fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
לרט
תמוז
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
MV קוביה
HJC
voge מוטו24 באנר
סטפן
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

UM גלובל רנגייד ספורט 125 במבחן ארוך טווח – דיווח ראשון

UM גלובל רנגייד ספורט 125 במבחן ארוך טווח – דיווח ראשון

עמית משיח

צילום: אריק רוזנבלום

תגידו מה שתרצו על הדור הצעיר שלנו, ערכים אישיים ורוח חופשית יש להם. כבר מזמן הוכיח הקונה הישראלי שיופי וסגנון רכיבה רגוע ממילא מספקים את מרבית החוויה הקסטומאית, גם אם נפח המנוע קטן וארץ המקור אינה ארה"ב. או לפחות עד שיבשילו התנאים להגדלת הרשיון…

אז את ה'רנגייד' – המתחרה החדש בזירה מבית UM גלובל – אנחנו לוקחים למבחן ארוך טווח. מבטיחים, כהרגלנו, לא לחסוך ממנו את שיבטנו – בין אם במשיכת המצערת ובין אם במשיכת הקולמוס.

בפינת הרחובות, במקומו הטבעי, בין בתי הקפה והגלידריות של העיר, נראה הרנגייד בדיוק כמו שצריך. הוא ארוך, צר ונמוך. חזית שמזכירה בקוויה את הוי-רואד המיתולוגי זצ"ל ואת הבולווראד של סוזוקי שלא משווק בארץ הקודש; ממבנה החופה הקדמית, עבור בעיצוב מיכל הדלק והמושב המדורג, בכנפיים, בסכימת הצביעה ואפילו בחיפויי הרדיאטור והרשתות של כונסי האוויר. אבל לא חיקוי או העתק – יותר הומאז', עיצוב שמקבל השראה מדגמי שנות ה-70' ומשלב אותה עם אותו הארלי מתקדם. פנס קדמי גדול ועגול, מאותתים קצרים וחסונים למראה, פסי לד בהירים בצידי האופנוע – מאירים קבוע ברכיבה ומשתתפים באיתות – מגבירים את הנראות (או מוגזמים בטירוף, אתם תחליטו).

מנוע סינגל קטן, מקורר נוזל, המפיק על הנייר רק 12 כ"ס – אבל מרגיש חסון וחלק לאורך הרכיבה כולה.

5 הילוכים, ארוכים ומחולקים נכון, ידית מצמד וכבל שמחברים את הרוכב אל הנוסטלגיה ואל חיזוק שרירי כף היד, כידון רחב וזווית היגוי 'קסטומאית' למהדרין שמתרגמים לרכיבות שופוני רגועות ונוחות בעיר – מרמזור לרמזור, ליציבות בתוך פניות ארוכות ולעבודה בכניסה אליהן.

המתלים רכים וקצרים, חובבי אספלט חלק. על הבלימה מופקדים דיסקים בסיסיים ומספקים, 125 סמ"ק אחרי הכל ועוד קסטום.

 

כמה נתונים שכבר בולטים לעין:

1. המשענת מאחור נוחה ויעילה בקשירת מטען אליה, ביחד עם טבעות האחיזה שבין המושבים.

2. יש בו שילוב מעניין של רטרו מוגזם (נעילת כידון שלא דרך הסוויץ'), עם חדשנות (לוח שעונים דיגיטלי, עם מד דלק, מדי דרך ותצוגת הילוך).

3. הוא קל לרכיבה וקל למצוא את הניוטרל בעת עמידה.

4. יש לו צליל סקסי – בשביל A2

5. תנוחת הרכיבה, עם הרגליות קדימה, לא דינמית אבל מלאת פוזה.

6. ציבור הרוכבים ברמזורים ובקרנות הרחוב לא נשאר אדיש ושואל כל הזמן – מה זה, הארלי?  זה חשמלי?

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל