fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
לרט
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
HJC
אודי דגן 140 על 70
MV קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
סטפן

ימאהה טריסיטי 125 במבחן ארוך טווח – דיווח רביעי

ימאהה טריסיטי 125 במבחן ארוך טווח – דיווח רביעי

כתבו: עמית משיח, אריק רוזנבלום | צילום: יואב זוהר


מעל חודשיים ומעל אלפיים ק"מ עברו על הימאהה משולש הגלגלים אצלנו עד כה. החיים של אחרי ההרצה הפכו עבור הקטנוע, לחיי שליח – עקובים מדלק ומטען. הוא אמנם חווה פאנצ'ר קטן – שתי עצירות למילוי אוויר בתחנות דלק בדרך למוסך ברח' תושיה וחזרה למרוץ החיים, 40 דקות אח"כ. הוא הצליח כבר לצבור כמה צלקות קרב קטנות – לא נעים. על כל פנים החיים שלנו, כמו שאפשר להבין כבר בכותרת המשנה, עוברים עם ועל הטריסיטי בנעימים – ועוד יותר מכך – בבטחה.

בחיי היום-יום מפגין הטריסיטי נאמנות ונוחות – הזרקת הדלק מגיבה מדוייק וחד, התצוגה קריאה וברורה בכל תנאי מזג האויר, אפילו לחץ האוויר נשמר בצמיגים ונדיר שחסר ולו PSI בודד בבדיקות היומיות. איכות ההרכבה והחומרים נותרים נאמנים למוצאם היפני המיוחס, כנ"ל איכות הספוג של המושב. אפרופו מושב – אהבנו את תאורת הלד בתא שמתחתיו; היא עוזרת ומועילה. אבל,בעניין נפח האכסון, מומלץ להוסיף ארגז בינוני, ליתר נוחות באכסון הציוד/תיק גב וכו' שלא יכנס בתא הקטן שמתחת למושב. הידיות והמתגים נוחים לשימוש והנדסת האנוש מעולה, הוא מניע בצייתנות, מוכן לתנועה. בזכות מימדים קטנים, על אף הגלגל הנוסף מלפנים, הטריסיטי אוכל פקקים 'בלי מלח' והוא משתחל כאחרון השליחים; אינסוף פגישות ברחבי העיר, הובלה והפצה של המדריך והרכבת צלם, על מושב המורכב, בכל כך הרבה מבחני דרך – בכל אלה עומד הטריסיטי הקטן באומץ ובכבוד. הוא מאיץ כמו כל 125 מקורר נוזל אחר – לא מרגיש נחיתות עקב עודף המשקל בחזית.

בהרצאות הרכיבה הבטוחה, נהוג לדמות את שטח האחיזה של צמיגי דו-גלגלי – לשני כרטיסי אשראי; זה מה שנוגע בכביש. אצל הטריסיטי יש עוד כרטיס אחד, מקדימה – היכן שנעילת גלגל מובילה כמעט תמיד להחלקה.

לאורך הדיווחים שלנו –  במוטו מדריך וכאן – קיבלנו תגובות מעורבות מכם, הקוראים, חלק מהתגובות תארו מצבי קיצון בהם יתהפך התלת "כמו כלום"…  ובכן, זה נכון שגם איתו אפשר להתהפך, אבל זה לא משהו שעלול להופיע בשגרת רכיבות היום-יום של מי שבוחר לקנות מטעמי בטיחות. כל תחלואי הכביש הטיפוסיים, כגון: כביש משובש, חצץ, אספלט חלק ומבריק, בורות ומכסי ביוב בולטים – כל אלה, גם תחת ברד וגשם של ימי נוח והתיבה, פשוט לא מזיזים אותו מהקו.  גם אם הוא מכשכש בזנב – בסיבוב, על פסי הצבע הרטובים, הפרונט נשאר יציב ושומר היטב על הכיוון. סימולטור רכיבה, ממש כך.

גם בסעיף הזה אנחנו מופתעים לטובה. תארנו לעצמנו שתוספת המשקל ומבנה החזית המגושם, יגרעו מצריכת הדלק, אולם בהשוואה לקטנועי 125 אחרים – דו גלגליים ומקוררי נוזל – אין הבדל משמעותי או עקבי בצריכת הדלק. אם כבר – מקדם הגרר של הטריסיטי מצוין ותורם לאופיו האקולוגי של התלת הקטן. מה כן השפיע על צריכת הבנזין? – ובכן, המדידות שלנו נערכות כל מאה ק"מ, הטווח נע בין 1:35 ל- 1:29; עומס המטען משפיע כמובן, הרוח – כאמור – כלל לא. כן שמנו לב לעקביות אחת עיקשת – הבדלים ניכרים בתפעול המצערת ע"י חלק מהבוחנים, הבאים לידי ביטוי בצריכה מוגברת (בלי שמות, אנחנו יודעים מי אתם), בקיצור – הכל בידיים שלנו, תרתי משמע.

איפה שהאחרים נכשלים – שם הוא מנצח! בתנאי מזג אוויר קשים, סופות גשם, מים, בריכת גלים… שם הוא חי! חול על הכביש, כביש מגורד – תנו לו ובכמויות, קטן עליו…  אז למה אנחנו ממשיכים 'לחפש אותו בפינות'? – מתמידים בחיפוש ההבדל שבגלגל הנוסף… לא לגמרי ברור.

מבטיחים להעמיק במחקר ולברר את הדברים עד תומם.

 

ימאהה טריסיטי 125 במבחן ארוך טווח – דיווח שלישי

ימאהה טריסיטי 125 במבחן ארוך טווח – דיווח שני

ימאהה טריסיטי 125 במבחן ארוך טווח – דיווח ראשון

 

רוצה לראות מה מחיר האופנוע שלך עכשיו? כנס למוטו מדריך

 

תעודת זהות

 

Yamaha Tricity 125

 

מחיר: 22,052 ש"ח (ללא ABS)

 

דרגת רישיון: A2

 

אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ

 

התגובות סגורות לפוסט זה.

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל