fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
לרט
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
סטפן

זאפ! PULSE במבחן ארוך טווח – דיווח שני

זאפ! PULSE במבחן ארוך טווח – דיווח שני

צילום: אריק רוזנבלום

ה-Pulse החשמלי של ZAP! נכנס לעבודה במוטו, בדיוק בימים בהם הדפסנו מגזין חדש – מהדורת אוגוסט לשנת 2019, מה שאומר נסיעות עירוניות נון סטופ בכל מהלך היום, כולל נשיאה של כמות לא מבוטלת של מגזינים.
הקטנוע החשמלי ליווה אותנו בכל הסידורים שלנו בעיר, וגם מחוצה לה, וטייל בין הפצה להפצה ובין פגישה לצילומים.

במהלך הרכיבה שמנו דגש על: העיצוב, חווית הרכיבה, אורך החיים של הסוללה, איכות ההרכבה ועוד.
מבחינת מראה – אין ל-ZAP! כמעט מתחרים. וזה בכלל לא משנה איזה כלי עומד לידינו ברמזור. הפידבקים שמתקבלים מכל משתמשי הדרך, בין אם רוכבים, מהלכים או נוהגים וכמות השאלות – לא נגמרים. הרבה שמענו, בעיקר מרוכבים אחרים, שה-ZAP! בולט בכך שהוא בעל עיצוב מושקע. לא מעט רוכבים סיפרו לנו שעד היום נמנעו מחשמלי במידה רבה בגלל המראה, שלא היה ממש מוצלח בקרב הדגמים החשמליים השונים שהגיעו ארצה.

בכל מהלך הרכיבה בעיר התקרבנו לרוכבים אחרים ו"גזגזנו" (בשקט) ברמזור כדי לראות את התגובה. בתוך שאון העיר, חלק מהרוכבים לא קולטים כלל שהקטנוע לא מפיק שום רעש, אך כמה משעשע היה לראות את המבטים המשתהים של אלו שכן, וכמובן מיד מבול שאלות: "מה זה, חשמלי?" "איזה יפה!", "מה הטווח?", "מי מביא?" וכמובן, "כמה עולה??". אז מבחינת פוזה ויחודיות, אם זה מה שחשוב לכם, תהיו בטוחים שיש פה ווינר.



חווית רכיבה

חווית הרכיבה מגניבה ומרעננת לחלוטין. למרבית הבוחנים שרכבו על ה-ZAP! יש גם כלי דו-גלגלי פרטי, חלק מהם אופנועים גדולים, אך כשיוצאים לחנייה כשפנינו מועדות לסיבוב בעיר, אין בכלל התלבטות במי בוחרים – ברור שעולים על החשמלי. הרכיבה עליו שקטה, פשוטה וכל כך נעימה – הרבה יותר מכל אופנוע גדול ורועש.
מי שהתנסה כבר ברכיבה על כלי רכב חשמלי, יודע כמה הכלים האלו חזקים ומהירים – וכך גם הזאפ! שכמעט ואין לו מתחרים בפתיחות ברמזורים. ברכיבה בכביש מהיר, הצלחנו לראות גם 95 קמ"ש על השעון. ואם ברכיבות בין עירוניות עסקינן, תדעו שלמרות האופי העירוני המובהק שלו, יצאנו עם הזאפ! גם למרחב הבין-עירוני, רכבנו עליו לראשון, פתח תקווה ועוד. אין שום הגבלה לרכב איתו מחוץ לעיר, רק צריך לקחת בחשבון שהסלולה תגמר מהר יותר ברכיבה מאומצת וממושכת.

המתלים סבירים, אך לא יותר מכך, וקצת מתקשים לנתק את הרוכב מתחלואי האספלט העירוני. יש כאן חוסר במערכת ABS, וזה חוסר משמעותי. פעולת הבלימה צריכה להעשות באחריות ובזהירות.
ברכיבה בהרכבה מעט צפוף ואין ידיות אחיזה, ככה שאפשר לצפות לבילוי אינטימי במיוחד. אספקת הכח בכלים החשמליים שמגיעה בפול עוצמה כבר על ההתחלה, מאלצת את המורכב להחזיק חזק חזק.
איכות ההרכבה הכללית מרגישה טוב, והמוצר משדר עמידות לא רעה בכלל, ושמר על קו אמין לאורך הקילומטרים שצבר.


טווח
טווח הנסיעה שאנחנו הצלחנו להפיק עם הזאפ!, עומד על כ-80 ק"מ פלוס מינוס, יותר לכיוון הפלוס, כי באמת שהעבדנו אותו קשה, הרבה יותר מכל מה שרוכב שעושה שימוש "רגיל" בקטנוע שלו יעשה. ניתן להעריך כי ברכיבה רגועה יותר אפשר להגדיל טווח הנסיעה בצורה משמעותית. אספנו את הזאפ! מהסוכנות עם 300 ק"מ על השעון, ועד עתה הוספנו כבר 750 ק"מ חדשים דנדשים.
אין פה חגיגות סוף הרצה וגם אין טיפול, סתם תמונה מהסלולר, אי שם בצד הדרך.

משחקי הטעינה כאן די ברורים: השעון יציג מקסימום של 84V כשהסוללה טעונה במלואה ויוריד וולט אחד כל 20 ק"מ של רכיבה רגועה, מתחת ל-69V (מעבר למיכל רזרבי – אם תרצו לשם ההשוואה) תסמן לכם המערכת שצריך לעצור לטעון וזהו לא מצב שכדאי להגיע אליו, אם אתם רוכבים על זאפ! עדיף שלא תגיעו לשני הריבועים האחרונים ללא טעינה.


שימושיות

הסוללה של ה-Pulse נשלפת, במידה ואתם גרים בדירה, תצטרכו לשאת אותה אתכם למעלה כדי להטעין – לא פשוט כשמדובר במשקל של 9 ק"ג. מקדימה ישנו תא אחסון שמספיק לסמארטפון קטן, ארנק או כל דבר אחר שנכנס, אך אין שקע USB להטענה – יכול להיות אחלה של תוספת בגרסה הבאה. מתחת למושב אין מקום לקסדה, אך תיק, מנעול או אפילו שקית עם קצת קניות, יוכלו לשכון שם בשמחה. כשפנינו לאפס את השעון, גילינו שאין כפתור ייעודי לכך ובעצם האופציה לא קיימת כלל – טיפה מציק כאשר רוצים לבדוק מרחקים.

מה שיש זו תצוגה מתחלפת של מרחק מצטבר כללי, מתח המערכת ומרחק הנסיעה הנוכחית. מעבר לכך, חסר לנו שעון זמן בתצוגה, אם כבר מציעים רעיונות לשיפור.
נעילה במנעול דיסק יכולה להתקיים רק מקדימה, שהרי בגלגל האחורי – שוכן לו המנוע החשמלי. לזאפ! יש גם רגלית אמצע – נחמד, נוח ושימושי. ותובנה אחרונה להפעם: טעינת הסוללה בדירה קטנה מגלה כמה המטען מרעיש – לא "דיל-ברייקר", אבל משהו לקחת בחשבון בנוסף.

עוד בנושא:
זאפ! PULSE במבחן ארוך טווח – דיווח ראשון

תעודת זהות

 

ZAP! PULSE

 

דרגת רשיון: A2

 

מחיר: 18,900 ש"ח

 

אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ

 

נתונים טכניים

מנוע: חשמלי, בראשלס, 5,500w

 

מומנט: 12.2 קג"מ

 

סוללה: ליתיום-יון, 3.4 קוט"ש, 84v ו-40A, נשלפת, 15 ק"ג

 

בלמים: דיסק (קדמי ואחורי), בלימה משולבת, בלימת מנוע

 

מידות צמיגים: 90/90-12

 

אורך: 1,900 מ"מ

 

גובה מושב: 810 מ"מ

 

משקל: 99 ק"ג

 

3 תגובות ל זאפ! PULSE במבחן ארוך טווח – דיווח שני

  1. נראה נהדר, סוף סוף קטנוע חשמלי במחיר שפוי וטווח המאפשר שימוש אמיתי, נראה כתחליף אמיתי ל125, לא כמו שהיה קיים עד היום

    • היי טל, אתה מתכוון כנראה למנוע
      המנוע הוא 5500w חזק וזריז

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל