fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
מוטוטאץ דקר
סטפן
HJC
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר

זאפ! M6 חשמלי במבחן דרכים

זאפ! M6 חשמלי במבחן דרכים

כתב: רון לב | בוחנים: סטפן אבנדיצ'י, אריק רוזנבלום, רון לב | צילום: אריק רוזנבלום, אדם בלנגה

שורה תחתונה: כלי עירוני יעיל ושובב עם טווח נסיעה מרשים ביחס לגודלו

אופנועי המיני, שהתחילו מאופנוע המונקי של הונדה, צברו בשנים האחרונות תאוצה והפכו פופולריים ביותר, הכלים מהסגמנט הזה מתהדרים בגלגלי 12 אינץ' ומימדים קטנים, נראים כמו אופנועים גדולים שהתכווצו והרוכב לרוב נראה ענק עליהם. כעת מגיע לישראל מתחרה חדש בקטגוריה שכוללת את ההונדה MSX125 ואת הבנלי TNT125 טורנדו, ה-M6 של 'ZAP!', שבניגוד למתחריו, חמוש דווקא במנוע חשמלי.

בפעם הראשונה שמסתכלים עליו אפשר להתבלבל ולחשוב שזהו ה-Z125 פרו של קאוואסאקי, זאת בגלל הצביעה הירוקה והחיפויים הרבים שמסתירים את האין-מנוע. במבט שני כבר ברור שמשהו חסר פה, אגזוז, רגלית הילוכים, מנוע בנזין ורעש. ה-M6, בדומה לכל הכלים של זאפ! מיוצר בסין, העיצוב הכללי די מסגיר זאת, יחד עם איכות גימור לא מהגבוהות ביותר, אבל לא מדובר כאן בכלי מאולתר ומתפרק. המראה אומנם מצועצע יותר ממתחריו, אבל דווקא קהל היעד הספציפי לכלים האלו עוד יכול לראות זאת כיתרון. עוד בונוס תמצאו בסעיף משיכת-תשומת-הלב, במהלך המבחן נשאלנו ללא הפסקה ועל ידי כל אדם אפשרי – שליחים, נהגי משאיות, מוניות ועוברי אורח מה הוא בדיוק החייזר המוזר עליו אנחנו רוכבים.

ההרגשה הכללית על ה-M6 טובה, זה מתחיל במושב הנוח, ממשיך לארגונומיה טובה ותנוחת רכיבה נטרלית, זאת בעיקר בזכות מימדיו הקטנים, אורכו פחות משני מטרים ורוחב הכידון שלו עומד על 760 מ"מ.
עם מנוע בעל הספק של 4000W וסוללת 84V מפלצתית ה-M6 מאיץ באופן מהיר וחלק ולא מורגש מחסור בכוח, עד שנקבע המחוג על 95 קמ"ש סופיים בהחלט. בתחום שימור הסוללה וטווחים נרשם סיפוק רב כשהסוללה מספיקה לטווח עירוני יעיל ומבלי להשאיר עין על מצב הסוללה. כבל הטעינה והספק נמצאים במקום מיכל הדלק מתחת לכיסוי ננעל, בהחלט שימושי. באופנוע המבחן הייתה בעיה בתפעול המפתח ואפילו פעם אחת נמשך הצילינדר החוצה יחד עם המפתח. טעינה מלאה אורכת כ-7 שעות שמספיקות לכ-70 ק"מ בנסיעה משולבת וללא כוונת חיסכון. השילוב של יחידת ההנעה החזקה, בסיס הגלגלים הקצר ומשקל קל של 91 ק"ג מייצרים כלי שובב למדי, חלקו האחורי יוצא להחלקה בקלות, ונותן חופש למשחק בסביבה האורבנית. גלגלי 12 אינץ', מזלג קדמי הפוך עם מהלך של 170 מ"מ ומאחור מונושוק אחראים על החוויה הפעלולנית עם יכולת קפיצה ממדרכות ועל המעבר מהעיר למגרש המשחקים. בכבישים בין עירוניים המשקל הקל והמהירות הסופית מהווים לו מגבלה והוא לא מרגיש מספיק בטוח לעמוד בקצב של הגדולים, אבל כמובן שלא לשם כך הוא נבנה, זה הוא כלי עירוני פרופר ואם ננסה למתוח את גבולותיו נגלה מקסימום כלי בעל יכולת התניידות בין עירונית בכבישי הפריפריה האיטיים יותר, כביש 2 – לא, כביש 8993 – אולי כן.

הזאפ זריז ותזזיתי בדיוק כמו שהוא נראה, אפשר להפליק אותו מצד לצד בקלילות ובביטחון והוא כנראה הכלי האולטימטיבי לצליחת העיר העמוסה בכל הדרכים החוקיות וגם אלו שפחות. מעבר בין מכוניות קל וחלק, רדיוס הסיבוב קטן בזכות בסיס גלגלים קצר באורך 1,260 מ"מ, משקל קל ותגובת 'מצערת' מהטובות שפגשנו בכלי חשמלי, הוא מרגיש מאוד נשלט וחזק, ישנה השהיה מזערית 'בסגירת גז' וזה מצריך התרגלות. להפתעתנו גם בהרכבה הזאפ נוח ולא הורגשה ירידה משמעותית ביכולת הסחיבה.

בצד האבזור, איתותי הלד השתולים בפלסטיקה ותאורת הלד הכוללת נראים טוב מאוד והמראות מספקות טווח גדול. לוח השעונים מינימליסטי ללא אינפורמציה מורחבת עם מדי מרחק מתאפסים, מהירות, כמובן, ומצב הסוללה.

במחיר של 18,900 ₪ הוא מספק חבילה די טובה לעיר כשהיתרון העיקרי על מתחריו טמון במערכת הנעה החשמלית שלא דורשת תחזוקה מרובה, למעט בדיקה תקופתית כל חצי שנה או 6,000 ק"מ בעלות של 250 ₪ וביטוח חובה זול. נהננו מחווית הרכיבה עליו, עקומת המומנט נשארת אחידה ואין סל"ד, הילוכים, קלאץ' ומורכבות אופנוענית כלשהי. הוא מאיץ באופן ליניארי ללא מחסור בכוח, הוא לא מאיים ורוכבים מתחילים – בעיקר נמוכים ימצאו בו פרטנר נהדר. בלי הוצאות דלק, טיפולים ומוסכים הוא מספק פתרון תחבורתי מצוין ולדעתנו יש לו מקום אצל המון רוכבים, הוא אפילו נכנס למעלית 😉

 

5 תגובות ל זאפ! M6 חשמלי במבחן דרכים

  1. ארבע קילוואט?! מצחיק. לזירו שלי הספק של 33 קילוואט

    • איך מה שכתבת עכשיו זאת נקודת השוואה? חחחחח

    • ונניח שחברת זירו היתה משווקת בארץ ולא נעלמת בלי שירות ואחריות לכל בעלי הזירו, כמה עולה זירו חדש לעומת כמה ה-M6 ?

  2. לא, הזירו שלך הוא 11 ק"וו, ועם פחות מומנט מאשר זאפ! M6.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל