, עם הרבה ק"מ לכסות בזמן קצר, לא היססנו לרגע ובחרנו ב-R3.

אז ראשית נספר לכם שה-R3 עמד בכל המשימות בגבורה ובכבוד. כולל עליות גליליות וכבישים ארוכים כמו 6 – בהם התנוחה הספורטיבית המתונה ומיגון הרוח הטוב עושים חסד לגב התחתון של הרוכב ומותירים אותו רענן וחופשי מכאבים מצטברים. לגבי מהירות הנסיעה מחוץ לעיר, הרי שהימאהה זורם עם התנועה, גם אם יש צורך לשחק מעט בהילוכים – כדי לשמור את המנוע בתחום החזק שלו. הוא מהקטנים, אחרי הכל… רוחות צד וכאלו שגורמות משאיות שחולפות בנתיב הנגדי מערערות את הספורטאי הצעיר.

ואז הגיע הגלבוע; שפע פיתולים, שיפועים נכונים וסיבובים מתהדקים – אלו עם הנוף ההוא, נו, אתם מכירים; ה-R הצעיר חייך מתחת לפיירינג ואנחנו נשבעים ששמענו אותו לוחש 'סוגוי' ('יופי' ביפנית) אי שם באמצע הפיתולים של 'דרך נוף הגלבוע', בואכה הירידות אל עמק המעיינות.

פרט קטן נוסף שמסתבר שנוח ונעים לנו לחיות איתו הוא חיווי ההילוכים שבלוח השעונים. לא לכל המתחרים יש כזה ולרוב אנחנו מתייחסים אל הפיצ'ר הזה כאל בונוס 'מיותר' ולא הכרחי, אבל זה מאוד נוח לראות מול העיניים את המידע, גם אם כבר יודעים אותו. עוד מסתבר לנו שתצוגה של האות N מרגיעה לנו את העין הרבה יותר מאשר הנורה הירוקה של עידן הדינוזאורים – בכל הקשור לעמידה בניוטרל, ברמזור למשל.

וגם די חסכוני – עם כל המאמץ והריצות שעברו על הימאהה R3 שלנו במהלך כל המסע, הוא הציג בעקביות צריכת דלק של 1:20 קמ"ל.

ימאהה YZF-R3 במבחן ארוך טווח – דיווח שני

ימאהה YZF-R3 במבחן ארוך טווח – דיווח ראשון

תעודת זהות

 

Yamaha YZF-R3

 

רישיון: A1

 

מחיר: 39,985 ש"ח

 

אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ

 

נתונים טכניים

 

מנוע: שני צילינדרים מקביליים, 4 שסתומים לצילינדר, מקורר נוזל, מוזרק דלק.

 

נפח: 321 סמ"ק.

 

הספק: 41.4 כ"ס ב-10,750 סל"ד.

 

מומנט: 3 קג"מ ב-9,000 סל"ד.

 

מתלים: מזלג רגיל בקוטר 41 מ"מ, מהלך של 130 מ"מ. מאחור בולם יחיד עם מהלך של 125 מ"מ, תוצרת KYB.

 

בלמים: מקדימה דיסק יחיד בקוטר 298 מ"מ, קליפר בעל 2 בוכנות. מאחור דיסק יחיד בקוטר 220 מ"מ, מערכת ABS.

 

מידות צמיגים: ק' 110/70-17, א' 140/70-17.

 

בסיס גלגלים: 1,379 מ"מ.

 

גובה מושב: 779 מ"מ.

 

מרווח גחון: 160 מ"מ.

 

משקל רטוב: 167 ק"ג.

 

נפח מיכל דלק: 14 ליטר.

 

מידות כלליות: אורך 2,090 מ"מ, רוחב 718 מ"מ, גובה 1,135 מ"מ.

 

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל