מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
מונדיאל MENU
מתחת לשורת MENU מטרו
אינסטגרם
קונה אופנוע
עופר אבניר קוביה שמאל
הווסקוורנה באנר שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
פרפקט קוביה שמאל
KTM עליון קוביה
לרט
לרט
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
rok-straps רצועות קשירה 140
סטפן
ברקום שמאל
מתלה לקסדה
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
הארלי שמאל
מונדיאל קוביה

זאפ! פומה במבחן ארוך טווח – דיווח ראשון

זאפ! פומה במבחן ארוך טווח – דיווח ראשון

מערכת מוטו

צילום: אריק רוזנבלום

אחרי שבמשך שלושת החודשים האחרונים אנחנו נהנים מכל מהדברים הטובים שיש לכלי חשמלי להציע; כשתחנת הדלק הפכה עבורנו למקום להשלמת קניות של חלב על הדרך או ארטיק לילד, אחרי שהפסקנו להתעסק עם חשבוניות מתדלוקים בשוטף, מגיע הפומה X, האח הגדול של הפולס המעוצב שליווה אותנו בנאמנות, והוא כבר מתכונן לעבודה רצינית. 

הוא חזק יותר, גדול יותר פיזית – קטנוע בתצורת "מנהלים" קלאסית. מעוצב יותר ומרשים למראה, ובעל סוללה שאינה נשלפת. שמו המלא של הדגם – PUMA 9900 X כאשר גודל הסוללה הוא 100A. יש דגם פומה נוסף, City שמו, עם סוללת 65A שכן נשלפת – אך זה מתבטא בטווח קצר יותר. אם בטווח עסקינן, במחלקת השיווק של ZAP! מצהירים כי הפומה X יפיק טווח של כ-250 ק"מ (ברכיבה בעלת אופי עירוני) – וזה הנתון המרכזי שכמובן נבדוק בחודשים הקרובים. 

מבחינת נתונים, ה-X מקביל לקטנוע עם מנוע בנזין רגיל בנפח 300 סמ"ק. המנוע החשמלי מסוג "בראשלס" מפיק מומנט של 11.2 קג"מ. מבחינת אחזקה, תדרשו להכנס למוסך כל 6,000 ק"מ או כל חצי שנה. הפומה X דורש רישיון בדרגת A2 כדי לרכב עליו כחוק, מה שאומר שגם הביטוח כאן יהיה זול משמעותית. משקלו של הקטנוע עומד על 178 ק"ג וגובה המושב על 760 מ"מ.

מבחינת אבזור/שימושיות: הפומה מציע מושב גדול ונוח ויש מקום נדיב ביותר גם למורכב. תא מטען גדול שנפתח מהצד עם המפתח וגם אופציה לארגז, ובקלות – מורידים כיסוי יעודי ומגלים חורים ותפס לקיבוע. מקדימה וו תליה קטן אך ללא משטח שטוח מתחתיו וגם שני תאים קטנים קדמיים. יש שקע טעינה עם שתי כניסות לכבלי USB – טוב ויעיל. ג'ק אמצע מגיע כסטנדרט כמובן. 

כבמרבית דגמי הדו-גלגליים החשמליים עליהם רכבנו, יש כאן לא מעט כח שזמין כבר בהתחלה. בשונה מהפולס, כאן ישנם שלושה "מצבי רכיבה" – 1 איטי, 2 בינוני ו-3 מהיר – כאשר בתוך העיר אין כמעט צורך לעלות מעל למצב הראשון. במצב 1 הבטריה גם נגמרת פחות מהר – כך שאפשר לנצל את הקטנוע לטווח גדול יותר. מצב 3 מכניס בוסט של ממש למנוע החשמלי ויורה את הפומה לפני כל שאר הכלים שעומדים ברמזור – קטנועים ואופנועים חזקים ממנו, כאחד.

 

מחירו של דגם ה-X עומד על 32,900 ש"ח, ודגם ה-S בעל הסוללה הנשלפת עולה 24,900 ש"ח. 

בחודשים הקרובים נרכב על דגם ה-X, וננסה לענות על השאלה – האם הוא בשל מספיק כדי להחליף קטנוע רגיל בעל מנוע בעירה פנימית. 

הפומה X נכנס לעבודה קבועה במערכת, ובחלקים הבאים נלמד להכיר אותו, נרחיב עוד על אופי הרכיבה עליו ונגלה מה עוד יש לו להציע. יש לכם שאלה לגבי הפומה X? מוזמנים לכתוב לנו בתגובה כאן! 

 

תעודת זהות

 

ZAP! Puma X

 

רישיון: A2

 

אחריות: שנתיים או 30,000 ק"מ

 

מחיר: 32,900 ש"ח

 

טיפולים: כל 6,000 ק"מ או כל 6 חודשים

 

עלות טיפול: 250 ש"ח

 

נתונים טכניים

 

מנוע חשמלי, בראשלס, 9,900w

 

מומנט 11.2 קג"מ

 

סוללה ליתיום-יון, 8.3 קוט"ש, 80v ו-104A

 

בלמים דיסק (קדמי ואחורי), בלימה משולבת, בלימת מנוע

 

צמיגים 130/60-13

 

אורך 2,150 מ"מ

 

רוחב 725 מ"מ

 

גובה 1,220 מ"מ

 

גובה מושב 760 מ"מ

 

בסיס גלגלים 1,360 מ"מ

 

משקל 178 ק"ג

 

4 תגובות ל זאפ! פומה במבחן ארוך טווח – דיווח ראשון

    • אחלה כתבה, שאפו!

      אשמח מאוד אם תוכלו:
      א. לבחון מרחק מקסימלי בפועל, בכביש בינעירוני.
      ב. לציין אחריות על הסוללה ומדיניות הספק בקשר לעדכוני תוכנה, חומרה וסוללות (ההתקדמות מהירה מאוד והאם יאפשרו לעדכן את הכלי עם ההתקדמות).
      ג. השוואה/התייחסות מול כלים חשמליים אחרים הקיימים בשוק הישראלי.

  1. לפני חודש וחצי קניתי את הפומה. מאוד מרוצה. אני כבר מתחיל לראות את החסכון.

    • היי רז,
      איזה פומה קנית?
      מה המרחק המקסימאלי הבינעירוני שנסעת?
      אני גר במושב ולכן הנסיעות שלי הן בעיקר בכבישים מהירים.
      תודה מראש

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל